Ακτοπλοΐα: Οι ρυθμίσεις της ΕΕ φέρνουν “πράσινες” ανατιμήσεις έως και 12%

Διαβάζεται σε 14'
Ακτοπλοΐα: Οι ρυθμίσεις της ΕΕ φέρνουν “πράσινες” ανατιμήσεις έως και 12%
Λιμάνι Πειραιά Eurokinissi

Για την αντιμετώπιση τoυ “πράσινου ρυθμιστικού” σπιράλ ανατιμήσεων, που όπως φαίνεται, απειλεί την ακτοπλοΐα και τη συνδεσιμότητα των νησιών, οι παράγοντες του κλάδου ζήτησαν άμεση μείωση του ΦΠΑ στα ΙΧ που είναι σήμερα στο 13% από 24%.

Το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για την πράσινη μετάβαση και οι σχετικοί κανονισμοί της ΕΕ φέρνουν αυξήσεις μέχρι και 12% στις τιμές των εισιτηρίων, όπως αναφέρθηκε από παράγοντες της ακτοπλοϊκής αγοράς στην ημερίδα «Σύγχρονες Ακτοπλοϊκές Μεταφορές, Βιώσιμη ανάπτυξη των Νησιών» πραγματοποιείται από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) που πραγματοποιήθηκε χθες.

Πιο συγκεκριμένα από τον προσεχή Μάιο έρχονται ανατιμήσεις λόγω του βάρους που καλούνται να “σηκώσουν” τα “ποστάλια” από το κόστος των ρύπων αλλά του νέου καυσίμου μειωμένου θείου που θα χρησιμοποιεί ο κλάδος. Ουσιαστικά πρόκειται για άλλη μια μορφή “πράσινου” πληθωρισμού, ένεκα των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών, που οδηγεί σε μεγαλύτερα κόστη λειτουργίας αλλά μεγαλύτερες επενδυτικές ανάγκες την ακτοπλοΐα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως ανέφερε, ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος, το ακτοπλοϊκό εισιτήριο επηρεάζεται από το κομμάτι των καυσίμων, που αποτελεί το 47% του κόστους λειτουργίας του πλοίου ενώ τόνισε ότι υπάρχει και μεγάλη έλλειψη υποδομών. «Δεν προχωράνε τα έργα γιατί καθυστερούν οι επιδοτήσεις», ανέφερε. Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, ο κ. Θεοδωράτος δήλωσε πως «το ακτοπλοϊκό εισιτήριο είναι ακριβό γιατί, εκτός από το κομμάτι των καυσίμων (που αποτελεί το 47% του κόστους λειτουργίας του πλοίου), υπάρχει επίσης το μισθολογικό κόστος, το κόστος των ανταλλακτικών, των επισκευών, κ.α.».

Επιπλέον, αναφέρθηκε στη ρήτρα καυσίμου που έχει θέσει ως όρο το Υπουργείο Ναυτιλίας και έχει περάσει από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, σε σχέση με τις “άγονες” γραμμές κατά το παρελθόν. Σύμφωνα με την εν λόγω ρήτρα, η τιμή του εισιτηρίου προσαρμόζεται σύμφωνα με τις τιμές των καυσίμων. «Η τιμή του καυσίμου αποτελεί το 10-12% αυτού που θα επιφέρει την αύξηση στο εισιτήριο από 01/05/2025», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Βέβαια, από τον κλάδο αναφέρεται ότι σε ορισμένα δρομολόγια η αύξηση μπορεί να φτάσει και το 15%. Παράλληλα έθεσε τον προβληματισμό το κατά πόσο σημαντική θέση έχει το εισιτήριο της ακτοπλοΐας, ακόμα και με τις τιμές που σήμερα έχει, στο όλο τουριστικό πακέτο, την ώρα που κατάσταση των τιμών σε άλλες παραμέτρους της τουριστικής δαπάνης έχει φτάσει σε υψηλά επίπεδα, συγκριτικά πάντα και με την αγοραστική δύναμη των πολιτών. «Ένα εισιτήριο για την Πάτμο τον Αύγουστο έχει στα 50ν ευρώ την ώρα που για ένα δίκλινο υψηλής στάθμης καλούνται οι επισκέπτες να πληρώσουν ακόμη και 700 ευρώ» σημείωσε.

Παράλληλα ο κ. Θοεδωράτος επισήμανε ότι το 35% των εισιτηρίων το 2024 στην ακτοπλοΐα ήταν εκπτωτικά, (φοιτητικά, ΑΜΕΑ, δράσεις ΕΚΕ, εισιτήρια τρίτης ηλικίας, προγράμματα πιστότητας κτλ) κάτι που καλύπτεται από τις εταιρείες κι όχι από το κράτος όπως π.χ. συμβαίνει με τα εισιτήρια των ΚΤΕΛ.

NEWS 24/7

Το μήνυμα του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης

Με τη συζήτηση να στρέφεται στο κρίσιμο ζήτημα των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ο Υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης, παραδέχθηκε ότι η ακτοπλοΐα βρίσκεται ενόψει αυξημένου κόστους λειτουργίας λόγω της πράσινης μετάβασης και των νέων αυξημένου κόστους καυσίμων. Σημείωσε, δε, ότι η κυβέρνηση έχει εξετάσει το θέμα σε δυο συσκέψεις προκειμένου «να προλάβουμε το καλοκαίρι που έρχεται» όπως είπε χωρίς όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Παράλληλα, αναφέρθηκε στην έλλειψη  βασικών λιμενικών υποδομών στα νησιά, τα οποία δημιουργούν θέματα ασφάλειας.

Όπως εξήγησε, στη θέση μικρών λειτουργικών έργων, επιχειρήθηκαν στο παρελθόν φαραωνικά έργα που σπατάλησαν πολλά λεφτά δίχως να λύσουν τα πιο επείγοντα, άμεσα ζητήματα. Το Υπουργείο κινήθηκε γρήγορα ώστε να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ. «Κάνουμε συσκέψεις, στις οποίες τέθηκε επίμονα ότι το ETS της ναυτιλίας δεν μπορεί να διατίθεται αλλού. Πρέπει να επιστρέφει στην ακτοπλοΐα, δηλαδή εκεί από όπου προέρχεται», δήλωσε ο κ. Στυλιανίδης.

«Θα βρούμε συμμαχίες και θα συζητήσουμε για το πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το ETS για να αντιμετωπιστεί η αύξηση στο κόστος των εισιτηρίων», κατέληξε και συμπλήρωσε καλώντας τους εκπροσώπους του κλάδου να θέσουν το θέμα από κοινού στο ΥΠΕΝ που διαχειρίζεται του πόρους από τα έσοδα των ρύπων.

Σημειώνεται ότι τη θέση αυτή τη συμμερίζεται όλη η ναυτιλία και είναι ένα ζήτημα διαπραγμάτευσης και σε ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο εθνικών κυβερνήσεων, οι οποίες αποφασίζουν πως θα διατεθούν τα έσοδα από το ETS.

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), κ. Νικόλαος Βέττας παρουσίασε στο συνέδριο τα ευρήματα της μελέτης που διεξήχθη από το ΙΟΒΕ με τίτλο «Η επίδραση από την εφαρμογή της νομοθεσίας “Fit for 55” στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας στην Ελλάδα» σύμφωνα με την οποία η εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών ενδέχεται να επιφέρει αύξηση του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών εταιρειών κατά περίπου 320 εκατομμύρια ευρώ έως το 2031, σε σύγκριση με ένα σενάριο μη εφαρμογής των μέτρων.

Βάσει της μελέτης αυτής, οι πιθανές συνέπειες της αύξησης του κόστους περιλαμβάνουν τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων και την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων με αποτέλεσμα τη μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 10,4% το 2031. Τέλος, θα επιφέρει απώλεια θέσεων εργασίας, λόγω της συνολικής μείωση της δραστηριότητας του κλάδου της ακτοπλοΐας. Όσο για την ποσοτικοποίηση των αρνητικών επιδράσεων βάσει της μελέτης η συνολική απώλεια του ΑΕΠ θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 650 εκατομμύρια ευρώ έως το 2031, ενώ οι απώλειες θέσεων εργασίας θα μπορούσαν να ανέλθουν σε 16.000 σε ολόκληρη την ελληνική οικονομία.

Τόσο τα συμπεράσματα της μελέτης του ΙΟΒΕ όσο και οι ακτοπλόοι υπογράμμισαν την ανάγκη λήψης μέτρων στήριξης από την πολιτεία προκειμένου να μετριαστούν οι αρνητικές επιπτώσεις της νέας νομοθεσίας καθώς και την ανάγκη το κράτος να συμμετάσχει στις επενδύσεις. Επενδύσεις που εκτιμάται ότι φτάνουν τα 4 δισ. ευρώ με τα στελέχη του κλάδου να επισημαίνουν ότι οι επενδύσεις που έχουν γίνει ξεπερνούν ήδη το 1 δισ.

Άμεσα μέτρα

Για την αντιμετώπιση της όλης κατάστασης που, όπως φαίνεται, απειλεί την ακτοπλοϊα και τη συνδεσιμότητα των νησιών οι παράγοντες του κλάδου ζήτησαν άμεση μείωση του ΦΠΑ στα ΙΧ που είναι σήμερα στο 13% από 24%. Το θέμα έθεσε τόσο ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης. λέγοντας ότι έχει ένα δημοσιονομικό βάρος της τάξης των 100 εκατ. ετησίων, όσο και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΤΤΙCA GROUP, κ. Πάνος Δικαίος, που παράλληλα ζήτησε την άμεση ανακατεύθυνση από τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία (ETS, ευρωπαϊκά ταμεία κτλ) προς τον άκρως σημαντικό κλάδο της ακτοπλοΐας ώστε να στηριχθεί στις επενδύσεις “μαμούθ”, που καλείται να κάνει. Παράλληλα, τόσο από τον πρώην αρχηγό του Λιμενικού Ναύαρχο ε.α. κ. Συρίγο, όσο κι από τον κ. Κορκίδη αλλά και από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου ΟΝΕΧ, κ. Πάνο Ξενοκώστα το ζήτημα του μειωμένου ΦΠΑ στη ναυπηγοεπισκευή όσο και των διαθέσιμων επιδοτήσεων ώστε να διευκολυνθεί η ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα. Βέβαια και ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ έθεσε το ζήτημα των πληρωμών από το ΠΔΕ των αποζημιώσεων για τις “άγονες” γραμμές (γραμμές δημόσιας υπηρεσίας), που καταβάλλονται με πολύμηνες καθυστερήσεις  στις εταιρείες, που εν τω μεταξύ καλούνται να έχουν καταβάλει ΦΠΑ, πληρωμές για καύσιμα και μισθούς.

Από την πλευρά, του δε, ο  κ. Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης Ναυτιλιακός Πρεσβευτής ΙΜΟ/Πρόεδρος Ιδρύματος Ευγενίδου, τόνισε την ανάγκη για άμεσα μέτρα που θα αφορούν τα επείγοντα ζητήματα, όπως τη μετάβαση των συμβατικών πλοίων στο πετρέλαιο από τον Μάιο 2025, κάτι που θα επιφέρει πολύ σημαντική αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων. Μαζί με τον πληθωρισμό, οι συνέπειες πρόκειται να είναι σοβαρές για τον κλάδο.

Στην ομιλία του, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Στέφανος Γκίκας, αναφέρθηκε στη νησιωτικότητα ως στρατηγική προτεραιότητα της κυβέρνησης, παρουσιάζοντας τα βασικά επιτεύγματα και τις μελλοντικές πρωτοβουλίες.

Ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Εμμανουήλ Κουτουλάκης, αναφέρθηκε στις ευκαιρίες και προκλήσεις της πράσινης μετάβασης για τα νησιά, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για γενναίες χρηματοδοτήσεις και τη δημιουργία βιώσιμων μοντέλων χρηματοδότησης.

Ο Αντιπρόεδρος Ακτοπλοΐας ΣΕΕΝ και Γενικός Διευθυντής της LEVANTE FERRIES, κ. Ευστράτιος Απέργης, εστίασε στις ανάγκες αναδιοργάνωσης των λιμενικών ταμείων και στα προβλήματα που προκύπτουν από την έλλειψη διοικητικής και τεχνικής υποδομής.

Ο Πρόεδρος ΕΛΙΜΕ, κ. Αθανάσιος Λιάγκος, ανέδειξε τη σημασία της συμμετοχής των λιμενικών οργανισμών σε ενεργειακές κοινότητες, αλλά και την ανάγκη ενίσχυσης του στελεχιακού δυναμικού στα λιμάνια.

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης, επεσήμανε την ανάγκη αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου και την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στα λιμενικά ταμεία.

Ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Κυκλάδων, κ. Ιωάννης Ρούσσος, εστίασε στη σημασία της ενδοκυκλαδικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ειδικά για την εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων και την υποστήριξη της τοπικής οικονομίας αναφέροντας: «Η ανασχεδίαση των δρομολογίων με συναίνεση όλων των εμπλεκόμενων είναι κρίσιμη για τη βελτίωση της συνδεσιμότητας και την ενίσχυση της καθημερινότητας των νησιωτών».

Χρηματοδοτήσεις 700 εκατ. ευρώ

Αναφερόμενος στο θέμα των κρατικών χρηματοδοτήσεων για την ακτοπλοΐα, ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας & Λιμένων, κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, τόνισε ότι το Υπουργείο ναυτιλίας για πρώτη φορά χρηματοδοτεί όχι απευθείας το πλοίο, αλλά τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, με ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε από 80 εκ. και έφτασε τα 160 εκ., και θα ξεπεράσει τα 700 εκ. με τις επενδύσεις των ιδιωτών.

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΤΤΙCA GROUP, κ. Πάνος Δικαίος ανέφερε: «Σύμφωνα με την έκθεση Ντράγκι, η Ευρώπη διαθέτει 40 δις επενδύσεων τον χρόνο για την πράσινη μετάβαση, που υπολογίζεται να φτάσουν το 1 τρισ. μέχρι το 2050. Το Υπουργείο έκανε αξιέπαινες προσπάθειες να φέρει όσα χρηματοδοτικά εργαλεία είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Πρέπει να πιέσουμε την Ευρώπη να δει κατάματα το θέμα και να θεσμοθετήσει ανάλογα μέτρα χρηματοδότησης για να υποστηρίξει όσα έχει η ίδια θεσμοθετήσει».

Κατά τη δική του τοποθέτηση, ο Διευθύνων Σύμβουλος της GRANT THORNTON, κ. Βασίλειος Καζάς σημείωσε πως από τα 36 δισ. του Ταμείου Ανάκαμψης, τα 17 αφορούν δάνεια τα οποία μπορούν να δοθούν στην ακτοπλοΐα και τον κλάδο της ναυτιλίας.

Με τη σειρά του, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ, κ. Βασίλειος Κορκίδης επεσήμανε το δίλημμα που υφίσταται ανάμεσα στην επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης ή την επιβράδυνσή της λόγω του υψηλού της κόστους. Τόνισε στη συνέχεια τον ρόλο της ακτοπλοΐας ως βασικό μέσο μαζικής μεταφοράς, υπογραμμίζοντας ότι οι επενδύσεις στη ναυτιλία έχουν στη μεγάλη τους πλειοψηφία πραγματοποιηθεί από ίδιους πόρους ή δάνεια που επιβαρύνουν τις ίδιες τις εταιρείες, αμφισβητώντας την επάρκεια των χρηματοδοτήσεων που προέρχονται από το Υπουργείο.

Τέλος, αναφορικά με τη δυνατότητα της ελληνικής βιομηχανίας να κατασκευάσει σύγχρονα πλοία  τοποθετήθηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου ΟΝΕΧ, κ. Πάνος Ξενοκώστας, ο οποίος, αναφερόμενος στα δύο νέα ναυπηγεία του Ομίλου, δήλωσε: «Μέσα σε 5 χρόνια έχουν γίνει μεγάλα βήματα», διευκρινίζοντας ωστόσο πως δεν έχουν υπάρξει επιδοτήσεις που να υποστηρίζουν τη δραστηριότητα αυτή.  «Κρίνεται το κατά πόσο αυτές οι επιδοτήσεις θα γυρίσουν στην ελληνική οικονομία και θα υπάρχουν άμεσα ορατά αποτελέσματα με μετρήσιμους όρους, πχ. θέσεις εργασίας», σημείωσε, αναγνωρίζοντας ωστόσο πως τα αρμόδια υπουργεία βοήθησαν στο να προσπεραστούν κάποια από τα εμπόδια που προκύπτουν από το απαρχαιωμένο θεσμικό πλαίσιο. «Τα σύγχρονα ναυπηγεία πρέπει να επεκταθούν σε άλλες δραστηριότητες και να συμβάλλουν στην ενεργειακή μετάβαση της χώρας συνολικά, μέσω της πολυσχιδούς βιομηχανικής δραστηριότητας που θα αγγίζει άλλους τομείς», κατέληξε.

Ηλεκτρισμός το βασικό εναλλακτικό καύσιμο στα λιμάνια

Ο Πρόεδρος και CEO της ECCO International, κ. Άλεξ Παπαλεξόπουλος, σε εξ αποστάσεως παρέμβασή του, ανέδειξε τη σημασία του ρόλου των λιμανιών ως ενεργειακών παικτών στη μετάβαση σε ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών. Αναφέρθηκε στη σταθεροποίηση του ενεργειακού κόστους ως κρίσιμο παράγοντα για την υιοθέτηση πράσινων τεχνολογιών. Όπως σημείωσε: «Οι αγορές είναι ρευστές και οι τιμές εξαιρετικά μεταβλητές, κάτι που αποτελεί σοβαρό εμπόδιο για τον εξηλεκτρισμό της ναυτιλίας. Χρειάζονται μακροχρόνια διμερή συμβόλαια, με τα πλοία και λιμάνια ως βασικούς παίκτες. Τα λιμάνια μπορούν να δημιουργήσουν δικές τους εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας, παρέχοντας έξυπνες υπηρεσίες στην αγορά. Η απανθρακοποίηση μπορεί να επιτευχθεί χωρίς επιπλέον κόστος για τους πλοιοκτήτες, αρκεί το ενεργειακό κόστος να διατηρηθεί ανταγωνιστικό σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα».

Ο Managing Director της SEA AHEAD MARINE, κ. Σπύρος Πασχάλης, πρότεινε την αξιοποίηση των εσόδων από φόρους και τέλη για τη χρηματοδότηση επενδύσεων σε πράσινες λιμενικές υποδομές. Όπως υπογράμμισε: «Το κράτος πρέπει να αξιοποιήσει τα έσοδα από φόρους που σχετίζονται με τη ναυτιλία, επενδύοντάς τα στην απανθρακοποίηση των λιμανιών και της ευρύτερης ναυτιλιακής υποδομής».

Ο Επιτελικός Διευθυντής Ναυτιλιακής Εκμετάλλευσης του ATTICA GROUP, κ. Γεώργιος Αναγνώστου, αναφέρθηκε στις δυνατότητες ενσωμάτωσης υβριδικών τεχνολογιών και εναλλακτικών καυσίμων, όπως η μεθανόλη. Όπως τόνισε: «Τα υβριδικά πλοία και η χρήση μεθανόλης αποτελούν βιώσιμες και πρακτικές λύσεις για τη μείωση των εκπομπών ρύπων στη ναυτιλία».

Ο Head of Greece Plan Approval Department της RINA, κ. Μιχάλης Μαρκογιάννης, παρουσίασε προτάσεις για την υποστήριξη της μετάβασης των υφιστάμενων πλοίων μέσω μετασκευών. Επισήμανε τη σημασία της κανονιστικής προσαρμογής, δηλώνοντας: «Η Ελλάδα, με την ισχυρή ναυτιλιακή παράδοσή της, μπορεί να πρωτοστατήσει στην αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες δυνατότητες και εισάγοντας καινοτόμες λύσεις».

Ο Διευθυντής Νέων Τεχνολογιών & Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας της HELLENiQ ENERGY, κ. Σπύρος Κιαρτζής, εστίασε στις απαιτήσεις για νέες λιμενικές υποδομές που θα υποστηρίζουν τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Όπως σημείωσε: «Η χρήση αμμωνίας και μεθανόλης απαιτεί εξειδικευμένες υποδομές. Παράλληλα, η μετάβαση σε πράσινη ενέργεια θα πρέπει να συνοδεύεται από μέτρα μείωσης του κόστους για τη ναυτιλιακή βιομηχανία».

Τέλος, ο συντονιστής της συζήτησης, Καθηγητής ΕΜΠ κ. Ιωάννης Προυσαλίδης, ανέδειξε το έλλειμμα τεχνογνωσίας στον τομέα της ναυτικής ηλεκτρολογίας, προτείνοντας τη δημιουργία προγραμμάτων εκπαίδευσης για νέους επαγγελματίες αναφέροντας : «Η ενίσχυση της ναυτικής ηλεκτρολογίας είναι απαραίτητη για την υλοποίηση των απαιτούμενων έργων ενεργειακής αναβάθμισης».

Αυξήθηκε ο αριθμός των ναυτικών

Ο Γενικός Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κ. Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος, μοιράστηκε νέα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία οι Έλληνες ναυτικοί ανέρχονται σε 26.293 φέτος, από 25.540 το 2023. Εξ αυτών, οι 2.048 είναι γυναίκες. Αναγνωρίζοντας την ύπαρξη αυξητικής τάσης στην απασχόληση στα ναυτικά επαγγέλματα, ο κ. Τσαγκαρόπουλος επεσήμανε ότι ο αριθμός αυτός είναι ακόμη μακριά από το επιθυμητό, κάνοντας λόγο για «εθνικό στόχο».

Με τη σειρά της, η κα Χρυσάνθη Στεφάνου, εκπρόσωπος της εταιρείας μέλους του ΣΕΕΝ – GOLDEN STAR FERRIES αναφέρθηκε στις ελλείψεις που υφίστανται κυρίως στα κατώτερα πληρώματα και τη σχετική εκπαίδευση. Η συζήτηση συνεχίστηκε με την τοποθέτηση του Α’ Υπαρχηγού ΛΣ και Αντιναυάρχου κου Δρόσου Ρεΐζη, ο οποίος τόνισε πως η ναυτική εκπαίδευση είναι βασικός πυλώνας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Από το 2022, πραγματοποιούνται επισκέψεις συναδέλφων σε Γυμνάσια και Λύκεια σε όλη την επικράτεια ώστε να φέρουμε σε επαφή τους νέους με το ναυτικό επάγγελμα. Η δράση αυτή ξεκίνησε με 71 γυμνάσια και λύκεια, αυξήθηκε σε 232 σχολεία το 2023, και μέχρι τώρα έχουμε φτάσει τους 1500 μαθητές». Αναφερόμενος στα αποτελέσματα του εγχειρήματος αυτού, ο κος Ρεΐζης σημείωσε πως οι αιτήσεις στις σχετικές σχολές αυξήθηκαν από 2500 σε 3000 το 2024, ενώ αυξήθηκε ο αριθμός των επιτυχόντων αλλά και οι θέσεις στις σχολές αυτές. Στη συνέχεια, ο Διοικητής του Ιδρύματος Ευγενίδου, κ. Ιωάννης Γκόλιας   αναφέρθηκε στο ενδιαφέρον των νέων γενεών, όχι μόνο για τους υψηλούς μισθούς, αλλά για την προοπτική, την ποιότητα ζωής και την αξιοκρατία. «Τα κριτήρια αυτά καθοδηγούν τις επιλογές τους και η παιδεία θα πρέπει να προσαρμοστεί στα ζητούμενα αυτά», εξήγησε.

Τέλος, ο Διευθυντής Πληρωμάτων του ATTICA GROUP, κ. Ιωάννης Κοντόπουλος αναφέρθηκε αναφέρθηκε στην καμπάνια που πραγματοποιήθηκε για την αντιμετώπιση των ελλείψεων δυναμικού και την εύρεση δεξαμενών ταλέντου στη Μακεδονία, τη Θράκη το Β. Αιγαίο και στην Ήπειρο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα