Εισαγωγή μηχανολόγων στη Γερμανία

Σημαντικές επιπτώσεις στη γερμανική βιομηχανία εξαιτίας της έλλειψης μηχανολόγων
- 24 Αυγούστου 2009 18:02
Ο αριθμός των φοιτητών στις πανεπιστημιακές σχολές θετικής κατεύθυνσης αλλά και στα πολυτεχνεία της Γερμανίας μειώνεται συνεχώς. Εξαιτίας της εξέλιξης αυτής, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), η βιομηχανία της χώρας αναζητά αλλά δε βρίσκει μηχανολόγους, μηχανικούς, φυσικούς ή χημικούς, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να στελεχωθεί επαρκώς.
Το ζήτημα άρχισε να παίρνει διαστάσεις, διότι η Γερμανία είναι βιομηχανική χώρα και η οικονομία της στηρίζεται στις εξαγωγές τεχνολογίας και των προϊόντων αυτής.
Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, ο Σύνδεσμος Γερμανών Μηχανολόγων – Μηχανικών ανακοίνωσε πρόσφατα πως το 2007 οι κενές θέσεις εργασίας μηχανικών, μηχανολόγων, φυσικών ή χημικών στις βιομηχανικές επιχειρήσεις ανήλθαν σε 70.000. Μάλιστα, θεωρεί πως η εξέλιξη αυτή θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία. Για το λόγο αυτό, ο Σύνδεσμος Γερμανών Εργοδοτών ανέλαβε πρωτοβουλία, ώστε να κεντρίσει το ενδιαφέρον των τελειοφοίτων μαθητών για τις θετικές επιστήμες.
Η Άνε Τίμερμαν, η οποία σπουδάζει πολιτικός μηχανικός στο πολυτεχνείο του Βούπερταλ, ανέφερε πως «η επικρατούσα άποψη στην κοινωνία μας είναι ότι τα μαθηματικά ή η φυσική είναι υπερβολικά δύσκολα και πως ελάχιστοι καταφέρνουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Για τους περισσότερους νέους αυτές οι προκαταλήψεις δρουν αποτρεπτικά».
Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας ασκούν κριτική και στο γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα και κυρίως προς τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η οποία πιστεύουν πως δίνει περισσότερο βάρος απ’ ό,τι θα έπρεπε στη θεωρία, αφήνοντας την πράξη στο περιθώριο. Όπως αναφέρουν, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο δάσκαλοι να απορρίπτουν την πρόσκληση μιας επιχείρησης, που προτίθεται να δείξει σε μια σχολική τάξη τους χώρους και τη διαδικασία παραγωγής.
Τα εμποροβιομηχανικά επιμελητήρια της Γερμανίας πιστεύουν ότι οι θετικές επιστήμες πρέπει να παρουσιάζονται με καλύτερο τρόπο, όχι μόνο στα σχολεία, αλλά και στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η επικεφαλής του προγράμματος μετεκπαίδευσης στο γερμανικό εμποροβιομηχανικό επιμελητήριο IHK, Κάρμεν Μπαρτλ-Τσορν, υποστήριξε πως «τα παιδιά πρέπει να έρχονται όσο το δυνατόν νωρίτερα σε επαφή με τις θετικές επιστήμες, αν είναι δυνατό μάλιστα κι από το νηπιαγωγείο».
Πρόσθεσε δε πως, «εάν έχουν έφεση στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης, τότε δεν πρέπει να τα αφήνουμε στην τύχη τους. Οφείλουμε να τους δίνουμε ευκαιρίες, ώστε να αναπτύξουν τις ικανότητες και δεξιότητές τους. Για το λόγο αυτό, το εκπαιδευτικό μας σύστημα πρέπει να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στην πράξη, δείχνοντας ότι οι θετικές επιστήμες βρίσκουν εφαρμογή στην καθημερινή μας ζωή».
(Πηγή: ΑΠΕ)