Ολόκληρη η ρύθμιση οφειλών για χρέη έως και σε 100 δόσεις. Παράταση του μειωμένου ΦΠΑ και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης

Ολόκληρη η ρύθμιση οφειλών για χρέη έως και σε 100 δόσεις. Παράταση του μειωμένου ΦΠΑ και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης
Συζήτηση στην Βουλή επικαιρων ερωτήσεων την Παρασκευή 11 Απριλίου 2014. Το στιγμιότυπο από την επερώτηση, 50 Βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., σχετικά με το ζήτημα της καταστροφής των χημικών όπλων της Συρίας στη θαλάσσια περιοχή της Μεσογείου. (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ) Eurokinissi

Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση για οφειλές, ληξιπρόθεσμες ή μη, σε Εφορίες και Ασφαλιστικά Ταμεία, που κατατέθηκε στη Βουλή

Η νέα ρύθμιση για οφειλές, ληξιπρόθεσμες ή μη, σε Εφορίες και Ασφαλιστικά Ταμεία, που περιλαμβάνει περισσότερες δόσεις αποπληρωμής (έως 100), αλλά και μείωση του επιτοκίου προσαύξησης, κατατέθηκε στη Βουλή.

Το χρονικό περιθώριο υποβολής στη ρύθμιση είναι έως το τέλος Μαρτίου του επόμενου έτους, σε μια προσπάθεια να ασκηθεί πίεση στους οφειλέτες να κάνουν χρήση των ευεργετικών διατάξεων της ρύθμισης «εδώ και τώρα».

Τα « dikaiologitika.gr» εξασφάλισαν το σύνολο της ρύθμισης και σας το παρουσιάζουν αναλυτικά κατ’ άρθρο.

Εκτός από τη ρύθμιση στην τροπολογία που κατατίθεται στο σχέδιο νόμου «Ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων , πληροφοριών και δεδομένων του δημόσιου τομέα, τροποποίηση του ν. 3448/2006 (Α’ 57), προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2013/37/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, Περαιτέρω ενίσχυση της διαφάνειας, Ρυθμίσεις Θεμάτων Εισαγωγικού Διαγωνισμού ΕΣΔΔΑ και άλλες διατάξεις» υπάρχουν άρθρα που αφορούν τη ρύθμιση των «κόκκινων» δανείων του πρώην ΟΕΚ.

Επίσης, δίνεται παράταση στην η εφαρμογή του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ (13%) στην εστίαση μέχρι 31.12.2015., ενώ παρατείνεται η επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα, και μειώνονται από 1/1/2015 οι συντελεστές υπολογισμού της, κατά 30%.

Πιο αναλυτικά, τα άρθρα της τροπολογίας περιλαμβάνουν τα εξής:

Άρθρο 1. Ρύθμιση Οφειλών προς την Εφορία

Καθορίζεται ο τρόπος ρύθμισης βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση έως την 1η Οκτωβρίου 2014. Συγκεκριμένα, προβλέπονται απαλλαγές από τις προσαυξήσεις ,τους τόκους και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής που φτάνουν μέχρι και το 100% αυτών ενώ ο αριθμός των δόσεων κυμαίνεται από 12 έως και 100.

Η ρύθμιση τμηματικής καταβολής, προβλέπει απαλλαγή κατά ποσοστό από τις προσαυξήσεις, τους τόκους και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής που τις επιβαρύνουν, ως ακολούθως:

α) Εφάπαξ, με απαλλαγή κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%)

β) Έως δώδεκα (12) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%)

γ) Έως είκοσι τέσσερις (24) μηνιαίες δόσεις,

δ) Έως τριάντα έξι (36) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%)

ε) Έως σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%)

στ) Έως εξήντα (60) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%)

ζ) Έως εβδομήντα δύο (72) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%)

η) Έως εκατό (100) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%). Στην περίπτωση αυτή, το ποσό της ρυθμιζόμενης οφειλής δεν μπορεί να υπερβαίνει τις δέκα πέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ.

Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των πενήντα (50) ευρώ. Στη ρύθμιση υπάγονται οφειλές φυσικών και νομικών προσώπων έως ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ, με ευνοϊκό επιτόκιο που ανέρχεται σε 4,56% ετησίως.

Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στη Φορολογική Διοίκηση μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Μαρτίου 2015. Προϋπόθεση υπαγωγής αποτελούν η υποβολή των προβλεπομένων από το νόμο φορολογικών δηλώσεων και η φορολογική τους ενημερότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης.

Επιπρόσθετα, δίνεται το δικαίωμα να μπορούν να υπαχθούν μετά από επιλογή του οφειλέτη και βεβαιωμένες έως και την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλές που κατά την ημερομηνία της αίτησης:

α) Τελούν σε αναστολή, διοικητική ή δικαστική ή εκ του νόμου.

β) Δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες.

γ) Έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής, η οποία είναι σε ισχύ.

Όσοι κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος νόμου έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση της «νέας αρχής» της υποπαραγράφου Α.1 της παραγράφου Α του ν. 4152/2013 (ΦΕΚ Α’ 107) και τηρούν τους όρους της ρύθμισης αυτής, υπόκεινται αναδρομικά, από 1-1-2013, σε επιτόκιο ύψους 4,56% και τυγχάνουν των εκπτώσεων επί των προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής του παρόντος, δικαιούμενοι να επιλέξουν να υπαχθούν στην παρούσα ρύθμιση. Η μη εμπρόθεσμη καταβολή δόσης, έχει ως συνέπειες την απώλεια των ευεργετημάτων της ρύθμισης, την υποχρέωση άμεσης καταβολής του υπολοίπου της οφειλής, και την άμεση επιδίωξη της είσπραξής της.

Τα ευεργετήματα της ρύθμισης, πάντως, δεν χάνονται στην περίπτωση που ο οφειλέτης δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μέχρι 2 δόσεις κατ’έτος ή μία δόση για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τους δύο μήνες.

Σε περιπτώσεις απώλειας της ρύθμισης για λόγους ανωτέρας βίας, ο οφειλέτης μπορεί εντός δύο (2) μηνών από την απώλεια αυτής να υποβάλει άπαξ αίτηση επανένταξής του στη ρύθμιση με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις και για τον εναπομείναντα αριθμό δόσεων αυτής.

Σημειώνεται όμως ότι η καθυστέρηση καταβολής δόσης συνεπάγεται την επιβάρυνση αυτής με μηνιαία προσαύξηση δύο τοις εκατό (2%). Με την υπαγωγή και συμμόρφωση του οφειλέτη στην εν λόγω ρύθμιση τμηματικής καταβολής χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας και βεβαίωση οφειλής από τη Φορολογική Διοίκηση, αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής που επιβλήθηκε κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 και αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης.

Παράλληλα, αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης καθώς και άλλα διασφαλιστικά μέτρα. Προκειμένου να εξασφαλισθεί η ευρύτερη δυνατή συμμετοχή στη ρύθμιση και η διευκόλυνση των φορολογουμένων προκειμένου να εκπληρώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, δεν τίθενται περιοριστικές προϋποθέσεις υπαγωγής στη ρύθμιση

Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, η οποία εκδίδεται εντός προθεσμίας ενός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, καθορίζονται οι ειδικότερες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της. Σε αυτές συγκαταλέγονται, η διαδικασία υπαγωγής στις ανωτέρω διατάξεις και μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, η ημερομηνία και ο τρόπος καταβολής των δόσεων.

Η ρύθμιση χορηγείται ανά οφειλέτη και αφορά και τις οφειλές για τις οποίες αυτός ευθύνεται αλληλεγγύως. Πρόσωπα που ευθύνονται αλληλεγγύως για την καταβολή μέρους της οφειλής δικαιούνται να ρυθμίσουν το εν λόγω μέρος.

Στην περίπτωση που ο οφειλέτης επιλέξει σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης να εξοφλήσει εφάπαξ τις υπόλοιπες δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών, τυγχάνει απαλλαγής επί του εναπομείναντος ποσού των προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής, σε ποσοστό ίσο με αυτό που αντιστοιχεί στον αριθμό των μηνιαίων δόσεων που τελικά διαμορφώνεται με την εξόφληση. Λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα για τους φορολογούμενους που είχαν υπαχθεί και τηρούσαν με συνέπεια το πρόγραμμα ρύθμισης του ν.4152/2013.

Στους φορολογούμενους αυτούς προσφέρεται η δυνατότητα είτε να υπαχθούν στη νέα ρύθμιση με το μεγαλύτερο αριθμό δόσεων, μέχρι και 100, με επανυπολογισμό του επιτοκίου αναδρομικά στο 4,56% έναντι 8,75% και με απαλλαγή από προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής, σύμφωνα με τα παραπάνω, είτε να διατηρήσουν την υφιστάμενη ρύθμιση με το επιπλέον ευεργέτημα , εκτός των παραπάνω, περαιτέρω μείωση των προσαυξήσεων 20%. Η Φορολογική Διοίκηση προβαίνει σε συμψηφισμό των χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη κατά του Δημοσίου και μέχρι την κάλυψη του ποσού που αντιστοιχεί στο 1/7 των εναπομεινασών δόσεων.

Η Φορολογική Διοίκηση διατηρεί το δικαίωμα και μετά τη συμμόρφωση του οφειλέτη στη ρύθμιση τμηματικής καταβολής που του χορηγήθηκε:

α) Να εγγράφει υποθήκη σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη, των συνυπόχρεων προσώπων ή των εγγυητών, εφόσον η οφειλή δεν είναι ασφαλισμένη.

β) Να μην χορηγεί αποδεικτικό ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπραγμάτου δικαιώματος επ’ αυτού, στα πρόσωπα της περίπτωσης α’, ακόμη και αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησης αυτού, εφόσον η οφειλή δεν είναι ασφαλισμένη.

γ) Να παρακρατεί μέρος της χρηματικής απαίτησης του οφειλέτη κατά τρίτων προσώπων για την είσπραξη της οποίας ζητείται αποδεικτικό ενημερότητας και μέχρι την κάλυψη του 1/7 της υπολειπόμενης ρυθμισμένης οφειλής.

Άρθρο 2. ΦΠΑ εστίαση – Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης

Παρατείνεται η εφαρμογή του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ (13%) στην εστίαση μέχρι 31.12.2015. Με τις προτεινόμενες διατάξεις της παραγράφου 2 προβλέπεται η επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα, όπως ορίζεται στο άρθρο 29 του ν.3986/2011, και μειώνονται από 1/1/2015 οι συντελεστές υπολογισμού της, κατά 30% .

Άρθρο 3. ΔΕΑΑ

Η δυνατότητα της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ) να εξουσιοδοτεί τον Υπουργό Οικονομικών ή άλλο μέλος της για τη διενέργεια των δικαιοπραξιών ή υλικών ενεργειών που είναι αναγκαίες για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του περιουσιακού στοιχείου. Η εν λόγω εξουσιοδότηση παρουσιάζει ιδιαίτερη πρακτική σημασία όταν το μεταβιβαζόμενο περιουσιακό στοιχείο κείται στην αλλοδαπή. Επίσης, το νομικό πλαίσιο στελέχωσης του Σώματος Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων και προβλέπεται ότι τα καθήκοντα του Προέδρου μπορεί να ανατίθενται, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, στο Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Οικονομικών.

Άρθρο 4. Ρύθμιση Οφειλών στα Ασφαλιστικά Ταμεία

Θεσπίζεται μεταβατικό πλαίσιο ρυθμίσεως οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης πλην του ΝΑΤ, για ληξιπρόθεσμες οφειλές μέχρι την 30-9-2014. Πρόκειται για μια περιορισμένης χρονικής ισχύος ρύθμιση, καθώς η αίτηση υπαγωγής δύναται να υποβληθεί το αργότερο μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Μαρτίου του έτους 2015, με στόχο την στήριξη και ενδυνάμωση του ενεργού πληθυσμού, την επανένταξη των οφειλετών στην ενεργό οικονομία και κατ’ επέκταση τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής.

Ειδικότερα, με το προτεινόμενο πλαίσιο ρύθμισης, οι οφειλές δύνανται να ρυθμιστούν εφάπαξ είτε έως σε 100 δόσεις, με αντιστρόφως ανάλογη έκπτωση επί των προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων, η οποία έκπτωση άρχεται από ποσοστό 100% μέχρι ποσοστό 20% για την περίπτωση εξόφλησης σε 100 δόσεις.

Στους οφειλέτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης πλην ΝΑΤ, μέχρι την 30-9-2014, δύναται να χορηγείται ρύθμιση ως ακολούθως:

α) Εφάπαξ εξόφληση της οφειλής με ποσοστό έκπτωσης 100% επί των νομίμων προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων.

β) Εξόφληση μέχρι δώδεκα (12) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 90%.

γ) Εξόφληση μέχρι είκοσι τέσσερις (24) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 80%.

δ) Εξόφληση μέχρι τριάντα έξι (36) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 70%.

ε) Εξόφληση μέχρι σαράντα οκτώ (48) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 60%.

στ) Εξόφληση μέχρι εξήντα (60) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 50%.

ζ) Εξόφληση μέχρι εβδομήντα δύο (72) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 30%.

η) Εξόφληση μέχρι εκατό (100) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με ποσοστό έκπτωσης 20%. Το ποσό της κύριας ρυθμιζόμενης οφειλής φυσικών και νομικών προσώπων δεν μπορεί να υπερβαίνει τις δέκα πέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ.

Η κύρια οφειλή βαρύνεται από 1-1-2013 με ετήσιο επιτόκιο 4,56%.

* Η αίτηση του οφειλέτη για την υπαγωγή στη ρύθμιση του παρόντος άρθρου των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν δημιουργηθεί έως την 30-9-2014 κατατίθεται μέχρι και την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Μαρτίου του 2015.

*Στην παρούσα ρύθμιση δύνανται να υπαχθούν κατόπιν σχετικού αιτήματος του οφειλέτη και οι έως την 30-9-2014 οφειλές προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης πλην ΝΑΤ, οι οποίες τελούν σε αναστολή διοικητική ή δικαστική ή εκ του νόμου.

*Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των πενήντα (50) ευρώ.

*Η αίτηση για την υπαγωγή στη ρύθμιση δύναται να υποβάλλεται στις αρμόδιες υπηρεσίες ή ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής. Απαραίτητη προϋπόθεση για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος άρθρου, είναι η υποβολή των αναλυτικών περιοδικών δηλώσεων όπου προβλέπεται, καθώς και η καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών από 1-10-2014 και εφεξής.

Οι πληρωμές διενεργούνται με τη διαδικασία αυτόματης χρέωσης τραπεζικού λογαριασμού. Για την καταβολή των δόσεων δεν απαιτείται ιδιαίτερη ειδοποίηση του οφειλέτη.

Συγχωρείται η μη εμπρόθεσμη καταβολή, δίχως να απόλλυνται τα ευεργετήματα της ρύθμισης, σε δυο περιπτώσεις:

α) Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής μέχρι δύο (2) δόσεων ανά έτος προγράμματος ρύθμισης.

β) Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής μιας δόσης της ρύθμισης ανά έτος προγράμματος ρύθμισης για χρονικό διάστημα μέχρι δύο (2) μηνών.

Στην ίδια διάταξη υπάρχει μέριμνα ώστε να εξασφαλιστεί η ίση μεταχείριση των οφειλετών που υπήχθησαν στη ρύθμιση της νέας αρχής του ν. 4152/2013 και κατά τη δημοσίευση του νόμου τηρούν τους όρους αυτής, με όσους υπαχθούν στη ρύθμιση του άρθρου 4, παρέχοντάς τους επιπλέον τη δυνατότητα να υπαχθούν στη ρύθμιση του παρόντος.

Πιο συγκεκριμένα, τα ανωτέρω πρόσωπα επωφελούνται του μειωμένου επιτοκίου ύψους 4,56%, καθώς και των μειωμένων προσαυξήσεων της προκειμένης ρυθμίσεως, αναδρομικά, από την ένταξή τους στη ρύθμιση της «νέας αρχής» του ν. 4152/2013. Περαιτέρω, για όσους επιλέξουν να συνεχίσουν τη ρύθμιση της «νέας αρχής» του ν. 4152/2013, παρέχεται το -επιπρόσθετο των ανωτέρω- πλεονέκτημα της αναδρομικής μείωσης κατά ποσοστό 20% των προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων, επιβραβεύοντας όσους, παρά τη δύσκολη συγκυρία, ήταν συνεπείς και παραμένουν στον αριθμό δόσεων της αρχικής τους ρυθμίσεως.

Με απόφαση του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, η οποία εκδίδεται εντός προθεσμίας ενός (1) μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, καθορίζονται οι ειδικότερες λεπτομέρειες Άρθρο 5 ΟΕΚ Παρέχεται η δυνατότητα χρονικής επιμήκυνσης των στεγαστικών δανείων με επιδότηση επιτοκίου από τον τ. Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ), χωρίς οι δανειολήπτες να απολέσουν την επιδότηση από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), καθολικό διάδοχο του πρώην ΟΕΚ, όπως αυτή θα διαμορφωθεί υπό τον περιορισμό της μη ανάληψης επιπλέον υποχρεώσεων από τον Οργανισμό. Η ρύθμιση αυτή κρίνεται αναγκαία, καθώς πρόκειται για ιδιαιτέρως ευάλωτη ομάδα δανειοληπτών, καθιστώντας τη διευκόλυνση καταβολής εξαιρετικά σημαντική για την εξυπηρέτηση των εν λόγω στεγαστικών δανείων.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι δανειολήπτες να μην έχουν υπερβεί κατά το χρόνο της υποβολής της αίτησης τη συμβατική προθεσμία των έξι (6) μηνών. Ο Οργανισμός δε θα συμμετέχει στη διαπραγμάτευση, το δε ποσό επιδότησης, χωρίς να μεταβάλλεται το ύψος του, θα καταβάλλεται σε μικρότερο χρονικό διάστημα, χωρίς επιβάρυνση του ΟΑΕΔ από τη μετατροπή των τοκοχρεολυτικών πινάκων αποπληρωμής των εν λόγω δανείων.

Οι οφειλέτες μπορούν να υποβάλλουν τη σχετική αίτηση μέσα σε αποκλειστική προθεσμία έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας δύναται να παραταθεί η ανωτέρω προθεσμία.

Με άλλες διατάξεις στο ίδιο άρθρο ορίζεται ότι οι φορείς που καταβάλλουν πάσης φύσεως, πληρωμές, επιδοτήσεις, αποζημιώσεις, επιχορηγήσεις και δανειοδοτήσεις να μπορούν κατόπιν σχετικής συμφωνίας με την ΗΔΙΚΑ ΑΕ, να αποστέλλουν οι ίδιοι στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα τα τελικά ποσά προς πίστωση των δικαιούχων και τα ποσά προς πίστωση των λογαριασμών των ασφαλιστικών οργανισμών, κατόπιν της ανωτέρω διασταύρωσης από την ΗΔΙΚΑ ΑΕ.

Επίσης αξιοποιείται στο εξής το Ενιαίο Σύστημα Ελέγχου Πληρωμών Συντάξεων «ΗΛΙΟΣ», το Εθνικό Μητρώο Ασφάλισης – Ασφαλιστικής Ικανότητας η Ενιαία Αρχή Πληρωμών, η «Εργάνη» και η ΓΓΔΕ, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή μια δέσμη στοχευμένων διασταυρώσεων. Οι διασταυρώσεις αυτές στοχεύουν στην αποτύπωση των δικαιούχων, τη διασφάλιση της διαφάνειας των παροχών αλλά και τον εντοπισμό ενδεχόμενης παραβατικότητας σε πεδία που ξέφευγαν του ελέγχου, λόγω της απουσίας αξιόπιστων βάσεων δεδομένων και της ελλείψεως διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας, που τελικά απέβαινε εις βάρος του ασφαλιστικού συστήματος εν γένει.

Τέλος, στο πληροφοριακό σύστημα της Ηλεκτρονικής Ακαδημαϊκής Ταυτότητας των φοιτητών και σπουδαστών, εισάγεται ο ΑΜΚΑ και ακολούθως διασυνδέεται με το μητρώο ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ για την παρακολούθηση της διατήρησης της φοιτητικής και σπουδαστικής ιδιότητας των προστατευόμενων μελών των ασφαλισμένων.

Διαβάστε ακόμα στα dikaiologitika.gr:

Η Ελλάδα έχει το τέταρτο μεγαλύτερο έλλειμμα ΦΠΑ στην ΕΕ

Η ΔΕΥΑΠ δεν θα παρέχει στοιχεία για τον έλεγχο των συμβάσεων

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα