Ο ΜR COCO-MAT ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ο Πoλ Ευμορφίδης μας μιλάει ξαπλωμένος για την ταινία στην οποία συμπρωταγωνιστεί με τον Paolo Coelho, γιατί θεωρεί ότι το marketing στην Coco-mat είναι λάθος και την νέα του αγάπη

Από την Άννα Μιχαήλ

Ο Πολ Ευμορφίδης είναι ένα παράξενο μείγμα εικόνων και εμπειριών: Πόντιος που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Σπάρτη και που σήμερα κινείται σε όλο τον πλανήτη έχοντας ως ορμητήριο την Ολλανδία. Αυτοδημιούργητος, αεικίνητος και πανέξυπνος κατάφερε να αναπτύξει την Coco-mat σε όλη την Ελλάδα και σε 12 χώρες, από την Αμερική έως την Κίνα, μαθαίνοντας τον κόσμο να επιλέγει χειροποίητα οικολογικά προϊόντα ύπνου Cocomat με υλικά από τη φύση, φύκια, βαμβάκι, κοκοφοίνικα, φυσικό καουτσούκ, αλογότριχα, μετάξι, λινό, ξύλο και πούπουλο. Αφού ανέβασε τον πήχη στην ποιότητα του ύπνου, τώρα ανεβάζει τον πηχη στην ποιότητα ζωής.

“Ζήστε με την καρδιά σας, επιστρέψτε στα βασικά, ελευθερώστε την ψυχή και το μυαλό σας και απολαύστε τη ζωή”.

Αυτό είναι το μήνυμα του Πoλ στην ταινία του Baptiste de Pape, the Power of Heart που συγκέντρωσε είκοσι ξεχωριστούς ανθρώπους από όλο τον κόσμο, που ζουν με οδηγό την καρδιά τους, για να μιλήσουν για την δύναμη και τη σοφία που κρύβει. Μαζί με τους Μάγια Αγγέλου, Deepak Chopra, Paulo Coelho, Isabel Allende, Jane Goodall, Marci Shimoff, Marianne Williamson, Gary Zukav και Eckhart Tolle και ο Paul Ευμορφίδης περιγράφει πώς η ευτυχία στη ζωή και η επιτυχία έρχονται όταν ακολουθείς την καρδιά σου.

Το WE του news247 τον συνάντησε στο κατάστημα της Κηφισιάς για μία συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης όχι στο γραφείο του αλλά ξαπλωμένο σε ένα κρεββάτι Cocomat.

Πώς προέκυψε η συμμετοχή σας στην ταινία, ποιος είναι ο ρόλος σας;

Ολα άρχισαν όταν κάποιος κοινός φίλος μίλησε για μένα στο σκηνοθέτη λέγοντάς του ότι οπωσδήποτε πρέπει να με συμπεριλάβει στην ταινία. Η ταινία ήταν προς το τέλος αλλά με πρόσθεσε. Γνωριστήκαμε του μίλησα για τη ζωή μου, είπαμε πολλά, και κάποια στιγμή βαρέθηκα. Τότε του είπα… «ξέρεις τι είναι ευτυχία;….» και χόρεψα ένα συρτάκι.

Στην ταινία γυρίσαμε πέντε ιστορίες η μια είναι όταν ήρθα με το γιο μου από την Ολλανδία στην Αθήνα με ποδήλατα. Ανεβήκαμε στις Αλπεις. Εκεί βρήκαμε μια καλύβα και ο μόνος ένοικος ήταν μια αγελάδα. Αυτή είναι η δεύτερη σκηνή. Η τρίτη σκηνή είναι όταν τους εξηγώ ότι στην Ελλάδα είναι όλα δήθεν. Και τους περιγράφω το διάλογο με ενα πιτσιρικά υπάλληλο μας, που του είπα να έρχεται με το ποδήλατο στη δουλειά και μου είπε… «δεν μπορώ γιατί οι κοπέλες που θα με βλέπουν θα λένε ότι είμαι άνεργος».

Η τέταρτη σκηνή είναι όταν ήρθε στην Cocomat ένας επενδυτής για να διαπραγματευτούμε πώληση μεριδίου. Ηταν ένας άνθρωπος 130 κιλά και τον έβαλα να κάνει τραμπολινο, έβγαζε ρούχα, κάλτσες τα πάντα και με ακολούθησε στο τραμπολίνο. Του είπα δεν θα μιλήσουμε για τίποτα αν δεν διασκεδάσουμε πρώτα μαζί.

 

Θεωρείτε ότι αυτή η στάση ζωής με προτεραιότητα στον αυθορμητισμό, την επικοινωνία, τη χαρά σχετίζεται με την επιτυχία της Cocomat;

Βέβαια. Μονο σ’ αυτό οφείλεται η επιτυχία της εταιρείας. Όχι στα λεφτά, που δεν τα είχα, αλλά στον τρόπο που έκανα τα πράγματα. Δίνω την καρδιά μου σε ότι κάνω. Αυτό είναι το δικό μου μονοπάτι. Να αγαπάω αυτό που κάνω τόσο, που να το κάνω με απόλυτο σεβασμό και με πάθος. Ετσι φτιάξαμε τα προϊόντα της Cocomat, με υλικά από τη φύση και υψηλή ποιότητα. Ετσι φτιάχνω τώρα το καλύτερο ποδήλατο του πλανήτη το Kalimera.

Από ξύλο βελανιδιάς που τα κατεβάζουμε με γαϊδούρια από το βουνό, με μια ομάδα παιδιών που είναι απίστευτα μυαλά και δεν έκαναν κάτι άλλο. Είναι καταπληκτικό ποδήλατο, με εγγύηση για πάντα, ελαφρύ, πανέμορφο, απίστευτα ανθεκτικό, αθόρυβο, με τρόμπα από καλάμι, με σέλα που αερίζεται, το παίρνω από δω και πάω στην Ολλανδία. Διασχίζω τις Αλπεις με αυτό και αντέχει στο κρύο, στα χιόνια και στις χειρότερες συνθήκες.

Φέρνει επιτυχία να ακολουθείς την καρδία σου;

Ναι. Επειδή ο,τι κάνω το κάνω με την καρδιά μου είμαι μια καλή προξενήτρα μεταξύ ανθρώπων ιδεών και πραγμάτων. Τώρα θα πάμε από εδώ στη Νορβηγία με τα ποδήλατα, μοιράζοντας καρδούλες που τις έφτιαξαν άνθρωποι με ειδικές ανάγκες με τα υπολείμματα των στρωμάτων για να ευχαριστήσουμε τα 20 εκ. τουρίστες που επισκέφθηκαν τη χώρα μας και να τους πούμε ότι είμαστε φιλικοί, φιλόξενοι και θέλουμε να ξανάρθουν. Μια απλή καμπάνια με χαρά και με γέλιο από την καρδιά μας.

Θέλω να γεμίσουμε τον πλανήτη και όλη την Αθήνα με ξύλινα ποδήλατα. Εχουμε πουλήσει ήδη 800 ποδήλατα και θα τα πουλήσουμε σε όλο τον κόσμο.

Πρέπει να σταματήσουμε το πλαστικό. Έχει γεμίσει η Ευρώπη πλαστικό, και η Ελλάδα περισσότερο. Θες να αγοράσεις ένα παιχνίδι και σου πουλάνε πλαστικά παιχνίδια μόνο από 1 ευρώ απλά και μόνο για να μολύνουν τη χώρα μας.


Μπορούν όλοι να ακολουθούν την καρδιά τους ή είναι μια πολυτέλεια για αυτούς που έχουν λύσει τα προβλήματά τους;

Είναι ανάγκη. Τα μυαλά των ανθρώπων έχουν σταματήσει να δουλεύουν από την καταπίεση και τον τρόπο ζωής. Οι άνθρωποι πρέπει να είναι ελεύθεροι να είναι ο εαυτός τους και να ακολουθούν την καρδιά τους και τότε όλα λειτουργούν καλύτερα και το μυαλό και το σώμα.

Δεν ήμουν πάντα πλούσιος. Ήμουν όμως πάντα ελεύθερος. Δούλος δεν ήμουνα πότε γι αυτό έφτιαξα το τέλειο στρώμα. Αν ήμουνα δούλος θα έκανα αυτό που έκαναν οι άλλοι. Αν όταν ξεκινούσα έκανα αυτό που έκαναν όλοι, στρώματα από ακρυλικό, δεν θα έκανα ποτέ στρώματα από φυσικά υλικά, το τέλειο στρώμα που αναπνέει. Ετσι κάνω και τώρα με το ποδήλατο. Κάνω το τέλειο ποδήλατο, έτσι όπως το θέλω εγώ, όπως μου λέει η συνείδησή μου, όχι για το κέρδος.

Τι θα συμβουλεύατε κάποιον για να πετύχει σε ο,τι κάνει;

Να ξεκινήσει από τα βασικά. Δεν έχουμε ανάγκη πράγματα. Εχουμε ανάγκη άλλο τρόπο σκέψης. Να μην είμαστε υπόδουλοι. Τώρα υπόδουλοι είναι όλοι. Και οι εταιρείες. Και σε εμάς όσο και αν φωνάζω…όλο το μάρκετινγκ κινείται με τα media. Έχουμε 30 άτομα στο μάρκετινγκ και δεν κάνουν τίποτα. Κάθονται και μετράνε χτυπήματα και like στο facebook και δε βγαίνουν έξω. Τους λέω βγείτε βρε έξω εδώ στο δρόμο να βρείτε καμιά γιαγιά και να της δώσετε τομάτες από τον κήπο μας. Τί είναι μάρκετινγκ έχουμε ξεχάσει. Μάρκετινγκ είναι ενέργειες και επαφή με τον κόσμο και όχι απρόσωπες λέξεις στους υπολογιστές.

Όταν λείπω ανάβουν τα αιρκοντίσιον και γράφουν ότι είμαστε οικολόγοι, αντί να βγουν έξω και να μοιράζουν τομάτες και να δείχνουν τον κήπο μας και πως ταυτιζόμαστε με τη φύση. Ο κόσμος έχει χορτάσει από λόγια. Θέλει να βιώσει εμπειρίες. Μάρκετινγκ είναι η προώθηση ενεργειών με νόημα. Πια δεν κάνουμε ενέργειες με νόημα και μας έχει μείνει …μόνο η προώθηση. Μας έχουν κάνει τα media να είμαστε πλέον όλοι… ένα κουμπί του computer.

 

Μπορεί να αλλάξει αυτή η στάση; Η πολιτική μπορεί να βοηθήσει;

Πώς να βοηθήσουν αφού και αυτοί είναι σάπιοι σαν κι εμάς. Πώς να έχει μια ιδέα κάποιος πολιτικός όταν ο τρόπος ζωής του είναι δηλητηριασμένος με αυτοκίνητα, καυσαέρια μακριά από τη φύση και την καρδιά του. Πώς να σε πείσει να κάνεις λιτότητα ένας πολιτικός που έχει μια κοιλιά μέχρι εκεί. Σημειολογικά και μόνο δεν μπορείς να ακούσεις έναν άνθρωπο που δεν μπορεί να κάνει κουμάντο στο στόμα του.

Η κρίση είναι κρίση σκέψης. Η φύση μας έχει δώσει τα πάντα. Όσοι είναι εγκλωβισμένοι να φύγουν από την Αθήνα. Το πρόβλημα είναι εδώ στην Αθήνα. Αν δεν είχε η επαρχία ραδιόφωνο και τηλεόραση να τους θυμίζει ότι υπάρχει η Αθήνα που έχει κάτι που δεν έχουν θα ήταν ευτυχισμένοι. Το μόνο που δεν έχουν οι άντρες στην επαρχία είναι γυναίκες να παντρευτούν γιατί οι γυναίκες θέλουν να έρθουν στην πόλη. Και στην πόλη οι γυναίκες δεν βρίσκουν άντρες.

Και στην πόλη δεν έχει δουλειές. Για την ανεργία τι πιστεύετε; Μπορεί να μειωθεί και πώς; Τι να κάνουν οι νέοι άνθρωποι;

Να αλλάξουν τρόπο σκέψης. Η φύση τους περιμένει. Να τη δουν και να σκεφτούν τι θα κάνουν. Όλοι έχουν ένα χωριό κι αν δεν έχουν, στα χωριά τους περιμένουν άδεια σπίτια. Πρόβλημα δεν έχει η Ελλάδα πρόβλημα έχουν οι άνθρωποι που δεν παράγουν τίποτα. Κάθονται όλοι 5 εκ. στην Αθήνα και τι παράγουν; τίποτα. Να σηκωθούν να φύγουν , να πάνε στην επαρχία και σε επαφή με τη φύση να σκεφτούν τι θα κάνουν. Να φυτέψουν πρώτα μια μουριά και μετά να φτιάξουν ένα σπίτι. Τώρα πρώτα αγοράζουν αιρκοντίσιον και μετά ψάχνουν σπίτι. Λένε δεν έχουν λεφτά να αγοράσουν οδοντόκρεμα. Να πλένουν το στόμα τους με το νερό της θάλασσας και να ‘χουν υγιή δόντια για πάντα. Αντί να στενοχωριούνται γιατί δεν έχουν…καινούργια γυαλιά ηλίου, να φτιάξουν ένα κήπο και ένα κοτέτσι και να απολαμβάνουν τη ζωή.

Photographs: Giorgos Vitsaropoulos / www.giorgosvitsaropoulos.com

 

Πάντως είναι ειρωνικό λίγο. Εσείς που είστε επιτυχημένος επιχειρηματίας, αφού πουλήσατε το 50% τις Cocomat στη Libra, να λέτε στους άλλους ότι δεν χρειάζονται λεφτά και να πάνε να ζήσουν με τομάτες και αγγουράκια. Αν δεν χρειάζονται τα λεφτά γιατί δεν τα μοιράζετε σε αυτούς που τα θέλουν και ….να ζείτε εσείς με τομάτες κι αγγουράκια;
Γιατί τότε απλά θα του “σαπίσω” περισσότερο. Ο καθένας πρέπει να βρει μόνος του το δρόμο της καρδιάς του και να χρησιμοποιήσει το μυαλό του. Εμένα δεν με ενδιαφέρουν ούτε τα λεφτά ούτε οι εταιρείες. Με ενδιαφέρει να είμαι ερωτευμένος και τώρα είμαι ερωτευμένος με ένα ποδήλατο.

Το The Power of Heart κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στις 7 Οκτωβρίου

 

Ακολουθήστε το News24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα