Temeno

Ο ΛΑΚΗΣ ΓΑΒΑΛΑΣ ΦΤΙΑΝΕΙ ΑΦΥΛΑ ΡΟΥΧΑ, ΣΙΧΑΙΝΕΤΑΙ ΤΗΝ ΑΣΥΔΟΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕΝΟΥΝ ΣΤΟ “ΓΑΜΑ”

Ο Λάκης Γαβαλάς μιλάει για τη νέα συλλογή ρούχων που υπογράφει, για τη φυλακή, για τη "καινούργια" του ζωή, την τηλεόραση αλλά και για τον... Κώστα Σκανδαλίδη.

Το να πεις ότι ο Λάκης Γαβαλάς “σπάει” τα στερεότυπα, είναι από μόνο του μια αντικρουόμενη υπερβολή. Γιατί ο Λάκης Γαβαλάς, όπως κι αν τον χαρακτηρίσει κανείς, μόνο στερεοτυπικός δεν έχει υπάρξει στην πολυεπίπεδη ζωή του. Δέκα χρόνια μετά το τέλος των δικαστικών και σωφρονιστικών του περιπετειών, επιστρέφει στον χώρο της δημιουργίας ως co-founder και creative director της Temeno, ενός φρέσκου brand που προτείνει “genderless δημιουργίες, με διαχρονικό χαρακτήρα”.

Αυτή τη φορά, συνοδοιπόρος του στο νέο εγχείρημα, είναι ο Guy Krief. Ο στόχος των δύο συνεργατών είναι να λανσάρουν δημιουργίες που δεν βάζουν περιορισμούς σε φύλο και ηλικία, ενώ έχουν στο επίκεντρό τους και την προώθηση της βιωσιμότητας. Η πρωτοτυπία εδώ είναι πως τα κομμάτια μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους, για παράδειγμα μπορεί κανείς να συνδυάσει ρούχα από την σειρά P (Petite) με τη σειρά R (Regular), ενώ ενθαρρύνονται οι πειραματισμοί ανάμεσα στα κομμάτια ανεξαρτήτως φύλου, size, χρώματος και γραμμής. Παράλληλα, η Temeno αναφέρει πως προσπαθεί να χρησιμοποιεί υλικά και συσκευασίες με περιβαλλοντική συνείδηση, και να διατηρεί ηθικά εργασιακά πρότυπα σε όλα τα στάδια της παραγωγής.

Λάκης Γαβαλάς και Guy Krief Temeno

Λάκης Γαβαλάς και Guy Krief συναντήθηκαν αρχικά μέσα από ένα κοινό podcast, όπου φιλοξενούσαν ιδέες ομάδων, οργανισμών και επιχειρηματιών, αναζητώντας για αυτούς κεφάλαια και λύσεις. Με αυτή την τεχνογνωσία λοιπόν, “άνοιξαν” τα πλάνα τους στον τομέα της μόδας με μια δική τους πλέον επιχειρηματική πρόταση, προσελκύοντας επενδυτές. Από τη γένεση του νέου project ξεκίνησε και η συζήτησή μας σε ένα καφέ στο Κολωνάκι όπου συχνάζει ο Λάκης. Γιατί παρά την τάση του για πειραματισμούς, του αρέσει και η ζεστή οικειότητα με πράγματα και καταστάσεις.

Λάκης Γαβαλάς σημαίνει επίθεση

“Η ιδέα γύρω από το νέο project ξεκίνησε στην ουσία πριν από δύο χρόνια. Πρακτικά ήταν μια ιδέα του Guy Krief από τον καιρό που κάναμε μαζί ένα pod, το πρώτο που έγινε στην Ελλάδα και αφορούσε την επιχειρηματικότητα. Εγώ ήμουν ένας εργοδότης με μια εταιρεία που πριν κλείσει είχε 300 άτομα αλλά από τα χέρια μου πέρασαν πάνω από 2000 υπάλληλοι. Στην πορεία μου που είναι 30 χρόνων, ξέρω τι πρέπει να κάνει ένας μοντέρνος εργοδότης για να επενδύσει κάποιος στην επιχείρησή του. Στο νέο project ανέλαβα στην ουσία το καλλιτεχνικό σκέλος και ο Guy το οικονομικό. Εγώ έχω την επαφή με τον κόσμο για το προϊόν, αλλά και τα δύο σκέλη είναι πολύ σημαντικά για τη συνολική στρατηγική. Βρήκαμε πολλούς επενδυτές και κάποια στιγμή ο Guy μου είπε, “ήρθε η ώρα να βγάλω αυτό το τζίνι από το μπουκάλι”, μιας και παρά τις περιπέτειές μου, δεν είχα “σβήσει”. Οι επενδυτές είδαν σε εμένα και την έμπνευση και την όρεξη αλλά και το κουράγιο, γιατί ξέρεις, η λέξη που με χαρακτηρίζει είναι “η επίθεση”. Με την καλή έννοια επίθεση, αισθάνθηκα πως είμαι έτοιμος να μπω στον πόλεμο ξανά. Έτσι, ο Guy επέλεξε έναν καλό πολεμιστή και εγώ έφτιαξα τα νέα οχυρά μου και άρχισα να δημιουργώ τη νέα μου στρατιά”.

Το restart έγινε από το μηδέν. Ή σχεδόν το μηδέν. “Το “μηδέν” αφορά τις αγορές”, λέει στο Magazine ο Λάκης Γαβαλάς. “Όπως επίσης και τη χρησιμότητα των νέων μέσω όπως το facebook, το instagram και όλα τα social που είναι ευκολίες, ενώ η παλιά δημιουργία, ο δικός μου τρόπος είχε ξεκινήσει από το 1982. Τότε προωθούσαμε τις δουλειές μας μέσα από έντυπα, καταλόγους και επιδείξεις. Τώρα είναι πολύ πιο εύκολο να διαδώσεις τη δουλειά σου, ωστόσο, ξέρεις, η εμπειρία υπάρχει”.

Πώς προέκυψε το όνομα Temeno;

“Το όνομα Temeno δεν σημαίνει κάτι. Γενικά είμαι ένας άνθρωπος που βγάζει ονόματα, περιπαίζει τα πάντα. Δηλαδή φανταστείτε ότι έχω μια γάτα που λέγεται “Έντεκα” και άλλη μια που τη λέω “ταρίφα”. Έχω κι ένα σκύλο που τον λέω “Τέξας” και άλλο ένα που λέγεται “Λούγκρα” από τη Λουκρητία. Για μένα το όνομα δεν έχει να κάνει με το γένος, το είδος κτλπ. Αρκεί αν είναι εύηχο και να έχει και διεθνή απήχηση. Άλλωστε αυτό διδάσκω και στις σχολές μου, στα παιδιά γιατί τους διδάσκω bussiness, ότι πρέπει να είναι πρωτότυποι. Αυτό που τους λέω είναι πως από την κρεμάστρα και το καρτελάκι, μέχρι το τελικό αποτέλεσμα, το προϊόν πρέπει να έχει ένα δικό του χαρακτήρα και το brand μια ομοιογένεια. Μαζί με τους μαθητές μου, γεννάμε συνέχεια ονόματα. Εν προκειμένω, πήγαμε με τον Guy σε μια εταιρεία για να τους συμβουλευτούμε περί ονόματος και logo και ομολογώ πως γέλασα μαζί τους. Εντέλει βρήκαμε μαζί με τους συνεργάτες μου μια ωραία λέξη που έχει τρία φωνήεντα που ακούγονται ωραία και που είναι εύηχα σε όλες τις γλώσσες. Ως προς το νόημα, δεν έχει καμία σχέση με το τέμενος, ενώ ακόμη και τα σύμφωνα αν χρησιμοποιήσεις μόνο, κάτι που αρέσει στους νέους, θα το θυμάσαι σαν TMN. Σκεφτήκαμε να βάλουμε και κάποιον αριθμό, σαν το chanel no 5 αλλά για την ώρα δεν επιλέξαμε κάτι τέτοιο. Άρα, το όνομα μπορεί να το θυμάται και ένας Εγγλέζος, και ένας Κορεάτης και ένας Γάλλος και πάει λέγοντας”.

Temeno

Όπως μας εξηγεί ο Λ. Γαβαλάς, τα νέα ρούχα έχουν μια μοναδική ευελιξία.

“Η λογική γύρω από τα νέα μου ρούχα είναι να συνδυάζονται μεταξύ τους και να μπορεί κανείς να τα φοράει για πολλές περιστάσεις. Επίσης, οι νέες δημιουργίες μου “κουβαλάνε” μέσα τους και την “προίκα” που έχω από την καριέρα μου. Το καλό είναι πως τώρα δεν είχα κάποιο αρχείο, είχα μόνο την εμπειρία μου βιωματικά. Τα νέα ρούχα είναι σχεδιασμένα για να αγοράζονται από το διαδίκτυο και δείχνουν την εξέλιξή μου. Φυσικά και ακολουθούν τη λογική μου, αλλά σίγουρα καλύπτουν περισσότερες ανάγκες. Γι’ αυτό τον λόγο έχουμε δύο σειρές. Τη στενή γραμμή και την πιο φαρδιά. Από τη μια καλύπτουμε τις ανάγκες των “καθημερινών” ανθρώπων, αλλά από την άλλη ακολουθούμε και τις επιταγές της μόδας που έφυγε από το Καρντάσιαν style και γυρίζει πάλι στο petit. Σε κάθε περίπτωση, τα ρούχα μας μπορεί να τα βάλει και ένας αδύνατος ή ένας εύσωμος, ένας ψηλός, ένας κοντός, να τα συνδυάζει μεταξύ τους, και να αποκτήσει τα ρούχα αυτά του Γαβαλά, σε προσιτή τιμή”.

Μόδα και για ευπαθείς ομάδες

Τι σημαίνει όμως “genderless” και τι σημαίνει στερεότυπο στη μόδα;

“Εγώ ήθελα να πάω κόντρα στα ενδυματολογικά στερεότυπα που ακολουθούν τη λογική του ότι επειδή είμαι φούρναρης ας πούμε, πρέπει να βγαίνω με τα αλεύρια πάνω μου, ή επειδή είμαι οικοδόμος πρέπει να κυκλοφορώ σαν τον Γαρδέλη. Βγάζω ρούχα για όλους. Αυτό που έχει αλλάξει από παλιότερα είναι πως πλέον έχω στο μυαλό μου περισσότερο τις ευπαθείς ομάδες. Θέλω να κάνω μόδα και για αυτούς. Επίσης, θέλω να κάνω ρούχα και για τους ανθρώπους που εργάζονται καθημερινά στο γραφείο που μπορεί να είναι το συνηθισμένο γραφείο ή ένα υπόγειο εταιρείας όπου εργάζεται για online υπηρεσίες. Είπα στον εαυτό μου πως θέλω να φροντίζω και αυτούς τους ανθρώπους που είναι “κρυμμένοι” και μπορεί να μην κάνουν μία πολύ προβεβλημένη δουλειά, και θέλουν να ντύνονται κομψά.

Τα δικά μου ρούχα ποτέ δεν είχαν γένος

Σχετικά με τον όρο genderless, θέλω να σου πω ότι τα δικά μου ρούχα ποτέ δεν είχαν γένος, και αυτό είναι μια ομοιότητα από παλιά. Εγώ ο ίδιος φοράω ο,τι γουστάρω εδώ και πολλά χρόνια. Σήμερα το λέμε έτσι, κάποτε το λέγαμε αλλιώς ή και καθόλου. Εγώ ήμουν πάντα παιδί του Jagger, του Bowie, των Beatles, της Madonna, αυτοί ήταν οι εμπνεύσεις μου”.

Temeno

Πώς ορίζεται το “φύλο”, για τον Λάκη Γαβαλά;

“Σήμερα τα πράγματα είναι πιο ορατά, και αυτό είναι και καλό αλλά και κακό. Ξέρεις, μια από τις πιο επικερδείς δουλειές είναι η λεύκανση πρωκτού. Πλέον είναι όλα εμφανή στο Instagram και στα social media. Εμένα δεν μου αρέσουν τα φίλτρα. Εμείς μιλάμε για τους ανθρώπους όπως είναι στην πραγματικότητα, δεν μιλάμε στον καταναλωτή που τα βλέπει όλα μέσα από φίλτρα. Αν κάποιος έχει επιλέξει να είναι εύσωμος ή πάρα πολύ αδύνατος, θα βρει να φορέσει κάποια δημιουργία μου και να εκφραστεί μέσα από αυτή.

Για εμένα το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι η προσωπικότητα. Να μπορεί ο άλλος να στηρίξει τη ζωή του με την προσωπικότητά του και αντιστοίχως να στηρίζει τις επιλογές του. Δεν μου αρέσει που η Madonna έχει κάνει τόσες επεμβάσεις. Η Madonna που είδα πρόσφατα στο Μαϊάμι που με κάλεσε, είναι μια καλλιτέχνιδα που δεν έχει επίγνωση του ποια είναι. Δυστυχώς, το χειρότερο είναι να έχεις κακούς συμβούλους και να προσπαθούν να σε αλλάξουν προς μια κατεύθυνση που δεν σου αρμόζει. Βάλε χείλη, βάλε στήθος, βάλε κώλο, βάλε πράγματα που δεν το κάνεις συνειδητά. Υπό αυτή την έννοια αυτές τις αλλαγές τις καταδικάζω, όταν δεν γίνονται συνειδητά. Από εκεί και πέρα, το τι σημαίνει γένος για εμένα, έχει να κάνει με τη δουλειά του καθενός. Δηλαδή πριν μου πεις τι γένος είσαι, τι είδος είσαι, δείξε μου τη δουλειά σου και πώς υποστηρίζεις αυτά που λες ότι είσαι.

Πάντοτε με το έργο μου υποστήριζα τις εμφανίσεις μου. Πάντοτε ντυνόμουν θεατρικά, έχτισα ένα ολόκληρο σύμπαν. Δεν έχτισα αυτό που είμαι λέγοντας “εσύ είσαι χαζή γιατί δεν φοράς πούπουλα στις 18.00 το απόγευμα”, ας πούμε. Εγώ πάντοτε έφτιαχνα θεατρικές εμφανίσεις, εικαστικές βιτρίνες και δεν διαχώριζα το “κανονικό” από την συνολική μου εικόνα”.

Πριν μου πεις τι γένος είσαι, τι είδος είσαι, δείξε μου τη δουλειά σου

Ποια είναι τα κριτήρια για τις συνεργασίες που κάνει η Temeno;

“Η νέα μου εταιρεία σε αυτό το κομμάτι κάνει αυτό που κάναμε και παλιά. Δηλαδή πηγαίνουμε σε μία βιοτεχνία η οποία υφίσταται χρόνια και δουλεύει με καθαρούς όρους. Δυστυχώς έχουν μικρύνει τα περιθώρια να βρεις μια καθαρή βιοτεχνία με καλό εργατικό δυναμικό. Ξέρεις τι γίνεται; Μπορεί να είναι ένας φοβερός μάστορας, ράφτης, αλλοδαπός, εγγεγραμμένος που πάει να ανανεώσει τη βίζα του και του ζητάνε 1.500 ευρώ. Άρα λοιπόν το ίδιο το κράτος εξωθεί κάποιους ανθρώπους στην παρανομία να δέχονται “μαύρες” δουλειές, την ώρα που οι Αρχές δεν κάνουν τους ελέγχους που θα έπρεπε να κάνουν. Δεν αφήνουν κάποιους ανθρώπους να προοδεύσουν ενώ άλλοι κερδίζουν. Παράλληλα, από παλιότερα πολλοί υπάλληλοί μας έφευγαν για να πάνε στα νησιά, εκεί που βγάζουν πιο εύκολα παράνομα χρήματα. Κάπως έτσι την πάτησα και εγώ όταν είχα τη LAK, μας απέκρυψαν κέρδη, πολλά τιμολόγια χάθηκαν και ύστερα εμφανίστηκαν βιοτεχνίες που ισχυρίζονταν ότι τους χρωστάμε λεφτά, βιοτεχνίες που απασχολούσαν “μαύρα”. Αυτό είναι ένα πολύ κακό παρελθόν για εμένα”.

O Λάκης Γαβαλάς Temeno

Συνεχίζοντας τη συζήτηση πάνω στα νέα ρούχα, η κουβέντα πήγε στον διαχωρισμό men – women που υπάρχει στο site της Temeno. Η ερώτηση λοιπόν εδώ ήταν γιατί υπάρχει αυτός ο διαχωρισμός, την ώρα που τα ίδια τα ρούχα συστήνονται στο αγοραστικό κοινό, ως “άφυλα”.

“Ο διαχωρισμός men – women υπάρχει καθαρά και μόνο επειδή η διάκριση αυτή υπάρχει ακόμα στα γκαλά μόδας, δηλαδή γίνεται εβδομάδα μόδας ανδρικών ρούχων και εβδομάδα μόδας γυναικείων ρούχων και εβδομάδα μόδας couture. Από εκεί και πέρα τα ρούχα Temeno μπορεί να τα βάλει και ένα αγόρι και ένα κορίτσι και να τα συνδυάσει μεταξύ τους και να επιλέξει και από αντίθετη καρτέλα, δηλαδή μια γυναίκα να βάλει κάτι αντρικό, αλλά και το ανάποδο. Θα επαναλάβω όμως αυτό που είπα πριν. Αν είναι ένα αγόρι να βάλει τακούνια και ένα ροζ πουλόβερ ή μια τσάντα γυναικεία για να πάει να ψωνίσει και να το βάλει στο Instagram, με ενοχλεί όλο αυτό όταν δεν γίνεται συνειδητά και όταν γίνεται πρόχειρα, με ρούχα που είναι μια αηδία. Αυτό δεν είναι ούτε μόδα ούτε στυλ. Προκαλεί για να προκαλεί. Από κει και πέρα όμως, επειδή εγώ είμαι ένα άτομο ιδιαίτερο, καταλαβαίνω τους πάντες και με τη συμβολή μου μπορώ να τους δώσω μια συμβουλή να υπερασπίζονται αυτό που είναι, όχι για το φαίνεσθαι στα social media, απλά για να “κραυγάσουν”. Οι κραυγαλέες υπερβολές χωρίς ουσία, δεν ανήκουν στη δική μου ιδιοσυγκρασία”.

Μια ερώτηση που δεν γινόταν να… μην γίνει, ήταν το πόσο “στερεοτυπικό” ακούγεται στα αυτιά του Λάκη Γαβαλά το ότι ήταν “άντρας με αρχίδια” και αποφάσισε να κάνει φυλακή.

“Ναι, πράγματι, είπαν πως ο Γαβαλάς έχει αρχίδια που μπήκε φυλακή. Το ίδιο όμως έκανε και η αδερφή μου που είναι γυναίκα. Δυστυχώς έχουν παρερμηνεύσει πολλά από αυτά που έχω πει, και έγινε κάτι ανάλογο πρόσφατα. Αυτό που λέω είναι πως όπως ένας νταλικέρης δεν μπορεί να βγαίνει να φτύνει μετά από κάθε τρεις λέξεις που λέει για να δείχνει τον ανδρισμό του, έτσι και ένας γκέι δεν μπορεί να βγαίνει κάθε τρεις και λίγο και να μιλάει για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του. Εγώ θέλω ο καθένας να είναι αυτό που αισθάνεται. Δεν μου αρέσει όμως όταν δεν υπάρχει υπόβαθρο, νόημα. Βγήκε πρόσφατα μια κριτής και έχτισε μια εικόνα πάνω στα φρύδια της, κατοχύρωσε την εικόνα των φρυδιών. Αντίστοιχα αν ένα αγόρι έβγαινε στον δρόμο με ένα σιδερένιο στρινγκ, δεν θα μου έλεγε αυτό κάτι, τι σημαίνει, πως επειδή κάνεις αυτή την κίνηση είσαι αυτομάτως απελευθερωμένος; Εγώ λέω να είναι ο καθένας αυτό που αισθάνεται αλλά να μην το κάνει μόνο για την εικόνα, να σκέφτεται τις συνέπειες των πράξεών του, να μπορεί να τις στηρίξει. Έτσι κι εγώ τιμωρήθηκα από το Κράτος και αποφάσισα να πάω στη φυλακή. Μπήκα μέσα. Θα μπορούσα να το παίξω τρελός και να πίνω καφέ σε κάποια κλινική. Δεν το έκανα. Υπό αυτή την έννοια ναι, είχα αρχίδια που μπήκα μέσα, το λέει και η ταυτότητά μου άλλωστε αυτό, αλλά εκεί έκανα και τις αποτριχώσεις μου, έβαζα τις κολόνιες μου, δεν κρύφτηκα.

Δεν μου άρεσε που ο Μαζωνάκης προσπάθησε να κάνει τον Bowie, δεν το έχει ανάγκη

Όπως σας είπα, με ενοχλεί το επίπλαστο. Δεν υπήρχε τίποτα παράταιρο πάνω στον David Bowie ας πούμε, ο,τι κι αν φορούσε. Δεν μου άρεσε βέβαια που ο Μαζωνάκης προσπάθησε να κάνει τον Bowie, δεν το έχει και ανάγκη αυτό. Ο Μαζωνάκης όμως είναι σταρ, είναι performer και κάνει προσεγμένες επιλογές. Έτσι κι εγώ, προσπαθούσα να κάνω προσεγμένες επιλογές αλλά να είμαι και αυτόφωτος και αυτόνομος. Όμως, δεν μου αρέσει να εκμεταλλεύομαι το οτιδήποτε, και κυρίως να εκμεταλλεύομαι μια ψεύτικη εικόνα που θα την εκμεταλλευτούν και οι άλλοι. Δεν μπορώ την ευτέλεια.

Η φυλακή λοιπόν για εμένα ήταν ακόμη μια πρόκληση. Ήταν μια δύσκολη συνθήκη αλλά έχω περάσει κι άλλες δύσκολες συνθήκες στη ζωή μου. Έχω μείνει σε δωμάτια σαν κελιά στην Ιταλία, έχω ταξιδέψει με τρένα όρθιος. Η φυλακή ήταν ένα μάθημα για εμένα. Όσα έχω κάνει έχουν αποθηκευτεί μέσα μου, έχω μάθει με τα ζόρια και δεν πτοούμαι”.

O Λάκης Γαβαλάς Temeno

Στόχοι μελλοντικοί και όχι τόσο, μελλοντικοί. Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

“Το επόμενο βήμα είναι το brand Temeno να δίνει μια ολιστική πρόταση. Να προσφέρει ένα καλό, φτηνό, έξυπνο ρούχο και σταδιακά να μπει και σε άλλα προϊόντα, όπως οι κρέμες για παράδειγμα και τα καλλυντικά, ή μαξιλάρια, στρώματα κ.α. Ο απώτερος στόχος μου, τώρα στα 71 μου, είναι να φτιάξω μια φάρμα όπου θα έχουμε ένα ωραίο κελάρι με δικά μας κρασιά από σοδειές της περιοχής, θα προσφέρουμε αγροτουρισμό για να ξεκουράζεται κάποιος και να ηρεμεί, θα έχουμε προϊόντα Temeno και όλο αυτό θα βγάζει προς τα έξω μια ενιαία φιλοσοφία. Πλέον έχω και την εμπειρία, και την ενέργεια και την κουλτούρα για να παρουσιάσω μια συνολική πρόταση. Ο κόσμος ζητάει διαφυγή από το στρες και ωραίες προτάσεις μόδας και ευεξίας μέσα στη ζωή στην πόλη, αυτό για εμένα έχει πολύ μεγάλη σημασία”.

Πόσο έλειψε στον Λάκη Γαβαλά η μόδα και ποια διαφορά βλέπει σήμερα σε σχέση με τα τέλη των 90s που μεσουρανούσε;

“Μου έλειψε πολύ η μόδα, ο σχεδιασμός. Μετά τη φυλακή αφέθηκα στην τηλεόραση γιατί έπρεπε να επιβιώσω, έπρεπε να βρω ένα μεροκάματο. Χόρεψα, έγινα κριτής, έγινα coach, αλλά όλα τα έκανα με τον δικό μου τρόπο. Στο Next Top Model δεν πήγα γιατί δεν μπορώ να βλέπω κόσμο κλεισμένο μέσα σε ένα σπίτι που επηρεάζει τον χαρακτήρα τους και προκαλούνται νεύρα, άγχος, δεν μπορώ να είμαι σε ένα show που έχει εγκλεισμό. Στο My Style Rocks ντύθηκα Κλεοπάτρα, έκανα τον δικαστή, τον ζωγράφο, έκανα τα πάντα. Ήταν και αυτό ένα κεφάλαιο για εμένα. Ακόμη κι εκεί όμως, έβγαινα διαβασμένος για να τα πάω καλά στο “διαγώνισμα”. Αυτό λέω και στους μαθητές μου, να είναι καλά διαβασμένοι για όσα θέλουν να παρουσιάσουν.

Μετά τη φυλακή αφέθηκα στην τηλεόραση γιατί έπρεπε να επιβιώσω

Η διαφορά με τα 80s και τα 90s είναι πως τότε ο κόσμος κοίταζε τι φοράς. Τώρα κοιτάζουν τι λες. Δεν κάνω πράγματα που έκανα παλιά γιατί βαριέμαι. Τώρα θα κάνω ένα show και θα έρθουν να με ρωτήσουν αν έχω γκόμενο. Επίσης, η ατάκα που θα πεις καπελώνει το όποιο look. Εμένα το στυλ μου είναι και η πανοπλία μου”.

Ποια είναι η σχέση του Λάκη Γαβαλά με τους νέους και τι του λείπει;

“Έχω φοβερή σχέση με τους νέους. Έχω άλλωστε 30 μαθητές. Βγαίνω μαζί τους, πηγαίνουμε για ψώνια, θέατρο, σινεμά, είδαμε την ταινία για τη ζωή του Βερσάτσε στο Athens Fashion Film Festival. Το βασικό είναι πως δεν τους αφήνω στη θεωρία και προσπαθώ να εμφυσήσω τη φιλοσοφία μου. Τους λέω τη δουλειά να τη μάθουν καλά και να μην παρεκκλίνουν. Να πιστέψουν αυτό που είναι και το πώς εμφανίζονται γιατί αν δεν πιστεύεις αυτό που είσαι βγάζεις έξω άσχημο look και προκαλείς για να προκαλέσεις και όλο αυτό θα προκαλέσει ένα βραχυκύκλωμα. Μου έρχεται μια κοπέλα ας πούμε με φοβερά νύχια και πολύχρωμα μαλλιά και ένα εκκεντρικό ντύσιμο και την εξετάζω και είναι αδιάβαστη. Και της λέω, “για το μαλλάκι και το νυχάκι έχουμε χρόνο, για διάβασμα δεν έχουμε”. Και ύστερα διαβάζει και μου φέρνει φοβερές ιδέες”.

Σήμερα μου λείπουν οι καλοί σχεδιαστές που είχα παλιά. Οι καλές δασκάλες και δάσκαλοι έχουν αποσυρθεί. Υπάρχουν κάποια ταλέντα καινούργια, όχι πολλά. Τώρα από εκεί και πέρα υπάρχει πάντα το φάσμα της τρέλας μου και αυτό αυξάνεται συνέχεια. Είμαι ανήσυχο πνεύμα. Τώρα βοηθάω ένα παιδί που μου έστειλε ένα φοβερό τζάκετ από τη Μυτιλήνη όπου ζει και εργάζεται, τον Στρατή. Ο Στρατής δουλεύει εκεί και με κορίτσια από το camp, προσφυγοπούλες και θα κάνουν και επίδειξη και με έχουν καλέσει και είμαι πολύ ενθουσιασμένος με όλο αυτό”.

Οι πολιτικοί συνήθως μένουν στο Γάμα

Δεδομένου ότι η συνέντευξη έγινε σχεδόν ταυτόχρονα με την ανακοίνωση των εκλογών για την 21η Μαΐου, η επόμενη ερώτηση έχει να κάνει με το αν έχει σκεφτεί να πολιτευτεί.

“Μου το έχουν προτείνει πολλά κόμματα και μου έχουν ζητήσει πολλές φορές να πολιτευτώ. Όμως δεν με ενδιαφέρει γιατί είναι κάτι που δεν ξέρω να το κάνω, και αν δεν ξέρεις κάτι να το κάνεις δεν θα το κάνεις σωστά”.

O Λάκης Γαβαλάς Temeno

Υπάρχει κάποιος πολιτικός που ξεχωρίζει στυλιστικά;

“Στυλιστικά μου άρεσε ο Σκανδαλίδης. Τον είχα συναντήσει κάποτε στην Κω και λέω “ποιος είναι αυτός ο βουλευτής από τη Νέα Δημοκρατία; Μου αρέσει πολύ το στυλ του”. Και μου λέει εκείνος “κύριε Γαβαλά πάντα στο ΠΑΣΟΚ ήμουν”. Τα παράπονά μου τα λέω στους πολιτικούς που συναντώ στο γυμναστήριο που πηγαίνω εδώ στο Κολωνάκι. Τους τα λέω χύμα, δεν έχω θέμα. Το κακό είναι πως για να φτάσεις από το Α στο Ω, πρέπει να περάσεις και από το Γ και από το Δ και πάει λέγοντας, να έχεις μια πορεία. Ε οι πολιτικοί συνήθως μένουν στο “Γ”.

Εντάξει μου είχαν προτείνει και η Γκερέκου και η Κουντουρά κάποτε να μπω σαν σύμβουλος στο υπουργείο πολιτισμού. Όπως είπα, αφενός δεν έχω τη γνώση για να το κάνω σωστά, αφετέρου με τη ζωή που κάνω, δεν προλαβαίνω για να δουλέψω στο κομμάτι της συμβουλευτικής, όπως θα ήθελα”.

Θα έκανε ξανά τηλεόραση ο Λάκης Γαβαλάς;

“Θα μου άρεσε να κάνω ξανά τηλεόραση, ίσως μια ταξιδιωτική εκπομπή που να ασχολείται με μόδα και ήθη και έθιμα, και πάντα με το κωμικό στοιχείο μέσα που με διακρίνει. Είναι μια από τις τρελές ιδέες που έχω αλλά ξέρεις, εκτός από τρελός είμαι και εργατικός, ακούω εκείνους που με συμβουλεύουν και θα τους άκουγα για να γινόταν καλά κάτι τέτοιο. Εδώ πειθάρχησα και πήγα φυλακή, δεν θα πειθαρχούσα σε μια ωραία, νέα ιδέα που θα μπορούσα να φέρω εις πέρας;”.

Πλέον στα 70, πόσο χρονών αισθάνεται πραγματικά; “Με τη δική μου πειθαρχεία μπορώ να σου πω ότι τα 70 είναι τα νέα 40”, μας λέει. “Εγώ δεν έκανα ποτέ ναρκωτικά, ουσίες, κάνω υγιεινή ζωή, περπατάω, τρέχω πολύ. Εντάξει, έχω γίνει λίγο φίλος με το πιεσόμετρο και το θερμόμετρο αλλά αισθάνομαι νέος μέσα από τη δουλειά μου. Αυτό που θέλω πλέον, είναι να δουλέψω περισσότερο με τις “αόρατες αναπηρίες”, με τις ευπαθείς ομάδες, με την κοινωνία των πολιτών”.

Τι τον ηρεμεί και τι τον εκνευρίζει;

“Με ηρεμεί ένα μήνυμα που θα λάβω από έναν δικό μου άνθρωπο ότι έφτασε στον προορισμό του. Με εκνευρίζει το ψεύτικο που βαφτίζεται ως καινούργιο. Με εκνευρίζει η ασυδοσία”.

Τέλος, αν η Ελλάδα ήταν μοντέλο, πώς θα την έντυνε;

“Αν η Ελλάδα ήταν μοντέλο και πήγαινε σε ένα μεγάλο διεθνές γκαλά, το πρωί θα την έντυνα σαν τον Σοφοκλή και θα είχα πλάι της έναν αρχαίο Έλληνα που σμιλεύει μια κολόνα και το βράδυ θα την έντυνα ως Σαπφώ με γύρω τις άνδρες και γυναίκες που θα κρατούσαν δάδες, με μια νότα χλιδής”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα