Κρέτσος: Μητρώο για online media και διαφάνεια στην κρατική διαφήμιση

Κρέτσος: Μητρώο για online media και διαφάνεια στην κρατική διαφήμιση
Εκδήλωση με θέμα "Η Γυναίκα Στη Μάχη Της Ενημέρωσης" από την Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων και το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας την Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, μίλησαν γυναίκες που έχουν αφήσει το δικό τους "στίγμα" στην ελληνική δημοσιογραφία. Την εξέλιξη της γυναικείας δημοσιογραφίας από το 19ο αιώνα και την εκδοτική, δημοσιογραφική και κοινωνική δράση της Καλλιρρόης Παρρέν ("Εφημερίς των Κυριών", Λύκειο των Ελληνίδων), έως την ηλεκτρονική - ψηφιακή δημοσιογραφία στον 20ό και 21ο αιώνα, συζήτησαν με το κοινό οι Μάρα Ζαχαρέα, Λιάνα Κανέλλη και Ευαγγελία Άντζακα. (EUROKINISSI/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ) Eurokinissi

Για την καθιέρωση μητρώου στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ και διαφάνεια στην απόδοση της κρατικής διαφήμισης έκανε λόγο, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο Συνέδριο Game Changer, o ΓΓΕΕ

Για το σημαντικό ζήτημα της διάθεσης των διαφημίσεων στα ΜΜΕ και τη δημιουργία μητρώου για τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ μίλησε ο ΓΓΕΕ στο πλαίσιο του Συνεδρίου για το marketing, την ψηφιακή επικοινωνία και την online διαφήμιση, Game Changer.

Αρχικά ο Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Λευτέρης Κρέτσος αναφέρθηκε στο σύστημα των ηλεκτρονικών συναλλαγών λέγοντας πως : “Είναι μια καλή ευκαιρία να δούμε τι θα γίνει στο πεδίο της αγοραπωλησίας του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου.

Η θεσμική παρέμβαση είναι ουσιαστικά μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αγοραπωλησίας διαφήμισης, που χαρακτηρίζεται μια πρωτοποριακή πλατφόρμα, καθώς κανένα κράτος δεν έχει προχωρήσει, μέχρι στιγμής σ΄αυτού του είδους τη διαδικασία. Θεωρούμε ότι αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα είναι πρωτοποριακό. Είναι ένα σύστημα το οποίο δίνει ευκαιρίες, βοηθάει στην εξασφάλιση φορολογικών εσόδων για το κράτος, βοηθά στην ταχεία αποκλήρωση και την καταπολέμηση προβλημάτων ρευστότητας, επίσης θα μειώσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος.”

Στόχος είναι να αποφευχθούν φαινόμενα που υπήρχαν στο παρελθόν στον χώρο των μίντια, τα οποία συγκεντρώνονταν σε λίγα χέρια, πράγμα που εμπόδιζε τον υγιή ανταγωνισμό. “Με το σύστημα θα εξαλειφθεί κάθε δυνατότητα φοροδιαφυγής”, είπε.

“Μια σημαντική πρωτοβουλία είναι το μητρώο των online media, για το οποίο συστήσαμε ένα μητρώο στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, στον ίδιο νόμο μ’ εκείνον για τις τηλεοπτικές άδειες και, παρόλο που είναι προαιρετική η εγγραφή, όσα ενημερωτικά site θέλουν μπορούν να γραφτούν. Αν γραφτούν θα δώσουμε κάποια κίνητρα”, επισήμανε ο Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας και Media.

“Ένα κίνητρο είναι ότι η κρατική διαφήμιση εφ’ εξής δεν θα μπορεί να δίνεται σε sites τα οποία δεν έχουν εγγραφεί στο μητρώο. Αυτό γιατί στην Ελλάδα στον χώρο των media μιλάμε για καταστάσεις μαφίας, μιλάμε για ανοικτές δικογραφίες, μιλάμε για ανθρώπου που λυμαίνονται τον χώρο της διαφήμισης και της ενημέρωσης”, συμπλήρωσε.

Αναφερόμενος στις προϋποθέσεις για την εγγραφή, επισήμανε πως, το μόνον που χρειάζεται είναι να κατονομαστεί ο ιδιοκτήτης του μέσου και ο αριθμός των εργαζομένων. Στη συνέχεια θα δημιουργηθεί μια λίστα, η οποία θα σταλεί στους εργαζομένους του δημοσίου, ενώ θα υπάρξει και μια συμφωνία με τις τράπεζες και τις εταιρίες δημοσίου σημαίνοντος.

Η διαφήμιση στο διαδίκτυο θα αφορά τις εταιρίες που δεν φοβούνται να πουν τ’ όνομά τους, που δεν φοβούνται να δείξουν ποιοι είναι και έχουν λύσει προβλήματα όπως αυτά της λογοκλοπής”, ανέφερε συγκεκριμένα.

Στα σχέδια της ΓΓΕΕ υπάρχει και ένα software το οποίο θα εντοπίζει τα φαινόμενα λογοκλοπής, το οποίο όχι μόνο θα εντοπίζει τα φαινόμενα της λογοκλόπος, αλλά θα παρέχει και βοήθεια να απονέμεται πολύ πιο γρήγορα η δικαιοσύνη.

Μ’ αυτόν τον τρόπο η κρατική διαίσθηση θα είναι διαθέσιμη σε ιστοσελίδες με τέτοιον τρόπο, ώστε οι πολίτες να γνωρίζουν που πηγαίνουν τα λεφτά, ξεκαθάρισε ο κ. Κρέτσος.

Στη συνέχεια ο ίδιος αναφέρθηκε στην αντιμετώπιση των πολιτών στα παραδοσιακά ΜΜΕ επισημαίνοντας πως “Οι πολίτες έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους στα παραδοσιακά ΜΜΕ”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα