Έρευνα Reuters: Το NEWS 24/7 σταθερά στα πρώτα digital ΜΜΕ που εμπιστεύονται οι Έλληνες

Έρευνα Reuters: Το NEWS 24/7 σταθερά στα πρώτα digital ΜΜΕ που εμπιστεύονται οι Έλληνες
Media στην Ελλάδα Eurokinissi

Στις τελευταίες θέσεις της αξιοπιστίας της Ευρώπης παραμένουν εν συνόλω τα ελληνικά media. Χαμηλά και η προσβασιμότητα των Ελλήνων στο διαδίκτυο. Τι αναφέρει η έκθεση Digital News Report του Ινστιτούτου Reuters

Ενδιαφέροντα στοιχεία είχε για τη χώρα μας η νέα έκθεση Digital News Report του Ινστιτούτου Reuters για το 2021, με τα ευρήματα να μην είναι και πάλι, τόσο ενθαρρυντικά για το δημοσιογραφικό επάγγελμα στην Ελλάδα. 

Η έρευνα ξεχωρίζει ως σημαντική στιγμή για τα ΜΜΕ της χώρας την ανάδυση του κινήματος #metoo μετά τις αποκαλύψεις της Σοφίας Μπεκατώρου, ενώ ειδική αναφορά γίνεται στη δημιουργία νέων podcast από μέρος των ελληνικών ΜΜΕ, με ειδική αναφορά να γίνεται και στην 24MEDIA. Μάλιστα, το 40% των αναγνωστών online περιεχομένου, απαντά πως ακούει κάποιο podcast από τους ιστότοπους που παρακολουθεί.

Ένα από τα πρώτα στοιχεία είναι πως η διάδοση του διαδικτύου στη χώρα μας βρίσκεται ακόμη σε χαμηλά επίπεδα, στη τάξη του 73%, κάτι που συνιστά μια από τις τελευταίες θέσεις στην ΕΕ, με τη Βουλγαρία να είναι η μοναδική χώρα που βρίσκεται πιο χαμηλά σε σχέση με εμάς.

 

Συνολικά, η εμπιστοσύνη των πολιτών στα media της χώρας έχει ανέβει μεν τέσσερις μονάδες, φτάνοντας ωστόσο ακόμη στο πενιχρό 32%, κάτι που μας φέρνει στις τελευταίες θέσεις μαζί με τη Βουλγαρία, και λίγο πάνω από Γαλλία, Σλοβακία και Ουγγαρία.

Μάλιστα, πέραν της “ελληνικής” εμπιστοσύνης του 32%, μόλις το 12% των Ελλήνων πληρώνει για ψηφιακή ενημέρωση.

Την ίδια ώρα, για τους Έλληνες πολίτες η κύρια ανησυχία ως προς τη μετάδοση των πληροφοριών που αφορούν την πανδημία, έχει να κάνει με τη λειτουργία των δημοσιογράφων της χώρας. Ακόμη, το 32% δηλώνει πως ανησυχεί για τις οικονομικές διασυνδέσεις – σχέσεις στα media της χώρας, με το 59% να απαντά πως ενδιαφέρεται έντονα για το θέμα.

Στις παθογένειες περιγράφονται οι ιδιοκτησιακοί συγκεντρωτισμοί ΜΜΕ από συγκεκριμένους επιχειρηματίες, ενώ αναφορά γίνεται και στη δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη πως τα social media “αποτελούν απειλή για τη δημοκρατία”. Εν συνεχεία, ασκείται και κριτική στο “Greek Hoaxes” για τον τρόπο που γίνεται ο έλεγχος των fake news στο facebook, με την έκθεση να αναφέρει πως “ο τρόπος λειτουργίας του συγκεκριμένου fact-checker έχει προκαλέσει συζητήσεις, αντιπαραθέσεις και επιθέσεις, τόσο από αριστερά όσο και από δεξιά”.

Από την άλλη, ενδιαφέρον έχει η απάντηση πως κατά 54% οι Έλληνες απαντούν ότι η κυβέρνηση της χώρας δεν θα έπρεπε να ενισχύει τα εγχώρια media, με μόλις 27% να απαντά πως θα έπρεπε, κάτι που απεικονίζει την αποδοκιμασία από καμπάνιες σαν το “Μένουμε Σπίτι”. Την ίδια ώρα, η έρευνα κάνει αναφορά στην ερευνητική δημοσιογραφία που δείχνει να επιστρέφει, με φορείς όπως το iMedD.

Ψηλά στις θέσεις εμπιστοσύνης των αναγνωστών έρχεται και φέτος το NEWS 24/7. Συγκεκριμένα, το 27% των ερωτηθέντων απαντά πως επισκέπτεται το NEWS 24/7 σε εβδομαδιαία βάση, ενώ στα “παραδοσιακά” media, πρώτος έρχεται ο ΣΚΑΙ.

Στο κομμάτι της εμπιστοσύνης, το 53% των ερωτηθέντων απαντά πως εμπιστεύεται το NEWS 24/7 ως προς τις ειδήσεις και το περιεχόμενο που παρουσιάζει. Από την άλλη, μόλις το 18% απαντά πως δεν εμπιστεύεται το περιεχόμενο του NEWS 24/7, κάτι που το κατατάσσει στα πιο αξιόπιστα στις προτιμήσεις του αναγνωστικού κοινού.

 

Συνολικά, κύρια πηγή ενημέρωσης για την Ελλάδα είναι πλέον τα διαδικτυακά portals στο 89%, ακολουθούν τα social media στο 69% και τα έντυπα μέσα φτάνουν στο χαμηλό 22%. Ως προς τις συσκευές πρόσβασης, οι σταθεροί υπολογιστές “πέφτουν” φτάνοντας στο 55%, με τα mobile devices να ανεβαίνουν στο 70%, κάτι που εν πολλοίς περιγράφει και το πώς διαμορφώνεται σήμερα η είδηση ως προς την παρουσίασή της στο ψηφιακό πεδίο.

Ως προς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το facebook παραμένει η αγαπημένη “πηγή” των Ελλήνων για ενημέρωση (76% συνολικά και 52% για ειδήσεις), και ακολουθεί το YouTube, με το Twitter να παραμένει χαμηλά.

Ο μέσος Έλληνας συμμετέχων στην έρευνα δήλωσε ότι χρησιμοποιεί περισσότερες ψηφιακές πηγές ενημέρωσης από οποιονδήποτε άλλον στις 46 χώρες που συμμετείχαν, πλην της Κένυας. Αυτό, αποτυπώνει τον όλο κατακερματισμό των πηγών στα ελληνικά ΜΜΕ.

Social media

Συνολικά, η επιταχυνόμενη τεχνολογική επανάσταση σημαίνει ότι το 73% των ανθρώπων έχει σήμερα πρόσβαση στις ειδήσεις μέσω ενός smartphone – από 69% που ήταν το 2020 – ενώ πολλοί χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων για να ενημερώνονται ή για να σχολιάζουν τις ειδήσεις.

Το TikTok, η εφαρμογή για κινητά που επιτρέπει την δημιουργία και κοινοποίηση μικρών βίντεο, φθάνει σήμερα στο 24% των ανθρώπων κάτω των 35 ετών με μεγαλύτερα ποσοστά διείσδυσης στην Ασία και την Λατινική Αμερική.

Το Facebook θεωρείται η βασική αρτηρία εξάπλωσης ψευδών ειδήσεων παρότι και κάποιες εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως η WhatsApp, επίσης παίζουν κάποιον ρόλο.

Δείτε ολόκληρη την έρευνα αναλυτικά, παρακάτω. Η έκθεση είναι βασισμένη σε έρευνες που καλύπτουν 46 αγορές.

https://www.news247.gr/download/9230//053000/report.pdf

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα