ΕΙΔΑΜΕ ΤΟ “ΤΟΤΕ, ΤΩΡΑ, ΠΑΝΤΑ” ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΣ- ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΜΙΑ ΓΝΗΣΙΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ

Είδαμε την επιθεώρηση “Τότε, τώρα, πάντα” που σκηνοθετεί ο Σταμάτης Φασουλής στο θέατρο Άλσος και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Η επιθεώρηση είναι είδος θεατρικής τέχνης που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα. Χαρακτηρίζεται από εναλλαγές πράξεων δηλαδή αλλεπάλληλων σκηνών μουσικής, τραγουδιού, χορού, διαλόγων, μπαλέτου κλπ.. Τα κυρίαρχα στοιχεία της είναι ο κωμικός λόγος, η σάτιρα, ο αναχρονισμός και η αμφισβήτηση της πολιτικής και κοινωνικής επικαιρότητας.

Αυτός είναι ο ορισμός της επιθεώρησης στη wikipedia και αυτό είναι το θεατρικό είδος που δυστυχώς έχει εκλείψει από τις θεατρικές σκηνές τα τελευταία χρόνια. Αντ’ αυτού βλέπουμε κωμωδίες που αυτοπροσδιορίζονται ως επιθεωρησιακές, αλλά που δυστυχώς στην πλειοψηφία τους μένουν στην επιφάνεια, χωρίς να μιλούν απευθείας στην ψυχή του θεατή.

Η Δήμητρα Ματσούκα
Η Δήμητρα Ματσούκα

Ο Σταμάτης Φασουλής και η επιθεώρηση

Ο Σταμάτης Φασουλής είναι από τους θεατρανθρώπους που έχουν ασχοληθεί όσο κανένας με την επιθεώρηση και μάλιστα τη δύσκολη περίοδο της Χούντας, όταν η λογοκρισία “θέριζε”. Τον Ιούνιο του 1970 δημιουργήθηκε από τους σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου – ανάμεσά τους και ο Στ. Φασουλής- η ομάδα «Ελεύθερο Θέατρο» που έφερε έναν αέρα ανανέωσης στο θέατρο και αποφάσισε να πειραματιστεί με την επιθεώρηση. Αυτό τελικά δεν έγινε, καθώς το βασικό χαρακτηριστικό της επιθεώρησης, ο σχολιασμός της επικαιρότητας  εν μέσω δικτατορίας δεν ήταν εφικτός.

Το καλοκαίρι του 1973  η ομάδα ανεβάζει στο Άλσος Παγκρατίου την επιθεώρηση «… Και συ χτενίζεσαι». Τίτλος εμπνευσμένος από την γνωστή λαϊκή αθυρόστομη φράση. Τα κείμενα άνηκαν στην ίδια την ομάδα, στον Μποστ, στον Κ. Μουρσελά και στον Γ. Σκουρτή. Ο Σταμάτης Φασουλής έκτοτε πρωτοστατεί στις επιθεωρήσεις, γράφοντας στίχους, σκηνοθετώντας και πρωταγωνιστώντας σε πολλές από αυτές.

Ο Κώστας Κόκλας και η Ματίνα Νικολάου
Ο Κώστας Κόκλας και η Ματίνα Νικολάου

Τότε, τώρα, πάντα…

Ο Σταμάτης Φασουλής το φετινό καλοκαίρι αποφάσισε να επιστρέψει σε έναν χώρο που τον γνωρίζει πιο καλά από τον καθένα. Έτσι, συνυπογράφει τα κείμενα της νέας επιθεώρησης “Τότε, τώρα, πάντα” που παρουσιάζεται στο Θέατρο Άλσος, μαζί με τον Θοδωρή Αθερίδη, τη Μανίνα Ζουμπουλάκη, τον Βαγγέλη Νάση και την Πέπη Ραγκούση, ενώ ταυτόχρονα κάθεται στην καρέκλα του σκηνοθέτη και ερμηνεύει έναν από τους βασικούς ρόλους.

Ο Θοδωρής Αθερίδης, ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος, ο Λευτέρης Ελευθερίου, η Ελένη Καστάνη, ο Κώστας Κόκλας, ο Αντώνης Λουδάρος, η Δήμητρα Ματσούκα, η Ματίνα Νικολάου, η Ντορέττα Παπαδημητρίου και ο ίδιος Σταμάτης Φασουλής πρωταγωνιστούν, ενώ σε guest εμφάνιση εμφανίζεται η Μίρκα Παπακωνσταντίνου και ο Γιώργος Κωνσταντίνου. Συμμετέχουν οι: Τραϊάνα Ανανία, Άννα Μάγκου, Μιχάλης Παπαδημητρίου, Δέσποινα Πολυκανδρίτου, Φαίη Φραγκαλιώτη.

Στη σκηνή του Άλσους μια γνήσια επιθεώρηση

Μέσα από τη νέα αυτή επιθεώρηση περιδιαβαίνει όλη η πολιτική, οικονομική, κοινωνική και τηλεοπτική πραγματικότητα της χώρας μας. Από τα πάλαι ποτέ σίριαλ που άφησαν εποχή μέχρι τα σύγχρονα reality τα πρόσωπα της σόου μπιζ, από την ακρίβεια των σούπερ μάρκετ έως τους infuencers και την ξιπασιά των νεόπλουτων και από τα εμβόλια και την τεχνητή νοημοσύνη έως την πλαστική Barbie και την τραπ. Βέβαια δε λείπουν οι πολιτικές αιχμές, αλλά και θέματα όπως το έγκλημα των Τεμπών και το Ναυάγιο της Πύλου.

Τότε, τώρα και πάντα. Το παρελθόν συνδέεται με το παρόν με τρόπο απολαυστικό και όλη μας η ζωή κάνει μία βόλτα στο θέατρο Άλσος μέσα από τα σπιρτώδη κείμενα των πέντε συγγραφέων της και δεν αφήνει κανέναν ανεπηρέαστο.

Ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος
Ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος

Οι ερμηνείες

Αυτό που προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι το κέφι και το μπρίο των ηθοποιών που πραγματικά λάμπουν επί σκηνής. Στιγμή δεν αισθάνεσαι πως κάνουν κάτι διεκπεραιωτικά, τουναντίον δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Παίζουν, χορεύουν, τραγουδούν και την ίδια στιγμή το απολαμβάνουν.

Ο Κώστας Κόκλας σηκώνει την αυλαία σαν συνωμοσιολόγος ταξιτζής. Μιλώντας με ευφάνταστες λεξιπλασίες αναφέρεται στον κορονοϊό και τα εμβόλια, στον Μητσοτάκη και τον Μπιλ Γκέιτ και την αφρικανική σκόνη (που δεν είναι τίποτα άλλο από κινεζικό ρύζι που το κάνουν σκόνη και το σκορπούν με τζετ ανά την Ελλάδα).

Σε μία από τις πιο απολαυστικές στιγμές της βραδιάς ο Σταμάτης Φασουλής και ο Θοδωρής Αθερίδης βγαίνουν για ποτό και επιδίδονται σε δύο μακρόσυρτους μονολόγους στους οποίους ο καθένας λέει τον πόνο του, χωρίς να ακούει τον άλλο. Σας θυμίζει κάτι αυτό; Αδελφές ψυχές κατά τα άλλα, ανανεώνουν σύντομα το ραντεβού τους.

Τότε, τώρα, πάντα/ επιθεώρηση

Ο Γιώργος Κωνσταντίνου δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας, όταν αυτοσαρκάζεται για τον ρόλο του στους Πανθέους και αφηγείται με τρόπο μοναδικό την τηλεοπτική περιπέτεια που βιώνει καθημερινά στο σπίτι του. Πόσο συγκινητικό είναι να βλέπεις τον σπουδαίο αυτόν ηθοποιό επί σκηνής.

Πόσο νοσταλγικό και συγκινητικό επίσης να βλέπει κανείς τη Μίρκα Παπακωνσταντίνου στο “νούμερο” της “Οικογένειας γαμιόσαντε” που έχει γράψει η Μαριανίνα Κριεζή και έχει ερμηνεύσει τόσο μοναδικά στο παρελθόν η αλησμόνητη Άννα Παναγιωτοπούλου. Μία μικρή επιθεωρησιακή έκπληξη από το παρελθόν που αναμειγνύεται τόσο γλυκά με τα κείμενα του σήμερα.

Ο Αντώνης Λουδάρος δίνει το δικό του προσωπικό στίγμα, όχι μόνο σαν Κυρ Παντελής, αλλά και σε πολλά άλλα σκετς και δεν μπορείς να μη γελάσεις άμα τη θεάσή του.

Ο Σταμάτης Φασουλής και ο Θοδωρής Αθερίδης
Ο Σταμάτης Φασουλής και ο Θοδωρής Αθερίδης

Η Δήμητρα Ματσούκα βγαίνει από τον κάδο ανακύκλωσης σαν Barbie και με το χαρακτηριστικό της νάζι μας τραγουδά με νόημα πως “Life Plastic is Fantastic”. Αργότερα μαζί με την “μητέρα” της Μίρκα Παπακωνσταντίνου προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν τη γλώσσα των νέων “τρυπώνοντας” στο κινητό της κόρης της.

Η Ελένη Καστάνη στον ρόλο της πλουσίας κουτσομπόλας που θέλει να τα μάθει όλα μας χαρίζει όμορφες στιγμές μιλώντας για τον Στέφανο Κασσελάκη, τη Φαίη Σκορδά, τον Ανδρουλάκη, τον Χάρη Δούκα, τον Πολάκη και πολλούς πολλούς άλλους.

Απολαυστικός ο Λευτέρης Ελευθερίου σαν τράπερ Κλανγκ και η Ντορέττα Παπαδημητρίου σαν απονενοημένη influencer που προσπαθεί να κερδίσει followers πηγαίνοντας στο my style rocks και δοκιμάζοντας φίλτρα και φόντα.

Η Ελένη Καστάνη
Η Ελένη Καστάνη

Εξαιρετικός ο Δημήτρης Γκοτσόπολος που το life coaching και οι τεχνικές αυτοβελτίωσης τον θωράκισαν απέναντι στο bullying που έτρωγε μικρός και τον έχουν “μεταμορφώσει” σε έναν εύρωστο και όμορφο νέο που πλέον σαρώνει στο πέρασμά του.

Έκπληξη η ερμηνεία της Δέσποινας Πολυκανδρίτου που αποδεικνύει πως είναι μία ηθοποιός- πολυεργαλείο με πολλές δυνατότητες.

Η Μίρκα Παπακωνσταντίνου
Η Μίρκα Παπακωνσταντίνου

Το highlight της … επιθεώρησης

Η σκηνή, ωστόσο, που έκλεψε την καρδιά και τις εντυπώσεις μας ήταν αυτή που όλοι οι ήρωες από παλιές και νέες ελληνικές σειρές μαζεύονται για μία οντισιόν μιας νέας σειράς.

Οι διάλογοί τους βασίζονται στις πασίγνωστες ατάκες τους. Η Δήμητρα Ματσούκα είναι η Μαντάμ Σουσού, ο Αντώνης Λουδάρος είναι η Λενιώ από τις Άγριες Μέλισσες, ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος είναι ο Σταύρος Ζαλμάς στο Άγγιγμα Ψυχής, ο Θοδωρής Αθερίδης είναι ο Κατακουζηνός στο Κωνσταντίνου και Ελένης, ο νεαρός ηθοποιός Μιχάλης Παπαδημητρίου κάνει εκπληκτικά τον Λάζαρο- Άρη Σερβετάλη από το Είσαι το Ταίρι μου, ενώ ο Σταμάτης Φασουλής είναι ο Γιάγκος Δράκος. Και πολλοί πολλοί άλλοι αγαπημένοι χαρακτήρες παίρνουν σάρκα και οστά αποδεικνύοντας πως δεν τους έχουμε ξεχάσει και πως πάντα ζουν μέσα μας.

Τότε, τώρα, πάντα- επιθεώρηση

Το αίσθημα ανθίζει και στο ευτελές” λέει ο Σταμάτης Φασουλής με συγκίνηση και καταλήγει “είσαστε εσείς και είμαστε και εμείς. Και είμαστε ακόμη ζωντανοί”.

Μουσική και χορός

Όλα τα σκετς της παραστασης είναι διανθισμένα με μουσική από τον Σταμάτη Κραουνάκη και εντυπωσιακά χορευτικά επιμελημένα από τον Φωκά Ευαγγελινό. Όλα δουλεμένα στην τελευταία τους λεπτομέρεια, τίποτα εξάλλου στην παράσταση αυτή δεν έχει αφεθεί στη θεά Τύχη.

Ο Γιώργος Κωνσταντίνου
Ο Γιώργος Κωνσταντίνου

Τα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη είναι εξόχως λαμπερά, o video artist Παντελής Μάκκας έχει επιμεληθεί θαυμάσια τα video, απόλυτα εναρμονισμένα με το “θεμα” της παράστασης τα κοστούμια τη Ντένης Βαχλιώτη και του Κώστα Ζήση, ενώ ο Περικλής Μαθιέλλης φωτίζει μοναδικά τα πάντα.

Σπιρτόζα και κεφάτη στις ερμηνείες της η δεκαμελής ορχήστρα που διευθύνει ο μαέστρος Δημήτρης Κίκλης.

Αξίζει κάποιος να πάει στο Άλσος;

Θα έλεγα πως επιβάλλεται. Σπάνια ανεβαίνουν επί σκηνής παραστάσεις με τέτοια αρτιότητα και σπάνια πλέον η θεατρική σάτιρα της επικαιρότητας μιλά απευθείας στην καρδιά του κοινού.

Info:

Θέατρο ΑΛΣΟΣ: Ευελπίδων 4, Κυψέλη – Πεδίον του Άρεως
Τηλ.: 210-8227471 & 210-8831487
Ημέρες παραστάσεων: Πέμπτη έως Κυριακή
Ώρα έναρξης παραστάσεων: 20:30 / Ώρα προσέλευσης 19:30
Προπώληση: https://www.more.com/theater/tote-tora-panta/

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα