ΣΤΟ ΣΑΝΙΔΙ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ
Είκοσι δύο ολοκαίνουριες θεατρικές παραστάσεις κατακλύζουν τις θεατρικές σκηνές της Αθήνας- Ποιες σας προτείνουμε να δείτε.
Εξαιρετικά πλούσια είναι η φετινή θεατρική σεζόν. Εκατοντάδες είναι οι παραστάσεις που κατακλύζουν τις θεατρικές σκηνές της Αθήνας, γεγονός που κάνει το εύρος των επιλογών για το κοινό τεράστιο.
Το NEWS 24/7 επέλεξε και προτείνει είκοσι δύο ολοκαίνουριες θεατρικές παραστάσεις (πέντε από αυτές έκαναν πρεμιέρα τον Δεκέμβριο του 2023 και οι υπόλοιπες σηκώνουν αυλαία μέχρι και τον Μάρτιο του 2024) που αξίζει να παρακολουθήστε.
The Doctor (σκην. Κατερίνα Ευαγγελάτου)
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθετεί το πολυβραβευμένο θρίλερ ιδεών του Robert Icke, στο οποίο οι αντικρουόμενες οπτικές για τον εαυτό μας και τον κόσμο, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα.
Έργο ευφυές και πολυπρισματικό, το «The Doctor» καταπιάνεται με ζητήματα ηθικής, ενεργοποιώντας τα αντανακλαστικά των θεατών απέναντι στα στερεότυπα και προκαλώντας τα όρια των δικών τους προκαταλήψεων. Το φύλο, η καταγωγή, η κοινωνική τάξη, αλλά και η θρησκεία ή η σεξουαλικότητα, με τους αυτοματισμούς και τις «ταμπέλες» που τα συνοδεύουν, λειτουργούν σαν έναυσμα για ένα επί σκηνής παιχνίδι πολλαπλών ρόλων και ταυτοτήτων που κόβει την ανάσα.
Παίζουν οι: Στεφανία Γουλιώτη, Νίκος Χατζόπουλος, Αμαλία Νίνου, Κίττυ Παϊταζόγλου, Μαριάννα Δημητρίου, Aurora Marion, Λευτέρης Πολυχρόνης, Νίκη Σερέτη, Σταύρος Καλλιγάς, Αλίκη Ανδρειωμένου και η Ζωή Ρηγοπούλου
“Φακντ -απ” (σκην. Θάλεια Ματίκα)
Ο Τάσος Ιορδανίδης συστήνει στο θέατρο Άλφα-Ληναίος-Φωτίου, ένα νέο έργο με τίτλο «Φακντ-απ» και μαζί με τη Θάλεια Ματίκα στη σκηνοθεσία κάνουν μία απόπειρα να συνομιλήσουν με εφήβους όλων των ηλικιών.
Στη σκηνή, δύο νέοι ταλαντούχοι ηθοποιοί, η Αφροδίτη Λιάντου και ο Διονύσης Παπανδρέου ενσαρκώνουν δύο ήρωες βγαλμένους από το σήμερα. Με τις ανησυχίες τους, τους προβληματισμούς τους και τα ερωτηματικά τους ψάχνουν τρόπο να αγαπηθούν και να επουλώσουν τα τραύματα του παρελθόντος τους.
“Γλάρος” (σκην. Δημήτρης Καραντζάς)
Ο Δημήτρης Καραντζας σκηνοθετει στο θέατρο Προσκήνιο το γνωστό έργο του Ρώσου συγγραφέα, σαν μια αναρώτηση γύρω από τη θεατρική λειτουργία, την αναπαράσταση και τις μεθόδους της. Ο χορός των ανθρώπων του Τσέχωφ, γύρω από μια λίμνη, αναρωτιέται για την τέχνη, το μέλλον, αναπολεί τους ματαιωμένους έρωτες και συνθέτει μια κραυγή του ανθρώπου για ζωή, λίγο πριν βουλιάξει.
Τα εμβληματικά πρόσωπα του Ρώσου δραματουργού εγκλωβισμένα σε μια σκηνή θεάτρου
δοκιμάζουν να σπάσουν τα όρια της ζωής και της τέχνης, να αντισταθούν στο τέλμα, να βρουν νέες φόρμες θεάτρου και επικοινωνίας.
Παίζουν: Θεοδώρα Τζήμου, Μανώλης Μαυροματάκης, Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Δρόσος Σκώτης, Μαρία Φιλίνη, ,Γιώργος Ζυγούρης
Βασιλιάς Ληρ (σκην. Γιάννης Χουβαρδάς)
Ο Γιάννης Χουβαρδάς σκηνοθετεί στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου τον “Βασιλιά Ληρ” του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ και μάς καλεί σε ένα σύμπαν, στο οποίο η εξουσία σημαίνει τα πάντα και η αμφισβήτησή της οδηγεί στο τίποτα.
Εκκινώντας από τη μετάφραση του Διονύση Καψάλη, στην οποία βασίστηκε, και έχοντας ως συμμάχους επί σκηνής μια τριμελή μουσική μπάντα και έναν πολυπληθή θίασο καταξιωμένων και νεότερων ηθοποιών, ο Γιάννης Χουβαρδάς προτείνει τη δική του ανάγνωση του Βασιλιά Ληρ, σε μια παράσταση όπου οι θεατές, όπως ακριβώς και οι ήρωες της τραγωδίας, θα λάβουν μέρος σε ένα ζοφερό νοητικό παιχνίδι, και όπου τα όρια μεταξύ θεατρικής εμπειρίας και κινηματογραφικής ψευδαίσθησης είναι τόσο θολά όσο και η γραμμή που χωρίζει την παραφροσύνη από τη λογική στις φράσεις που ξεστομίζει ο Τρελός ακόλουθος του έκπτωτου βασιλιά. Τον φερώνυμο ρόλο ενσαρκώνει ο Λεωνίδας Κακούρης.
Παίζουν οι: Μιχάλης Αφολαγιάν, Γιώργος Γιαννακάκος, Παντελής Δεντάκης, Ανθή Ευστρατιάδου, Μίνως Θεοχάρης, Λεωνίδας Κακούρης, Αλεξία Καλτσίκη, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Ερρίκος Λίτσης, Κώστας Λουλές, Γιάννης Νταλιάνης, Aργύρης Ξάφης, Γιώργος Παπαγεωργίου, Κρις Ραντάνοφ, Κωνσταντίνος Σιώζος, Αλέκος Συσσοβίτης, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Αμαλία Τσεκούρα, Χάρης Τσιτσάκης, Νίνα Φραντζεσκάκη
“Underground” (σκην. Νικίτα Μιλιβόγεβιτς)
Ο Νικίτα Μιλιβόγεβιτς σκηνοθετεί στο θέατρο Ακροπόλ μία δική του ολοκαίνουργια διασκευή του εμβληματικού «Underground» βασισμένη στην ομώνυμη εμβληματική ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα, στο θεατρικό έργο «Άνοιξη τον Ιανουάριο» και στο μυθιστόρημα «Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια χώρα» του Ντουσάν Κοβάσεβιτς.
Το «Underground» αφηγείται την επική ιστορία δύο φίλων, του Μπλάκι και του Μάρκο, με φόντο την πολιτική αναταραχή και τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Στη νέα αυτή προσέγγιση αναδεικνύεται η ουσία του αριστουργήματος του Κοβάσεβιτς, εμπλουτίζοντάς το παράλληλα με νέες προοπτικές.
Παίζουν: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Γιάννης Τσορτέκης, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Γιώργος Μακρής, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Αλέξανδρος Βιδαλάκης, Εμμανουήλ Κοντός, Νίκος Παπαδομιχελάκης, Νίκος Τσιμάρας, Χριστίνα Κυπραίου, Νικολίτσα Ντρίζη, Νίκος Μυλωνόπουλος, Στράτος Νταλαμάγκος, Φίλιππος Πατσούρης, Αγνή Μοίρα.
Nέκυια (σκην. Γιάννης Αγγελάκας)
H «Nέκυια» είναι μια μοναδική εμπειρία θέασης και ακρόασης της πιο υποβλητικής ραψωδίας του ομηρικού έπους, από τον κορυφαίο δημιουργό της ελληνικής ροκ σκηνής, Γιάννη Αγγελάκα, στη μουσική και τον ανερχόμενο πανευρωπαϊκά χορογράφο και σταθερό συνεργάτη της Στέγης, Χρήστο Παπαδόπουλο, στη σκηνοθεσία.
Μια μουσική κατάβαση σε ένα παράλληλο σύμπαν. Μια μουσική και αισθητική εμπειρία, η οποία μας ωθεί να αντιληφθούμε πόσο ιερός και σημαντικός είναι ο χρόνος που μας έχει δοθεί σε αυτή τη ζωή. Από τις 21 Δεκεμβρίου έως τις 28 Ιανουαρίου στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης.
“Όλοι εμείς πουλιά” (σκην. Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος)
Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος σκηνοθετεί το βραβευμένο έργο του Λιβανο-Καναδού συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού Ουαζντί Μουαουάντ “Όλοι εμείς πουλιά” που πραγματεύεται την έννοια της ταυτότητας ως στοιχείο αυτοπροσδιορισμού, αλλά και ως κίνδυνο εγκλωβισμού μέσα σε δύσκαμπτα πλαίσια που μας έχουν επιβληθεί από την καταγωγή, τη θρησκεία, τις παραδόσεις, την οικογένεια και τον εαυτό μας.
Στη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» ζωντανεύει μια σπαρακτική οικογενειακή κρίση, όπου το οικείο είναι γεμάτο από τη βία του κόσμου και επώδυνες κληρονομιές. Ένα έργο για τις ταυτότητες, που ενώ εξασφαλίζουν την ασφάλεια του ανήκειν, ταυτόχρονα χτίζουν την προσωπική μας φυλακή.
Παίζουν: Μπάμπης Αλεφάντης, Γιώργος Ζιόβας, Άννα Μάσχα, Κλέαρχος Παπαγεωργίου, Δημήτρης Παπανικολάου, Οδυσσέας Πετράκης, Μελίνα Πολυζώνη, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, Στεφανία Σαμαρά, Πηνελόπη Τσιλίκα
“Όταν πέθανα” (σκην. Λάκης Λαζόπουλος)
Ο Λάκης Λαζόπουλος επιστρέφει στο θέατρο Βέμπο, απ’ όπου ξεκίνησε, με την νέα του κωμωδία, «Όταν πέθανα» σε σκηνοθεσία του ίδιου. Μαζί του πρωταγωνιστεί η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, που έρχεται για να λύσει τον χρησμό αυτής της μεταφυσικής κωμωδίας.
Τώρα που το φως έγινε ψεύτικο, έρχεται το σκοτάδι να φωτίσει.
Σε ρόλο εκπληξη ο stand up comedian Διονύσης Ατζαράκης, στον πρώτο του ρόλο στο θέατρο, σ’ αυτόν του ψυχιάτρου.
Η καρδιά του σκύλου (σκην. Έφη Μπίρμπα)
Η Έφη Μπίρμπα επιχειρεί μία νέα στοχαστική ανάγνωση στο εμβληματικό έργο του Ρώσου συγγραφέα Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, η “Καρδιά του Σκύλου”, και σκηνοθετεί με τον δικό της διηθητικό και ονειρικό τρόπο την άγρια, ταραχώδη και κωμικά υπερρεαλιστική αυτή σάτιρα για την ανθρώπινη φύση με πρωταγωνιστές τον Άρη Σερβετάλη και τον Αντώνη Μυριαγκό. Μαζί τους η Ηλέκτρα Νικολούζου, ο Μιχάλης Θεοφάνους, η Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, η Αλεξάνδρα Καζάζου και ο Σπύρος Δέτσικας.
(Πρεμιέρα: 11 Ιανουαρίου 2024)
“ΝΥΞ Λος Ιστορίας Περίεργας” (σκην. Γιάννης Νιάρρος)
O Γιάννης Νιάρρος, με δύο μουσικούς επί σκηνής, τον Γιάννη Παπαδόπουλο και τον Δημήτρη Κλωνή, αφηγούνται ιστορίες περίεργες, στο Θέατρο Σημείο. Ένα αξεδιάλυτο μείγμα πραγματικότητας και φαντασίας, ένα συνειρμικό ντόμινο που οδηγεί σε ένα κειμενικό και ηχητικό σύμπαν, βασισμένο σε κείμενα του Πάνου Κουτρουμπούση και του Julio Cortasar.
(Πρεμιέρα: 15 Ιανουαρίου)
“Ο κανίβαλος που έφαγε έναν Ρουμάνο” (σκην. Αγγελική Καρυστινού)
Ο βραβευμένος συγγραφέας Δημήτρης Σωτάκης διασκευάζει για το θέατρο το βιβλίο του «Ο κανίβαλος που έφαγε έναν Ρουμάνο», μια αλληγορία για την ανθρωποφαγία της ευτυχίας.
Τι σημαίνει ευτυχία; Πόσες θυσίες- κυριολεκτικά και μεταφορικά – πρέπει να συμβούν για να γίνει αυτή η ιδέα πραγματικότητα; Έχει όρια αυτή η αναζήτηση: Και τελικά, αυτή η ιδεατή κατάσταση, που περιμένουμε και τόσο ακριβά πληρώνουμε για να την κατακτήσουμε μήπως απλώς είναι ακόμα μια εμμονή;
Μια ιστορία που μοιάζει με ένα όνειρο, με ερωτικό παιχνίδι, ωστόσο πρόκειται ταυτόχρονα για μια κριτική στην ίδια την κοινωνική δομή, στην οποία στηρίζεται η ζωή του σύγχρονου ανθρώπου.
Σκηνοθετεί η Αγγελική Καρυστινού και παίζουν οι Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Δανίκας, Γεωργία Σωτηριανάκου.
(Πρεμιέρα 22 Ιανουαρίου)
“Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα” (σκην. Μαρία Πρωτόπαππα)
Η Μαρία Πρωτόπαππα επιστρέφει στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης σκηνοθετώντας ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, το τελευταίο έργου του Ισπανού συγγραφέα και ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα».
Ο Λόρκα με το ιδιαίτερο βλέμμα του οδηγεί τους θεατές σε μια γωνιά του κόσμου, σε μια άγονη γη, μια άνυδρη άκρη του, όπου τοποθετεί τον μεγεθυντικό και ποιητικό του φακό πάνω από ένα «Σπίτι», έναν συμβολικό τόπο, όπου μέσα του βράζει κυριολεκτικά η κλεμμένη ελευθερία και αξιοπρέπεια των γυναικών της γειτονιάς του, και όχι μόνο, της εποχής του, και όχι μόνο, νιώθοντας ο ίδιος φρίκη για τον τρόπο αντιμετώπισης τους.
Παίζουν: Χρήστος Στέργιογλου, Άννα Καλαϊτζίδου, Ευγενία Αποστόλου, Κατερίνα Φωτιάδη, Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη, Δημήτρης Μαργαρίτης, Ελένη Σπετσιώτη
(Πρεμιέρα: 24 Ιανουαρίου)
Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ (σκην. Βασίλης Ζούλιας)
Το διάσημο ψυχολογικό θρίλερ της Πατρίσια Χάισμιθ, «Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ» ανεβαίνει σε θεατρική μεταφορά και σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια στο Θέατρο Ιλίσια – Βολανάκης.
Υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Πέτρου Ζούλια, τον κεντρικό ρόλο του Τομ Ρίπλεϊ αναλαμβάνει ο Μιχάλης Συριόπουλος. Ως Ντίκι Γκρίνλιφ εμφανίζεται ο Μιχαήλ Ταμπακάκης. Τον ρόλο του Φρέντι Μάιλς αναλαμβάνει ο Ιωάννης Αθανασόπουλος και της Μάρτζι Σέργουντ, η Ήβη Νικολαΐδου. Το σκηνικό υπογράφει η Άννα Ζούλια, τα κοστούμια ο Νίκος Αποστολόπουλος, τη μουσική επιμέλεια και τον ηχητικό σχεδιασμό της παράστασης ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος, ενώ τους φωτισμούς υπογράφει η Μελίνα Μάσχα.
(πρεμιέρα: 26 Ιανουαρίου)
Οι δύο χέστηδες (σκην. Βασίλης Παπαβασιλείου)
Ο Βασίλης Παπαβασιλείου επιστρέφει στη Φρυνίχου, μεταφράζοντας και σκηνοθετώντας ως ο απόλυτος μετρ του είδους τη μονόπρακτη φαρσοκωμωδία (βωντβίλ) του 1860, των Eugène Labiche – Marc Michel, “Οι δύο χέστηδες”.
Μέσα από ξεκαρδιστικές καταστάσεις το έργο σατιρίζει τόσο τις ανθρώπινες αδυναμίες όσο και τα κοινωνικά ήθη της εποχής. Και αν τα ήθη σήμερα έχουν αλλάξει, τα ζητήματα που θίγει το έργο, όπως τα προβλήματα που προκαλεί η υπερβολική ευγένεια και η δειλία, αλλά και το καυτό θέμα της γυναικείας χειραφέτησης, δεν έχουν πάψει ακόμα να μας απασχολούν.
Παίζουν: Κλέλια Ανδριολάτου, Γιώργος Γλάστρας, Σμαράγδα Κακκίνου, Άγγελος Μπούρας, Θέμης Πάνου.
Πρεμιέρα: 1 Φεβρουαρίου 2024
“Η προξενήτρα” (σκην. Θωμάς Μοσχόπουλος)
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί στη σκηνή Κοτοπούλη- Ρεξ στο Εθνικό Θέατρο το έργο του βραβευμένου με το βραβείο Πούλιτζερ συγγραφέα, Θόρντον Ουάιλντερ “Η Προξενήτρα” (1954), μια απολαυστική κωμωδία για την επιτακτική ανάγκη των ανθρώπων για συντροφικότητα και συμφιλίωση με τη δύσκολη πραγματικότητα.
Παίζουν: Ελένη Ουζουνίδου, Εριέττα Μανούρη, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Παπανδρέου, Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης.
(Πρεμιέρα 9 Φεβρουαρίου)
“Σαλό, 120 ημέρες στα Σόδομα” (σκην. Άρης Μπινιάρης)
Σχεδόν πενήντα χρόνια μετά την κυκλοφορία της εμβληματικής ταινίας του Πιερ Πάολο Παζολίνι Σαλό, 120 ημέρες στα Σόδομα, το κύκνειο άσμα του αιρετικού Ιταλού σκηνοθέτη, που παραμένει μια από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες όλων των εποχών, παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ.
Η απολύτως οριακή αυτή ψυχοσεξουαλική διερεύνηση της αισθητικής και φιλοσοφίας του ολοκληρωτισμού από τον Παζολίνι και τον συνσεναριογράφο του Σέρζο Τσίττι μετατρέπεται, στη σκηνή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, σε παράσταση μουσικού θεάτρου από τον ανατρεπτικό Άρη Μπινιάρη σε συνεργασία με τον συνθέτη Τζεφ Βάνγκερ και έναν πολυάριθμο θίασο διακεκριμένων ηθοποιών.
(Πρεμιέρα 10 Φεβρουαρίου)
Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί (σκην. Στάθης Λιβαθινός)
Ο Στάθης Λιβαθινός θα σκηνοθετήσει στο θεάτρο της Οδού Κυκλάδων το έργο του Τομ Στόπαρντ «Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί». Πρόκειται για ένα από τα κλασσικότερα (και διασημότερα) θεατρικά έργα του 20ου αιώνα. Ο Tom Stoppard γράφοντας την ελισαβετιανή ιλαροτραγωδία του Ο Ρόζενκραντζ και, ο Γκίλντενστερν είναι, νεκροί, επεδίωξε να αποδώσει τον Άμλετ μέσα από τα μάτια δύο δευτερευόντων χαρακτήρων του Σαίξπηρ, που δεν αναπτύσσονται πλήρως στο πρωτότυπο έργο, διερωτώμενος για το ποιος βασιλιάς ήταν στον θρόνο της Αγγλίας όταν έφτασαν εκεί οι δύο ήρωες, για να του παραδώσουν την επιστολή που τους είχε δώσει ο Κλαύδιος.
(Πρεμιέρα Φεβρουάριος)
“Περλιμπλίν και Μπελίσα” (σκην. Δημήτρης Τάρλοου)
Ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί τον αγαπημένο του ελληνικού κοινού Ισπανό ποιητή και δραματουργό, Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, στο έργο του “Περλιμπλίν και Μπελίσα” Ο Λόρκα με αυτό το έργο του 1929 επανέρχεται στο αγαπημένο θέμα του, τον ανεκπλήρωτο έρωτα, και παραδίδει μια ιστορία τρυφερή και οδυνηρή από την αρχή μέχρι το τέλος της, γραμμένη στη μοναδική, τη γεμάτη ονειρικές εικόνες και λυρισμό γλώσσα του.
Παίζουν: Χρήστος Σαπουντζής, Δανάη Σαριδάκη, Μαριάννα Πουρέγκα, Γιολάντα Μπαλαούρα, Έλενα Μελά, Περικλής Σιούντας
(Πρεμιέρα 19 Φεβρουαρίου)
“Πλατόνοφ” (σκην. Adolf Shapiro)
Ο κορυφαίος Ρώσος σκηνοθέτης Adolf Shapiro συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σκηνοθετώντας έναν από τους σπουδαιότερους θεατρικούς συγγραφείς, τον Άντον Τσέχοφ.
Στο πρώιμο αυτό έργο που βρέθηκε χρόνια μετά τον θάνατο του συγγραφέα χωρίς τίτλο, οπότε καταχωρήθηκε με το όνομα του κεντρικού χαρακτήρα, υπάρχουν ήδη τα κυρίαρχα θεματικά μοτίβα που θα απασχολήσουν τον Τσέχοφ στην ωριμότητά του.
Παίζουν: Θανάσης Ζερίτης, Γιώργος Ηλιόπουλος, Θέμης Πάνου, Κατερίνα Παπουτσάκη, Αναστάσης Ροϊλός, Κώστας Φλωκατούλας, Αντιγόνη Φρυδά, Νίκος Χανακούλας, Καλλιόπη Χάσκα, Νίκος Ψαρράς
(Πρεμιέρα: 21 Φεβρουαρίου)
“JANE” (σκην. Κατερίνα Μαυρογεώργη)
Η Κατερίνα Μαυρογεώργη σκηνοθετεί στο θέατρο Θησείον το “Jane“, ένα έργο βασισμένο στο μυθιστόρημα Jane Eyr της Charlotte Bronte. Η Τζέην Έηρ είναι μια γυναίκα που πήρε την μοίρα στα χέρια της ήδη από τις σελίδες ενός βιβλίου το 1847. Είναι, όπως λέει και η ίδια για τον εαυτό της «θερμή, πολύ θερμή. Και η φωτιά τον λιώνει τον πάγο».
Παίζουν: Νάνσυ Σιδέρη, Δημήτρης Δρόσος, Βίκυ Κυριακουλάκου
(πρεμιέρα: 18 Μαρτίου)
“Ονειρόδραμα” (σκην. Γεωργία Μαυραγάνη)
Η Γεωργία Μαυραγάνη μαζί με την ομάδα των συνεργατών/-τριών της και έναν δυναμικό θίασο ηθοποιών επιστρέφει στο Εθνικό Θέατρο και σκηνοθετεί ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σουηδού δραματουργού, το “Ονειρόδραμα”, Άουγκουστ Στρίντμπεργκ, σαν μια χορική αφήγηση, ένα χειροποίητο θέατρο μεγάλης κλίμακας που θέτει όπως ένα μικρό παιδί τα μεγάλα ερωτήματα: Γιατί υποφέρουν οι άνθρωποι; Γιατί είναι έτσι φτιαγμένος ο κόσμος; Πώς να ζει κανείς;
Ο Στρίντμπεργκ γράφει αυτό το βαθιάς ποιητικής πνοής έργο το 1901, μεταφέροντας στη σκηνή την ανορθόδοξη δομή ενός ονείρου, εκεί όπου ο χώρος και ο χρόνος καταργούνται και τα πρόσωπα είναι όλα διαφορετικές όψεις του ατόμου που ονειρεύεται.
Παίζουν: Αλίκη Αλεξανδράκη, Ασημίνα Αναστασοπούλου, Κορίνα-Άννα Γκουγκουλή, Θανάσης Δόβρης, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Βασίλης Καραμπούλας, Ράνια Κελαϊδίτη, Μελίνα Κοτσέλου,Ερμής Μαλκότσης, Νίκος Μάνεσης, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Μαρίνα Παπούλια, Ελίνα Ρίζου, Μαριάμ Ρουχάτζε, Κωνσταντίνος Σιώζος, Γιώργος Σκαρλάτος, Βασίλης Τρυφουλτσάνης, Μαρία Τσιμά
(Πρεμιέρα 20 Μαρτίου).
“Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος (σκην. Ζωή Ξανθοπούλου)
Η Ζωή Ξανθοπούλου σκηνοθετεί τον Αργύρη Ξάφη στο έργο του Ζουζέπ Μαρία Μιρό
“Τα όνειρα πεθαίνουν όποτε θέλουν, συνήθως στο πιο ενδιαφέρον σημείο. Μπορεί τελικά το χωριό να εξοντώθηκε. Μπορεί να σώθηκε κάποιος. Μπορεί να μην έμεινε κανένα ίχνος του και κανείς να μη θυμόταν ποτέ πια τίποτα. Μπορεί, αν επιζούσε κάποιος, να χρειαζόταν να τα ξαναφτιάξει όλα απ’ την αρχή, σαν να μην υπήρξε ποτέ τίποτα. Μπορεί να είναι το καλύτερο, έτσι;”
Ο Αργύρης Ξάφης σ’ ένα μονόλογο για επτά πρόσωπα.
(Πρεμιέρα: 22 Μαρτίου 2024)
Μαζί με τη ΔΕΗ “ανάβουμε τα φώτα” σε ό,τι νέο συμβαίνει στην πόλη.