Ακρίβεια: Στην τελική ευθεία η επιδότηση στο ντίζελ κίνησης ως “ανάχωμα” στο ράλι τιμών

Ακρίβεια: Στην τελική ευθεία η επιδότηση στο ντίζελ κίνησης ως “ανάχωμα” στο ράλι τιμών
Στιγμιότυπο από πρατήριο καυσίμων EUROKINISSI / ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ

Με την επιδότηση στην “αντλία” στο ντίζελ κίνησης θα δοθεί μια “ανάσα” και στις τιμές στο ράφι του σούπερ - μάρκετ μέσω της μείωσης των κοστολογίων της εφοδιαστικής αλυσίδας. Παράλληλα αναμένεται να εφαρμοστεί το “καλάθι του νοικοκυριού” σε μια προσπάθεια συνολικής ανάσχεσης του κύματος ακρίβειας.

Κλειδώνει η επιδότηση στο ντίζελ κίνησης καθώς η τιμή παραμένει “σκαρφαλωμένη” σε υψηλά επίπεδα “εισφέροντας” σημαντικά στο κύμα ακρίβειας που σαρώνει νοικοκυριά κι επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης είναι στα 2,146 την ώρα που αμόλυβδη 95 οκτανίων κυμαίνεται στο επίπεδο των 2,032 λεπτών. Να σημειωθεί ότι όλο τον Οκτώβριο το πετρέλαιο κίνησης είχε μια σταθερά υψηλή πτήση. είναι χαρακτηριστικό ότι:

  • Στις 30/9 το diesel κόστιζε: 1,828€/lt
  • Στις 14/10 κόστιζε: 2,131€/lt.

Στο φόντο αυτό και με όλη την αλυσίδα παραγωγής να δέχεται πιέσεις στα κοστολόγιά της λόγω του αυξημένου κόστους μεταφορών, η κυβέρνηση, όπως έχει επισημάνει, σχεδιάζει εντός των επόμενων ημερών την επαναφορά της οριζόντιας κρατικής επιδότησης στην αντλία, στο μοντέλο που εφαρμόστηκε τους προηγούμενους μήνες. Ήδη, την ετοιμότητα για νέα παρέμβαση στο πετρέλαιο κίνησης, στη σωστή στιγμή, που θα γίνει αντιληπτή στους πολίτες χωρίς να είναι επιβλαβής για τα δημοσιονομικά, επισήμανε στον ΣΚΑΪ το πρωί του Σαββάτου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου. Αυτό που συμβαίνει με το πετρέλαιο κίνησης αναμφίβολα δεν μπορεί να το προσπεράσει κανείς, το πετρέλαιο κίνησης είναι πάνω από την αμόλυβδη, είναι πρωτοφανές γεγονός, τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος πάντως ξεκαθάρισε ότι “οι δυνατότητες μας δεν είναι ατέλειωτες, ζυγίζουμε τα πράγματα, σταθμίζουμε τις δυνατότητες” φέρνοντας ως παράδειγμα προς αποφυγήν τι συνέβη στη Βρετανία.

Να σημειωθεί ότι στις αποφάσεις της κυβέρνησης σημαντικό ρόλο παίζει και το ότι θα απαιτηθούν μικρότερα ποσά για επιδοτήσεις στο ρεύμα και το φυσικό αέριο το Νοέμβριο κι έτσι δημιουργείται χώρος για ενισχύσεις στα καύσιμα κίνησης. Επίσης η πορεία των εσόδων του προϋπολογισμού είναι ικανοποιητική. Πιο συγκεκριμένα τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 40,6 δισεκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 4,90 δισεκατ. ευρώ ή 13,7% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2022, ενώ μόνο για το Σεπτέμβριο α έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 4,909 δισεκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 609 εκατ. ευρώ ή 11% έναντι του στόχου.

Στο φόντο αυτό ο σχεδιασμός προβλέπει ένα μέτρο που θα “κουρέψει” την τιμή κατά 15 περίπου λεπτά οδηγώντας τη κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο και σε κάθε περίπτωση κάτω από την τιμή της αμόλυβδη. Έτσι εκτιμάται ότι θα δοθεί μια “ανάσα” και στις τιμές στο ράφι του σούπερ – μάρκετ μέσω της εφοδιαστικής αλυσίδας, όπου παράλληλα αναμένεται να εφαρμοστεί το “καλάθι του νοικοκυριού” σε μια προσπάθεια ανάσχεσης του κύματος ακρίβειας.

Παράλληλα, με την κίνηση αυτή η κυβέρνηση στοχεύει και στη μείωση της διαφοράς του ντίζελ κίνησης με αυτήν του πετρελαίου θέρμανσης, που ξεκίνησε να διατίθεται κάτω από 1,40 ευρώ το λίτρο, ώστε να μην υπάρχει ισχυρό κίνητρο λαθρεμπορίας.

Να σημειωθεί ότι με τις τιμές στην αντλία και για την αμόλυβδη πέριξ των 2 ευρώ στο τραπέζι είναι και μια νέα έκδοση του fuel pass με εισοδηματικά κριτήρια και πάλι.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα