ΣΙΝΤΝΕΪ ΣΟΥΙΝΙ ΣΤΟ NEWS 24/7: “ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΩ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ”
Το The Magazine συνάντησε στο φεστιβάλ Βερολίνου την ανερχόμενη σταρ του Euphoria με αφορμή την νέα της ταινία, Reality, που κυκλοφορεί τώρα στις αίθουσες.
Δε θα ήταν το πιο προφανές πράγμα που θα περίμενες να δεις ως επόμενο βήμα της 26χρονης Σίντνεϊ Σουίνι, αλλά από ό,τι φαίνεται της αρέσουν οι προκλήσεις. Κι από ό,τι φαίνεται, αυτή η συγκεκριμένη πρόκληση αποτέλεσε κερδισμένο στοίχημα για την ίδια.
Η νεαρή ηθοποιός που έγινε γνωστή παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια μέσα από τον κεντρικό της ρόλο στη σειρά-φαινόμενο Euphoria του ΗΒΟ, θα μπορούσε πανεύκολα αν ήθελε να εξαργυρώσει τη συγκεκριμένη επιταγή και να μην το πολυκουράσει το θέμα. Όμως να την τώρα, μπροστά μας, στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Βερολίνου, όχι με κάποιο μπλοκμπάστερ, όχι με κάποια ανάλαφρη ταινιούλα– αλλά με ένα φιλμ αξιοσημείωτο έτσι κι αλλιώς από μόνο του, αλλά και το οποίο επιπλέον απαιτεί από την ίδια τη Σουίνι μια τρομερή αφοσίωση και μια ερμηνεία-στοίχημα.
Γιατί σίγουρα δεν είναι εύκολο να ερμηνεύσεις την Ριάλιτι Γουίνερ, την διάσημη μεταφράστρια της NSA που έδωσε στη δημοσιότητα ένα απόρρητο έγγραφο που είχε υποπέσει στην αντίληψή της, σχετικά με την εμπλοκή της Ρωσίας στις αμερικάνικες εκλογές. Για την υπηρεσία της αυτή, η Ριάλιτι τιμωρήθηκε με φυλάκιση. Κι η αναπόφευκτη ταινία, με τίτλο το λιτό και σαφές Reality, καταφέρνει αρχικά να μην είναι απλώς μια τύπου wikipedia βιογραφία, μια συμβατική αφήγηση της ιστορίας.
Τι είναι η ταινία; Το Reality είναι μια κινηματογραφική απόδοση του λέξη-προς-λέξη transcript της ανάκρισης που της κάνουν δυο πράκτορες του FBI ένα απόγευμα καθώς εκείνη επιστρέφει στο σπίτι της. Αυτό όμως– τίποτα παραπάνω, τίποτα παρακάτω. Κι όπως η ταινία ψάχνει εντυπωσιακά να βρει νόημα και οπτικούς χώρους πίσω από τυπωμένες, παγιωμένες εκφράσεις, έτσι κι η Σουίνι ψάχνεται ερμηνευτικά, ώστε να αποτυπώσει μια συνταρακτική εξέλιξη που συντελείται μέσα σε λιγότερο από μιάμιση ώρα πραγματικού χρόνου: Το πώς εκτινάσσεται από την ανεμελιά στην ταραχή και την ασφυξία.
Ο ρόλος της σε αυτή την ταινία, σε συνδυασμό με γεγονός πως έχει πλέον δική της εταιρεία παραγωγής για να βάζει μπροστά πρότζεκτ για τα οποία είναι αληθινά παθιασμένη, δείχνουν πως η Σουίνι είναι πολύ περισσότερα από απλώς μια νεαρή πρωταγωνίστρια που έτυχε να πιάσει την καλή με μια σειρά-φαινόμενο.
Κι όπως μας λέει κι η ίδια στην αποκλειστική μας συνέντευξη από το φεστιβάλ Βερολίνου, είχε από πολύ μικρή ένα ισχυρό κίνητρο μέσα της που την οδηγούσε να θέλει να γίνει ηθοποιός πάση θυσία. Από το business plan που μας λέει πως παρουσίασε στους γονείς της ενώ ήταν 12 χρονών(!) για να την αφήσουν να γίνει ηθοποιός, μέχρι τα λεπτομερέστατα βιβλία που κάθεται και γράφει για τον κάθε χαρακτήρα που παίζει, είναι τελικά εμφανές πως υπάρχει Μέθοδος πίσω από την επιτυχία της Σίντνεϊ Σουίνι. Και την μοιράστηκε μαζί μας.
«ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝ 12 ΧΡΟΝΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑ BUSINESS PLAN ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΩ ΗΘΟΠΟΙΟΣ»
Όταν ήμουν 12 χρονών έφτιαξα ένα business plan και το παρουσίασα στους γονείς μου, για το τι θα συνέβαινε αν με άφηναν να κάνω οντισιόν για ταινίες. Μετά ήταν πολύ μπερδεμένοι!
Τους ζητούσα όλη μου τη ζωή να με αφήσουν να γίνω ηθοποιός, πίστευαν πως ήταν απλά το όνειρο ενός μικρού κοριτσιού, σα να τους έλεγε πως θέλω να πριγκίπισσα.
Μια πολύ μικρή, cheesy ταινία [σσ. το ZMD: Zombies of Mass Destruction] ήρθε στην πόλη μου για να γυριστεί, το βρήκα κι είπα θέλω να κάνω οντισιόν για έναν μικρό ρόλο. Τότε ήταν που έφτιαξα την παρουσίαση για να πείσω τους γονείς μου. Εκείνοι είπαν, άστην να το κάνει για να βγει από το σύστημά της και μετά δε θα χρειαστεί να το ακούσουμε ποτέ ξανά. Αλλά όπως μπορείτε να δείτε… [γελάει]
«ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΜΟΥ. ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ, ΟΧΙ»
Πάντα δημιουργώ βιβλία για τους χαρακτήρες μου.
Είναι σαν αναμνήσεις όλης της ζωής τους, από τη μέρα που γεννιούνται ως τη μέρα που τους συναντάς στην οθόνη. Όλο το timeline της ζωής τους– σχέσεις που είχαν, φωτογραφικό ημερολόγιο του κόσμου τους, αυτό το τρελό scrapbook που δε ξέρω πώς να το περιγράψω στα αλήθεια. Αλλά με βοηθάει να δώσω σάρκα και οστά σε ένα πρόσωπο, γιατί έτσι σιγουρεύομαι πως ό,τι κάνω για έναν χαρακτήρα, είναι στα αλήθεια εκείνοι, κι όχι εγώ.
Δεν θέλω ποτέ να σκέφτομαι κάτι που η Σίντνεϊ έχει βιώσει, θέλω να σκέφτομαι όπως θα σκεφτόταν η Ριάλιτι. Όλοι μας είμαστε με διαφορετικό τρόπο γιατί έχουμε άλλες αναμνήσεις, διαφορετικές εμπειρίες κι αυτό επηρεάζει το πώς κινούμαστε προς τα μπροστά στη ζωή. Το να μπορώ να χτίσω όλη τη ζωή ενός χαρακτήρα μου, μου επιτρέπει να πηδάω έξω από τον εαυτό μου και να γίνω εκείνη. Να κινούμαι, να διαβάζω, να κοιτάω όπως εκείνος ο χαρακτήρας θα το έκανε.
Δε θέλω να χάνομαι στους χαρακτήρες μου. Θέλω να εγκλωβίζω τον εαυτό μου στον κόσμο τους, και μετά χωρίς μπλεξίματα να επιστρέφω πίσω στη Σίντνεϊ.
Δεν έχω προσπαθήσει να γράψω κάτι δικό μου.
Έχω προσπαθήσει μερικές φορές να κρατάω προσωπικά ημερολόγια, αλλά πάντα τα παραπάτω. Θα μπορούσα να γράφω για πάντα για τους χαρακτήρες μου. Αλλά για τον εαυτό μου, από ό,τι φαίνεται, όχι.
Η ΣΙΝΤΝΕΪ ΣΟΥΙΝΙ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗ ΡΙΑΛΙΤΙ ΓΟΥΙΝΕΡ
Η Τίνα Σάτερ [σσ. σκηνοθέτης του Reality] μας έφερε σε επαφή με τη Ριάλιτι κι αρχίσαμε αρχικά να ανταλλάσουμε μηνύματα. Στη συνέχεια μιλήσαμε μέσω zoom. Είναι τόσο αστεία…;!; Δεν το πίστευα! Κι όταν είδα μετά ξανά το transcript της ανάκρισης, είδα ακόμα περισσότερο τον χαρακτήρα της εκεί μέσα, υπάρχει το χιούμορ της, προσπαθούσε ακόμα και τότε να κάνει αστεία, να κάνει την κατάσταση πιο ανάλαφρη για να καταφέρει να νιώσει πιο άνετη.
Με έκανε να σκεφτώ πόσα προσωπικά χαρακτηριστικά μπορούν να κρύβονται μέσα στις καταγεγραμμένες ατάκες ενός transcript σαν αυτό.
Όλοι εμπλεκόμαστε με την πολιτική! Δεν έχουμε επιλογή να μην το κάνουμε.
Διαβάζοντας το ότι το σενάριο της ταινίας είναι το transcript αντί μιας πιο συμβατικής βιογραφίας, είναι αυτό που με έκανε να θέλω να το κάνω. Γιατί έχω δουλέψει σε τόσα πρότζεκτ, όπως το Euphoria, όπου είμαι τόσο ελεύθερη με τις λέξεις μου κι έχω την ελευθερία να αλλάξω πράγματα στη στιγμή. Αν για τον όποιο λόγο πιστεύω πως ο χαρακτήρας μου σε εκείνη τη συνθήκη θα έλεγε κάτι άλλο, ας πούμε. Εδώ έπρεπε να αποδώσω αυτό που λέει όντως η Ριάλιτι.
Έχω δουλέψει πάνω σε σενάρια με κίνηση, με δράση, με περιγραφές. Όλα αυτά βοηθούν πολύ τον κάθε ηθοποιό. Αυτό εδώ ήταν αγνός διάλογος. Δεν έχω κάνει ξανά κάτι τέτοιο.
Αγαπώ να ερμηνεύω με το πρόσωπό μου.
Θέλω ακόμα και τα πιο μικρά πράγματα να τα παίρνω, να τα ξεσηκώνω, και να μιμούμαι μέχρι να βρω τη δική μου ερμηνεία μέσα σε έναν χαρακτήρα. Αε πούμε, εμένα το φυσικό μου είναι τα χείλη μου να πηγαίνουν προς τα πάνω. Της πραγματικής Ριάλιτι τα χείλη πάνε προς τα κάτω. Οπότε αν προσέξει κανείς, τα χείλη μου κοιτάνε πάντα προς τα κάνω στην ταινία.
ΕΠΟΜΕΝΟ ΠΡΟΤΖΕΚΤ: ΜΙΑ ΚΑΛΟΓΡΙΑ ΣΤΗ ΡΩΜΗ
Ήμουν τώρα εδώ και 4 μήνες στη Ρώμη γυρίζοντας την ταινία Immaculate, όπου έχω κάνει και την παραγωγή.
Πάντα είχα ισχυρά κίνητρα. Μου αρέσει να δημιουργώ νέα εμπόδια για τον εαυτό μου, και βρίσκομαι συχνά σε περιβάλλοντα όπου μαθαίνω από άλλους ανθρώπους.
Το σινεμά και η τηλεόραση, επειδή είναι συνεργατικά μέσα, μου αρέσει να είμαι κομμάτι δημιουργικών συζητήσεων που γίνονται πριν ακόμα οι ηθοποιοί πατήσουν στο σετ.
Το Immaculate θα είναι ένα θρίλερ για μια νεαρή μοναχή που πάει σε ένα μοναστήρι στην Ιταλία ψάχνοντας το νόημα της ζωής. Νιώθει πως πρέπει να υπηρετήσει το θεό με μεγαλύτερη αφοσίωση. Αλλά το μοναστήρι στο οποίο πάει… δεν θέλω να πω περισσότερα! Αλλά ας πούμε απλά πως δεν είναι αυτό που νόμιζε ότι θα είναι.
Μεγαλώνοντας δεν είχα ιδιαίτερη σχέση με τη θρησκεία.
Η γιαγιά μου πήγαινε σε ένα πολύ αυστηρό θρησκευτικό σχολείο, οι καθηγήτριες ήταν καλόγριες και μου έλεγε πόσο αυστηρές ήταν. Την έφερα στην Ιταλία για την ταινία, δεν είχε φύγει ξανά από τη χώρα! Την έβαλα στην ταινία σαν extra, ντύθηκε καλόγρια κι εκείνη. Και θυμάμαι να μου λέει, ονομάζω τον χαρακτήρα αυτόν, Ρεμπέκα. Της λέω, γιατί; Και μου λέει: «Ήταν η καλόγρια που μισούσα περισσότερο!»
Όταν ήμουν 16 είχα κάνει οντισιόν για μια εκδοχή αυτής της ταινίας, αλλά δεν τα κατάφερα. Έτσι, περίμενα να γίνει ξανά διαθέσιμη– κι αυτή τη φορά, την έκανα μόνη μου.
ΑΠΟ ΤΟ EUPHORIA ΩΣ ΤΗ BARBARELLA
Αγαπώ το να είμαι ηθοποιός και το κάνω επειδή θέλω να παίξω όλους αυτούς τους διαφορετικούς χαρακτήρες. Ανθρώπους σε διαφορετικές θέσεις και καταστάσεις, ιστορίες σε διάφορα φορμάτ. Γι’αυτό το κάνω. Και θα το βρω αυτό από μια ταινία Marvel μέχρι ένα εντελώς ανεξάρτητο φιλμ όπως το Americana με τον Σάιμον Ρεξ, κι από το Immaculate μέχρι το Euphoria. Αν αγαπώ έναν χαρακτήρα, θα πάω προς αυτό.
Είναι αλήθεια ότι θα κάνω τη Barbarella ριμέικ. Με ενθουσιάζει πάρα πολύ αυτό το πρότζεκτ. Είμαι τεράστια φαν της ταινίας με τη Τζέιν Φόντα! Αλλά είμαστε πολύ νωρίς ακόμα στην όλη διαδικασία.
Μου αρέσει να παίζω αποφασισμένες, διεκδικητικές γυναίκες. Αλλά μου αρέσει να παίζω όλων των ειδών τις γυναίκες.