Εκπτώσεις “ψηφίζει” το λιανεμπόριο και τον φετινό Νοέμβριο

Εκπτώσεις “ψηφίζει” το λιανεμπόριο και τον φετινό Νοέμβριο
Eurokinissi

Με ελεύθερη βούληση και χωρίς την υποχρεωτικότητα του νόμου, το εγχώριο λιανεμπόριο προσφέρει εκπτώσεις προκειμένου να απαντήσει στην επιβράδυνση των πωλήσεων.

Καταργήθηκαν μεν νομοθετικά οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, ωστόσο, η αγορά έχοντας πλέον το ελεύθερο δικαίωμα εκδήλωσης προσφορών έρχεται και το φετινό Νοέμβριο να διεκδικήσει μερίδιο της όλο και μειούμενης κατανάλωσης.

Όλες οι μεγάλες αλυσίδες αλλά και μεμονωμένες εμπορικές επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει σε εκπτώσεις σε συγκεκριμένα είδη της γκάμας τους, ενώ όσο προχωράμε μέσα στο μήνα εντείνονται οι προωθητικές ενέργειες επικοινωνίας των όποιων προσφορών. Ιδίως κλάδοι όπως ή ένδυση, η υπόδηση και τα καλλυντικά ξεκίνησαν νωρίς τις όποιες ενέργειες προκειμένου να προλάβουν και τον ανταγωνισμό της Black Friday, περίοδο (σχεδόν μια ολόκληρη εβδομάδα), όπου κατά τεκμήριο τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη εμφανίζουν μεγάλες εκπτώσεις κι έτσι απορροφούν σημαντικό μερίδιο της κατανάλωσης.

Ιδίως φέτος όπου οι συνθήκες διαβίωσης εμφανίζονται ασφυκτικές, ο ανταγωνισμός των εμπόρων εντείνεται. Στελέχη μεγάλων αλυσίδων υπογραμμίζουν επίσης πως η πρόσβαση σε διεθνή online καταστήματα, όπου επίσης πραγματοποιούνται εκπτώσεις, οδηγούν πολλές εγχώριες επιχειρήσεις στο να «απαντήσουν» άμεσα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο δείκτης όγκου λιανικού εμπορίου, ένα μέγεθος που δείχνει τις πωλήσεις του εν λόγω κλάδου σε σταθερές τιμές και παρουσιάζει ισχυρή θετική συσχέτιση με την ιδιωτική κατανάλωση, ενισχύθηκε κατά 0,9% MoM / 4,3% ΥοΥ τον Αύγουστο 2022 από 1,5% MoM / 1,4% ΥοΥ τον Ιούλιο 2022. Η εν λόγω επιβράδυνση, πέραν των επιδράσεων της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης του επιπέδου των τιμών, ήταν σε έναν βαθμό αναμενόμενη, καθότι ο εν λόγω κλάδος υπεραπέδωσε το 2021. Συγκεκριμένα, ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο το 2021 υπερέβη τα προ πανδημίας επίπεδα, ήτοι του 2019, κατά 6,1%.

Πρόκειται ωστόσο για μέρος της συνολικής εικόνας, καθώς στην παραπάνω επίδοση έπαιξε ρόλο τόσο ο τουρισμός, όσο και ο πληθωρισμός, καθώς οι ανατιμήσεις ενίσχυσαν τους τζίρους.

Σε ό,τι αφορά τον όγκο των πωλήσεων στις επί μέρους κατηγορίες καταστημάτων για τον μήνα Αύγουστο 2022, θετικά ξεχώρισαν οι κατηγορίες των τροφίμων, ποτών και καπνού, των φαρμακευτικών και καλλυντικών, των επίπλων, ηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού και των βιβλίων, χαρτικών και λοιπών ειδών. Η ένδυση και υπόδηση σημείωσε την υψηλότερη μηνιαία αύξηση με 6,5%, εν μέρει και λόγω των θερινών εκπτώσεων, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο των απωλειών των δύο προηγούμενων μηνών. Παρά ταύτα, σε ετήσια βάση, είχε τη χειρότερη επίδοση από όλες τις κατηγορίες καταστημάτων με συρρίκνωση 3,4%. Τέλος, τα πολυκαταστήματα κατέγραψαν μείωση του όγκου των πωλήσεων σε μηνιαία βάση κατά 1,6% και 0,7% αντίστοιχα, ενώ σε ετήσια βάση η επίδοσή τους ήταν σχετικά ισχνή.

Σ’αυτό το πλαίσιο, σε τομείς όπως τα καλλυντικά συνεχίζονται οι κυλιόμενες προσφορές από πολυκατάστημα σε πολυκατάστημα, συμπεριλαμβανομένων των εξειδικευμένων αλυσίδων με επίκεντρο προωθητικές ενέργειες μεγάλων brands (La Prairie, Estee Lauder, Shiseido κ.α.). Στην ένδυση όλες οι μεγάλες αλυσίδες διατηρούν στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα ειδικό τμήμα προσφορών το οποίο εμπλουτίζεται σταθερά με νέα προϊόντα σε έκπτωση. Αντιστοίχως, εταιρείες οικιακού εξοπλισμού προετοιμάζουν ειδικά πακέτα προσφορών προκειμένου να προσελκύσουν καταναλωτές.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα