25 ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΟΥΣΟΥΡΟ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Οι ταινίες που θα συζητάμε φέτος από την πλατεία Αριστοτέλους ως την προβλήτα, στη διάρκεια του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Με ένα πρόγραμμα πολυσυλλεκτικό και όπως πάντα ανήσυχο, το φετινό 64ο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης φιλοδοξεί να ξεκινήσει συζητήσεις μέσα και έξω από τις αίθουσες.
Κάποια πρώτα δείγματα από την φετινή διοργάνωση έχουμε παρουσιάσει το περασμένο διάστημα στο News24/7: Την πανελλήνια πρεμιέρα της πιο καυτής ταινίας της χρονιάς, Passages (Περάσματα), με Φραντς Ρογκόφσκι, Αντέλ Εξαρχόπουλος και Μπεν Γουίσο, την πολυαναμενόμενη έκθεση γύρω από το έργο του μεγάλου ρομαντικού του ελληνικού σινεμά, Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά και φυσικά την πρεμιέρα των ελληνικών ταινιών που θα κυριαρχήσουν στην φετινή σεζόν.
Καθώς όμως το φεστιβάλ ξεκινά για τα καλά, ξεχωρίζουμε τους must τίτλους των επόμενων ημερών, ταινίες που θα διχάσουν, θα συζητηθούν, θα εντυπωσιάσουν – ταινίες που πολύ απλά πρέπει να δεις.
Μην Περιμένετε Πολλά από το Τέλος του Κόσμου
Μια από τις κορυφαίες, πιο συναρπαστικές, καλύτερες ταινίες της χρονιάς. Δυο χρόνια μετά το Παλαβό Πορνό, ο Ράντου Ζούντε επιστρέφει με άλλη μια σάτιρα για τον σημερινό κόσμο. Η Άντζελα, μια κακοπληρωμένη βοηθός παραγωγής αλωνίζει τους δρόμους του Βουκουρεστίου με το αυτοκίνητό της για το κάστιγκ ενός εταιρικού βίντεο. Εξαιτίας του βίντεο, θα ξεσπάσει ένα μικρό σκάνδαλο – σε αληθινό χρόνο. Παιχνίδι με τη φόρμα, χιούμορ και πικρία σε μια ταινία που εξετάζει το σήμερα σε σχέση με το παρελθόν και την πραγματικότητα σε σχέση με το πώς αυτή καταγράφεται. Ελάχιστοι σκηνοθέτες καταφέρνουν να καταγράφουν τον κόσμο και την Ιστορία όπως το κάνει ο Ζούντε.
Τα Παιδιά του Χειμώνα
Ένας ατίθασος έφηβος ξεμένει στο αχανές σχολείο του με μόνη παρέα την αρχιμαγείρισσα, την ώρα που όλοι οι συμμαθητές του πάνε σπίτι για γιορτές. Και θα πρέπει επιπλέον να υπομείνει τον εγκλεισμό υπό το άγρυπνο βλέμμα του πλέον αντιδημοφιλούς και στρυφνού καθηγητή του. Ο Αλεξάντερ Πέιν επιστρέφει στη δεκαετία του ’70 και σε φουλ σκηνοθετική φόρμα, παρέα με τον αγαπημένο του ηθοποιό, τον Πολ Τζαμάτι, και μαζί φτιάχνουν την καλύτερη ταινία τους από τον καιρό του Πλαγίως, και ένα από τα μεγάλα φετινά οσκαρικά φαβορί.
Εκδρομή
Ενώ μαίνεται ένας αδιευκρίνιστος πόλεμος –ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος ή ο ελληνικός Εμφύλιος;–, η σύζυγος ενός υπολοχαγού που μάχεται στην πρώτη γραμμή έρχεται να μείνει μαζί του. Παράλληλα, συνδέεται ερωτικά με έναν νεαρό λοχία, υπασπιστή του συζύγου της. Ο λοχίας, παράφορα ερωτευμένος, θα μηχανευτεί έναν τρόπο να την πείσει να περάσουν μαζί τα σύνορα. Η Εκδρομή, δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Κανελλόπουλου, σηματοδοτεί την κορύφωση της πορείας του: ο σκηνοθέτης μάς χαρίζει μια εμβληματική ταινία, που ξεδιπλώνεται ταυτόχρονα ως λαϊκό μελόδραμα με ήρωες δυο αρχετυπικούς καταραμένους εραστές, ως επικό γουέστερν με φόντο την τραχύτητα και τη λάσπη της μακεδονικής γης, αλλά και ως έργο πυκνού μοντερνισμού σε ισότιμη συνομιλία με την ευρωπαϊκή πρωτοπορία της εποχής.
Η Χίμαιρα
Κάθε ταινία της Αλίτσε Ρόρβαχερ είναι μια κοσμογονία: μια άσκηση δημιουργικής ελευθερίας, ένα ταξίδι σε κόσμους που θεωρούσαμε για πάντα χαμένους, μια ανασκαφή με την αρχαιολογική σκαπάνη στις θαμμένες γενεαλογίες των συναισθημάτων. Εδώ, σε μια μικρή πόλη της Ιταλίας που βρίθει ερειπίων, για τους tombaroli –τους αρχαιοκάπηλους– η Χίμαιρα σημαίνει λύτρωση από τη δουλειά και όνειρα για εύκολο πλούτο. Για τον Άρθουρ η Χίμαιρα μοιάζει με τη γυναίκα που έχασε, την Μπενιαμίνα. Για να τη βρει, προκαλεί το αόρατο, ψάχνει παντού, πηγαίνει μέσα στη γη αναζητώντας την πόρτα στη μετά θάνατον ζωή για την οποία μιλούν οι μύθοι.
Φόνισσα
Βασισμένο στο ομώνυμο κλασικό αριστούργημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, η Φόνισσα εκτυλίσσεται σε ένα απομακρυσμένο νησί της Ελλάδας, γύρω στο 1900. Εκεί, η Χαδούλα, παγιδευμένη στην απόρριψη της ίδιας της μάνας της, αγωνίζεται να επιβιώσει ακολουθώντας τις επιταγές μιας πατριαρχικής κοινωνίας. Ψυχικά ταπεινωμένη, μέσα στην απαξίωση της ίδιας της υπόστασής της ως γυναίκας, θέλει να ελευθερωθεί όχι μόνο από τους διώκτες της, αλλά από την ίδια της τη μοίρα, εκείνην του ανθρώπου που έχασε τον δρόμο του. Γι’ αυτό ο θάνατος δεν έρχεται ούτε σαν τιμωρία ούτε σαν εξιλέωση. Με την Καριοφυλλιά Καραμπέτη.
BIOS + Πολιτεία
To πρωί του τελικού για το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου ο Καραμάνος, ένας υπάλληλος του ΤΟΕ (Τηλεπικοινωνιακού Οργανισμού Ελλάδος) συνδέει τον προσωπικό υπολογιστή του διοικητή του με μια σατανικά περίπλοκη και εκρηκτική συσκευή. Απειλεί να ανατινάξει τον όροφο και τις δορυφορικές κεραίες από πάνω, εάν δεν του επιτραπεί να εμφανιστεί στο εθνικό δίκτυο δέκα λεπτά πριν από τον ποδοσφαιρικό αγώνα. Στόχος του είναι να καταγγείλει όλα τα στραβά που ταλανίζουν την ζωή του Έλληνα πολίτη και τον κάνουν θύμα μιας κομματοκρατούμενης και διεφθαρμένης χώρας. Σπουδαία σάτιρα από τον Νίκο Περάκη, τιμώμενο πρόσωπο της φετινής διοργάνωσης.
Η Αυγή του Ανθρώπου 3
Τα σύνορα του πλανήτη και του σινεμά δεν υφίστανται για τον ατρόμητο εξερευνητή του κόσμου που εκτείνεται ανάμεσα στο ορατό και το αόρατο, τον Εντουάρντο Γουίλιαμς. Όπως και στο The Human Surge, γυρίζει τον κόσμο κινηματογραφώντας ομάδες ανθρώπων να αλληλεπιδρούν μέσα από σώματα, πνεύματα ή οθόνες και παραδίδει ένα queer ποίημα για τον τόπο και τον χρόνο, για τις αισθήσεις και τα αισθήματα, για τη ρευστή φύση της ύπαρξης και τους διάφανους ιστούς που μας ενώνουν στη μεγάλη σφαίρα του πλανήτη και στα αχανή δίκτυα που χτίζουμε γύρω του. Γυρισμένο με μια κάμερα 360 μοιρών, το φιλμ μεταμορφώνεται σε μια εμβυθιστική εμπειρία δίχως να χρειάζεται κανένα άλλο εξοπλισμό εκτός από τις μαγικές εικόνες του και τις συναρπαστικές ιδέες του.
Τέσσερις Κόρες
Η υποψήφια για Όσκαρ Καουτέρ Μπεν Ανιά αναδομεί την σπαρακτική ιστορία της Όλφα, μητέρας τεσσάρων κοριτσιών από την Τυνησία που μια μέρα είδε τις δύο μεγαλύτερες κόρες της να εξαφανίζονται για να ενταχθούν στο Ισλαμικό Κράτος. Το ανεκπλήρωτο κενό καθώς και άλλα κομβικά οικογενειακά πρόσωπα ξαναζωντανεύουν επαγγελματίες ηθοποιοί, σε μια κινηματογραφική πρόκληση που ακροβατεί διαρκώς μεταξύ της πραγματικότητας και της αναπαράστασής της. Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα φιλμ του φετινού φεστιβάλ Καννών.
Fingernails
Στον κόσμο της επόμενης ταινίας του Χρήστου Νίκου μετά τα Μήλα, ενα το τεστ καθορίζει το αν ένα ζευγάρι αγαπιέται αληθινά. Αλλά είναι πάντα αλάνθαστο; Η Άννα αρχίζει να αμφιβάλλει όταν ξεκινά να δουλεύει στο Ινστιτούτο Αγάπης τεστάροντας ζευγάρια που επιθυμούν να μάθουν την αλήθεια, ώσπου γνωρίζει τον Αμίρ, έναν συνάδελφο που μοιάζει να είναι το άλλο της μισό. Ένα βαθιά ρομαντικό, μελαγχολικά αστείο και γλυκόπικρα αληθινό φιλμ, το οποίο ξεχειλίζει ιδέες, τσαλακωμένη ποίηση κι ένα καστ που μοιάζει βγαλμένο από σινεφίλ όνειρο.
Η Τελευταία Παμπ
Το μέλλον διαγράφεται μάλλον αμφίβολο για την τελευταία παμπ που έχει απομείνει σ’ ένα χωριό της βορειοανατολικής Αγγλίας. Οι περισσότεροι ντόπιοι εγκαταλείπουν το μέρος, καθώς τα ορυχεία στα οποία δούλευαν κλείνουν το ένα μετά το άλλο, ενώ Σύριοι πρόσφυγες καταφθάνουν στο χωριό όπου τα σπίτια είναι φτηνά. Πιστός στο ανθρωποκεντρικό, κοινωνικοπολιτικό σινεμά που τον καθιέρωσε ως έναν από τους μεγαλύτερους σύγχρονους σκηνοθέτες, ο σπουδαίος Κεν Λόουτς αφηγείται με την εξαιρετική τελευταία του ταινία άλλη μια αξέχαστη ιστορία, χαρακτηριστικό δείγμα ενός κοινωνικά ευαισθητοποιημένου κινηματογράφου που φέρνει τον νεορεαλισμό στο σήμερα.
Ο Νεκρός
Προσπαθώντας να διαφύγει τις συνέπειες του νόμου, αφού έχει σκοτώσει έναν άντρα όντας σε άμυνα, ο λογιστής Γουίλιαμ Μπλέικ συναντά έναν Ινδιάνο ποιητή που ονομάζεται «Κανένας», ο οποίος τον προετοιμάζει για το πέρασμα στον άλλο κόσμο. Το αργό σβήσιμο ενός ανθρώπου, που απογυμνώνεται σταδιακά απ’ το φθαρμένο ένδυμα της ζωής του, μετατρέπεται από τον μεγάλο Τζιμ Τζάρμους σ’ ένα ανατριχιαστικό κινηματογραφικό ποίημα, συνεπικουρούμενος από τα υπέροχα ηλεκτροακουστικά ακόρντα του Νιλ Γιανγκ. Η ταινία προβάλλεται στο πλαίσιο του εκπληκτικού αφιερώματα ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ.
Πολύδροσο
Η Σοφία, η κόρη, επιστρέφει στο Πολύδροσο για να φροντίσει τη Σοφία, την μητέρα της. Στη γειτονιά που μεγάλωσε την περιμένουν όλοι οι λόγοι που την έκαναν κάποτε να θέλει να φύγει. Το Πολύδροσο είναι ένα απομονωμένο προάστιο και οι Σοφίες περνάνε τις μερες τους σκοντάφτοντας σε φαντάσματα του παρελθόντος. Μια ταινία για ανθρώπους τρυφερούς σε έναν μη τρυφερό κόσμο. Από τον Αλέξανδρο Βούλγαρη, με πρωταγωνίστριες τη Σοφία Κόκκαλη και τη Βίκυ Καγιά.
Όλοι οι Χωματόδρομοι Έχουν Γεύση από Αλάτι
Τα τρυφερά χάδια και οι σφιχτές αγκαλιές είναι τα σημεία εισόδου μας στη ζωή της Μακ, μιας μαύρης γυναίκας που ζει στην πολιτεία Μισισίπι. Διατρέχοντας την προσμονή, την αγάπη και την απογοήτευση που βιώνει από την παιδική ηλικία μέχρι την ενηλικίωση, αυτό το εξπρεσιονιστικό ταξίδι σε παραγωγή του Μπάρι Τζένκινς, είναι μια ωδή στην ανθρώπινη ανάγκη για σύνδεση – τόσο με αγαπημένα πρόσωπα όσο και με τον τόπο. Το εντυπωσιακό ντεμπούτο της Ρέιβεν Τζάκσον είναι ένα αποφασιστικό όραμα που δεν φοβάται να μας βυθίσει σε στιγμές θλίψης και λαχτάρας ή μέσα στην άβυσσο των ανείπωτων πραγμάτων.
Ηδεία Ανατολή
Ο διευθυντής φωτογραφίας που σημάδεψε αισθητικά μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του αμερικανικού ανεξάρτητου κινηματογράφου την τελευταία δεκαετία (Listen Up Philip, Good Time) περνά στη σκηνοθεσία υπηρετώντας μια επεισοδιακή περιπλάνηση στο απερίγραπτο κοινωνικοπολιτικό χάος που περιγράφει σήμερα τις Ηνωμένες Πολιτείες. Όταν η μαθήτρια λυκείου Λίλιαν εγκαταλείπει μια βαρετή σχολική εκδρομή, θα μεταμορφωθεί σε σύγχρονη Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων για να συναντήσει στο διάβα της από υπέρμαχους της λευκής φυλής και ρατσιστές ακαδημαϊκούς μέχρι τζιχαντιστές, πανκ αποσυνάγωγους και κοινωνικά ευαισθητοποιημένους καλλιτέχνες.
Animal
Κάτω από τον καυτό ήλιο της ελληνικής υπαίθρου, οι ανιματέρ που δουλεύουν σε ένα all-inclusive ξενοδοχείο προετοιμάζονται για την τουριστική σεζόν. Η Κάλια είναι η αρχηγός της ομάδας. Καθώς το καλοκαίρι κορυφώνεται και η πίεση αυξάνεται, οι νύχτες τους γίνονται βίαιες και ο αγώνας της Κάλιας αποκαλύπτεται στο σκοτάδι. Αλλά όταν ανάψουν ξανά τα φώτα, το σόου θα πρέπει να συνεχιστεί.
Eileen
Τα στάσιμα νερά της μουντής, καταπιεσμένης ζωής της Αϊλίν –μιας μοναχικής υπαλλήλου σε φυλακές ανηλίκων στη Βοστώνη της δεκαετίας του ’60– ταράζονται αναπάντεχα όταν το ίδρυμα προσλαμβάνει μια νέα ψυχολόγο, τη φαντασμαγορική Ρεμπέκα. Ο πηγαίος ενθουσιασμός που αναπτύσσεται ανάμεσα στις δύο γυναίκες δίνει σχεδόν αυτομάτως τη θέση του σε μια στενότερη σχέση, ώσπου η εύθραυστη επαφή τους παίρνει μια άγρια τροπή. Με όχημα την εθιστική χημεία που δημιουργείται ανάμεσα στις Τόμασιν ΜακΚένζι και Αν Χάθαγουεϊ, ο Γουίλιαμ Όλντροϊντ του Λαίδη Μάκμπεθ (Χρυσός Αλέξανδρος στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης του 2016), επιστρέφει με ένα απολαυστικό θρίλερ όπου το Κάρολ του Τοντ Χέινς συναντά την κληρονομιά του Άλφρεντ Χίτσκοκ.
Κόκκινος Ουρανός
Ο Λεόν είναι ένας δυσαρεστημένος μυθιστοριογράφος που παλεύει να ολοκληρώσει το χειρόγραφό του. Μαζί με έναν φίλο του φωτογράφο, ταξιδεύουν σε ένα εξοχικό κοντά στη Βαλτική όπου θα συναντήσει απροσδόκητα μια ακόμη φιλοξενούμενη, τη Νάντια. H παρουσία της θα αποσπάσει την προσοχή του και θα φανερώσει με τρόπο εξευτελιστικό τον εγωκεντρισμό του. Γεμάτη ηλιόλουστες αποχρώσεις και βαμμένη με το πιο βαθύ μπλε της νύχτας, η ταινία ξεκινά με έναν απρόσμενα ρομερικό τόνο, εξελίσσεται ως παρεΐστικη κωμωδία και κορυφώνεται ως μια ανηλεής ψυχολογική σπουδή που καίει τα πάντα στο πέρασμά της στα μεγαλύτερα βάθη. Από τον σπουδαίο σκηνοθέτη Κρίστιαν Πέτζολντ (Transit, Η Νύμφη του Νερού).
Οι Βρόγχοι του Απογεύματος + Γυναίκα Χωρίς Κεφάλι
Σε μια ταινία που θεμελίωσε τον κανόνα του πειραματικού κινηματογράφου, η κεντρική φιγούρα μιας χορογραφίας συμβολισμών είναι «μία γυναίκα που περπατάει σε ένα πεζοδρόμιο κοντά στο σπίτι της». Μέσα από αυτή την απατηλά απλή εισαγωγική σεκάνς, η Μάγια Ντέρεν ενορχηστρώνει μία σκηνική δράση φαινομενικά καθημερινών αντικειμένων και δημιουργεί επίπεδα υπαρξιακής πραγματικότητας που αλληλοεπικαλύπτονται αλλά δεν τέμνονται ποτέ. Μαζί με τους Βρόγχους, προβάλλεται η Γυναίκα Χωρίς Κεφάλι του σπουδαίας Λουκρέσια Μαρτέλ (Zama), μια ακόμα αναμέτρηση με τα φαντάσματα της αποικιοκρατίας που καταλήγει σε μια στημένη περφόρμανς.
Σφυγμός
Η κορυφαία ταινία τρόμου του 21ου αιώνα. Μια δυστοπική αλληγορία (ή ίσως σκοτεινή προφητεία) για τη σχέση του σύγχρονου ανθρώπου με την τεχνολογία και για τις ιστορίες που κρύβονται υπομονετικά στο back end κάθε οnline συναλλαγής μας ώσπου να κυριεύσουν κάθε σπιθαμή της ύπαρξής μας, ξετυλίγεται γύρω από ένα ανατριχιαστικό εύρημα: Πνεύματα από έναν άλλο κόσμο εξαπλώνονται σαν ιός μέσω δικτύων και τερματικών οθονών, στοιχειώνοντας τους χρήστες και μετουσιώνοντάς τους σε φαντάσματα που μοιάζουν με σκιές από στάχτη. Από τον Κιγιόσι Κουροσάβα, πίσω στο 2001, όταν όλα αυτά ήταν απλώς μακρινές σκέψεις και ιδέες.
Το Αγόρι του Θεού
Το 1858 ένα εξάχρονο αγόρι εβραϊκής καταγωγής απάγεται από την οικογένειά του από εντεταλμένους του Πάπα και υποχρεώνεται να ασπαστεί τον καθολικισμό, με εντολή του καρδινάλιου. Η νέα ταινία του μεγάλου Μάρκο Μπελόκιο είναι ένα μπαρόκ θρησκευτικό θρίλερ εποχής για τις ασυγχώρητες αμαρτίες της Καθολικής Εκκλησίας, την κατάχρηση εξουσίας, τη μισαλλοδοξία, τους μηχανισμούς της αλλοτρίωσης, την καταπάτηση της ελευθερίας και της αυτοδιάθεσης.
Από τ’Ανατολικά
Η Ζαν Ντιλμάν ψηφίστηκε #1 ταινία στην ιστορία του σινεμά στην ψηφοφορία του Sight & Sound (στέλνοντας μεγάλο κομμάτι του εστέτ συντηρητισμού σε παραληρηματικό σοκ) όμως το έργο της Σαντάλ Άκερμαν είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό. Το ταξίδι που ξεκινά λίγο μετά την Πτώση του Τείχους («προτού να είναι αργά», με τα λόγια της ίδιας), από τη Δυτική Ευρώπη στην Ανατολική, από το καλοκαίρι στον βαρύ χειμώνα και από το ερμητικό παρόν στο σύνθετο συλλογικό και προσωπικό παρελθόν, είναι ένα ταξιδιωτικό ημερολόγιο ελεγειακών tracking shots πάνω στο τέλος της ιδεολογίας, της Ιστορίας ή και του κόσμου όπως τον ξέραμε.
In Our Day
Κάπου στη Σεούλ, δύο συζητήσεις συμβαίνουν την ίδια στιγμή. Μια ηθοποιός που σκέφτεται να παρατήσει την καριέρα της έρχεται σε επαφή με μια ερασιτέχνη, ενώ ένας ηλικιωμένος ποιητής που θέλει να σταματήσει να πίνει και να καπνίζει φέρνει έναν φαν στο σπίτι του την ώρα που μια κοπέλα γυρίζει ένα ντοκιμαντέρ για αυτόν. Οι δύο καλλιτέχνες αντιμετωπίζουν μια σειρά από υπαρξιακά ερωτήματα που τους θέτουν οι νεότεροί τους, την ώρα που η καθημερινότητα κυλά με τον πιο απλό τρόπο: Με φαγητό, με κρασί και ουίσκι, με το τάισμα μιας γάτας ή με ένα παιχνίδι πέτρα-μολύβι-χαρτί. «Μην αναζητάς το νόημα», όπως λέει ένας χαρακτήρας στην ταινία.
Κόναν η Βάρβαρη
Ο Κέρβερος, o φύλακας του κάτω κόσμου, έχει ακόμα μουσούδα – μόνο που εδώ τον λένε Ράινερ, έχει γυναικείο στήθος και γλυκιά φωνή, φοράει ένα μαύρο δερμάτινο μπουφάν με καρφιά και άλλα τρουκ, και κρατάει μια κάμερα με φλας που είναι ό,τι πρέπει για τους παπαράτσι… Μας μιλάει από το υπερπέραν και περιγράφει σε ανατριχιαστική λεπτομέρεια τις διαδοχικές μετενσαρκώσεις της Κόναν της Βάρβαρης, μιας αιμοδιψούς Αμαζόνας που ζει ανάμεσά μας από την αρχαιότητα. Ένας παρορμητικός queer οραματιστής στρέφει τον μαγικό του φανό σε μια φαντασιακή προϊστορία δημιουργώντας έναν ακόμα μοναδικό, χειροποιητικό κινηματογραφικό κόσμο – που δε θα μπορούσε να ανήκει σε απολύτως κανέναν άλλον.
Κλείσε τα Μάτια σου
Ένας διάσημος Ισπανός ηθοποιός, ο Χούλιο Αρένας, εξαφανίζεται κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων μιας ταινίας. Πολλά χρόνια αργότερα, το μυστήριο έρχεται για άλλη μια φορά στην επιφάνεια εξαιτίας μιας τηλεοπτικής εκπομπής, κι ο πολύ καλός του φίλος, ο Μιγκέλ, που είναι και σκηνοθέτης, αναλαμβάνει να το εξιχνιάσει. Ο σπουδαίος Βίκτορ Ερίθε, δημιουργός του διαχρονικού αριστουργήματος Το πνεύμα του μελισσιού, επιστρέφει μετά από χρόνια απουσίας στα κινηματογραφικά πράγματα, για να καταθέσει την πιο προσωπική ταινία της καριέρας του: μια νοσταλγική αλληγορία για την ταυτότητα, τη μνήμη και τα χαμένα όνειρα.
Περάσματα
Ο Τόμας είναι ένας εγωκεντρικός, ταλαντούχος σκηνοθέτης. Στο πάρτι για το τέλος των γυρισμάτων της νέας του ταινίας θα αφήσει τον χαμηλών τόνων σύζυγό του να γυρίσει μόνος σπίτι, ενώ ο ίδιος θα περάσει το βράδυ με μια γυναίκα… Και κάπως έτσι, οι υπερταλαντούχοι Φραντς Ρογκόφσκι, Μπεν Γουίσο και Αντέλ Εξαρχόπουλος χορεύουν γύρω από ένα συναισθηματικό και σεξουαλικό γαϊτανάκι, προσφέροντας ένα θέαμα χάρμα οφθαλμών από μακριά και ακονίζοντας γοητευτικά ένα ήδη αιχμηρό νυστέρι όταν η απόσταση μηδενίζεται. Μια από τις κορυφαίες, πιο πολυσυζητημένες ταινίες της χρονιάς.
Το 64ο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται 2 ως 12 Νοεμβρίου.