Φεβρουάριος: Κοκτέιλ ακρίβειας εκτινάσσει τον πληθωρισμό – Στο 7,2% η αύξηση

Φεβρουάριος: Κοκτέιλ ακρίβειας εκτινάσσει τον πληθωρισμό – Στο 7,2% η αύξηση
Γυναίκα βλέπει τις τιμές στο σούπερ μάρκετ ISTOCK

Σε ένα έτος (Φεβρουάριος 2022 προς Φεβρουάριο 2021), καταγράφηκαν περαιτέρω σημαντικές ανατιμήσεις σε: Φυσικό αέριο (78,5%), Ηλεκτρισμό (71,4%), Πετρέλαιο θέρμανσης (41,5%) και Καύσιμα και λιπαντικά (23,2%).

Με αύξηση 7,2% έκλεισε ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο εφέτος καταγράφοντας νέα άνοδο σε σχέση με τον Ιανουάριο οπότε και είχε καταγράψει ποσοστό 6,2%. Να σημειωθεί ότι το Φεβρουάριο του 2021 ο πληθωρισμός είχε σημειώσει πτώση 1,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ένα έτος (Φεβρουάριος 2022 προς Φεβρουάριο 2021), καταγράφηκαν περαιτέρω σημαντικές ανατιμήσεις σε:

  • Φυσικό αέριο (78,5%)
  • Ηλεκτρισμό (71,4%)
  • Πετρέλαιο θέρμανσης (41,5%)
  • Καύσιμα και λιπαντικά (23,2%).

Παράλληλα, ανατιμήσεις υπήρξαν σε όλο το λεγόμενο «καλάθι της νοικοκυράς», εκτός από το χοιρινό (-1%) και τα αλλαντικά (-2,2%), και συγκεκριμένα σε:

  • Έλαια και λίπη (16,8%)
  • Λαχανικά γενικά (15,2%)
  • Αρνί και κατσίκι (14,4%)
  • Φρούτα νωπά (9,8%)
  • Παρασκευάσματα με βάση το κρέας (8,1%)
  • Πουλερικά (6,8%)
  • Παγωτά (6,5%)
  • Γαλακτοκομικά και αυγά (6%)
  • Ψωμί και δημητριακά (5,9%)
  • Λοιπά τρόφιμα (4,4%)
  • Μοσχάρι (4,2%)
  • Καφέ (4,1%)
  • Ψάρια νωπά (3,6%) και Μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων (1,7%).

Επίσης, αυξήσεις τιμών σημειώθηκαν και σε:

  • Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (22,9%)
  • Αυτοκίνητα μεταχειρισμένα (11,5%)
  • Αυτοκίνητα καινούργια (7,6%)
  • Ένδυση και υπόδηση (5,6%)
  • Ελαστικά (4,9%)
  • Μοτοποδήλατα- μοτοσικλέτες (4,4%)
  • Οδοντιατρικές υπηρεσίες (1,1%)
  • Ενοίκια κατοικιών (0,7%).

Τον Φεβρουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο, σημειώθηκε πτώση των τιμών στο Φυσικό αέριο (23%), αλλά ανατιμήθηκαν περαιτέρω τα υπόλοιπα ενεργειακά προϊόντα και ειδικότερα:

  • Ηλεκτρισμός (9,4%)
  • Πετρέλαιο θέρμανσης (8,5%) και Καύσιμα και λιπαντικά (4,8%)

Παράλληλα, συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά και συγκεκριμένα σε:

  • Λαχανικά νωπά (16%)
  • Πατάτες (4,5%)
  • Φρούτα νωπά (2,8%)
  • Λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα (2,4%)
  • Γιαούρτι (2,1%)
  • Ελαιόλαδο (1,9%)
  • Μοσχάρι (1,2%)
  • Τυριά (1,2%) και Ψωμί (0,8%).

Μόνη εξαίρεση, οι μειώσεις τιμών σε Αρνί και κατσίκι (2,8%) και Ψάρια νωπά (0,9%). Ενώ, νέες αυξήσεις τιμών υπήρξαν και σε: Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (19,5%), Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (1,5%), Αυτοκίνητα καινούργια (0,7%) και Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία (0,2%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 7,2% τον Φεβρουάριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

*7,1% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αλλαντικά.

*5,6% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

*25,4% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

*4,1% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά- επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

*12,2% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα- μοτοσικλέτες, ελαστικά, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

*0,9% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

*1,7% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- καφέ- εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

*0,2% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα οινοπνευματώδη ποτά.

*3,1% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικός εξοπλισμός κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.

*0,4% στην ομάδα «Αναψυχή- πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα.

*0,2% στην ομάδα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Ο γενικός δείκτης τον Φεβρουάριο σε σχέση με τον Ιανουάριο παρουσίασε αύξηση 1,1% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 6,3% τον Φεβρουάριο εφέτος, έναντι μείωσης 1,9% που σημειώθηκε τον Φεβρουάριο 2021. Σε μηνιαία σύγκριση, ο εναρμονισμένος δείκτης αυξήθηκε 0,9%, έναντι αύξησης 0,2% μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιανουαρίου πέρυσι.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα