Alpha Bank: Σε τροχιά βιώσιμης κερδοφορίας με όχημα νέα προϊόντα και υπηρεσίες
Διαβάζεται σε 5'Σύμφωνα με τον CFO Λ. Παπαγαρυφάλλου η τράπεζα είναι κατάλληλα τοποθετημένη για αύξηση της κερδοφορίας της και χαρακτήρισε κλειδί το Wealth Management και τη στροφή των πελατών σε επενδυτικά προϊόντα.
- 10 Ιουλίου 2024 20:02
Την πορεία και τα βήματα που θα ακολουθήσει η Alpha Bank το επόμενο διάστημα για να αυξήσει την κερδοφορία της με όχημα την παραγωγή και διάθεση νέων καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των Πελατών της περιέγραψε ο CFO του Ομίλου Αlpha Bank Λάζαρος Παπαγαρυφάλλου στο webinar που διοργάνωσε το Capital Link με θέμα τον ελληνικό τραπεζικό κλάδο.
Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Παπαγαρυφάλλου τόνισε ότι στο νέο περιβάλλον χαμηλότερων επιτοκίων, η Τράπεζα βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση χάρη σε μία σειρά από μέτρα που έλαβε για να θωρακίσει τον ισολογισμό της, ενώ πρόσθεσε ότι η ανάπτυξη της χώρας θα ενισχύσει την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου.
Οι παράγοντες που θα οδηγήσουν σε αύξηση της κερδοφορίας των τραπεζών και η τοποθέτηση της Αlpha Bank
Το ευνοϊκό μακροοικονομικό περιβάλλον αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της μελλοντικής κερδοφορίας των τραπεζών, τόνισε ο κ. Παπαγαρυφάλλου, επισημαίνοντας ότι η οικονομική ανάπτυξη θα δημιουργήσει πιστωτική ζήτηση, μεγαλύτερο αριθμό συναλλαγών αλλά και αύξηση των χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων των νοικοκυριών.
Παράλληλα, όμως, με το μακροοικονομικό περιβάλλον, στην αύξηση της κερδοφορίας των τραπεζών θα συμβάλουν μία σειρά από παράγοντες όπως: η αύξηση του οικονομικού εγγραμματισμού, η στροφή των καταναλωτών σε λύσεις του ιδιωτικού τομέα, οι μεταρρυθμίσεις στον ασφαλιστικό κλάδο, η ενίσχυση της ψηφιοποίησης που θα επιτρέψει στις τράπεζες να απευθυνθούν σε ένα μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, η ανάπτυξη νέων σύγχρονων και εξατομικευμένων προϊόντων και η ανάγκη για ασφαλιστική κάλυψη απέναντι στους κινδύνους που προκαλεί η κλιματική αλλαγή.
Έχοντας αναλύσει τις αιτίες που θα οδηγήσουν σε αύξηση της μελλοντικής κερδοφορίας, ο κ. Παπαγαρυφάλλου υπογράμμισε ότι σε αυτό το περιβάλλον η Τράπεζα είναι κατάλληλα τοποθετημένη, έχοντας ηγετική θέση στο Wealth Management. Πρόσθεσε, μάλιστα, πως στόχος του Ομίλου είναι να αναπτύξει περαιτέρω τον συγκεκριμένο τομέα, δίνοντας έμφαση στη δημιουργία νέων προϊόντων αλλά και νέων συνεργειών.
Σε αυτή την κατεύθυνση «θα εισαγάγουμε εντός του 2024 τα προϊόντα UniCredit onemarkets στους Πελάτες μας, ενώ η συνεργασία μας με τον ιταλικό όμιλο θα μας βοηθήσει να διευρύνουμε σημαντικά την προσφορά προϊόντων, επιτρέποντάς μας να φέρουμε τεχνογνωσία και καινοτομία στην αγορά», είπε.
Ειδική αναφορά έκανε, μάλιστα στη συμφωνία της Τράπεζας με την Generali η οποία όχι μόνο οδήγησε σε αύξηση της παραγωγής νέων προϊόντων κατά 35%, αλλά και στην ενίσχυση της καινοτομίας, όπως έδειξαν τα νέα προϊόντα που λάνσαρε η Τράπεζα για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και για την εξωνοσοκομειακή υγεία.
Πηγή κερδοφορίας η στροφή των καταθετών σε επενδυτικά προϊόντα
Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Παπαγαρυφάλλου στον ρυθμό μετατροπής των απλών καταθέσεων σε προθεσμιακές, υπογραμμίζοντας ότι αυτός εξελίσσεται βραδύτερα από ό,τι αναμενόταν, ενώ σημείωσε ότι παρατηρείται μία στροφή προς επενδυτικά προϊόντα. Η τάση αυτή, σημείωσε, μπορεί να είναι αρνητική για τα Καθαρά Έσοδα από Τόκους, αλλά δημιουργεί παράλληλα μία βιώσιμη ροή Εσόδων από Προμήθειες, που αποκτά μεγαλύτερη σημασία σε ένα περιβάλλον χαμηλότερων επιτοκίων. Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι η Αlpha Bank πέτυχε να αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτή τη δυναμική, καθώς από τα περίπου €2,5 δισ. που έχουν κατευθυνθεί προς επενδυτικά προϊόντα Target maturity, η Τράπεζα πέτυχε να κατακτήσει μερίδιο της τάξης του 30%.
Καταλυτικό ρόλο σε αυτή την επιτυχία έπαιξε η Alpha Asset Management, «το δικό μας εργοστάσιο προϊόντων», όπως είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι η θυγατρική του Ομίλου ακολουθεί μία πολύ καλή πορεία, «επιτρέποντάς μας να διατηρήσουμε την πρώτη θέση μας στα αμοιβαία κεφάλαια εκτός των Αμοιβαίων Κεφαλαίων Χρηματαγοράς». Δίνοντας, μάλιστα, το στίγμα της στρατηγικής που θα ακολουθήσει η Τράπεζα, ο κ. Παπαγαρυφάλλου ανέφερε χαρακτηριστικά πως «χτίζουμε ένα οικοσύστημα υπηρεσιών και προϊόντων, το οποίο μπορεί να συμπληρωθεί με πρόσθετες ενέργειες μη οργανικής ανάπτυξης, εφόσον προκύψουν ευκαιρίες».
Πλεονάζον κεφάλαιο ύψους 40% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης ακόμα και μετά τη διανομή μερίσματος
Ο κ. Παπαγαρυφάλλου υπογράμμισε τη σημασία των εποπτικών εγκρίσεων για διανομή μερίσματος από τις ελληνικές τράπεζες. Ειδικά σε ό,τι αφορά στην Αlpha Bank, o κ. Παπαγαρυφάλλου επιβεβαίωσε τη δέσμευση του Ομίλου να διανείμει μέχρι το 2026 μερίσματα που ισοδυναμούν με το 30% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης της Τράπεζας. Πρόσθεσε, μάλιστα, πως ακόμα και μετά τη διανομή του μερίσματος, η Τράπεζα θα εξακολουθεί να έχει πλεονάζον κεφάλαιο που φθάνει κοντά στο 40% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησής της «δίνοντάς μας τη δυνατότητα να κάνουμε ακόμα περισσότερα».
Σε ό,τι αφορά στη στρατηγική που θα ακολουθήσει η Τράπεζα το επόμενο διάστημα, ο CFO του Ομίλου σημείωσε ότι οι μελλοντικές κινήσεις θα εξαρτηθούν από τις ευκαιρίες που θα υπάρξουν αλλά και τη δυνατότητα αποκόμισης αποδόσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, «θα μπορούσαμε να εξετάσουμε το ενδεχόμενο επένδυσης σε θεραπευμένα δάνεια, ως εναλλακτικής της πιστωτικής επέκτασης» είπε, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο για στοχευμένες εξαγορές στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Τόνισε, ωστόσο, πως οποιαδήποτε κίνηση εξεταστεί στο μέλλον θα πρέπει να δημιουργεί μεγαλύτερη αξία στους Μετόχους και να είναι σύμφωνη με το Στρατηγικό Σχέδιο της Τράπεζας.
«Η επιτυχία ή η αποτυχία μας θα κριθεί ακριβώς από αυτό το στοιχείο», κατέληξε.