GNTM 5

ΤΙ ΠΑΕΙ ΤΟΣΟ ΛΑΘΟΣ ΣΤΟ GNTM ΦΕΤΟΣ;

Αυτοί είναι οι λόγοι που δεν μας αρέσει το φετινό GNTM και που δεν σημειώνει την επιτυχία των προηγούμενων σεζόν.

Το GNTM επέστρεψε στους τηλεοπτικούς μας δέκτες φέτος, για πέμπτη συνεχή χρονιά, μέσα από τη συχνότητα του Star. Και ενώ τις προηγούμενες σεζόν αποτελούσε ένα από τα πιο επιτυχημένα ριάλιτι στην ελληνική τηλεόραση, κάτι που αποτυπωνόταν άλλωστε και στα υψηλά νούμερα τηλεθέασής του, αυτή τη φορά κάτι δεν πάει καλά. Μάλιστα, αυτή η αίσθηση των τηλεθεατών ενισχύεται από τις ίδιες τις διαγωνιζόμενες, οι οποίες αποχωρούν οικειοθελώς η μία μετά την άλλη, “προδίδοντας” πως όντως υπάρχει πρόβλημα.

Αρχικά, αξίζει να σημειωθεί πως το φετινό GNTM είχε ως βασικό μότο κατά την διαφήμιση και την προώθησή του, λίγο πριν την έναρξη του προγράμματος, την “ολική επαναφορά”. “Όλα αλλάζουν φέτος”, διαμήνυε με μεγάλη περηφάνια η Βίκυ Καγιά, εξ ου και η σύσταση της νέας κριτικής επιτροπής, ενώ μας προετοίμαζε για “ασύγκριτες προκλήσεις” και μια “συγκλονιστική σεζόν”. Παρόλα αυτά, το GNTM προβάλλεται εδώ και 1,5 μήνα και μόνο συναρπαστικό δεν είναι. Αντιθέτως, είναι άκρως βαρετό και αδιάφορο, από την πρεμιέρα του μέχρι και τώρα.

Ο πρώτος και κυριότερος λόγος είναι το καστ του φετινού GNTM, δηλαδή τα κορίτσια που επέλεξαν να βάλουν στον διαγωνισμό. Από τις 21 κοπέλες που μπήκαν στο σπίτι, καμία δεν έχει καταφέρει να ξεχωρίσει και να κάνει αίσθηση στους τηλεθεατές. Είναι γνωστό πως δεν διαθέτουν όλες οι συμμετέχουσες τα απαραίτητα προσόντα για να γίνουν μοντέλα, κάποιες τοποθετούνται στο πρόγραμμα μόνο και μόνο για να κάνουν “ριάλιτι”, αυτό γινόταν όλες τις χρονιές. Όμως, τουλάχιστον στις προηγούμενες σεζόν, υπήρχαν κορίτσια που είχαν κάτι ενδιαφέρον, είτε αυτό ήταν στην εξωτερική τους εμφάνιση είτε ήταν στη συμπεριφορά και την ιδιοσυγκρασία τους.

Ακόμη και στο Twitter, όπου οι χρήστες κάθε χρόνο εντοπίζουν τις αγαπημένες τους παίκτριες και εκείνες που δεν συμπαθούν ιδιαίτερα, η συζήτηση είναι πολύ ήπια. Δεν υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις και καβγαδάκια για το ποια κάνει για μοντέλο και ποια όχι, δεν έχουν βρει το φετινό “πουλέν” τους και την “κακιά” του διαγωνισμού, δεν αποθεώνουν ούτε και “κράζουν”. Οι φετινές διαγωνιζόμενες κινούνται στο ίδιο μέτριο επίπεδο, χωρίς να διαθέτουν ούτε μοντελικά αλλά ούτε και τηλεοπτικά προσόντα, χωρίς να έχουν ιντριγκάρει με κανέναν τρόπο τον τηλεθεατή και, επομένως, περνούν αλλά δεν “ακουμπάνε”.

Κι αφού το πρόγραμμα δεν μπορεί να βασιστεί στο κύριο “υλικό” του, πάμε στους κριτές και τους coaches, οι οποίοι άλλαξαν στο πλαίσιο της “ολικής επαναφοράς”. Η Βίκυ Καγιά επέστρεψε μετά από ένα χρόνο απουσίας στο πρόγραμμα, ο Γιώργος Καράβας “αναβαθμίστηκε” σε κριτής από coach των κοριτσιών και ο Τάσος Σοφρωνίου επανήλθε, επίσης, ως κριτής, έπειτα από την εμφάνισή του ως coach στο Next Top Model των πρώτων σεζόν 2009-2010 και 2010-2011. Ακόμη κι εδώ το GNTM χωλαίνει. Πλέον, η Βίκυ Καγιά έχει γίνει αρκετά “πικρόχολη” στα σχόλιά της προς τα κορίτσια, ενώ η κριτική της περιορίζεται σε τσιρίδες και επιφωνήματα του στυλ “συγκλό”, “ουμφ”, “ουάου”, αναγκάζοντάς σε να χαμηλώνεις διαρκώς την ένταση της τηλεόρασης. Ο Τάσος Σοφρωνίου, ενώ ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στις πρώτες σεζόν και αρκετοί τηλεθεατές είχαν ενθουσιαστεί με την επιστροφή του, ακολουθεί μία παρόμοια τακτική με της Καγιά και είναι απογοητευτικός στον ρόλο του. Ο Γιώργος Καράβας μοιάζει να είναι ο μόνος λογικός και ήρεμος της παρέας, μιλώντας ευγενικά και κάνοντας – τελικά – τις πιο σωστές τοποθετήσεις, μια όαση μέσα στη “φασαρία” των υπολοίπων.

Όσο για την Mary Vitinaros, που αποκαλείται model instructor, ναι μεν είναι μια όμορφη παρουσία στο πρόγραμμα αλλά ως εκεί. Δεν προσφέρει τίποτα περισσότερο στο όλο θέαμα, όπως συμβαίνει και με τον καινούργιο coach των κοριτσιών, Χρήστο Μπίρμπα, ο οποίος δεν έχει καταφέρει να “δέσει” με τα κορίτσια.


Παρόλα αυτά, τα concepts θα μπορούσαν ίσως να “σώσουν” την κατάσταση, αλλά ούτε κι αυτά είναι ιδιαιτέρως συναρπαστικά ή εντυπωσιακά. Μέχρι στιγμής κανένα δεν έχει “κεντρίσει” το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κοινού, αφού δεν έχουμε δει κανένα υπερθέαμα, ενώ επαναλαμβάνονται οι ιδέες των προηγούμενων σεζόν, δηλαδή: ένα concept με ύψος, ένα με αυτοκίνητο και πάει λέγοντας… Η παραγωγή, βέβαια, προσπάθησε να εμπλουτίσει το πρόγραμμα με τους καλεσμένους της (βλέπε Peter Dundas – Ευάγγελο Μπούση, Χριστόφορο Κοτέντο), αλλά ούτε αυτό “έπιασε”.

Ακόμη και το στοιχείο του “ριάλιτι” λείπει από το φετινό ριάλιτι! Ομολογουμένως, μεγάλος μέρος του προγράμματος κατά τις προηγούμενες σεζόν, στηριζόταν στους καβγάδες και τις εντάσεις των κοριτσιών, κάτι που λείπει πολύ από το σημερινό. Ας μην γελιόμαστε, το GNTM έχει αρκετά στοιχεία “trash tv” και για πολλούς τηλεθεατές αυτά ήταν που το καθιστούσαν ένα “guilty pleasure” τηλεοπτικό προϊόν, ικανό, έστω, να προκαλέσει γέλιο στο κοινό, να το χαλαρώσει, να το κάνει να περάσει καλά για μερικές ώρες. Ούτε αυτό δεν έχουμε φέτος.

Τέλος, η “μαζική φυγή” των κοριτσιών από το GNTM, είναι ξεκάθαρο δείγμα του ότι κάτι δεν πάει καλά. Είναι η πρώτη φορά που έχουμε τόσες πολλές οικειοθελείς αποχωρήσεις σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και αυτό δείχνει πως “το ψάρι βρωμάει απ’ το κεφάλι”. Αν υπάρχει ανισορροπία στο εσωτερικό του προγράμματος, πώς περιμένουν βγει προς τα έξω μία καλή και επιτυχημένη δουλειά; Άλλωστε, οι συνεχείς αποχωρήσεις επηρεάζουν με τον τρόπο τους το τηλεοπτικό κοινό, που μέχρι να μάθει τα ονόματα των κοριτσιών, αναγκάζεται να τα ξεχάσει – ή να μάθει νέα.

Αποδεικνύεται, τελικά, πως το μόνο ενδιαφέρον στοιχείο του φετινού GNTM ήταν η παρουσία της Σοφίας Χατζηπαντελή στις οντισιόν, ενός νέου και φρέσκου προσώπου, που αποτελεί έμπνευση για μεγάλη μερίδα κόσμου, που προωθεί την πραγματική αποδοχή της διαφορετικότητας και που όντως είχε κάτι να πει. Δεν νομίζω να είναι τυχαίο που μετά από τα πρώτα επεισόδια, τα νούμερα τηλεθέασης άρχισαν να πέφτουν…

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα