Η κρίση στρέφει τους πολίτες στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Η κρίση στρέφει τους πολίτες στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Στις φθηνές μάρκες στρέφονται ολοένα και περισσότερο οι καταναλωτές, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να κερδίζουν έδαφος

Με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 11% την περίοδο 2007-2011 αυξήθηκε η αξία των συνολικών πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην εγχώρια αγορά μέσω των σούπερα μάρκετ.

Η ανοδική πορεία συνεχίστηκε και για το 2012, σύμφωνα με μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ICAP Group ICAP Group ΑΕ, σε ποσοστό που εκτιμάται γύρω στο 4% με 5% σε σχέση με το 2011.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, καθώς, πέραν της ανταγωνιστικότερης τιμής τους, εδραιώνονται ολοένα και περισσότερο στη συνείδηση του καταναλωτή ως εφάμιλλα των “επωνύμων” για την ποιότητα, τη συσκευασία και τη συνολική τους εικόνα.

Kυρίαρχη κατηγορία παραμένουν τα τρόφιμα με ποσοστό συμμετοχής 66% περίπου, το 2011. Ακολουθεί η κατηγορία που περιλαμβάνει τα προϊόντα καθημερινής συντήρησης του νοικοκυριού (απορρυπαντικά, χαρτικά, καθαριστικά) με ποσοστό της τάξης του 13% και η κατηγορία που περιλαμβάνει τα πάσης φύσεως χρηστικά είδη του νοικοκυριού, καθώς και τα είδη ένδυσης με ποσοστό περίπου 11,5%.

Στο πλαίσιο της μελέτης πραγματοποιήθηκε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων super markets και cash & carry, που διαθέτουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού, ο οποίος συντάχθηκε με βάση αντιπροσωπευτικό δείγμα 55 εταιρειών, προκύπτουν τα εξής:

Το σύνολο του ενεργητικού των επιχειρήσεων του δείγματος παρουσίασε οριακή αύξηση 0,9%, το 2011, σε σχέση με το 2010, ενώ τα ίδια κεφάλαια εμφάνισαν σημαντική μείωση 19%, την ίδια περίοδο. Οι μεσομακροπρόθεσμες υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 63%, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 6% περίπου.

Οι συνολικές πωλήσεις των 55 επιχειρήσεων παρουσίασαν οριακή αύξηση 1%, το 2011, σε σχέση με 2010. Το μικτό κέρδος παρέμεινε ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα (μείωση 0,6%). Ωστόσο, η αύξηση των λοιπών λειτουργικών εξόδων κατά 7,3%, σε συνδυασμό με την αύξηση των χρηματοοικονομικών δαπανών, οδήγησε στην εμφάνιση αρνητικού λειτουργικού αποτελέσματος, το 2011. Τελικά, το καθαρό αποτέλεσμα των εταιρειών του δείγματος ήταν ζημιογόνο, το 2011, ενώ, το 2010, ήταν κερδοφόρο. Τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 64,4%, το ίδιο έτος.

Σε αυτή την τάση συμβάλλει και η οικονομική ύφεση, η οποία έχει στρέψει σημαντικό μέρος του καταναλωτικού κοινού στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς του κοινού, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και οι συνθήκες αβεβαιότητας, που επικρατούν γενικότερα στην ελληνική οικονομία, οδήγησαν σημαντική μερίδα καταναλωτών στο να προβούν, μεταξύ άλλων, και στη μείωση της αξίας του “καλαθιού αγορών”.

Ως αποτέλεσμα, περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία προσφέρονται σε ανταγωνιστικότερες τιμές από τα αντίστοιχα “επώνυμα”, με το όφελος της εξοικονόμησης να ποικίλει, ανάλογα με την κατηγορία προϊόντων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα