Τέλη κυκλοφορίας 2017: Το ‘δίπτυχο’ για τις νέες τιμές
Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2017. Θα υπολογίζονται τέλη και με βάση του ρύπους. Ποια οχήματα αφορά
- 08 Νοεμβρίου 2016 12:08
Σύμφωνα με το σχέδιο Αλεξιάδη που παίρνει προίκα η νέα αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών κ. Παπανάτσιου προβλέπει σημαντικές αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας για τιο 2017 σε Ι.Χ. αυτοκίνητα με μεγάλη εμπορική αξία, τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν στην Ε.Ε. ή στην Ελλάδα από το 2011 και μετά.
Υπάρχει όμως και το ενδεχόμενο οι αλλαγές να μεταφερθούν για τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 αφου το χρονικό περιθώριο έχει στενέψει πολύ. Παράλληλα το σχέδιο προβλέπει μικρότερες αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας για τα μεγάλης εμπορικής αξίας Ι.Χ. αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ε.Ε. ή στην Ελλάδα την περίοδο από το 2006 έως το 2010 ενώ μικρές μειώσεις τελών κυκλοφορίας για τα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. αυτοκίνητα που πρωτοκυκλοφόρησαν την περίοδο από το 2000 έως το 2005 σε Ε.Ε. ή Ελλάδα.
Μεγαλύτερες μειώσεις προβλέπει στα τέλη για τα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. τα οποία κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ε.Ε. ή στην Ελλάδα πριν από το 2000. Το σχέδιο Αλεξιάδη περιελάμβανε και εναλλακτικό σενάριο το οποίο προέβλεπε για όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου του 2007 έως το 2010, τα οποία σήμερα επιβαρύνονται με τέλη υπολογιζόμενα με βάση τα κυβικά εκατοστά των κινητήρων τους, να ισχύσει το σύστημα υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους, εξέλιξη η οποία θα έχει ως συνέπεια περισσότεροι από 1.000.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας να κληθούν να πληρώσουν σημαντικά υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας σε σχέση με πέρυσι.
Η υφυπουργός θα χρειαστεί να συζητήσει άμεσα με τους εκπροσώπους των δανειστών τις αλλαγές αυτές και δεν αποκλείεται να αναγκαστεί να προχωρήσει σε τροποποιήσεις του σχεδίου Αλεξιάδη, σύμφωνα με τα όσα θα εισηγηθούν οι δανειστές. Τα δημοσιονομικά έσοδα 1,1 δις ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν ρητή δέσμευση στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και ως εκ τούτου το μόνο που μπορεί να προκαλεί η συζήτηση είναι το «πάγωμα» της αγοράς.
Παράλληλα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί τυχαία η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να δημοσιοποιήσει τους πίνακες των τελών σε απόφαση του για τις αλλαγές φορολογίας σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγονται από την ΕΕ. Σύμφωνα με την απόφαση που είχε εκδοθεί εδώ και πολύ διάστημα, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα ορίζονται ως εξής: Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα Της Ε.Ε./ΕΟΧ, ως την 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής:
Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα Της Ε.Ε./ΕΟΧ, ως την 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής:
Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ, από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάριαC02 ανα χιλιόμετρο). Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται
πηγή: dikaiologitika