ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ KALEY CUOCO- ΣΕ ΤΙ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΕΙ ΜΕΤΑ ΤΟ “BIG BANG THEORY”
Η απόφασή της να περάσει στην παραγωγή μετά το "Big Bang Theory", η επιστροφή του “Flight Attendant” και τα στοιχήματα που έχει κερδίσει μέχρι τώρα.
Όποιος παρακολουθούσε και απολάμβανε την Kaley Cuoco από την αρχή της καριέρας της αλλά δεν απολάμβανε τη σειρά που την έκανε σταρ, την κωμωδία “The Big Bang Theory” που έχει ακόμα σταθερά επαναλήψεις και στη χώρα μας, τα είχε βρει σκούρα την περασμένη δεκαετία. Το πεδίο των sitcoms είναι απαιτητικό και δεσμεύει τους ηθοποιούς του σχεδόν για ολόκληρο το έτος.
Το “Big Bang Theory” και η Penny που υποδυόταν η Cuoco είχαν εξασφαλίσει για την ηθοποιό ένα από τα υψηλότερα κασέ στην ιστορία της τηλεόρασης, όμως στη διάρκεια αυτών των δώδεκα ετών που είχε διαρκέσει η σειρά σπανίως έβρισκε το χρονικό περιθώριο να δοκιμαστεί σε άλλα πράγματα. Έχοντας ήδη διανύσει το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας της ακόμα και πριν το “ΤΒΒΤ” στα sitcoms, αναρωτιόταν εύλογα κανείς αν θα δινόταν ποτέ η ευκαιρία στην Cuoco να μετατοπίσει έστω για λίγο την ταμπέλα της.
Η Kaley Cuoco είχε ξεκινήσει από μωρό το παιδικό μόντελινγκ στο Καμαρίο της Καλιφόρνια, μία πόλη βόρεια του Λος Άντζελες. Στα 7 της χρόνια άρχισε σιγά-σιγά να κερδίζει μικρά ρολάκια σε σειρές και τηλεταινίες, στα 8 της έπαιξε στο “Virtuosity” πλάι στον Denzel Washington και τον Russell Crowe, και το 2002 έγινε η πρωταγωνίστρια του “8 Simple Rules… for Dating My Teenage Daughter” δίπλα στον θρύλο της τηλεοπτικής κωμωδίας, John Ritter. Τον άνθρωπο στον οποίο χρεώνει ακόμα το μάθημα για την καλή ψυχολογία που θέλει να δημιουργεί στα σετ της. Εάν ποτέ γινόταν η κύρια υπεύθυνη σε κάποιο της πρότζεκτ, σκεφτόταν, θα ακολουθούσε το δικό του κλίμα σεβασμού και καλοσύνης.
Δυστυχώς ο Ritter έφυγε ξαφνικά από τη ζωή την επόμενη χρονιά και το “8 Simple Rules” δε θα επιβίωνε για καιρό χωρίς εκείνον. Για την Cuoco όμως το “Big Bang Theory” δε θα αργούσε για πολύ ακόμα, με μία ενδιάμεση μεγάλη στάση στις αγαπημένες στην Ελλάδα “Μάγισσες”, αλλά και στο voice acting όπου θα επέστρεφε πρόσφατα με το βραβευμένο “Harley Quinn” στον ομώνυμο ρόλο.
Ακόμα και στο “ΤΒΒΤ” πάντως η επιτυχία δεν ήταν άμεση. Η σειρά ξεκίνησε το 2007 αλλά χτυπήθηκε άμεσα από την απεργία των σεναριογράφων, και η δεύτερη σεζόν δε θα ανέκαμπτε πλήρως. Το CBS όμως δεν ήταν έτοιμο να ακυρώσει κωμωδία του Chuck Lorre (Two and a Half Men, The Kominsky Method) και είχε δίκιο. Στην τρίτη σεζόν το δίκτυο αποφάσισε να τοποθετήσει τη σειρά τις Δευτέρες ακριβώς μετά το “Two and a Half Men” και τα υπόλοιπα θα τα έγραφε η ιστορία.
“Κάνω κωμωδία τόσα πολλά χρόνια τώρα”, μου λέει στην κουβέντα μας από το Zoom με αφορμή την επιστροφή του “The Flight Attendant” στο HBO Max (αποκλειστικά στην Ελλάδα από το Vodafone TV). “Όταν βρήκα το βιβλίο όπου βασίζεται το “Flight Attendant” ήταν πάρα πολύ σκοτεινό. Παραήταν δηλαδή. Οπότε όταν μιλούσαμε για τον τόνο της σειράς ήξερα πως ήθελα να φέρω και να δοκιμαστώ στα πάντα. Το γέλιο και τα δάκρυα μαζί. Ισορροπούμε διαρκώς σε ένα πάρα πολύ λεπτό σχοινί”.
Το “Flight Attendant” είναι επικίνδυνο κράμα. Αν οι δοσολογίες δεν έπεφταν σωστά, η συνταγή θα κατέρρεε. Τυπικά καταχωρήθηκε στις κωμωδίες (και είναι πράγματι πολύ αστεία σειρά), αλλά είναι επίσης και ένα whodunnit με στοιχεία θρίλερ, ένα υπαρξιακό ρομάντζο, και μία ημι-σουρεαλιστική μελέτη χαρακτήρα. Ακολουθεί την Cassie, μία αεροσυνοδό που μετά από ένα one-night stand ξυπνάει δίπλα σε ένα πτώμα, και περνάει την υπόλοιπη σεζόν προσπαθώντας να ενώσει τα κομμάτια της μοιραίας νύχτας. Βλέπετε η Cassie είναι εξαρτημένη από το αλκοόλ και η μνήμη της συνήθως δεν τη βοηθάει. Μετά το περιστατικό η ζωή της βρέθηκε σε ελεύθερη πτώση, άρχισε να παίρνει κάθε κακή απόφαση που θα μπορούσε να πάρει, και τα τραύματα που πίστευε καλά θαμμένα αναδύθηκαν στην επιφάνεια.
“Σε κάθε σκηνή δοκίμαζα να κάνω κάτι πάρα πολύ αστείο αλά Lucille Ball και στην επόμενη λήψη θα δοκίμαζα να την κάνω πλαντάζοντας, για να δούμε μήπως θα ταίριαζε καλύτερα όταν θα ενώναμε όλα τα κομμάτια του παζλ”, περιγράφει. “Νομίζω με το υλικό μας θα μπορούσαμε να μοντάρουμε μία σειρά που θα ήταν τελείως κωμωδία και μία που θα ήταν καθαρόαιμο δράμα. Δεν είναι ολοκάθαρος ο τόνος του “Flight Attendant” αλλά γι’ αυτό είναι μοναδικό πιστεύω. Ήταν πρόκληση αλλά μπόρεσα να χρησιμοποιήσω όλους τους μύες μου και να δείξω όλες τις όψεις της υποκριτικής”.
Το στοίχημα απέδωσε τα μέγιστα. Η σειρά απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, πέτυχε σε τηλεθέαση παρέχοντας διαφυγή στους θεατές που μόλις είχαν κλειστεί στα σπίτια τους λόγω Covid-16, και χάρισε στην Kaley Cuoco την πρώτη της υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα – όπου κατά την ανακοίνωση είχε αναφερθεί γελοιωδώς ως “ανερχόμενη” – και τις πρώτες δύο της υποψηφιότητες για Emmy. Μία για την ερμηνεία της και μία για την παραγωγή της σειράς.
Όταν της είπα πως πρέπει να υποβάλλει το 6ο επεισόδιο της νέας σεζόν του “Flight Attendant” για τα επόμενα Emmys, όταν η Cassie έρχεται αντιμέτωπη με τη Sharon Stone στον ρόλο της αποξενωμένης μητέρας της, αναρωτιόταν γελώντας σε ποια κατηγορία θα ανήκε η υποβολή: κωμωδία ή δράμα; (“Μήπως το βάλω και στα ντοκιμαντέρ;”).
“Η Cassie είναι καλή φίλη. Είναι παλαβή αλλά αυτό είναι που είχα αγαπήσει σε εκείνη όταν είχα διαβάσει το βιβλίο τόσα χρόνια πίσω. Η οικογένειά της είναι οι φίλοι της. Η βιολογική της οικογένεια είναι πολύ δυσλειτουργική, όπως είναι οι περισσότερες. Είναι καλή παρέα για διασκέδαση, είναι πολύ fun, αλλά έχει και κάποια βαθιά ριζωμένα θέματα που θα αντιμετωπίσει ξανά φέτος. Θα την έκανα σίγουρα παρέα.
Είχε πρόβλημα με το αλκοόλ στην πρώτη σεζόν και συνεχίζει να το έχει και στη δεύτερη. Παριστάνει ότι κάνει καινούρια ζωή τώρα την Καλιφόρνια, ότι πηγαίνει στους Ανώνυμους Αλκοολικούς και ότι έχει γυρίσει σελίδα. Μαθαίνουμε όμως γρήγορα ότι λέει σε όλους ψέματα και κυρίως λέει ψέματα στον εαυτό της. Θα την προλάβει πολύ γρήγορα αυτό. Νόμιζε πως θα ήταν εύκολο, πως θα πατήσει έναν διακόπτη και θα αλλάξει η ζωή της, αλλά ακόμα δεν έχει κάνει πραγματικά αυτή την αλλαγή μέσα της.
Ήξερα από την πρώτη σεζόν ότι θα υπήρχε κόσμος που έδινε συγκεκριμένα σε αυτό σημασία, και ήθελα να πω αυτή την ιστορία όσο πιο αυθεντικά γινόταν. Είμαστε κωμική σειρά αλλά υπάρχουν πλευρές της που δεν είναι καθόλου αστείες. Ως παραγωγός ήθελα να το δείξουμε με τον καλύτερο τρόπο. Να μη φαίνεται φορεμένο και ψεύτικο. Ήθελα να μπορεί να συνδεθεί ο κόσμος με το κορίτσι αυτό”.
Το “The Flight Attendant” όμως δεν είχε σχεδιαστεί με δεύτερη (ή όσες) σεζόν στο νου. Είχε αμφιβολίες όταν συμφώνησε για τη συνέχειά του;
“Όταν έρχεται η ώρα να σταματήσεις, πρέπει να σταματάς. Ήμουν από τα ελάχιστα άτομα που έλεγαν να μην κάνουμε δεύτερη σεζόν. Ας το αφήσουμε! Η πρώτη σεζόν ήταν τόσο καλή, ας πάμε παρακάτω. Μου δημιουργούσε άγχος γιατί σκεφτόμουν, μα πώς θα μπορούσαμε ποτέ να τα πάμε ακόμα καλύτερα; Αλλά με έπεισαν και καταλήξαμε με κάτι που είναι εκατό φορές μεγαλύτερο. Με τα ταξίδια, με το Mind Palace, με το εκτεταμένο καστ. Τόσος υπέροχος νέος κόσμος ήρθε μαζί μας φέτος. Είμαστε μία εύστροφη σειρά, με fun μουσική, σα μία βόλτα με ένα γρήγορο αμάξι. Ήθελα τη δεύτερη σεζόν να είναι δέκα φορές αυτό το πράγμα, να είναι πολύ γρήγορο, να πηγαίνουμε στο επόμενο storyline πριν καταλάβουμε τι έχει συμβεί στο προηγούμενο. Να μη μπορεί να βαρεθεί κανείς. Νομίζω το πετύχαμε.
Εντάξει όμως, εγώ είχα βρει αυτό το βιβλίο πολλά χρόνια πριν, αν δεν πήγαινε καλά θα ήταν δικό μου το λάθος, και ισχύει ακόμα αυτό. Ήταν εξαρχής το παιδί μου και αν δε συνεχίσει καλά θα βουλιάξω κι εγώ μαζί με το πλοίο (γέλια). Εύχομαι ο κόσμος να αγαπήσει τη δεύτερη σεζόν όσο αγάπησε την πρώτη. Νομίζω πως είναι τολμηρό που συνεχίζουμε ενώ είχαν πάει όλα τόσο καλά την πρώτη φορά. Μακάρι η ανταπόκριση να είναι το ίδιο ζεστή”.
Στο “Mind Palace”, τις ψευδαισθήσεις δηλαδή στο δαιδαλώδες μυαλό της Cassie που εκτυλίσσονται μπροστά μας σε κάθε επεισόδιο, κατοικούσε κάποτε ο άνδρας που είχε βρεθεί νεκρός δίπλα της στο δωμάτιο του ξενοδοχείου. Ήταν αποκύημα της φαντασίας της αλλά είχε ουσία γιατί την έσπρωχνε να θυμηθεί τον δολοφόνο του. Πλέον όμως η Cassie “συζεί” με πέντε διαφορετικές βερσιόν του εαυτού της και η Kaley Cuoco έπρεπε να τις υποδυθεί όλες.
“Ήταν ένα πολύ διαφορετικό μέρος της σειράς το Mind Palace, μας ξεχώριζε. Οπότε από τη μία δε θέλαμε να χάσουμε αυτό το στοιχείο, αλλά απ’ την άλλη δε θέλαμε να κάνουμε ακριβώς το ίδιο πράγμα. Συνειδητοποιήσαμε πως θα ήταν ενδιαφέρον να αντιμετωπίσει τον εαυτό της στο Mind Palace. Θα έρθει αντιμέτωπη με το ποια είναι, με τα κομμάτια της που μισεί, με τα κομμάτια της εύχεται να μπορούσε να είναι”, εξηγεί.
Η party girl Cassie είναι ντυμένη στα χρυσά και ειρωνεύεται διαρκώς την προσπάθεια του χαρακτήρα να απεξαρτηθεί. Η καταθλιπτική Cassie φοράει μαύρα και λιωμένη μάσκαρα, και θεωρεί πως τίποτα δεν έχει νόημα. Η Cassie με τη στολή της αεροσυνοδού προσπαθεί να τα κρατήσει όλα υπό έλεγχο.
“Δεν είχα αντιληφθεί πως θα έπαιζα όλες αυτές τις διαφορετικές Cassie, δε θα το πρότεινα”, λέει γελώντας. “Όταν το κατάλαβα ήταν απότομη η προσγείωση. Δεν είχα ξανακάνει τίποτα τέτοιο στο παρελθόν. Χρειάστηκε μπόλικη προετοιμασία. Σαν ηθοποιός δεν ξέρω ποτέ τι ακριβώς πρόκειται να κάνω από λήψη σε λήψη ή από σκηνή σε σκηνή, αλλά όταν γυρίζαμε αυτές τις πολλαπλές Cassie έπρεπε να είμαι πολύ ακριβής για να μπορούν όλα τα ταιριάξουν μεταξύ τους. Ήταν πολύ καινούριο για μένα, πολύ διαφορετικό. Δε θα ξεχάσω ποτέ αυτή την εμπειρία.
Ήθελα να είναι όλες αρκετά διαφορετικές μεταξύ τους αλλά να φαίνεται ότι προέρχονται από το ίδιο πρόσωπο. Υπήρξαν μέρες που είχε χρειαστεί να παίξω και τις πέντε. Έπρεπε να θυμάμαι τους τρόπους που θα τις διαφοροποιούσα. Είχα πολλές body doubles και γυναίκες που έπαιζαν απέναντί μου. Φανταστικές όλες τους, με βοηθούσαν πολύ. Συνέβαινε κάτι και σκεφτόμουν μισό λεπτάκι, τι έκανα πιο πριν ως η Cassie με το χρυσό φόρεμα; Έπρεπε να είμαι σίγουρη πως δε θα έκανα το ίδιο πράγμα. Χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω ένα μεγάλο μέρος του εγκεφάλου μου που δεν έχω συνηθίσει να χρησιμοποιώ, αλλά είμαι περήφανη για το αποτέλεσμα. Είχα τόση πολλή βοήθεια όμως, να το τονίσω αυτό. Πάρα πολλή βοήθεια!”.
Όσο επεσήμαινε ξανά και ξανά, με τόση ευγνωμοσύνη, τη βοήθεια που έλαβε από τους συνεργάτες της, περνούσε από το μυαλό μου η αγάπη της για τον Ritter αλλά και ένα Instagram post που είχε κάνει στο τέλος των γυρισμάτων. “Δε θα μπορούσα ποτέ να το κάνω όλο χωρίς τον καθένα από εσάς ξεχωριστά”, έλεγε κλαίγοντας στο συνεργείο. “Κάθε μέρα που περνούσε με έσωζε κάποιος από σας. Ξέρω πως θα καταλήξω να είμαι το πρόσωπο του πρότζεκτ, αλλά γνωρίζω πολύ, πολύ καλά πως αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση”.
Η συναισθηματική επένδυση της Cuoco στους ανθρώπους που επιλέγει για συνεργάτες είναι εμφανής, γι’ αυτό πήρε και τόσο βαριά μάλλον τη στιγμή που ένιωσε ότι τους απογοήτευσε.
Από όλες τις Cassie που υποδύθηκε πάντως και από όλους τους ρόλους της, η Kaley Cuoco έχει καταλήξει στον αγαπημένο της. Αυτόν της παραγωγού.
“Ο πάτος μου ήταν όταν – ενώ είχα κάνει γυρίσματα σε δύο χώρες και με πολλούς ηθοποιούς που τελικά θα νοσούσαν με Covid και θα έφευγαν από το σετ – βγήκα και εγώ θετική τέσσερις μόλις μέρες πριν ολοκληρώσουμε τα γυρίσματα. Ήμουν τόσο κοντά! Ήταν εφιαλτικό. Είχα αναστατωθεί πάρα πολύ. Από την άλλη όμως είχαμε εξαντληθεί ως τότε και το συνεργείο είχε μάλλον ανάγκη αυτή την παύση όσο ήμουν σε καραντίνα, και έτσι όταν επιστρέψαμε κάναμε ένα πάρα πολύ δυνατό finish. Τις τελευταίες μέρες κιόλας ήταν όλα όσα έπρεπε να κάνω μόνη μου στο Mind Palace, οπότε μου βγήκε σε καλό γιατί ήμουν πιο ξεκούραστη.
Το καλύτερο μέρος της εμπειρίας από την άλλη ήταν η Ισλανδία. Με είχε τρομοκρατήσει η ιδέα της. Σκεφτόμουν, “γιατί πάμε να κάνουμε γυρίσματα στην Ισλανδία Δεκέμβρη μήνα, το ‘χουμε χάσει τελείως;”. Τελικά ήταν μαγικά. Απερίγραπτα όμορφα. Πραγματικά καθοριστικής σημασίας ταξίδι σε προσωπικό επίπεδο, και δε νομίζω ότι θα επέλεγα να πάω στην Ισλανδία εάν δεν ερχόταν η αφορμή της σειράς”.
Από όλες τις Cassie που υποδύθηκε πάντως και από όλους τους ρόλους της, η Kaley Cuoco έχει καταλήξει στον αγαπημένο της. Αυτόν της παραγωγού.
Κάνουμε αναφορές στη Goldie Hawn, τη Lucille Ball και την Katharine Hepburn, αλλά και σε ηθοποιούς του σήμερα όπως η Reese Witherspoon που πέρασαν στην παραγωγή για να αποφύγουν την αυστηρή κατηγοριοποίηση. Τη ρωτάω αν περίμενε ότι θα γινόταν τόσο εμμονική – όπως αποκαλεί η ίδια τον εαυτό της – με την παραγωγή και την εταιρεία της Yes, Norman Prods (το όνομα προέρχεται από έναν εκ της αγέλης των σκύλων που έχει σπίτι της).
“Μακάρι να το είχα κάνει από νωρίτερα. Νιώθω πως το ξεκίνησα αργά, αλλά δεν ένιωθα το ίδιο ενδιαφέρον παλαιότερα”, παραδέχεται. “Λέω στις νεότερες φίλες μου να δοκιμαστούν στην παραγωγή, να μάθουν όσα περισσότερα μπορούν, να παίρνουν μέρος στις σημαντικές συνομιλίες, να παρατηρούν τι λένε οι παραγωγοί που το κάνουν για περισσότερο καιρό. Έχω μάθει τόσα πολλά απλώς παίρνοντας μέρος σε calls με στελέχη των καναλιών και των στούντιο, και ακούγοντας τον τρόπο που μιλάνε. Είναι και αυτό σαν μία γλώσσα που σιγά-σιγά μαθαίνεις και αρχίζεις να χρησιμοποιείς.
Είναι τόσο σημαντικό το να έχουμε φωνή σε αυτό που παρουσιάζουμε στον κόσμο. Εμείς είμαστε στην οθόνη. Θέλουμε να παρουσιαζόμαστε όπως θέλουμε να παρουσιαζόμαστε. Θέλουμε να παίρνουμε μέρος στην επικοινωνία των αποφάσεων. Θέλουμε να μπορούμε να πούμε με τι νιώθουμε άνετα και με τι όχι, να πούμε τις ιστορίες που θέλουμε να αφηγηθούμε. Στο τέλος της μέρας σε εμάς θα πέσει το βάρος. Με την παραγωγή είσαι εσύ που το χτίζεις. Δε θα κάνω ποτέ ξανά τίποτα χωρίς το αποτύπωμά μου στο μέλλον”.