AP

ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ, ΣΕΞΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΙ: ΟΙ INFLUENCERS ΤΟΥ ΤΡΑΜΠ

Στην “χρυσή”εποχή της νέας διακυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ, οι influencers δεν επηρεάζουν μόνο το κοινό τους, αλλά και τον ίδιο τον πρόεδρο.

Οι εκλογές του 2024 στις ΗΠΑ χαρακτηρίστηκαν και ως οι εκλογές των influencers, οι οποίοι έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην νικη του Ντόναλντ Τραμπ, μια και λειτούργησαν ως άτυποι «πρεσβευτές» των πολιτικών του θέσεων.

Το influencing έχει εξελιχθεί σε μια βιομηχανία αξίας 250 δισεκατομμυρίων δολαρίων. To Wired επικαλείται έρευνα που δημοσιεύτηκε τον Νοέμβριο, η οποία αναφέρει ότι ένας στους πέντε ενήλικες στις ΗΠΑ ενημερώνεται από influencers ειδήσεων. Χαρακτηριστικό είναι ότι η οργάνωση Priorities USA επένδυσε τουλάχιστον 1 εκατομμύριο δολάρια στο influencer marketing, ενώ η εκστρατεία της Χάρις δαπάνησε τουλάχιστον 2,5 εκατομμύρια δολάρια σε πρακτορεία που διαχειρίζονται δημιουργούς για πολιτικές διαφημιστικές καμπάνιες.

Το ερώτημα που τίθεται πλέον αφορά την επιρροή που θα ασκήσουν οι influencers στην προεδρία του Τραμπ, ο οποίος, μετά την επιστροφή του στον Λευκό Οίκο, έχει προχωρήσει σε σαρωτικές αλλαγές.

Στην εποχή Trump 2.0, οι δημιουργοί περιεχομένου δεν επηρεάζουν μόνο το κοινό τους, αλλά έχουν και την προσοχή του ίδιου του προέδρου. Ακολουθούν μερικοί από τους influencers του κινήματος MAGA, που από ότι φαίνεται θα παίξουν καθοριστικό ρόλο και θα καθοδηγούν τις πολιτικές αποφάσεις για πολλά χρόνια ακόμη.

ΟI PODCASTERS ΚΑΙ ΟΙ STREAMERS

Οι εκλογές του 2024 ανέδειξαν τους podcasters ως νέους πρωταγωνιστές στην πολιτική σκηνή. Τα περισσότερα από τα podcast στα οποία εμφανίστηκε ο Τραμπ είχαν απευθύνονται σε αυτό που αποκλείται “manosphere,” ένα δίκτυο δημιουργών περιεχόμενου που προωθούν μισογυνιστικές, ρατσιστικές και υπέρ των ανδρών ιδεολογίες στο διαδίκτυο. Σε αυτούς περιλαμβάνονται προσωπικότητες όπως ο Joe Rogan, ο Andrew Schulz, οι αδελφοί Paul και ο Adin Ross, οι οποίοι μοιράστηκαν τις συνεντεύξεις τους με τον Τραμπ με εκατομμύρια θαυμαστές τους.

Υπάρχει όμως και μια δεύτερη κατηγορία δημιουργών, που παρουσιάζονται ως η “διανοητική πτέρυγα” του σύγχρονου Ρεπουμπλικανικού Κόμματος, όπως ο Ben Shapiro, ο Dave Rubin και ο Lex Fridman. Το podcast του Fridman στο YouTube προσεγγίζει εκατομμύρια θεατές κάθε εβδομάδα, ενώ η εκπομπή του Shapiro είναι μία από τις πιο δημοφιλείς στο Spotify.

Αυτοί οι podcasters έχουν ενισχύσει τον Τραμπ και την ατζέντα του, προσφέροντας ελάχιστη έως καθόλου αντίδραση στις απόψεις του. Είναι πιθανό να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στη συγκέντρωση υποστήριξης για τις αποφάσεις της διοίκησης Τραμπ.

ΤΑ MEMES

Οι “DC Draino“, “the Typical Liberal“, “RagingAmericans” και “Snowflaketears” είναι μερικές από τις μεγαλύτερες φιλο-ΜΑGA σελίδες στο Instagram.

Με συνολικό αριθμό άνω των 6 εκατομμυρίων ακολούθων, οι συγκεκριμένοι λογαριασμοί λειτουργούν ως δίαυλοι που μεταφέρουν τις προτεραιότητες της ηγεσίας του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος στις πλατφόρμες όπως το X (πρώην Twitter) και το Instagram.

Ουσιαστικά, πρόκειται για σελίδες που απευθύνονται σε ένα κοινό που ενδεχομένως δεν ενημερώνεται με άλλους τρόπους. Οι σελίδες αυτές συμβάλλουν στη διασπορά περιεχομένου, εστιάζοντας σε θέματα που ενισχύουν το μήνυμα της φιλο-Τραμπ παράταξης.

ΟΙ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ

Αν και οι Δημοκρατικοί συνεργάστηκαν επίσης με influencers κατά την προεκλογική περίοδο, καμία επιτροπή δράσης (PAC) ή καμπάνια δεν τους οργάνωσε τόσο αποτελεσματικά όσο αυτοί των Ρεπουμπλικανών. Χάρη στην Turning Point USA και τον ηγέτη της, Charlie Kirk, πολλοί από τους πιο δημοφιλείς δημιουργούς περιεχομένου του Ρεπουμπλικανικού κόμματος συναντιούνται τακτικά αρκετές φορές τον χρόνο σε συνέδρια και εκπαιδευτικά προγράμματα της οργάνωσης. Σύμφωνα με συνεντεύξεις με κορυφαίους διοργανωτές της δεξιάς, αυτή η υποδομή πρόκειται να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Οι ίδιοι οι διοργανωτές έχουν πλέον εξελιχθεί σε σημαντικούς influencers. Για παράδειγμα, σε ένα πάρτι για influencers που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο της Ορκωμοσίας, πρωταγωνίστησαν ο CJ Pearson και η Raquel Debono.

Ο Pearson, συντηρητικός δημιουργός περιεχομένου με περισσότερους από 500.000 ακόλουθους στο X, είναι συμπρόεδρος του συμβουλίου νέων του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος. Έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην ενσωμάτωση των influencers στις στρατηγικές του κόμματος και σχεδιάζει επιπλέον εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με οργανισμούς όπως το Heritage Foundation.

Η Raquel Debono, επικεφαλής μάρκετινγκ της συντηρητικής πλατφόρμας γνωριμιών Date Right, διαθέτει δεκάδες χιλιάδες ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, το πιο σημαντικό είναι ότι διοργανώνει εκδηλώσεις για τη νεολαία της δεξιάς, έχοντας δημιουργήσει ένα frat-style σκηνικό διασκέδασης στο κέντρο της πόλης για νέους Ρεπουμπλικανούς.

Σημαντική ήταν και η συμβολή του Alex Bruesewitz, συμβούλου της καμπάνιας του Τραμπ, ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία συνεργασιών με influencers. Αυτές οι συνεργασίες εξασφάλισαν στον Τραμπ εκατομμύρια προβολές, ενισχύοντας σημαντικά την απήχησή του στο νεανικό κοινό.

ΟI SUBSTACKERS: Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Τα memes και οι τρίωρες συνεντεύξεις σε podcasts είναι ισχυρά εργαλεία, αλλά δεν απευθύνονται σε όλους. Για ένα μέρος του κοινού, ειδικά τους μεγαλύτερους σε ηλικία, η ανάγνωση συνεχίζει να αποτελεί την αγαπημένη μέθοδο ενημέρωσης. Σε αυτό το κενό έχει εισχωρήσει το Substack, αντικαθιστώντας την πολιτική μπλογκόσφαιρα των 2000s.

Η Jessica Reed Kraus, διαχειρίστρια του HouseInhabit Substack, συγκεντρώνει σχεδόν 500.000 συνδρομητές. Κατά τη διάρκεια της εκλογικής περιόδου του 2024, συντάχθηκε με τον Robert F. Kennedy Jr. και το κίνημα Make America Healthy Again, καθιερώνοντάς την ως μία από τις πιο επιδραστικές δεξιές συγγραφείς, με ιδιαίτερη απήχηση στις γυναίκες.

Στη σκηνή του Substack ξεχωρίζει επίσης ο Curtis Yarvin, γνωστός ως ο «τεχνομοναρχικός φιλόσοφος». Ο Yarvin διοργάνωσε ένα πάρτι το Σαββατοκύριακο της Ορκωμοσίας, το οποίο συγκέντρωσε προσωπικότητες της «εποχής MAGA του 2016», όπως ο Jack Posobiec και οι podcasters του Red Scare, Anna Khachiyan και Dasha Nekrasova. Η επιρροή του Yarvin τόσο στους ισχυρούς κύκλους της Silicon Valley όσο και σε πρώην αριστερούς όπως η Nekrasova, τον καθιστά ισχυρή διανοητική και πολιτιστική δύναμη υπό τη νέα διοίκηση, ειδικά δεδομένου ότι ο Αντιπρόεδρος JD Vance είναι θαυμαστής του έργου του.

Όλοι αυτοί οι δημιουργοί και influencers, ανεξάρτητα από την πλατφόρμα τους, θα αποτελέσουν σημαντικό μέρος του επικοινωνιακού μηχανισμού του Λευκού Οίκου υπό την προεδρία του Τραμπ. Η γραμματέας Τύπου του Τραμπ, Karoline Leavitt, έχει αφήσει να εννοηθεί ότι ίσως προσκληθούν να συμμετάσχουν στις καθημερινές ενημερώσεις Τύπου, δίπλα στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης.

Ωστόσο, αυτοί οι δημιουργοί δεν δεσμεύονται από ηθικές κατευθυντήριες γραμμές. Είναι γνωστό άλλωστε το πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν πολλοί από αυτούς για τις προβολές και τα likes. Το ερώτημα που προκύπτει είναι πόσο μακριά θα φτάσουν για τον Τραμπ.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα