Facebook: Οικονομικές απώλειες μαμούθ από το μπλακάουτ – Η κατρακύλα του Ζούκερμπεργκ

Facebook: Οικονομικές απώλειες μαμούθ από το μπλακάουτ – Η κατρακύλα του Ζούκερμπεργκ
Ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ AP / @Craig Ruttle

Για κάθε ώρα που δεν εμφανίζονταν τα προϊόντα της Facebook Inc, ο τεχνολογικός κολοσσός έχανε μισό εκατομμύριο δολάρια. Πόσα "έχασε" ο Ζούκερμπεργκ, πόσα η εταιρία του και πόσο στοίχισε το μπλακάουτ σε Amazon και Twitter.

«Προβληματικές αλλαγές ρυθμίσεων» αποτέλεσαν την αιτία για το επτάωρο μπλακάουτ του Facebook και των συσχετιζόμενων εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης (Instagram, WhatsApp και Messenger), όπως ανακοίνωσαν οι μηχανικοί λογισμικού του διαδικτυακού κολοσσού που χρειάστηκαν έξι ώρες για να λύσουν «την ταυτόχρονη κατάρρευση όλων των σέρβερ της εταιρίας». Σε κάποιες χώρες οι πλατφόρμες δεν λειτουργούσαν για έως και οκτώ ώρες.

Το «μεγαλύτερο τεχνικό πρόβλημα που έχει παρατηρηθεί ποτέ» -όπως χαρακτηρίστηκε από αναλυτές του Downdetector- δεν οδήγησε μόνο στη μαζική αποσύνδεση πάνω από 3,5 δισεκατομμυρίων (!) χρηστών από τα social media, αλλά είχαν ως συνέπεια να χάσει ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ 7.000.000.000 δολάρια, σε διάστημα μικρότερο των 12 ωρών -κατά το Bloomberg.

Οι μετοχές της εταιρείας κατατρύλησαν, παρασέρνοντας μαζί τους τη Wall Street, ενώ ο Ζούκερμπεργκ έπεσε στη λίστα της κατάταξης των πλουσιότερων του κόσμου (πλέον είναι στο νο. 5), όπως τονίζει το Forbes.

«Άνθρωποι και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο εξαρτώνται από εμάς για να παραμένουν συνδεδεμένοι», σημείωσε ο όμιλος σε ανάρτησή του, χωρίς να διευκρινίσει από ποιον έγιναν οι αλλαγές ρυθμίσεων, ούτε εάν επρόκειτο για προγραμματισμένη αναβάθμιση. «Ζητάμε συγγνώμη από όσους επλήγησαν», πρόσθεσαν οι τεχνικοί της εταιρείας.

Ο ίδιος ο Ζούκερμπεργκ, απολογούμενος για την κατάσταση, πόσταρε στο Twitter (που λειτουργούσε όταν όλα τα δικά του προϊόντα είχαν εξαφανιστεί) το εξής μήνυμα: «Ξέρω πόσο βασίζεστε στις υπηρεσίες μας για να παραμένετε συνδεδεμένοι με τους ανθρώπους για τους οποίους νοιάζεστε». Τα σχόλια που του άφησαν οι followers ξεπέρασαν τα 136.000 σε 40 λεπτά. Και προφανώς δεν έγραφαν λόγια αγάπης.

Η κατάρρευση της Facebook Inc επηρέασε όλα τα κοινωνικά δίκτυα

Ενόσω η Facebook Inc πάλευε να «αναστηθεί», οι μετοχές της Amazon παρουσίασαν απώλειες 2.85% -καθώς δεν λειτούργησε το γνωστό σύστημα των διαφημίσεων προϊόντων που αναζητούμε διαδικτιακώς. Διαβάσατε νωρίτερα πως το Twitter δεν είχε πρόβλημα. Και θα υποθέτατε ότι οι χρήστες που είχαν μείνει χωρίς επιλογές, θα έμπαιναν εκεί για να ξεσπαθώσουν. Αυτό που συνέβη είναι να δεχθεί το εν λόγω κοινωνικό δίκτυο το μεγαλύτερο “χτύπημα” (η αξία της μετοχής έπεσε κατά 5.79% σε 24 ώρες). Το Snapchat έπεσε κατά 5.35%.  ειδικοί εκτιμούν πως αυτό ήταν συνέπεια όσων αποκάλυψε η Φράνσις Χάουγκεν σε συνέντευξη της στο “60 Μinutes” του CBS (σήμερα θα καταθέσει και ενώπιον της Επιτροπής Εμπορίου της αμερικανικής Γερουσίας), η οποία κατηγόρησε τη Facebook Inc πως βάζει το κέρδος πάνω από την ασφάλεια των χρηστών και την ευθύνη που έχει απέναντι σε αυτούς. Μίλησε και για τον τρόπο που παραπληροφορεί το κοινό. Μεταξύ άλλων είπε πως η επιχείρηση έκανε έρευνες για το Instagram επί τρία συναπτά έτη, ώστε να αποτιμήσει την επίδρασή του στους εφήβους. Αυτές ενημέρωσαν ότι το 32% των εφήβων πιστεύει πως η χρήση του συγκεκριμένου μέσου δίνει πιο αρνητική εικόνα για το σώμα τους -ιδιαίτερα όταν τα ίδια τα παιδιά δεν ήταν ευχαριστημένα με αυτό που είχαν.

Σε ό,τι αφορά στο πολυεπίπεδο αντίκτυπο του μπλακάουτ της Facebook Inc, είναι γεγονός ότι το κύριο προϊόν (Facebook) λειτουργεί σαν κόμβος για άλλες ψηφιακές εφαρμογές, εξ ου και το τεχνικό πρόβλημα που σημειώθηκε προκάλεσε χάος σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Εκτός από την επικοινωνία καθαυτήν, πολλοί άνθρωποι εξαρτώνται από το Facebook για άλλες ζωτικές πτυχές της καθημερινότητάς τους, όπως πχ. το να αγοράζουν και να πωλούν εμπορεύματα, να ελέγχουν εξ αποστάσεως τις οικιακές συσκευές τους κ.ά. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε χώρες όπως η Ινδία, το Facebook είναι ταυτόσημο με το διαδίκτυο. Ακόμη και τα delivery φαγητού γίνονται μέσω των social media, καθώς πολλές επιχειρήσεις του κλάδου βασίζονται αποκλειστικά στο Facebook για να διαφημίζονται, ενώ δέχονται παραγγελίες μέσω WhatsApp και Messenger. Και, προφανώς, ο αποκλεισμός τους από αυτές τις πλατφόρμες ακόμη και για λίγες ώρες συνεπάγεται τεράστια οικονομική ζημιά.

Απώλειες μισού εκατ. δολαρίων για κάθε ώρα του μπλακάουτ

Για τον ίδιο τον διαδικτυακό κολοσσό, η προσωρινή διακοπή λειτουργίας έχει τεράστιο οικονομικό κόστος και κλόνισε όπως ήταν αναμενόμενο την εμπιστοσύνη των επενδυτών. Ο όμιλος καταγράφει τα δεύτερα μεγαλύτερα διαφημιστικά έσοδα σε όλο το διαδίκτυο παγκοσμίως και έχανε πάνω από μισό εκατομμύριο δολάρια κάθε ώρα διακοπής της λειτουργίας των πλατφορμών του, σύμφωνα με υπολογισμούς της εταιρείας μετρήσεων Standard Media Index.

Εκτιμάται ότι η πτώση της μετοχής κατά 4,89% στο κλείσιμο της συνεδρίασης στο χρηματιστήριο της Wall Street αντιστοιχεί σε 20 εκατ. δολάρια, περιορίζοντας την αξία της εταιρείας στα 967 δισ. δολάρια.  Το “χτύπημα” αυτό έρχεται να προστεθεί στην πτώση περίπου 15% από τα μέσα Σεπτεμβρίου που σημειώσε η μετοχή της πλατφόρμας.

Σε ό,τι αφορά στον ιδρυτή και επικεφαλής της εταιρείας, με ζημιά 5,9 δισ. δολαρίων στην ονομαστική αξία της περιουσίας του (που αργότερα έφτασε και τα 7 δισεκατομμύρια), υποβιβάζεται στον κατάλογο των πλουσιότερων ανθρώπων στον πλανήτη. Πλέον, με συνολική περιουσία 121,6 δισ. δολαρίων (από 140 ως την προηγούμενη εβδομάδα) ο Ζούκερμπεργκ πέφτει στην 5η θέση της Λίστας Δισεκατομμυριούχων του Bloomberg, κάτω από τον Μπιλ Γκέιτς.

Bloomberg

 

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα