Επίδομα θέρμανσης: Πότε ανοίγει η αίτηση για τους δικαιούχους στο TaxisNet;
Με την καθυστέρηση στην ενεργοποίηση της εφαρμογής του TAXISnet σε σχέση με την έναρξη της περιόδου την 15η Οκτωβρίου, να ξεπερνά τον μήνα το οικονομικό επιτελείο προσπαθεί να εφαρμόσει τις αλλαγές στα γεωγραφικά κριτήρια και να ανοίξει την αίτηση
- 19 Νοεμβρίου 2016 11:07
Στόχος της κυβέρνησης είναι μέχρι το τέλος του μήνα να έχει ανοίξει η εφαρμογή του TAXISnet για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης, δήλωσε στον ΣΚΑΪ η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει αποφασίσει να διαθέσει και για την περίοδο 2016-2017 το ποσό των 105 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης αλλά ταυτόχρονα σχεδιάζει να αλλάξει ριζικά τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια χορήγησης του επιδόματος προκειμένου να γίνει δικαιότερη κατανομή του διαθέσιμου ποσού των 105 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τα dikaiologitika, εξετάζονται τρία εναλλακτικά σενάρια:
1. Η μετακίνηση κάποιων νομών στις γεωγραφικές ζώνες β’ και α’, τις λεγόμενες και πιο “ψυχρές” ζώνες, επειδή σ’ αυτές θεωρείται ότι επικρατούν οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες κατά την περίοδο Οκτωβρίου-Απριλίου – όπου επιδοτούνται με επίδομα περισσότερα λίτρα ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας οπότε το συνολικό ποσό επιδόματος είναι μεγαλύτερο για κάθε δικαιούχο – αλλά με ταυτόχρονη μείωση των ορίων ετησίου εισοδήματος ή και συνολικής αντικειμενικής αξίας ακίνητης περιουσίας.
Εξετάζεται, συγκεκριμένα, κάποιοι νομοί που περιλαμβάνονται στη γεωγραφική ζώνη γ’, όπου η επιδότηση μέσω του επιδόματος καλύπτει ποσότητα 8 λίτρων ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας, να μεταφερθούν στην γεωγραφική ζώνη β’ όπου η επιδότηση με επίδομα θέρμανσης καλύπτει ποσότητα 15 λίτρων ανά τ.μ. κύριας κατοικίας, ώστε το συνολικό ποσό επιδόματος για ίδιας έκτασης κατοικία να καλύπτει μεγαλύτερη συνολική ποσότητα λίτρων πετρελαίου θέρμανσης και εν τέλει να είναι υψηλότερο. Σε μια τέτοια περίπτωση το συνολικό ποσό επιδόματος θα αυξηθεί κατά 87,5% για τους κατοίκους των νομών που θα μεταφερθούν από την γ’ στη β’ ζώνη!
Επιπλέον, κάποιοι νομοί που σήμερα είναι ενταγμένοι στη γεωγραφική ζώνη β’, όπου η επιδότηση καλύπτει 15 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης ανά τ.μ. κύριας κατοικίας εξετάζεται να μεταφερθούν στη γεωγραφική ζώνη α’ όπου η επιδότηση καλύπτει 25 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης ανά τ.μ. κύριας κατοικίας. Για τους κατοίκου που διαμένουν στους νομούς αυτούς, το συνολικό ποσό επιδόματος θα αυξηθεί κατά 66%! Για να αντισταθμιστεί η πρόσθετη δαπάνη που θα προκύψει λόγω αύξησης των ποσών των επιδομάτων σε αρκετούς νομούς μελετάται να μειωθεί ο αριθμός των δικαιούχων σε όλη τη χώρα μέσω παρεμβάσεων στα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Εξετάζεται δηλαδή η μείωση των ανωτάτων ορίων ετησίου εισοδήματος ή και αντικειμενικής αξίας ακίνητης περιουσίας τα οποία δεν πρέπει να υπερβαίνουν οι δικαιούχοι.
2. Η θεσμοθέτηση δικαιότερων γεωγραφικών κριτηρίων, χωρίς μετακινήσεις νομών σε πιο “ψυχρές” γεωγραφικές ζώνες, ώστε οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών πολλών νομών της χώρας, να λαμβάνουν μεγαλύτερα ποσά επιδόματος από τους κατοίκους των πεδινών και λοιπών περιοχών των ίδιων νομών. Η επιλογή αυτή θα σημάνει το “σπάσιμο” αρκετών νομών σε 2 διαφορετικές γεωγραφικές ζώνες: μία που θα περιλαμβάνει τις ορεινές περιοχές του νομού, όπου επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και το επίδομα θέρμανσης θα είναι μεγαλύτερο, και μία που θα περιλαμβάνει τις υπόλοιπες, παραλιακές, πεδινές και ημιορεινές περιοχές, όπου οι θερμοκρασίες τη χειμερινή περίοδο είναι υψηλότερες από ότι στις ορεινές περιοχές και το επίδομα θέρμανσης θα είναι ένα χαμηλότερο ποσό.
Το σενάριο αυτό προβλέπει ότι τα λοιπά κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης, τα οποία αφορούν στο ύψος του ετησίου οικογενειακού εισοδήματος και στο συνολικό ποσό της αντικειμενικής αξίας της ακίνητης περιουσίας του αιτούντος θα παραμείνουν αμετάβλητα. Σύμφωνα με τα κριτήρια αυτά δικαιούχος του επιδόματος θέρμανσης είναι κάθε φορολογούμενος ο οποίος:
- είναι άγαμος, είχε κατά το προηγούμενος έτος ετήσιο εισόδημα (τεκμαρτό ή πραγματικό) έως 12.000 ευρώ και κατείχε ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 100.000 ευρώ.
- είναι έγγαμος χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα έως 20.000 ευρώ και με ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
- είναι έγγαμος με 1 παιδί και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 22.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
- είναι έγγαμος με 2 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 24.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ
- είναι έγγαμος με 3 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 26.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ
- είναι έγγαμος με 4 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 28.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ
- είναι έγγαμος με 5 παιδιά και πέρυσι είχε ετήσιο εισόδημα έως 30.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ κ.ο.κ. (για κάθε επιπλέον παιδί ισχύει πρόσθετο όριο εισοδήματος 2.000 ευρώ)
3. Συνδυασμός των δύο πρώτων σεναρίων. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών δεν αποκλείεται να καταλήξει και σε συνδυασμό των δύο προηγούμενων σεναρίων, δηλαδή να επιλέξει και “σπάσιμο” νομών σε ορεινές και μη ορεινές ζώνες και μεταφορές νομών σε ζώνες με υψηλότερα ποσά επιδομάτων μαζί με μειώσεις στα όρια εισοδήματος και αξίας ακίνητης περιουσίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΣΤΑ DIKAIOLOGITIKA:
ΕΕΤΑΑ παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Οδηγίες για την πληρωμή των φορέων