ΕΣΕΕ: “Κάηκε” ο τζίρος του 2024 από το αυξημένο κόστος λειτουργίας

Διαβάζεται σε 4'
ΕΣΕΕ: “Κάηκε” ο τζίρος του 2024 από το αυξημένο κόστος λειτουργίας
Κόσμος στην Ερμού EUROKINISSI

Χρειάζονται παρεμβάσεις για τη συγκράτηση μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους για να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις. “Συμμαχία” στην Ευρώπη για άμεσα μέτρα κατά των ανεξέλεγκτων εισαγωγών από τις κινεζικές πλατφόρμες.

Ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση πολιτικών υπέρ των εμπορικών επιχειρήσεων αναλαμβάνει η ΕΣΕΕ υπό τη νέα διοίκηση με επικεφαλής τον κ. Σ. Καφούνη, προτάσσοντας τη βαρύτητα του κλάδου για την ελληνική οικονομία.

Σε χθεσινή ενημερωτική συνάντηση το νέο προεδρείο της Ένωσης αναφέρθηκε στα βασικά ζητήματα του κλάδου (μείωση φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων, επαναφορά της διαπραγμάτευσης για τον κατώτατο μισθό στους κοινωνικούς εταίρους κ.ο.κ. ) αλλά και σε ζητήματα που αφορούν το σύνολο του λιανεμπορίου, όπως ο ανταγωνισμός από τις μεγάλες κινεζικές διαδικτυακές πλατφόρμες αλλά και ο στόχος το εμπόριο να καρπωθεί μεγαλύτερο μερίδιο από το τουριστικό συνάλλαγμα.

Ο κ. Καφούνης σε ότι αφορά την ανάπτυξη διαλόγου με την Πολιτεία για ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία των εμπορικών επιχειρήσεων έκανε λόγο για διευθέτηση της διαδικασίας όσον αφορά την ψηφιακή κάρτα εργασίας, αλλά και το πλαφόν στα ενοίκια.

Εκτίμησε πάντως πως το 2024 θα αποδειχθεί μια κακή χρονιά για το ελληνικό εμπόριο, καθώς παρά την αύξηση τζίρου που ενδέχεται να εμφανίσει, το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων έχει αυξηθεί τόσο που θα εξουδετερώσει το όποιο όφελος. «Το α’ τρίμηνο της χρονιάς του 2024 έδειξε σημαντική αύξηση πωλήσεων, η οποία ωστόσο αποδυναμώθηκε τους επόμενους μήνες. Αν λάβουμε υπόψη δε το κόστος των επιχειρήσεων (μισθοί, ασφαλιστικά, ενέργεια κ.α.), εκτιμούμε πως η χρονιά θα είναι κακή για τον κλάδο» ανάφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Καφούνης αναγνώρισε το όφελος των τουριστικών ροών, ωστόσο επισήμανε πως δεν επωφελήθηκαν όλες οι εμπορικές πιάτσες το ίδιο. Επαναλαμβάνοντας τα όσα είχε αναφέρει στο πρόσφατο συνέδριο του ΞΕΕ υπογράμμισε ότι είναι ώρα για διεύρυνση και εμβάθυνση της στρατηγικής συνεργασίας των δύο μεγάλων κλάδων, Εμπορίου και Τουρισμού, με την ενεργό συμμετοχή της Πολιτείας.

Εκτίμησε πως η καμπάνια Shopping in Greece πρέπει να αποκτήσει μεγαλύτερο εύρος καθώς η γνωριμία με τοπικές αγορές και προϊόντα έχει βάθος, από τη στιγμή που οι τουρίστες μπορούν να επαναλάβουν αγορές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, όταν θα βρίσκονται στις χώρες τους.

Στοπ στις κινεζικές πλατφόρμες

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ ανάφερε επίσης την προσπάθεια της Ένωσης να αναλάβει πρωτοβουλίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο συμμετέχοντας σε όλα τα σχετικά fora. Ανάφερε δε πως προτεραιότητα είναι να πιεστεί η Κομισιόν να αναλάβει πρωτοβουλίες για τον έλεγχο των κινεζικών προϊόντων που εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά, χωρίς την επιβάρυνση του ΦΠΑ ή τις προδιαγραφές ποιότητας από τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες (Shein, Temu κτλ).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει ΕΣΕΕ το 2024 εισήχθησαν στην ευρωπαϊκή αγορά 4,6 δισεκατομμύρια πακέτα εμπορευμάτων (με άγνωστη μέση τιμή απόδειξης), που όπως και να έχει μεταφράζεται σε ένα μεγάλο ποσό συναλλαγών, που περνά κάτω από τα standards των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.

Η Κομισιόν προανήγγειλε αυστηρούς τελωνειακούς ελέγχους για δέματα από διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής πώλησης όπως η Shein και η Temu, προτείνοντας την κατάργηση της απαλλαγής από τους τελωνειακούς δασμούς για δέματα χαμηλής αξίας (αξίας κάτω των 150 ευρώ) – μέτρο που επιτρέπει στους ξένους προμηθευτές, όπως κινέζικοι ιστότοποι, να διαθέτουν προϊόντα στην ευρωπαϊκή αγορά χωρίς επιπλέον φορολογικές επιβαρύνσεις.

Το μέτρο ωστόσο αναμένεται να εφαρμοστεί το 2028, και η ΕΣΕΕ όσο και οι σχετικές ευρωπαϊκές ενώσεις διεκδικούν αμεσότερες λύσεις και πιο γρήγορα αντανακλαστικά από την Κομισιόν. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2023, καταγράφηκαν 4,6 δισεκατομμύρια εισαγωγές δεμάτων χαμηλής αξίας στην ΕΕ – δηλαδή 12 εκατομμύρια την ημέρα – τριπλάσια ποσότητα από το 2022. Πάνω από το 91% των δεμάτων αξίας κάτω των 150 ευρώ προέρχονταν από την Κίνα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα