Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΨΑΧΝΕΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ ΣΤΟ TIKTOK
Η ΝΔ αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα στις νεότερες ηλικίες και από τη μία θέλει να μην φτάσουν πολλοί νέοι στην κάλπη, από την άλλη προσπαθεί… να κάτσει με τη νεολαία
Στις εκλογές της 21ης Μαΐου υπάρχει ένας “άγνωστος Χ”: Η ψήφος των νέων, που θα μπορούσε θεωρητικά να γείρει την εκλογική ζυγαριά.
Οι νεότερες ηλικίες αποτελούν ένα δημοσκοπικό αίνιγμα, καθώς ανιχνεύονται πιο δύσκολα στις μετρήσεις, οι οποίες γίνονται μέσω σταθερών τηλεφώνων, αλλά και γιατί οι ψηφοφόροι που ψηφίζουν για πρώτη φορά θεωρούνται εκ των πραγμάτων απρόβλεπτοι.
Οι δημοσκόποι πάντως συμφωνούν σε ένα πράγμα: Ότι η Νέα Δημοκρατία υπολείπεται στην εκλογική ομάδα των νέων ψηφοφόρων σημαντικά. Κατά ορισμένες εκτιμήσεις μάλιστα, το κυβερνών κόμμα είναι πίσω από το ΣΥΡΙΖΑ πάνω από δέκα μονάδες στις ηλικίες 17- 24 που αθροίζουν σχεδόν 700.000 ψηφοφόρους.
Περίπου 400.000 με 430.000 ψηφοφόροι θα ασκήσουν μάλιστα για πρώτη φορά το εκλογικό τους δικαίωμα. Σύμφωνα με την εκτίμηση της MRB πάντως, οι μισοί δεν θα φτάσουν στην κάλπη. Η συμμετοχή τους λοιπόν ή η αποχή των νέων θα είναι κρίσιμη.
Και το 2019 ο ΣΥΡΙΖΑ βέβαια προηγείτο με οκτώ μονάδες στις ηλικίες 17-24 και με έξι μονάδες στις ηλικίες 25-34, αλλά αυτό δεν άλλαξε το εκλογικό αποτέλεσμα. Τώρα όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Η ΝΔ χάνει και προς τα δεξιά και προς το κέντρο. Και χρειάζεται κάθε ψήφο για την αυτοδυναμία στις δεύτερες εκλογές, αλλά και για τις κρίσιμες πολιτικές εντυπώσεις στις πρώτες.
Από την αντιπολίτευση κατηγορούν εξάλλου τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι ήθελε οι δεύτερες εκλογές να γίνουν αρχές Ιουλίου ώστε ένα κρίσιμο ποσοστό νέων ψηφοφόρων είτε απλά να απέχει είτε να έχει φύγει για νησιά προκειμένου να εργαστεί σεζόν στον τουρισμό και την εστίαση.
Πράγματι, πολλοί γαλάζιοι εξαρχής υποστήριζαν πως θα ήταν καλύτερα οι εκλογές να γίνουν όσο πιο κοντά στο καλοκαίρι, ώστε να ενισχυθεί η τάση των νεότερων για αποχή. Αλλά το σχέδιο του Μαξίμου ήταν οι πρώτες κάλπες να στηνόταν στις 9 Απριλίου και η μετάθεση των εκλογών ήρθε εκ των πραγμάτων λόγω της τραγωδίας στα Τέμπη.
Σε κάθε περίπτωση, στη ΝΔ τρέχουν να καλύψουν το χαμένο έδαφος στην εκλογική ομάδα των νέων. Έτσι ο κ.Μητσοτάκης απέκτησε πλέον και TikTok (στο οποίο ήδη είχε ποντάρει και ο ΣΥΡΙΖΑ), στο οποίο ανέβασε βίντεο με αφορμή την προκήρυξη των εκλογών. Ενώ ο πρωθυπουργός ήδη διέθετε Instagram. Και φυσικά το πρωθυπουργό επιτελείο χρησιμοποιεί σταθερά και Twitter και Facebook, όπου όμως πλέον μαζεύονται οι 40άρηδες και οι… boomers.
Από την κυβέρνηση προβάλλουν επίσης ιδιαίτερα το πρόγραμμα “Σπίτι Μου”, καθώς τη Δευτέρα, 3 Απριλίου , ξεκινούν οι αιτήσεις για τη χορήγηση χαμηλότοκων στεγαστικών δανείων σε νέους. Βέβαια το πρόγραμμα αφορά νέους ή νέα ζευγάρια, ηλικίας από 25 ετών έως 39 ετών, αλλά και αυτή είναι μία εκλογική ομάδα στην οποία η ΝΔ αντιμετωπίζει προβλήματα.
Δεν ήταν τυχαίο άλλωστε ότι στο παρελθόν ο κ. Μητσοτάκης έχει επιτεθεί, μιλώντας σε εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ, στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, για τις καμπάνιες με βιντεάκια που απευθύνονται στους νέους. Σε μία προσπάθεια μάλιστα να μιλήσει τη γλώσσα των εφήβων και πιτσιρικάδων, ο πρωθυπουργός είχε κανει λόγο για “κάποιους που αντί για λύσεις προτιμούν σποτάκια με ‘how to’, χωρίς όμως να έχουν το ‘know-how’. Και μάλιστα με πρωταγωνιστή έναν αρχηγό που θέλει να φανεί «trendy» αλλά κινδυνεύει να καταλήξει, όπως θα έλεγαν τα παιδιά μου, ‘cringy’.”
Η ΝΔ θα επιχειρήσει να απευθυνθεί στις νεότερες ηλικίες και εντάσσοντας νέους υποψηφίους βουλευτές στα ψηφοδέλτια της, όπως και γυναίκες. Μεταξύ των νεότερων υποψηφίων με τη ΝΔ σημειωτέον ότι συγκαταλέγονται και τέκνα πολιτικών οικογενειών και ενδέχεται οι ανακοινώσεις να γίνουν χωριστά για λόγους συμβολισμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι τα γαλάζια ψηφοδέλτια να έχουν ανακοινωθεί μέχρι τη Μεγάλη Τρίτη το αργότερο, ώστε οι υποψήφιοι να μπορούν το Πάσχα να ξεκινήσουν τις προεκλογικές εξορμήσεις στις περιφέρειες τους. Έχουν μείνει άλλωστε πλέον λίγες εκκρεμότητες, οι οποίες αναμένεται να κλείσουν τις επόμενες ημέρες.