ΠΕΝΤΕ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΘΕΙΣ ΣΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΦΕΤΟΣ
Ο λόγος των χιλιάδων καθυστερήσεων και ακυρώσεων αεροπορικών πτήσεων κάθε εβδομάδα είναι συγκεκριμένος. Όταν τον μάθεις, θα εκτιμήσεις και τον πεντάλογο επιβίωσης που πρόσφερε αεροσυνοδός.
Η Kristie Koerbel εργάζεται εδώ και δυο δεκαετίες ως αεροσυνοδός. Μετά τις αναδουλειές της πανδημίας και τη φρενίτιδα που παρατηρείται το καλοκαίρι ‘της απελευθέρωσης‘ (του 2022), ένιωσε την ανάγκη να γράψει στη σελίδα της στο Facebook ένα γράμμα στους ταξιδιώτες.
Σε αυτό επισήμανε τι μπορεί να τους κάνει το ταξίδι πιο εύκολο και την ίδια ώρα, να σώσει και αυτές τις ψυχές που λέγονται αεροσυνοδοί. Τα όσα είχε να επισημάνει κέρδισαν το ενδιαφέρον των New York Times που της ζήτησαν να μοιράσει στους αναγνώστες τις γνώσεις της.
Εκείνη έκρινε πως θα ήταν χρήσιμο να ξεκινήσει, εξηγώντας -σύντομα- τι πέρασαν όλα τα μέλη των πληρωμάτων αεροσκαφών τα τελευταία χρόνια.
“Η πανδημία άλλαξε την αεροπλοΐα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο έχω ζήσει στην καριέρα μου. Η 11η Σεπτεμβρίου άλλαξε το πώς γίνονται οι επιβιβάσεις στα αεροπλάνα και οι είσοδοι στα αεροδρόμια. Ο Covid-19 έκανε τελείως διαφορετική την εμπειρία στα αεροπλάνα, γενικά.
Δημιούργησε καταπόνηση και έκανε τους πάντες νευρικούς. Εμφάνισε πολιτικές σε μια σφαίρα που δεν θα έπρεπε να είναι πολιτική.
Τις πρώτες ημέρες της πανδημίας, οι αεροπορικές εταιρίες επεδίωξαν να εξοικονομήσουν όσα περισσότερα χρήματα μπορούσαν. Έτσι επέτρεψαν τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, γεγονός που έκανε πολλούς υπαλλήλους να αισθανθούν απελπισία. Επιπλέον, πολλοί παραιτήθηκαν για να είναι με τις οικογένειες τους. Έτσι προέκυψε υποστελέχωση, την οποία έχουμε ακόμα.
Μόλις διεγράφη η υποχρεωτικότητα της χρήσης μάσκας, ο αριθμός των επιβατών παρουσίασε κατακόρυφη αύξηση και ξεπέρασε αυτό στο οποίο μπορούσαν να ανταποκριθούν οι αεροπορικές εταιρίες, πολύ πιο γρήγορα από όσο περίμεναν.
Τώρα λοιπόν, το καλοκαίρι του 2022 έχουμε έλλειψη προσωπικού και είμαστε εξαντλημένοι. Και δεν αναφέρομαι μόνο στους πιλότους και τους αεροσυνοδούς, αλλά και στα πληρώματα εδάφους.
Μπορεί να μην σκέφτεστε αυτούς τους ανθρώπους, χωρίς όμως εκείνους δεν θα υπήρχε κάποιος να βάζει τα αεροσκάφη στα πάρκινγκ, να μεταφέρει τις φυσούνες για να μπορείτε εσείς να επιβιβάζεστε και να αποβιβάζεστε, να φορτώνει και να ξεφορτώνει τις αποσκευές ή να σκανάρει τις κάρτες επιβίβασης”. Κράτα ότι χωρίς τα πληρώματα εδάφους, δεν θα γίνονταν πτήσεις.
Συνεχίζουμε.
“Κάτι που επίσης, δεν ξέρουν πολλοί είναι ότι τα πληρώματα πτήσης έχουν χρονικά όρια ως προς το πόσες ώρες μπορούν να εργαστούν. Είναι από 12 έως 16 σερί. Εκτός από το ότι δεν είναι ασφαλές να ξεπερνάμε αυτό το όριο, είναι και παράνομο. Αν λοιπόν, το πλήρωμα του δικού σας αεροσκάφους έχει καθυστέρηση στη δική σας πτήση και ‘πιάνει’ το όριο, αποχωρεί.
Και έτσι όπως είναι τώρα η κατάσταση, δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα πληρώματα για να καλύψουν το κενό. Οπότε το πιθανότερο είναι πως η πτήση θα ακυρωθεί.
Ιστορικώς τα καλοκαίρια ήταν πάντα πρόκληση για όλους εμάς. Η κατάσταση ωστόσο, που επικρατεί αυτό το καλοκαίρι είναι πολύ χειρότερη. Κάθε εβδομάδα είτε έχουν καθυστέρηση, είτε ακυρώνονται χιλιάδες πτήσεις και δεν φαίνεται να αλλάξει κάτι σύντομα.
Έχω δει επιβάτες να χάνουν σημαντικά γεγονότα, όπως γάμους ή κρουαζιέρες ή διεθνείς συνδέσεις -ακόμα και κηδείες-, εξαιτίας αυτού του γεγονότος. Και όσο και αν θέλουμε να βοηθήσουμε οι αεροσυνοδοί, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι”.
Για αυτό και η Kristie αποφάσισε να κάνει κάτι για όλους.
Σημασία έχει και το ταξίδι και ο προορισμός
“Τα ταξίδια κάνουν καλό στη ψυχή. Μας αναζωογονούν και μας επιτρέπουν να ξαναβρούμε τον εαυτό μας. Μερικές φορές χρειάζεται να νιώσουμε την άμμο κάτω από τα δάχτυλα των ποδιών μας, να μυρίσουμε φρέσκο πεύκο ή να παρασυρθούμε από τους ήχους μιας πόλης που δεν έχουμε ξαναεπισκεφτεί, για να νιώσουμε ξανά ζωντανοί.
Το κλειδί ωστόσο, για αυτό το καλοκαίρι είναι να ταξιδεύεις έξυπνα. Να ξεφορτωθείς όσο περισσότερο στρες μπορείς, όπως προγραμματίζεσαι και προετοιμάζεσαι. Ακολουθεί η καλύτερη συμβουλή μου, που βασίζεται στην εμπειρία δυο δεκαετιών εργασίας στα 30.000 πόδια”.
Ξεκινάμε.
Να προτιμάς τις απευθείας πτήσεις
Έτσι γλιτώνουμε το άγχος του να προλάβουμε τη ‘σύνδεση’, εφόσον έχει καθυστέρηση η πρώτη πτήση. Εάν ωστόσο, δεν μπορούμε να αποφύγουμε την αλλαγή, είναι χρήσιμο να μην κάνουμε κράτηση στην πρώτη -χρονικά- διαθέσιμη πτήση που θα βρούμε. Όπως λέει η ειδικός, η στάση μιας ώρας δεν είναι πια αρκετή για να μας απαλλάξει από περιττό στρες και εξτρά παραμονές στα αεροδρόμια. Για τη μισή ώρα, δεν τίθεται καν λόγος. Το χρονικό διάστημα του lay over που προτείνεται ως ασφαλές είναι οι 3 ώρες.
Να προτιμάς τις πρώτες πτήσεις της ημέρας
Η εμπειρία δεκαετιών διδάσκει πως σπάνια ακυρώνονται οι πτήσεις που έχουν προγραμματιστεί να αναχωρήσουν, πρώτες μέσα στην ημέρα. Οι καταιγίδες δημιουργούνται όπως η ημέρα γίνεται πιο ζεστή, ενώ τα πληρώματα των πτήσεων φτάνουν στο όριο ωρών που μπορούν να δουλεύουν κάθε ημέρα (από 12 έως 16 ώρες), πολύ αργότερα. Συν αυτών, το πρωί δεν έχει αρχίσει η κίνηση στα αεροδρόμια -κάτι που είναι ευεργετικό όταν μιλάμε για τα εκ των πλέον πολυσύχναστων. Στα αρνητικά είναι ότι ενδεχομένως να πρέπει να ρυθμίσεις το ξυπνητήρι για τις 3 το πρωί. Σκέψου όμως, ότι ακόμα και σε περίπτωση ακύρωσης, θα έχεις πολλές περισσότερες εναλλακτικές.
Να ‘κατεβάζεις’ το app της αεροπορικής σου εταιρίας
Με μια πολύ απλή κίνηση, έχεις διαθέσιμες όλες τις πληροφορίες που ενδεχομένως να σε ενδιαφέρουν. Αν δηλαδή, σε περιμένουν μεγάλες ουρές στον έλεγχο, αν η πτήση έχει καθυστέρηση, αν άλλαξε το Gate και ό,τι άλλο χρειάζεσαι. Εσχάτως διαπίστωσα πως η εφαρμογή με ενημέρωνε και για την αποσκευή που είχα παραδώσει.
Να φτιάχνεις έξυπνα την αποσκευή σου
Έχουμε αναλύσει εκτενώς τα slots και τη σημασία του να μη μένουν τα αεροσκάφη στο πάρκινγκ των αεροδρομίων, για διάστημα μεγαλύτερο εκείνου για το οποίο έχουν πληρώσει. Πράγμα που σημαίνει πως είναι χρήσιμο να βοηθήσεις γενικά την κατάσταση και κυρίως να μη γίνεις εκείνος ο τύπος που έχει σταματήσει την είσοδο των επιβατών, προσπαθώντας να βάλει την ‘σκασμένη’ (από το περιεχόμενο) βαλίτσα, στο ντουλάπι πάνω από τα καθίσματα -καθώς δεν χωρούσε.
Δηλαδή, γίνε ο τύπος που σέβεται τον εαυτό του και τους άλλους. Και έχε πρόχειρο ένα πουλόβερ ή ένα hoodie. Βλέπεις, κάποιες φορές η θερμοκρασία μένει σε χαμηλά επίπεδα γιατί υπάρχει λόγος. Ποιος; Ένα παράδειγμα είναι αυτοί που ταλαιπωρούνται από ναυτία. Βλέπεις, η ζέστη κάνει την κατάσταση τους χειρότερη. Για να μην παγώσεις, κράτα κάτι.
Να μη λες στους αεροσυνοδούς πως δείχνουν κουρασμένοι
Όπως έγραψε η Κoerbel “όντως είμαστε κουρασμένοι, όπως και ξέρουμε πως είμαστε κουρασμένοι. Γιατί πρέπει να μας το επισημάνεις;”. Με την ευκαιρία ζήτησε από τους επιβάτες “να έχετε και υπομονή. Ο στόχος μας είναι να σε πάμε στον προορισμό σου. Μείνε θετικός και να θυμάσαι πως τουλάχιστον εσύ, δεν δουλεύεις εκείνες τις ώρες”.