EEE: Το νέο Δ.Σ., οι πρωτιές σε ψήφους και η αναμενόμενη δεύτερη θητεία της Μελίνας Τραυλού
Διαβάζεται σε 7'![EEE: Το νέο Δ.Σ., οι πρωτιές σε ψήφους και η αναμενόμενη δεύτερη θητεία της Μελίνας Τραυλού](https://www.news247.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-640x426.jpg)
Πρώτη σε ψήφους αναδείχθηκε η Μελίνα Τραυλού στις εκλογές της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
- 07 Φεβρουαρίου 2025 09:29
Με κύριο χαρακτηριστικό την ενότητα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης.
Το διοικητικό συμβούλιο θα συγκροτηθεί άμεσα σε σώμα με την κα. Μελίνα Τραυλού, πρώτη σε ψήφους, να επανεκλέγεται όπως αναμένεται στην θέση του Προέδρου της ΕΕΕ για μία δεύτερη θητεία.
«Συμπλέουμε ενωμένοι και ενωμένοι σημαίνει ισχυροί. Η Ένωσή μας είναι ο φάρος της ενότητάς μας. Όσο πιο κοντά στην Ένωση είμαστε, τόσο πιο δυνατό το φως μας, εντός και εκτός Ελλάδας» ανέφερε η κα. Τραυλού κατά τη διάρκεια της ομιλίας της στην Συνέλευση στο κατάμεστο Αμφιθέατρο του Ιδρύματος Ευγενίδου, όπου με υψηλότατη προσέλευση και απαρτία (σε ένα σύνολο εγγεγραμμένων 2.169, ψήφισαν 2.099) παρουσιάστηκαν στα μέλη τα πεπραγμένα και τα καίρια ζητήματα της ΕΕΕ.
Στο νέο διοικητικό συμβούλιο της ΕΕΕ, η οποία εκπροσωπεί τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου, συμμετέχουν μεγάλα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού.
Έτσι, στην πρώτη δεκάδα εκλέγονται κατά σειρά οι: Μελίνα Τραυλού, Νικόλαος Βενιάμης, Νικόλαος Μαρτίνος, Γιώργος Γιουρούκος, Αγγελική Φράγκου, Βαγγέλης Μαρινάκης, Γιώργος Μαργαρώνης,, Γεώργιος Καραγεωργίου, Γιώργος Οικονόμου και Μιχάλης Χανδρής.
Αναλυτικότερα τα 30 μέλη του νέου διοικητικού συμβουλίου είναι κατά σειρά εκλογής (στην παρένθεση ο αριθμός ψήφων) τα εξής: Τραυλού Μελπομένη (55.565), Βενιάμης Νικόλαος (48.727), Μαρτίνος Νικόλαος (46.942), Γιουρούκος Γεώργιος (37.264), Φράγκου Αγγελική (36.661), Μαρινάκης Ευάγγελος (33.930), Μαργαρώνης Γεώργιος (30.981), Καραγεωργίου Γεώργιος(30.692), Οικονόμου Γεώργιος (30.020), Χανδρής Μιχαήλ (29.490), Προκοπίου Ιωάννα (29.018), Κωνσταντακόπουλος Κωνσταντίνος (28.488), Λαιμός Αντώνιος Θωμάς (27.558), Κούστας Ιωάννης (27.164), Κανελλάκης Αντώνης (25.624), Αγγελικούση Μαρία (24.939), Αγγελόπουλος Γεώργιος (24.876) Λύρας Ιωάννης (24.614), Παληού Σεμίραμις (24.151), Ξυλάς Ιωάννης (24.082), Φραγκίστα Μαρία (23.809), Παππάς Αλέξανδρος (23.608), Φαφαλιός Δημήτριος (22.382), Καρουσης Κωνσταντίνος (22.079), Λιβανός Σταυρός (21.591), Πίττας Αριστείδης (20.025), Νομικός Μάρκος (19.643), Σαρακάκης Δημήτριος (17.830), Παπαγιαννόπουλος Βασίλειος (17.082), Λεκανίδης Ιωάννης (15.105). Δεν εξελέγησαν οι Κουμάνταρος Ιωάννης (13.157), Μακρυμιχαλος Γεώργιος (9.621), Ευσταθίου Φίλιππος (8.336).
Στη γενική συνέλευση της Ε.Ε.Ε η πρόεδρος Μελίνα Τραυλού, προέβη σε απολογισμό του έργου του απερχόμενου συμβουλίου και έθεσε τους νέους στόχους του ελληνικού εφοπλισμού. «Αντέξαμε κάθε πρόκληση και ανταποκριθήκαμε αποτελεσματικά σε κάθε νέο δεδομένο. Η ναυτιλία μας παρέμεινε και παραμένει η ηγέτιδα. Και, μάλιστα, κόντρα στον ευρύτατο, άνισο, πανίσχυρο ανταγωνισμό, που απλώνεται από την Ανατολή, μέχρι τη Δύση, σε διαφορετικές μορφές. Από κρατικές ναυτιλίες, έως μεγάλους πολυεθνικούς, επιχειρηματικούς ομίλους», τόνισε στην ομιλία της η κα. Τραυλού.
Αναφερόμενη στην πρόκληση της «πράσινης μετάβασης» και τον ρόλο της ΕΕΕ υπογράμμισε «η Ένωσή μας, είναι παρούσα, στρατηγικά και ουσιαστικά. Σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας, συν-διαμορφώνουμε την εθνική στρατηγική. Επίσης, καθοριστική είναι η συμβολή μας στη διαμόρφωση των θέσεων της διεθνούς ναυτιλίας μέσω του International Chamber of Shipping (ICS).
Επίσης στην ομιλία της η πρόεδρος της ΕΕΕ τόνισε:
«Μιλώντας με αριθμούς, η Ελλάδα μας, το 0,1% του πληθυσμού του πλανήτη και το 0,2% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ελέγχει πάνω από το 20% της παγκόσμιας ναυτιλίας. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, την αξία, τη βαρύτητα της ευθύνης, τον θαυμασμό, αλλά και την κριτική στάση απέναντι στο «φαινόμενο», που ονομάζεται ναυτιλία των Ελλήνων.
Είμαστε, κυρίες και κύριοι, ένα παγκόσμιο case study αριστείας, πρωτοπορίας, ανθεκτικότητας και ηγεσίας.
Με πλήρη σεβασμό, υπερηφάνεια και, κυρίως, αίσθηση ευθύνης στη δύναμη της συλλογικής μας υπεροχής, πορεύτηκα και πορεύομαι επί τρία συναπτά έτη στην Προεδρία της Ένωσής μας. Μιας υπεροχής, που είναι τόσο ποσοτική, όσο και ποιοτική.
Καταρχάς, ο στόλος μας έφτασε τα 5.700 πλοία.
Αριθμητικά, διατηρούμε το υψηλό ποσοστό μας, τόσο στην παγκόσμια χωρητικότητα, όσο και στις επιμέρους κατηγορίες, όπου καταγράφονται και ποσοστά ακόμα υψηλότερα.
Όσον αφορά στην ποιοτική μας υπεροχή, αποτυπώνεται στις επενδύσεις μας, τόσο σε νέα πλοία, όσο και σε νέες τεχνολογίες. Ο στόλος μας, καταρχάς, πρωταγωνιστεί στην ενεργειακή μετάβαση του κλάδου μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέσα σε έναν χρόνο, η χωρητικότητα των υπό ναυπήγηση πλοίων μας, αυξήθηκε κατά 65%, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 17% του παγκόσμιου orderbook.
Πιο συγκεκριμένα, ναυπηγούμε 589 πλοία, χωρητικότητας πάνω από 56 εκατ. τόνους. Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, μιλώντας και για ανταγωνισμό, να δούμε πού ναυπηγούνται:
Τα νούμερα καταγράφουν με σαφήνεια τη δυναμική μας, τους δεσμούς, αλλά και τα εμπορικά οφέλη για τους εταίρους μας εξ Ανατολής.
Όσον αφορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η πρωτοκαθεδρία μας, με ποσοστό που ξεπερνά το 60%, μας καθιστά κυρίαρχους.
Είναι γεγονός ότι είμαστε η εγγυήτρια δύναμη της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε όλες μου τις επαφές με την Ευρώπη, το μήνυμα ήταν και είναι σαφές: ελληνική ίσον ευρωπαϊκή ναυτιλία.
Είμαστε και λειτουργούμε, ως η υπεροπλία της Ευρώπης, προς πάσα κατεύθυνση και αποδέκτη, με στρατηγική, ηχηρή φωνή και θέσεις τεκμηριωμένες και ρεαλιστικές».
Νέες εξελίξεις
“Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι κομβικότατες εξελίξεις στους ευρωπαϊκούς θεσμούς, που αφορούν στην πρόσφατη ανάληψη της θέσης του Επιτρόπου των Μεταφορών από Έλληνα, τον Απόστολο Τζιτζικώστα, αλλά και της θέσης της Προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από Ελληνίδα, την Ελίζα Βόζεμπεργκ. Ακόμη, η ιδιαίτερα θετική για τον κλάδο μας έκθεση Ντράγκι, που ασπάζεται πολλές από τις θέσεις της Ένωσής μας σχετικά με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας.
Επιπλέον, τις προηγούμενες ημέρες, παρουσιάστηκε από την Πρόεδρο Von der Leyen το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «η Πυξίδα της Ανταγωνιστικότητας», το οποίο υιοθετεί τις οριζόντιες συστάσεις της έκθεσης Ντράγκι και, κυρίως, αναφέρει την ανάγκη δημιουργίας μιας Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Στρατηγικής, αναγνωρίζοντας, για πρώτη φορά, τον ρόλο του κλάδου μας για το μέλλον της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης” τόνισε η πρόεδρος της ΕΕΕ λέγοντας ότι “η μεγάλη αλλαγή στην Ευρώπη υπέρ της ναυτιλίας, είναι πλέον εμφανής.
Μια πραγματικότητα που καταγράφεται με την ευρεία αποδοχή του αναντικατάστατου ρόλου της ναυτιλίας, αλλά και με την συνειδητοποίηση ότι το μέλλον της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, είναι άρρηκτα συνυφασμένο με την ανταγωνιστικότητά της, ειδικά, στο σύγχρονο περιβάλλον, όπου οι γεωπολιτικές ανακατατάξεις, οι εμπορικές αντιπαραθέσεις και οι έντονες τάσεις προστατευτισμού εντείνονται στον πλανήτη.
Από την ανταγωνιστικότητα, ας πάμε στο θέμα που κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή και διεθνή ναυτιλιακή ατζέντα: την απανθρακοποίηση.
Οι διαπραγματεύσεις στον ΙΜΟ, ήταν και παραμένουν εντατικές και δαιδαλώδεις, προκειμένου να επιτευχθεί η στρατηγική του, σχετικά με τη μείωση των εκπομπών του θερμοκηπίου, με απώτερο πάντα στόχο: η ναυτιλία να φτάσει σε net-zero Green-House-Gas εκπομπές μέχρι το 2050.
Στον ΙΜΟ συνδιαλέγονται 176 κράτη, τα οποία καλούνται να συμφωνήσουν για τη λήψη των μέτρων αυτών, έχοντας διαφορετικά και αντικρουόμενα συμφέροντα. Είναι κατανοητό, λοιπόν, το μέγεθος της δυσκολίας του εγχειρήματος.
Η Ένωσή μας, είναι παρούσα, στρατηγικά και ουσιαστικά.
Σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας, συν-διαμορφώνουμε την εθνική στρατηγική. Επίσης, καθοριστική είναι η συμβολή μας στη διαμόρφωση των θέσεων της διεθνούς ναυτιλίας μέσω του International Chamber of Shipping (ICS).
Οι συνέργειες και η γενικότερη συνεργασία μας με άλλες εφοπλιστικές ενώσεις, αλλά και κράτη, ήταν και παραμένει άκρως εποικοδομητική.
Βρισκόμαστε, για πρώτη φορά, κοντά στο ενδεχόμενο μιας διεθνούς λύσης. Υπάρχει σύγκλιση μεταξύ 50 Κρατών Μελών του ΙΜΟ, για πρόταση υιοθέτησης ενός ανεξάρτητου οικονομικού μέτρου, που θα βασίζεται σε μηχανισμό τύπου συνεισφοράς. Δηλαδή, ένα levy στο καύσιμο, έχοντας αποφύγει άλλες προτάσεις, που ακολουθούσαν το πρότυπο του Ευρωπαϊκού ETS.”