Κωτσόβολος: Νέες επενδύσεις σε δίκτυο και υποδομές
Η επαναφορά του φυσικού δικτύου καταστημάτων ευνοεί την κερδοφορία. Τι θα λειτουργήσει ως αντίβαρο στις πληθωριστικές πιέσεις και τη μείωση των διαθεσίμων. Τα σχέδια μελλοντικών επεκτάσεων.
- 08 Ιουλίου 2022 12:16
Μια νέα δύσκολη χρονιά για το εγχώριο λιανεμπόριο αναμένει η διοίκηση της Κωτσόβολος, της μεγαλύτερης κατά τεκμήριο αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών της χώρας, υπολογίζοντας τόσο τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, όσο και την επιβάρυνση που δέχονται οι επιχειρήσεις από το δικό τους αυξημένο λειτουργικό κόστος.
Σύμφωνα ωστόσο με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Γιάννη Βασιλάκο, μια σειρά πρωτοβουλιών στήριξης των εισοδημάτων, τα προγράμματα vouchers για ψηφιακά προϊόντα και εσχάτως για ανακύκλωση συσκευών αλλά και η ανθεκτικότητα της ελληνικής αγοράς «που έχει περάσει περισσότερο από μια δεκαετία κρίσεων», και κυρίως τα έσοδα από τον τουρισμό αναμένεται να λειτουργήσουν ως αντίβαρα στη γενικότερη τάση.
Η Κωτσόβολος έκλεισε την τελευταία οικονομική της χρήση 2021-2022 με αύξηση τζίρου κατά 13,1% στα 654 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 25,2 εκατ. ευρώ με αύξηση 20,6% και τα EBITDA ανήλθαν σε 51,7 εκατ. ευρώ με αύξηση 18%. Κατά το βασικό σενάριο της εταιρείας, φέτος η ιδιωτική κατανάλωση –κυρίως λόγω τουρισμού- θα κινηθεί οριακά θετικά στο 1,5%. Υπό αυτό το πρίσμα, η εταιρεία εκτιμά ότι θα καταφέρει να αυξήσει το τζίρο της στα 700 εκατ.ευρώ, εκτιμώντας ωστόσο ότι θα πληγεί η κερδοφορία της από το αυξημένο κόστος χρήματος, το ενεργειακό κόστος, τα μεταφορικά αλλά και από την αύξηση των μισθών, κυρίως για εξειδικευμένους στην τεχνολογία υπαλλήλους.
Οι επενδύσεις ωστόσο για τον όμιλο δεν θα σταματήσουν και υπολογίζονται σε 12,4 εκατ.ευρώ για τη χρήση 2022-2023, τόσο για τη δημιουργία νέων καταστημάτων και ανακαινίσεων όσο και για την ενίσχυση των δομών της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και σε υποδομές τεχνολογίας. Η εταιρεία δημιουργεί νέα αποθήκη στο Θριάσιο όπου θα ενσωματωθούν οι δύο αποθήκες που διαθέτει σήμερα σε Μαγούλα και Ασπρόπυργο. Θα λειτουργήσει πλήρως σε περίπου δύο χρόνια διαθέτοντας 63.000 τ.μ., με 5.000 τ.μ. ρομποτικών αυτοματισμών.
Επίσης, η εταιρεία επενδύει στην παρουσία της στην Κύπρο, όπου διαθέτει παρουσία εδώ και μόλις 10 μήνες με δύο καταστήματα, εκτιμώντας ότι μετά την πιλοτική φάση λειτουργίας, θα μπορούσε να μεταφέρει το μοντέλο της και σε άλλες αγορές της βαλκανικής. Σημειώνεται ότι υπό τη διοίκηση της Κωτσόβολος βρίσκεται ολόκληρη η περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, δημιουργώντας το έδαφος μελλοντικών επεκτάσεων.
Πέραν των παραπάνω, ο Γ. Βασιλάκος αναφέρθηκε στις συνθήκες της εγχώριας αγοράς σημειώνοντας πως το πρόγραμμα ανακύκλωσης συσκευών, αν και καθυστέρησε σημαντικά, δημιουργώντας πίεση στην αγορά κατά τους προηγούμενους μήνες, εν τούτοις η υψηλή ζήτηση (1,5 εκατομμύριο αιτήσεις συσκευών), αναμένεται να φέρει επέκταση του προγράμματος που προς το παρόν αγγίζει τα 150 εκατ.ευρώ και αναμένεται να καλύψει περίπου 250.000 συσκευές.
Ο ίδιος επίσης αναφέρθηκε στη δυναμική του φυσικού δικτύου καταστημάτων, το οποίο εν πολλοίς φέρνει τα κέρδη στις αλυσίδες. Ειδικότερα, ανέλυσε πως τα περιθώρια κέρδους δημιουργούνται από τις πρόσθετες υπηρεσίες που κυρίως πωλούνται από το φυσικό δίκτυο, καθώς το περιθώριο κέρδους από τα ίδια τα προϊόντα είναι άλλοτε πολύ μικρό ή εξανεμίζεται από τη διαχείριση τους (μεταφορά, εγκατάσταση κτλ). Ο ίδιος ανάφερε δε πως το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων, αν και έσωσε το λιανεμπόριο μέσα στην πανδημία, και παραμένει ισχυρό εργαλείο για την πολυκαναλική παρουσία, εν τούτοις δεν είναι κερδοφόρο. Σήμερα μετά από ένα χρόνο λειτουργίας υπό συνθήκες μερικής κανονικότητας, το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων για την Κωτσόβολος έχει περιοριστεί στο 9% επί του συνολικού τζίρου, ενώ το φυσικό δίκτυο ανακάμπτει, αντλώντας νέα μερίδια αγοράς.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις