Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικό “σήμα” σε πτυχές της συμφωνίας ένταξης της ναυτιλίας στο EU ETS
"Προσδοκούμε ο IMO να λάβει καθοριστικές αποφάσεις που θα επιτυγχάνουν πραγματικά περιβαλλοντικά οφέλη" τόνισε η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού.
- 06 Δεκεμβρίου 2022 13:04
Σήμα για την ανάγκη συμφωνίας σε μέτρα που θα μειώσουν τις εκπομπές CO2 από τον παγκόσμιο στόλο, εν όψει της κρίσιμης συνεδρίασης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), απέστειλε χθες η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) με ανακοίνωσή της.
«Με την έναρξη ενός νέου γύρου συζητήσεων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας στον ΙΜΟ, τα Κράτη Μέλη του πρέπει να αδράξουν την ευκαιρία και να καταλήξουν σε συμφωνία. Η ΕΕΕ υποστηρίζει σθεναρά τις προτάσεις του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) για ένα μέτρο που θα βασίζεται σε μια προκαθορισμένη εισφορά ανά τόνο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τον παγκόσμιο στόλο, καθώς και για την αναθεώρηση των συμφωνημένων στόχων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας» επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.
«Προσδοκούμε ο IMO να λάβει καθοριστικές αποφάσεις που θα επιτυγχάνουν πραγματικά περιβαλλοντικά οφέλη» τόνισε η πρόεδρος της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού.
Σημειώνεται ότι ότι χθες ξεκίνησαν οι τεχνικές συζητήσεις της ομάδας εργασίας του ΙΜΟ -η οποία διατυπώνει προτάσεις για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων- και θα διαρκέσουν μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου,μ ενώ το διάστημα 12-16 του τρέχοντος μήνα θα συνεδριάσει με φυσική παρουσία η Επιτροπή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC 79) με στόχο να λάβει αποφάσεις.
«H ναυτιλία θα αποτελέσει έναν από τους βασικούς παράγοντες διευκόλυνσης της διαδικασίας απεξάρτησης του πλανήτη από τον άνθρακα, αφού θα μεταφέρει σε παγκόσμια κλίμακα το μεγαλύτερο μέρος των νέων εναλλακτικών καυσίμων», σημείωσε η κ. Τραυλού.
Παράλληλα, η ΕΕΕ κρίνει θετικά τη συμφωνία για την ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU ETS), λέγοντας, όμως, ότι απαιτούνται μέτρα που θα αφορούν και άλλους εκπροσώπους της ναυτιλιακής κοινότητας, όπως οι προμηθευτές καυσίμων.
«Η συμφωνία αντανακλά σε σημαντικό βαθμό τις θέσεις που έχει εκφράσει ο ευρωπαϊκός εφοπλισμός. Ειδικότερα, αναφέρεται η αναγνώριση της αρχής “ο ρυπαίνων πληρώνει” -που συνεπάγεται τη μετακύλιση του κόστους συμμόρφωσης στον φορέα εμπορικής εκμετάλλευσης του πλοίου- καθώς και η δέσμευση μέρους των εσόδων από τη διεθνή ναυτιλία για την απανθρακοποίηση του κλάδου. Τις θέσεις αυτές υποστηρίζει σταθερά η ΕΕΕ από τον Απρίλιο του 2021» αναφέρεται σχετικά.
«Αντιμετωπίζουμε θετικά αρκετές πτυχές της προσωρινής συμφωνίας για το ευρωπαϊκό ETS, χωρίς να ξεχνάμε ότι αποτελεί ένα περιφερειακό μέτρο. Δεδομένου όμως ότι πολλές σημαντικές παράμετροι για την εφαρμογή της εκκρεμούν, απαιτείται προσοχή για να διασφαλιστεί η καταλληλότητά τους για τον ναυτιλιακό κλάδο», υπογράμμισε η Μελίνα Τραυλού.
«Η ΕΕΕ είναι σταθερά προσηλωμένη στον στόχο για την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Προς την επίτευξη αυτού του σκοπού, η ΕΕΕ επαναλαμβάνει τη σημασία της δέσμευσης όλων των σχετικών εμπλεκόμενων φορέων εκτός της ναυτιλίας, σε αυτό το δύσκολο εγχείρημα. Η υιοθέτηση αποτελεσματικών υποχρεωτικών μέτρων και για τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα μέρη, όπως οι παραγωγοί και προμηθευτές καυσίμων, είναι αναγκαία» καταλήγει η ανακοίνωση.
Η ατζέντα
Να σημειωθεί ότι στην ατζέντα του ΙΜΟ εντάσσεται μια πιθανή υιοθέτηση μεσοπρόθεσμων μέτρων που θα έχουν έντονον οικονομικό αποτύπωμα, όπως η υιοθέτηση ενός πρότυπου καυσίμου χαμηλών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και η τιμολόγηση άνθρακα μέσω ενός αγορακεντρικού μέτρου. Σημειώνεται βέβαια ότι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν στην επόμενη MEPC (80), στα μέσα του 2023.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις