Φανατικότεροι του e-commerce, όσοι έχασαν εισόδημα στην πανδημία

Φανατικότεροι του e-commerce, όσοι έχασαν εισόδημα στην πανδημία
Ηλεκτρονικές αγορές Shutterstock

"Ανθούν" τα ηλεκτρονικά καταστήματα λόγω του lockdown. Τι αγοράζει και πότε ο μέσος χρήστης. Ποιο το κοινό των διαδικτυακών αγορών.

Στην Ελλάδα, περίπου 7 στους 10 διαδικτυακούς καταναλωτές, ένα ποσοστό 68%, επηρεάστηκαν κατά κάποιο τρόπο από την παγκόσμια πανδημία, με αποτέλεσμα σε διαφορετικά επίπεδα τη μείωση του εισοδήματός τους ή την αντιμετώπιση ζητημάτων υγείας για αυτούς, τις οικογένειες ή τους φίλους τους.

H επίπτωση αυτή σε συνδυασμό με τα απαγορευτικά μέτρα στη λιανική φαίνεται ότι τους έστρεψε δυναμικά στις αγορές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Nielsen που διενεργήθηκε το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου του 2020. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας σχεδόν το 1/5 (21%) των ερωτηθέντων από αυτή την ομάδα, άρχισαν να ψωνίζουν διαδικτυακά πριν από λιγότερο από ένα χρόνο, αλλά για αυτούς το ηλεκτρονικό εμπόριο δίνει ευκαιρίες για έρευνα, σύγκριση τιμών και αναζήτηση προσφορών, πέρα από την ασφάλεια έκθεσης στα φυσικά καταστήματα.

Προϊόντα ομορφιάς μέχρι και καθαριστικά σπιτιού είναι ενδεικτικά κατηγορίες που αγοράζονται σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό από τους καταναλωτές που έχουν επηρεαστεί από την πανδημία, ενώ, ενώ το φυσικό κανάλι εξακολουθεί να βρίσκεται στις προτιμήσεις αυτών που δεν έχουν επηρεαστεί», αναφέρει η Ντορίνα Φυντάνη, Consumer Insights Leader NielsenIQ.

Σύμφωνα με την ίδια, από τα στοιχεία της έρευνας, ανατρέπεται η αντίληψη πως το ηλεκτρονικό εμπόριο θα κερδίσει πολύ περισσότερο έδαφος ανάμεσα στους εύπορους καταναλωτές. Στο πλαίσιο αυτό, οι χαμηλότερες τιμές είναι πλέον μεταξύ των τριών κορυφαίων λόγων για τη μετάβαση σε διαδικτυακές αγορές για το 66% των ερωτηθέντων.

Τι και πότε αγοράζουν

Η ζήτηση δεν είναι ίδια για όλες τις κατηγορίες, ωστόσο πλέον τα είδη τροφίμων, καλλυντικών και απορρυπαντικών έχουν κερδίσει ισχυρή θέση στο ηλεκτρονικό καλάθι του μέσου χρήστη. Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι προτίθενται να αγοράσουν ηλεκτρονικά από μια φορά στους 2-3 μήνες έως και μια φορά στις 15 μέρες. Επίσης σύμφωνα με την έρευνα, Έλληνες διαδικτυακοί αγοραστές γίνονται πιο ενεργοί προς το τέλος της εβδομάδας με το 41% να αγοράζει την Παρασκευή, το Σάββατο ή την Κυριακή. Ο πιο δημοφιλής χρόνος αγορών είναι περίπου 6-10 μ.μ. ( 21% όλων των αγοραστών στο διαδίκτυο προτιμούν αυτήν την χρονική ζώνη). Αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά τις συσκευές που χρησιμοποιούν για να κάνουν τις αγορές τους, τα smartphone έχουν πλέον γίνει περισσότερο δημοφιλή από ότι οι φορητοί υπολογιστές ή οι επιτραπέζιοι υπολογιστές. Το 62% των αγοραστών στο διαδίκτυο στην Ελλάδα χρησιμοποιούν smartphone για να κάνουν τις αγορές τους έναντι 48% που χρησιμοποιούν φορητούς υπολογιστές, γεγονός που σημαίνει ότι είναι συνηθισμένοι να κάνουν αγορές εν κινήσει.

Μικροί – μεγάλοι προσθέτουν στο καλάθι

Από δημογραφικής πλευράς, η πανδημία έχει διευρύνει το κοινό των διαδικτυακών αγορών σε δύο άκρα: μεγαλύτερες ηλικίες (56-65) καθώς και νέους (18-24). Οι νεότεροι υποστηρίζουν πάντως διαφορετικές μορφές επικοινωνίας με τους εμπόρους λιανικής πώλησης, όσον αφορά τις προωθήσεις. Παρότι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή γενικά, το 35% των ερωτηθέντων στην ηλικιακή ομάδα των νεαρών καταναλωτών προτιμούν τις ειδοποιήσεις εντός εφαρμογών και είναι έτοιμοι να δοκιμάσουν νέα κανάλια ηλεκτρονικού εμπορίου όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή αλλιώς Social Commerce. Σύμφωνα με τη Nielsen 6 στους 10 αγοραστές στην Ελλάδα έχουν ήδη αγοράσει μέσα από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και οι νεότερες ηλικιακές ομάδες παραμένουν η βασική κινητήρια δύναμη για αυτό το κανάλι. Ενώ το Facebook παραμένει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για την αγορά αγαθών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το 52% των διαδικτυακών αγοραστών στην Ελλάδα να το χρησιμοποιούν και για αυτό το σκοπό, το Instagram έχει γίνει η κορυφαία πλατφόρμα μεταξύ της νεότερης γενιάς (18-24 ετών). Σχεδόν το ήμισυ (49%) των ερωτηθέντων σε αυτήν την ομάδα δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Instagram για αγορές στο διαδίκτυο.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα