Ο ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΡΟΚ ΣΤΑΡ ΤΗΣ FORMULA 1
Ο Λιούις Χάμιλτον είναι πολλά περισσότερα από απλά (;) ένας οδηγός της Formula 1. Πράγμα που αποδείχθηκε την ημέρα που ανακοίνωσε τη μετακόμιση του στη Ferrari.
O Λιούις Χάμιλτον δεν είναι ακριβώς μόνο οδηγός της Formula 1. Δηλαδή, είναι ο πιο επιτυχημένος και ο πιο διάσημος οδηγός της διοργάνωσης. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.
O -κατά του Μπέρνι Έκλεστον το ρηθέν– «μόνος πραγματικός ροκ σταρ της Formula 1» είναι μεταξύ των 100 ανθρώπων που διαμόρφωσαν την παγκόσμια αγορά της μόδας το 2023 , χάριν των στιλιστικών του επιλογών, αλλά και του δικού του brand.
Είναι και μουσικός -έχει κυκλοφορήσει διάφορα τραγούδια. Eίναι και Σερ -τον έχρισε Iππότη η βασίλισσα Ελισάβετ το 2021.
Εν τω μεταξύ, ασχολείται με θέματα που απασχολούν όλον τον κόσμο. Από τα δικαιώματα των ζώων και το περιβάλλον έως το Black Lives Matter και τα δικαιώματα της LGBTQA+ κοινότητας. Χρησιμοποιεί τα social media των δεκάδων εκατομμυρίων followers, αλλά και το ίδρυμα που έχει δημιουργήσει.
Επίσης, επενδύει στο φυτικής προέλευσης κρέας και άλλες εταιρείες vegan διατροφής, ενώ στηρίζει και βιώσιμες εταιρείες.
Σύμφωνα με το Forbes, είναι και ο 21ος πιο ακριβοπληρωμένος αθλητής του πλανήτη σε όλα τα σπορ.
Της λίστας ηγείται ο Κριστιάνο Ρονάλντο με συνολικά κέρδη τα 136.000.000 δολάρια (τα 46.000.000 για τη δουλειά του, τα υπόλοιπα για όσα κάνει εκτός γηπέδων).
Ο Χάμιλτον ‘έβγαλε’ το 2023 το ποσό των 65.000.000 δολαρίων, εκ των οποίων τα 55 εκατομμύρια ήταν από τη Mercedes. Ναι, από την ομάδα που αποχαιρέτησε έπειτα από 11 χρόνια, για να πάει στη Ferrari.
H Scuderia τον προσέγγιζε κάθε φορά που το συμβόλαιο του με τους Γερμανούς ήταν προ της λήξης του.
Το αυτό έκανε πέρυσι, όταν ο οδηγός αποφάσισε να μείνει εκεί όπου ήταν για δυο σεζόν.
Επανήλθε φέτος. Ο αγώνας δικαιώθηκε με τον Βρετανό να μη λέει το κλασικό «δεν βλέπω τον εαυτό μου σε άλλην ομάδα». Δεν βοηθούσε το αυτοκίνητο να συνεχίσει να βλέπει τον εαυτό του στη Mercedes.
Έτσι το 2025, στα 40 του, θα ζήσει κάτι που ονειρευόταν από παιδί: να οδηγήσει μια Ferrari.
Για κάθε έτος της συμφωνίας, θα πάρει 100.000.000 δολάρια.
Γιατί δεν πήγε στη Red Bull;
Η ερώτηση που προέκυψε σε πολλά μυαλά, με την είδηση της μετακίνησης στη Ferrari έχει μια απλή απάντηση: η Red Bull δεν έκανε πρόταση στον Χάμιλτον. Είχε την ευκαιρία να τον διεκδικήσει πριν την περυσινή επέκταση με τη Mercedes και ενώ ήταν πρωταθλήτρια, αλλά προσπέρασε. Τουλάχιστον αυτό είπε ο αρχηγός της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ.
«Από το 2010 έως το 2013 ήθελε να έλθει να οδηγήσει για τη Red Bull. Αλλά είχαμε τότε τον Σεμπάστιαν Φέτελ και τον Μαξ Φερστάπεν, δηλαδή, δυο alpha οδηγούς. Άρα δεν θα είχε νόημα να τον πάρουμε.
Την ίδια περίοδο ο Νίκι Λάουντα ήταν στη Mercedes και ήθελε πολύ τον Χάμιλτον. Εμείς πιστεύαμε πως αν πήγαινε εκεί δεν θα ήταν η μεγάλη απειλή που είχε γίνει με τη McLaren. Ενθάρρυνα τον Νίκι να ξοδέψει χρήματα και να τον πάρει. Τελικά, μού γύρισε μπούμερανγκ».
Τον περασμένο Νοέμβριο ο Χόρνερ δήλωσε πως κάποιους μήνες νωρίτερα ο Χάμιλτον τον προσέγγισε, κάτι που διέψευσε ο οδηγός. «Ρώτησα τους πάντες στην ομάδα μου. Ουδείς μίλησε με τη Red Bull. Για την ακρίβεια, αυτοί προσπάθησαν να επικοινωνήσουν μαζί μας. Βρήκα πολλά μηνύματα σε ένα παλιό, ξεχασμένο κινητό. Ένα ήταν του Κρίστιαν. Μου ζητούσε να συναντηθούμε στο τέλος της σεζόν. Δεν ανέφερε το λόγο.
«Πολλοί αναφέρουν το όνομα μου σε πολλές συζητήσεις, γιατί ξέρουν πως θα προκαλέσουν την προσοχή. Και εάν αισθάνεσαι λίγο μόνος -δεν ασχολούνται μαζί σου- το να αναφέρεις το όνομα μου, είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να κάνεις».
Σημείωσε και ότι ο Χάμιλτον είναι καλός φίλος με τον αρχηγό της Ferrari, Φρεντερίκ Βασέρ, από όταν ήταν έφηβος και αγωνιζόταν στην ART Grand Prix του Βασέρ.
Σημειωτέον, η Scuderia δεν έχει πάρει πρωτάθλημα από το 2008. Τώρα αποφάσισε να ασχοληθεί πραγματικά με την εξέλιξη του μονοθέσιου, αλλάζοντας το 95% των στοιχείων του, ώστε να προετοιμάσει το έδαφος για τον Χάμιλτον.
ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΣΤΑ 6
O Sir Lewis Carl Davidson Hamilton γεννήθηκε στις 7 Ιανουαρίου του 1985 στο Στίβενεϊτζ, πόλη που βρίσκεται στα 50 χιλιόμετρα βόρεια του κεντρικού Λονδίνου.
Στα 5 του, άρχισε μαθήματα καράτε για να μάθει να προστατεύει τον εαυτό του από το bullying που του έκαναν στο σχολείο -για λόγους που αφορούσαν το ύψος του, αλλά και το χρώμα του δέρματος του.
Για τα 6α γενέθλια του, ο πατέρας του Antony, τού έκανε δώρο ένα τηλεκατευθυνόμενο αυτοκινητάκι. Εκείνη την ημέρα ανακάλυψε το πάθος της ζωής του. Πριν κλείσει ένα χρόνο ενασχόλησης, τερμάτισε δεύτερος σε εθνικό αγώνα στον οποίον μετείχαν και ενήλικες. Ήταν το πρώτο μιας σειράς βραβείων.
Το δώρο του για τα 8α γενέθλια του καθυστέρησε δυο ημέρες.
Στις 9/1 του ο πατέρας του τον κάλεσε στο γκαράζ του σπιτιού. Του είπε να ανοίξει το πορτ-μπαγκάζ. Το έκανε και είδε μπροστά του ένα go-kart.
Λίγους μήνες μετά, ο μικρός Λιούις ανακοίνωσε στους γονείς του πως θα γινόταν οδηγός σε αγώνες ταχύτητας. Για την ακρίβεια τους είπε ότι θα γινόταν ο πρώτος μαύρος (μιγάς) “πιλότος” της F1. Από το 2007 που πήγε στο πρωτάθλημα έως σήμερα είναι ο μόνος μαύρος οδηγός.
Δεν τους είπε πως είχε στο μυαλό του και εναλλακτικά πλάνα, για την περίπτωση που δεν κατάφερνε να οδηγήσει στη Formula 1. Το πρώτο ήταν να γίνει ποδοσφαιριστής και να παίξεις την Arsenal. Το δεύτερο να ασχοληθεί με το κρίκετ, σπορ με το οποίο επίσης καταπιάστηκε στο σχολείο.
Εν αντιθέσει με ό,τι θα έκαναν εκατομμύρια άλλοι γονείς αν ήταν στη θέση των Χάμιλτον, εκείνοι δεν γέλασαν όπως σκέφτονταν ‘καλά, θα σου περάσει’. Του είπαν πως θα τον βοηθήσουν να κάνει το όνειρο του πραγματικότητα, αρκεί να ήταν καλός μαθητής.
Ίσως να έπαιξε ρόλο και το γεγονός ότι η Κάρμεν και ο Άντονι είχαν χωρίσει όταν ο Λιούις ήταν 2 ετών και ένιωθαν τύψεις.
Το ακριβό χόμπι του Λιούις είχε ως συνέπεια να βάλει ο πατέρας του απανωτές υποθήκες το σπίτι του. Επειδή έπρεπε να τον πηγαίνει και παντού για τις υποχρεώσεις του, παραιτήθηκε από τη διευθυντική θέση που κρατούσε στο τμήμα πληροφορικής τεχνολογίας των βρετανικών σιδηροδρομικών γραμμών.
Έπρεπε όμως, να βρει έναν άλλον τρόπο να ‘βγάζει’ χρήματα.
Έγινε εργολάβος. Δούλευε σε τρεις δουλειές ταυτόχρονα, έως ότου μαζέψει χρήματα και δημιουργήσει τη δική του εταιρία πληροφορικής.
Ο Λιούις έχει πει πως «η μητριά μου ξέχασε τι είναι το shopping, για να μπορώ να τρέχω σε αγώνες. Δεν ξέρω πού θα βρισκόμουν, αν δεν ήταν η F1. Σίγουρα θα ήμουν χαμένος. Ο πατέρας μου ήταν εκείνος που με έφτασε εδώ όπου είμαι».
ΠΗΓΕ ΜΕ GO-KART ΣΤΗΝ FORMULA 1 ΣΤΑ 13
Σε έχω αφήσει στο go-kart που πήρε για δώρο, στα 8α γενέθλια του. Λίγους μήνες μετά έγινε πρωταθλητής. «Θυμάμαι ακόμα την πρώτη μου μέρα στην πίστα, την πρώτη γρατζουνιά, το θάνατο του Senna -την ημέρα που πέθανε ήμουν για προπόνηση. Θυμάμαι και πώς ο πατέρας μου με έμαθε να φρενάρω με ακρίβεια, πιο αργά από τον καθένα -την τελευταία στιγμή».
Σημείωνε πού φρενάρουν οι καλύτεροι (ενήλικες) οδηγοί της Μεγάλης Βρετανίας και προπονούσε τον γιο του στο να φρενάρει ακόμα πιο μακριά.
Μια άλλη ανάμνηση που έχει μοιραστεί από τα παιδικά του χρόνια είναι η εξής:
«Tα περισσότερα παιδιά στους αγώνες, είχαν πολλά περισσότερα χρήματα από εμένα, ήταν όλα πολύ γρήγορα, αλλά με κάποιον τρόπο τους κέρδιζα».
Ήμουν απλά, πιο γρήγορος. Δεν ξέρω τι άλλο να πω. Οι γονείς τους εκνευρίζονταν και γίνονταν επιθετικοί». Μεταξύ τους ήταν και ο Κέκε Ρόσμπεργκ, οδηγός της Formula 1 και πατέρας του Νίκο, πρωταθλητή του 2016 και ανταγωνιστή του Χάμιλτον από την παιδική του ηλικία έως την απόσυρση του Γερμανού.
Ό,τι και αν έπαιζαν (από πινγκ πονγκ έως video games ή μονόκυκλο) είχαν τον καημό να δουν ποιος είναι καλύτερος. Αυτή ήταν η διασκέδαση τους.
Στα 10 ο άνθρωπος μας πλησίασε το αφεντικό της McLaren, Ρον Ντένις προφασιζόμενος ότι ήθελε αυτόγραφο. Όταν το πήρε του είπε «μια μέρα θα τρέχω με τα δικά σας αυτοκίνητα».Ο Ντένις απάντησε «πάρε με τηλέφωνο σε εννέα χρόνια και κάτι θα κάνουμε».
Δεν τον πήρε, γιατί τον κάλεσε ο Ντένις το 1998, όταν ο Χάμιλλτον κατέκτησε το Super One και το δεύτερο πρωτάθλημα Βρετανίας.
Έτσι έγινε μέλος του προγράμματος εξέλιξης οδηγών της ομάδας που είχε η McLaren με τη Mercedes-Benz.
Στο συμβόλαιο που υπέγραψε υπήρχε και option για τη Formula 1, εφόσον πληρούνταν κάποιες προϋποθέσεις.
Έγινε ο νεαρότερος σε ηλικία οδηγός που είχε εξασφαλίσει τέτοια συμφωνία.
Eίχε ήδη μετακομίσει στο σπίτι του πατέρα του, αφότου πέρασε τα 12 πρώτα χρόνια της ζωής του με τη μητέρα του και τις ετεροθαλείς αδελφές. Ο Άντονι ζούσε με τη νέα του σύζυγο, Λίντα και το γιο της Νίκολας, επίσης οδηγό αγώνων ταχύτητας, μέχρι ένα ατύχημα που είχε ως συνέπεια να πάθει εγκεφαλική παράλυση.
Έκτοτε οδηγεί ειδικά διαμορφωμένο αυτοκίνητο στο British Touring Car Championship.
Το 2001, ένα χρόνο μετά την είσοδο του στην ακαδημία ‘πιλότων’ της Formula 1 τερμάτισε έβδομος σε Euro Series. Σύντομα έβλεπε πρώτος την καρό σημαία για διαδοχικά χρόνια, ως κυρίαρχος των διοργανώσεων εφήβων. Το αυτό ίσχυσε και στη Formula 3, όπως και στη Formula 2.
Χαρακτηριστικά, το 2005 νίκησε στους 15 από τους 20 αγώνες του Formula 3 Euro Series.
«Έπιασε» τις προϋποθέσεις που ανέφερε το συμβόλαιο του και το 2007 έγινε οδηγός της McLaren στη F1, μαζί με τον δυο φορές πρωταθλητή, Φερνάντο Αλόνσο.
Στην πρώτη του σεζόν ανέβηκε σε podium σε εννέα σερί αγώνες. Ο Αλόνσο ήταν συνήθως πίσω του. Όταν τον πέρασε στη βαθμολογία, η σχέση τους έφτασε στα άκρα. Στις πίστες ο Χάμιλτον συνέχισε να κάνει ό,τι ήξερε καλύτερα και έχασε τον τίτλο στις λεπτομέρειες, από τον Κίμι Ραϊκόνεν.
Είχε ομολογήσει ότι «η απειρία μου με έκανε ανυπόμονο. Όλα έρχονται με την ηλικία. Μεγαλώνοντας, παίρνεις πιο σοφές αποφάσεις. Ελπίζω αυτό να επηρεάσει και τον τρόπο που αγωνίζομαι».
Έγινε πρωταθλητής μια σεζόν μετά, το 2008. Για την ακρίβεια, έγινε ο νεαρότερος σε ηλικία πρωταθλητής της ιστορίας.
Επέστρεψε στην κορυφή το 2014, τη δεύτερη χρονιά του ως οδηγός της Mercedes. Έμεινε εκεί έως το 2020, χωρίς διάλειμμα, με το συνδυασμό του καλύτερου οδηγού και του καλύτερου μονοθέσιου να αποδεικνύεται ανίκητος. Έκτοτε παλεύει να καταλάβει γιατί η ομάδα του δεν μπορεί να κάνει ό,τι χρειάζεται, ώστε να γίνει ξανά ανταγωνιστική.
Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ ΖΩΗ
Από το 2007 δηλώνει ως έδρα του την Ελβετία, όπου πήγε για να γλιτώσει από το κυνηγητό των paparazzi και τους φόρους της Μεγάλης Βρετανίας.
Διάλεξε το Luins, όπου έφτιαξαν τα σπίτια τους και άλλοι πιλότοι (Σουμάχερ, Ραϊκόνεν, Αλόνσο κ.α.), για τους ίδιους λόγους.
Το 2012 μετακόμισε στο Μονακό και το 2013 αγόρασε ένα ιδιωτικό τζετ για τις μετακινήσεις του. Όπως έχει πει «προσπάθησα απλά, να απλοποιήσω τη ζωή μου, να μη χάνω χρόνο σε ουρές αεροδρομίων, χρόνο που χρειάζομαι για την προσωπική μου ζωή». Ήταν και ο μόνος τρόπος που βρήκε να παίρνει παντού μαζί του τον σκύλο του, τον Ρόσκο.
Tο 2009 έγινε έκθεμα στο μουσείο της Madame Tussauds. Tην ίδια χρονιά οι Γάλλοι του αφαίρεσαν το δίπλωμα οδήγησης για ένα μήνα, γιατί πήγαινε σε δρόμο ανοιχτής κυκλοφορίας με 196 χλμ.
Το 2010 έχασε τον έλεγχο του οχήματος του, στη Βικτόρια της Αυστραλίας (δυο ημέρες πριν το Australian Grand Prix) και του κατάσχεσαν το αυτοκίνητο για δυο μέρες. Την ίδια χρονιά, έπαψε να έχει τον πατέρα του για μάνατζερ του.
Είναι γνωστός ως «ο εκ των πιο προετοιμασμένων οδηγών, ο οποίος δίνει τεράστια σημασία στους χρόνους των γύρων και τα στοιχεία της τηλεμετρίας» και δεν θεωρεί τον εαυτό του θρύλο («για μένα θρύλος είναι μόνο ο Άϊτον Σένα».
Σε ό,τι αφορά τις σχέσεις του, έχει συνδεθεί με πολλές celebrities, συμπεριλαμβανομένων των Κένταλ Τζένερ και Σακίρα. Η πιο γνωστή μεγάλη σχέση που είχε ήταν με τη Νικόλ Σέρζινγκερ, τραγουδίστρια των Pussycat Dolls.
Ήταν μαζί, με κάποια διαλείμματα, από το 2007 έως το 2015. Χώρισαν γιατί δεν είχε θέσει ως προτεραιότητα την ιδιωτικότητα του, όπως είπε σε συνέντευξη που έδωσε το 2022.
Δεν έχει κάνει άλλη μεγάλη σχέση γιατί «είμαι πολύ συγκεντρωμένος στη δουλειά μου. Διαπίστωσα πως δεν μπορώ να κάνω δυο και τρία πράγματα μαζί. Πρέπει να επικεντρώνομαι σε ένα για να είμαι αποτελεσματικός».
Έκτοτε δεν έχει αλλάξει κα΄τι σε αυτόν τον τομέα.