Χαμένοι στο διαδίκτυο. Το ίντερνετ οδηγεί στην αύξηση της κατανάλωσης των μέσων ενημέρωσης

Χαμένοι στο διαδίκτυο. Το ίντερνετ οδηγεί στην αύξηση της κατανάλωσης των μέσων ενημέρωσης

Πάνω από 8 ώρες εκτιμάται ότι θα αφιερώσουμε στα μέσα ενημέρωσης μέσω του διαδικτύου, καθώς προβλέπεται αύξηση 11,8%. Τι δείχνει νέα έρευνα

Εάν αυτή τη στιγμή δεν διαβάζεις αυτό το άρθρο, το πιο πιθανό είναι να “σκανάρεις” κάτι άλλο στο διαδίκτυο, να βλέπεις τηλεόραση ή να διαβάζεις κάποια εφημερίδα ή περιοδικό- δηλαδή με λίγα λόγια θα “καταναλώνεις” χρόνο στα μίντια.

Κατά μέσο όρο, φέτος θα αφιερώσουμε πάνω από 490 λεπτά τη μέρα στα μέσα ενημέρωσης, σύμφωνα με έρευνα της ZenithOptimedia. Αν και η τηλεόραση κατέχει τα πρωτεία, με κατανάλωση 3 ώρες ημερησίως, το διαδίκτυο έρχεται δεύτερο, διεκδικώντας έντονα τη πρωτιά, καθώς θα έχει αύξηση κατά 11,8%.

Μάλιστα, μέχρι το 2017, εκτιμάται πως ο χρόνος που θα αφιερώνουμε στα μέσα ενημέρωσης θα αυξηθεί, με τη μέση παγκόσμια κατανάλωση να αγγίζει τα 506 λεπτά.

Παράλληλα, δεν μας εκπλήσσει το γεγονός ότι αυξάνεται η χρήση του διαδικτύου μέσω του κινητού τηλεφώνου. Η μέση ημερήσια κατανάλωση των διαδικτυακών μέσων έχει διπλασιαστεί τα τελευταία 5 χρόνια. Ενώ το 2010, η μέση ημερήσια χρήση άγγιζε το 13%, εκτιμάται ότι το 2017 θα φτάσει το 30%!

Το διαδίκτυο “τρώει” τα παραδοσιακά Μέσα

Η κατανάλωση των παραδοσιακών Μέσων, όπως είναι εφημερίδες, περιοδικά, κτλ, έχει μειωθεί μεταξύ των ετών 2010-2014, καθώς το διαδίκτυο έχει γίνει άκρως ανταγωνιστικό, ενώ αναμένεται περαιτέρω πτώση μέχρι το 2017.

Το μεγαλύτερο πλήγμα έχουν υποστεί οι εφημερίδες και μετά τα περιοδικά. Από το 2010 μέχρι το 2014 ο μέσος χρόνος ανάγνωσης των εφημερίδων μειώθηκε κατά 25,6%, ενώ των περιοδικών 19%, και ο αντίστοιχος χρόνος για τη τηλεόραση 6%. Μεταξύ των ετών 2014 και 2017 εκτιμάται πως η κατανάλωση εφημερίδων θα συρρικνωθεί σε ένα ποσοστό της τάξεως του 4,7% το χρόνο, των περιοδικών 4,4% και της τηλεόρασης 1,6%.

 

Οι Λατινοαμερικάνοι είναι κολλημένοι με τα Μίντια

Την μεγαλύτερη κατανάλωση χρόνου στα Μέσα ενημέρωσης κάνουν οι Λατινοαμερικάνοι, οι οποίοι αφιέρωσαν το 2014 κατά μέσο όρο 744 λεπτά και το 2015 765. Κατά μέσο όρο, αφιερώνουν 13 ώρες τη μέρα στα μέσα ενημέρωσης.

Από την άλλη, το χαμηλότερο ποσοστό, βρίσκεται στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού με 301 λεπτά το ίδιο έτος και με 310 το 2015.

Ανθίζει η υπαίθρια διαφήμιση (outdoor advertising)

Τέλος, σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, ο χρόνος που έχουμε “εκτεθεί” στις υπαίθριες διαφημίσεις έχει αυξηθεί από το 2010-2014 κατά 1,2%- από 106 λεπτά τη μέρα, πήγε στα 107.2 λεπτά. Αυτό είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, όπως για παράδειγμα λόγω του ότι έχουν αυξηθεί οι υπαίθριες διαφημίσεις, της μετανάστευσης σε πόλεις με αναδυόμενες αγορές αλλά και της προθυμίας των καταναλωτών να περάσουν περισσότερη ώρα εκτός σπιτιού. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2017 οι υπαίθριες διαφημίσεις θα έχουν αυξηθεί κατά 0,2% το χρόνο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα