Παρέμβαση ΤΕΕ για την ταλαιπωρία των μηχανικών από τον ΕΦΚΑ
"Αδιανόητο εν έτει 2017 να μη βγαίνει ηλεκτρονικά η ασφαλιστική ενημερότητα" τονίζει σε επιστολή τους προς Αχτσιόγλου - Πετρόπουλο και ΕΦΚΑ ο πρόεδρος του ΤΕΕ
- 06 Ιουλίου 2017 14:54
Παρέμβαση για την ταλαιπωρία που υφίστανται οι διπλωματούχοι μηχανικοί από τον ΕΦΚΑ έκανε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Στασινός, με επιστολή του προς τους αρμόδιους υπουργούς Έφη Αχτσιόγλου και Τάσο Πετρόπουλο, μετά από απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ.
Στην επιστολή καταγγέλλεται ότι λόγω αδυναμίας των υπηρεσιών και των ηλεκτρονικών συστημάτων του ΕΦΚΑ, δημιουργούνται τριτοκοσμικές εικόνες και οι μηχανικοί υφίστανται πολύωρη ταλαιπωρία καθημερινά, προκειμένου να εκδίδουν κάθε μήνα βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ δήλωσε σχετικά: « Είναι αδιανόητο εν έτει 2017 να μην μπορούν να επικοινωνήσουν δύο ηλεκτρονικά συστήματα του ΕΦΚΑ. Είναι αδιανόητο να ζητούν από όσους λίγους μηχανικούς καταφέρνουν, μετά τη λαίλαπα των αυξημένων ασφαλιστικών εισφορών, να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, να ταλαιπωρούνται κάθε μήνα επί ώρες για να πάρουν ένα χαρτί που μπορεί να εκδοθεί ηλεκτρονικά, χωρίς φυσική παρουσία.
Επί ένα χρόνο προετοίμαζαν το νέο ασφαλιστικό και επί επτά μήνες τώρα δεν έχουν καταφέρει να συνδέσουν δύο ηλεκτρονικά συστήματα. Πόσο καιρό νομίζουν ότι έχουν για να κάνουν τα αυτονόητα; Γνωρίζει ο πρωθυπουργός, που μιλάει, όπως πρόσφατα στο συνέδριο του Economist, για τις μεταρρυθμίσεις, τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας, για το επίπεδο του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας και τη δίκαιη ανάπτυξη, ότι το 2017 στην Ελλάδα δεν μπορούν να επικοινωνήσουν δύο ηλεκτρονικά συστήματα και το επιστημονικό προσωπικό της χώρας αναγκάζεται να ταλαιπωρείται καθημερινά, σε τριτοκοσμικό επίπεδο, στον ΕΦΚΑ;
Γνωρίζει ο Αλέξης Τσίπρας, που είναι διπλωματούχος μηχανικός, ότι αν ήθελε να βγάλει ασφαλιστική ενημερότητα θα έπρεπε να πάρει ο ίδιος νουμεράκι και να σταθεί επί ώρες στην ουρά των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ;
Δεν φτάνει που μας επέβαλαν δυσβάσταχτες εισφορές, θέλουν να τους παρακαλάμε, με τη φυσική μας παρουσία, να κάνουν τη δουλειά τους.
Αναρωτιέμαι πραγματικά: δεν υπάρχει τσίπα και φιλότιμο;».
Αναλυτικότερα, στην επιστολή το ΤΕΕ ενημερώνει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης και τη διοίκηση του ΕΦΚΑ ότι οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί είναι αναγκασμένοι να προσέρχονται καθημερινά στις κατά τόπους αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, προκειμένου να αποκτήσουν (μετά από πολύωρη αναμονή) βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας μέγιστης διάρκειας ενός (1) μηνός, παρά το ότι έχουν προηγουμένως εξοφλήσει την ανάλογη εισφορά τους, ώστε να έχουν το δικαίωμα να συνεχίσουν την -έτσι κι αλλιώς ελάχιστη- επαγγελματική τους δραστηριότητα.
Το πρόβλημα, από όσα γνωρίζει το ΤΕΕ, αναφέρεται στην επιστολή, οφείλεται στην αδυναμία επικοινωνίας δύο ηλεκτρονικών συστημάτων του ίδιου φορέα, του ΕΦΚΑ, δηλαδή του ηλεκτρονικού συστήματος του πρώην ΤΣΜΕΔΕ (που είναι πλέον υπηρεσία του ΕΦΚΑ) με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα εισφορών του ΕΦΚΑ.
Η επιστολή του προέδρου του ΤΕΕ καταλήγει ότι «προκειμένου να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα στην καθημερινότητα των μηχανικών-μελών μας και να μη δημιουργούνται τριτοκοσμικές εικόνες στις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, παρακαλούμε για τις αναγκαίες ενέργειες για τη διασύνδεση των ηλεκτρονικών συστημάτων, ώστε η ασφαλιστική ενημερότητα πλέον να εκδίδεται ηλεκτρονικά και να διαρκεί 6 μήνες».