ΨΑΡΙΑ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ ΣΤΟΥ ΡΕΝΤΗ, ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΨΩΝΙΖΟΥΝ ΟΙ ΜΑΓΕΙΡΕΣ
Μια επίσκεψη στον Ροκάκη μια πρότυπη, οικογενειακή επιχείρηση τριών γενιών που ξεκίνησε το 1932 από το Καστέλι Κισσάμου, με την τέχνη του ψαρά να μεταβιβάζεται από τους παλιούς στους νεότερους.
Τις ηλιόλουστες ημέρες, όταν η δουλειά σπάει, στήνονται έξω παρέες που απολαμβάνουν καφέ και τσιπουράκι, ενώ κόσμος πηγαινοέρχεται ευδιάθετος. Φορτηγά μπαίνουν από την κεντρική πύλη για να ξεφορτώσουν και να συνεχίσουν τον δρόμο τους. Για αρκετά χρόνια, η Κεντρική Λαχαναγορά του Ρέντη ήταν το άβατο των επαγγελματιών της εστίασης. Ένας μικρόκοσμος, μια αχαρτογράφητη περιοχή για το ευρύ κοινό.
Από το 2013 όμως που τα κτίρια της παλιάς κρεαταγοράς Αθηνών ανακαινίστηκαν, η “Αγορά του Καταναλωτή” λειτουργεί με λιανική πώληση. Στη νέα αυτή αγορά τα καταστήματα είναι ανοικτά επτά ημέρες την εβδομάδα και διαθέτουν κρέατα, ψάρια, οπωροκηπευτικά, παραδοσιακά προϊόντα, κατεψυγμένα, ξηρούς καρπούς, αλλαντικά, τυριά και αρτοσκευάσματα για όλα τα βαλάντια.
Εκεί, βρίσκεται και ο Ροκάκης, μια πρότυπη, οικογενειακή επιχείρηση τριών γενιών που ξεκίνησε το 1932 από το Καστέλι Κισσάμου, με την τέχνη του ψαρά να μεταβιβάζεται από τους παλιούς στους νεότερους.
Σήμερα, η εταιρεία έχει καταφέρει να ξεπεράσει τα στενά όρια της Κρήτης και της Ελλάδας, αναπτύσσοντας εμπορική δραστηριότητα σε όλο τον κόσμο. Στο σύγχρονο και καλοστημένο κατάστημα, οι λάμπες LED εξοικονομούν ενέργεια, τα χαρτιά του ψαρά είναι βιοδιασπώμενα και απαλλαγμένα από το πλαστικό, δε γίνεται κατάχρηση των φελιζόλ και οι μετακινήσεις των προϊόντων γίνονται με οχήματα πρότυπων Euro.
Το όνομα του Ροκάκη είναι στενά συνδεδεμένο με πολλά αθηναϊκά εστιατόρια, καθώς το μότο της εταιρείας είναι ότι εδώ βρίσκεις μόνο την καλύτερη ποιότητα. Το τηλέφωνό του βρίσκεται στις ταχείες κλήσεις αρκετών μαγείρων, αφού ξέρουν ότι δεν θα έχουν μόνο ό,τι ζητήσουν αλλά και άψογη εξυπηρέτηση. Έχοντας καΐκια που διαχειρίζεται την παραγωγή τους, αλλά και δικό της με μεγάλο αλιευτικό , παρουσία σε δημοπρασίες στις αγορές και συνεργασίες με φάρμες, η εταιρεία διαθέτει ό,τι καλύτερο βγαίνει από τη θάλασσα.
“Εδώ, ο καταναλωτής αγοράζει την ίδια ημέρα σημερινό ψάρι” τονίζει ο Γιώργος Ροκάκης, επισημαίνοντας ότι διαθέτει τη μεγαλύτερη δεξαμενή ψαριών μέσα στην ημέρα. “Δεν ντραπήκαμε ποτέ για τη δουλειά μας. Εκτιμούμε τον ψαρά που σέβεται αυτό που κάνει και φυσικά τον πελάτη. Και είμαστε κοντά στην πηγή σε οτιδήποτε δουλεύουμε” προσθέτει.
Ο Ροκάκης επικροτεί την εποχικότητα και προσπαθεί να εμπλουτίζει τη σταθερή ροή με νέες προσθήκες. Οι μήνες που ακολουθούν (Μάρτιος και Απρίλιος) είναι και αυτοί όπου αφθονεί το ντόπιο ψάρι, καθώς ξεκινά η περίοδος της αλιείας με όλα τα διαθέσιμα εργαλεία (γρι-γρι, ανεμότρατες και παράκτια αλιεία). Αναζήτησε γαύρο και σαρδέλα, καθώς μπαίνουμε στην εποχή τους.
Η Καθαρά Δευτέρα είναι ημέρα γιορτής για την Αγορά του Ρέντη. Στο κατάστημα του Ροκάκη, το βράδυ της Κυριακής κορυφώνεται η προσέλευση του κόσμου και κυριαρχεί ένα κλίμα ευδαιμονίας. “Τα τελευταία επτά με οκτώ χρόνια, ξεκινάμε από το πρωί της Κυριακής και πάμε συνεχόμενα μέχρι το απόγευμα της Δευτέρας”. Για το τραπέζι του σπιτιού, θα βρεις ό,τι πιο ποιοτικό και χωρίς ψέματα. Για παράδειγμα, δίπλα στο θράψαλο θα αναγράφει “αποψυγμένο”. Ελληνικό χταπόδι θα υπάρχει, “ένα καλό δεν θα το βρεις κάτω από 15 ευρώ, εκτός αν είναι μικρό” λέει ο Γιώργος Ροκάκης. Θα υπάρχει καραβίδα, στρείδια και μύδια ελληνικής καλλιέργειας. Αν βγει γαρίδα ντόπια, ο Ροκάκης θα την έχει. “Και όστρακα θα έχουμε αλλά δεν μπορούμε να υποσχεθούμε ποσότητες. Φέρνουμε μόνο ελληνικά, γιατί δεν θέλουμε να ρισκάρουμε”. Βρίσκεις ακόμα και αχινό με άδεια αλίευσης από την Ισπανία.
Το τραπέζι μπορεί μπορεί να ολοκληρωθεί με συσκευασμένα προϊόντα – από χαβιάρι μέχρι γαύρο – τα οποία έχουν επιλεχθεί με προσοχή. Επίσης, μπορείς να επιλέξεις συγκεκριμένες κοπές ή να ζητήσεις το ψάρι σου φιλεταρισμένο, ακόμα και να φτάσει η παραγγελία σου στο σπίτι.
Προς αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων στο τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας – και όχι μόνο – υπάρχουν κάποια tips που είναι καλό να γνωρίζουμε. Για την καλύτερη διατήρηση στα όστρακα, δεν πρέπει να τα χτυπάει ο ήλιος. Προσέχουμε, λοιπόν, να μην κάνουμε βόλτες με το αμάξι μας και σίγουρα να μην παρεκκλίνουμε της πορείας μας από την αγορά μέχρι το σπίτι.
Ψάρια και θαλασσινά πρέπει να φαίνονται ζωντανά, λαχταριστά και αφράτα και να μη μυρίζουν. Σκέψου ότι δεν θα προτιμούσες ποτέ ένα μπουκέτο μαραμένα λουλούδια. “Αν μυρίζει ψαρίλα δεν είναι καλό” επισημαίνει ο Γιώργος Ροκάκης. Για το μάτι του ψαριού τώρα, που πολλά έχουν ειπωθεί, σίγουρα ένα καλό μάτι αποτελεί σωστό σημάδι για την ποιότητα του ψαριού. “Όμως ένα θολό μάτι δεν μας λέει απαραίτητα ότι είναι κακό. Μπορεί να το έχει χτυπήσει ο πάγος, να υπάρχει μια αστοχία. Για μένα το σημαντικό είναι το πώς δείχνει, αν δεν μυρίζει και όταν το πιέζεις με το δάχτυλο, το ψάρι να επιστρέφει. Να νιώθεις ελαστικότητα όπως με ένα μυ, όχι να βουλιάζει ούτε να είναι πέτρα, σημάδι πως είναι κατεψυγμένο”.
Ροκάκης, τηλ. 210 4830044