EastMed: Προκαταρκτική μελέτη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις
Η χρηματοδότηση του έργου επιτρέπεται με αυστηρούς περιορισμούς και υπό την προϋπόθεση ότι θα μπορεί να μετατραπεί έτσι ώστε να είναι κατάλληλος για τη μεταφορά υδρογόνου.
- 07 Ιανουαρίου 2022 06:31
Τις προεργασίες για την εκπόνηση της μελέτης περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων για τον EastMed συνεχίζει η IGI Poseidon, οι οριστικές αποφάσεις για την κατασκευή του οποίου αναμένεται να ληφθούν μέχρι το τέλος του 2022.
Στα πλαίσια αυτά, η εταιρεία διοργανώνει την Τρίτη 18 Ιανουαρίου διαδικτυακή συνάντηση για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (ΠΠΠΑ) για το ελληνικό τμήμα του αγωγού θα παρουσιαστούν σε διαδικτυακή συνάντηση.
Στη συνάντηση θα συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, μεταξύ των οποίων και οι τοπικές αρχές που έχουν αρμοδιότητα για τις περιοχές από όπου σχεδιάζεται να περάσει ο αγωγός.
Αντικείμενο συζήτησης θα αποτελέσουν οι προβλέψεις και οι μέριμνες που θα συμπεριληφθούν στη μελέτη περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων για το έργο, ώστε να μπορεί στη συνέχεια να προχωρήσει η διαδικασία για τις απαιτούμενες άδειες και εγκρίσεις που απαιτούνται από τις αρμόδιες αρχές και τους διεθνείς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς.
Η προσωρινή παρέκκλιση που συμπεριλαμβάνεται στους επικαιροποιημένους κανόνες για την επιλογή των ενεργειακών έργων που θα ενισχυθούν με κονδύλια της ΕΕ, οι οποίοι συμφωνήθηκαν ανεπίσημα λίγο πριν το τέλος του 2021, σύμφωνα με την οποία η χρηματοδότηση του έργου επιτρέπεται “με αυστηρούς περιορισμούς και την προϋπόθεση ότι θα μπορεί να μετατραπεί για τη μεταφορά υδρογόνου” αποτελεί θετική εξέλιξη για τις προοπτικές του EastMed.
H εγκριθείσα παρέκκλιση πρακτικά σημαίνει ότι η Κύπρος θα μπορεί να επωφεληθεί από ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ως το 2027, εφόσον ο αγωγός μπορεί να μετατραπεί σε υδρογόνο ως το 2036 εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες στην αγορά.
Παραμένει, βέβαια, σε εκκρεμότητα η οριστικοποίηση της συμφωνίας για την επικαιροποίηση των κανόνων χρηματοδότησης, όπως επίσης και η οριστικοποίηση των αποφάσεων σχετικά με την τύχη του project από τα εμπλεκόμενα κράτη και εταιρείες.
Το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα, όπως έχει συζητηθεί σε επίπεδο κυβερνήσεων Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ προβλέπει ότι εντός του 2022 θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες τεχνικής σκοπιμότητας και οικονομικής βιωσιμότητας, ώστε μέχρι τα τέλη του χρόνου να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για τον αγωγό στη βάση των αποτελεσμάτων. Σε περίπτωση θετικής απόφασης, τα έργα κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσου στις αρχές του 2023, ώστε ο αγωγός να τεθεί σε λειτουργία περί τα τέλη του 2025.
Υπενθυμίζεται εξάλλου, ότι το καλοκαίρι και το φθινόπωρο του 2021 διεξήχθησαν σεισμικές και βυθολογικές έρευνες για το έργο, ενώ το ΥΠΕΝ έχει προωθήσει την εκπόνηση των Ειδικών Οικολογικών Αξιολογήσεων, στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις