Γεμάτος νάρκες ο δρόμος για τις αποκρατικοποιήσεις

Γεμάτος νάρκες ο δρόμος για τις αποκρατικοποιήσεις
ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ.ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΨΗΛΑ.ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI Eurokinissi

Με ρυθμό... ένα βήμα μπροστά και δύο πίσω κινούνται οι διαδικασίες. Ορατός ο κίνδυνος να τεθεί εκτός στόχων το πρόγραμμα. Η ρωσική βόμβα περί αποχώρησης αλλάζει άρδην το τοπίο. Τα αμερικανικά σχέδια για την ενέργεια και η τύχη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Κληρώνει άμεσα για ΟΛΠ

Eκτός στόχων κινδυνεύει να τεθεί για μια ακόμη φορά το ελληνικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, καθώς όχι μόνο μεγάλα projects παραμένουν στον πάγο, αλλά ταυτόχρονα αποχωρήσεις – βόμβα της τελευταίας στιγμής κινδυνεύουν να τινάξουν στον αέρα το πρόγραμμα.

Με βάση την εικόνα του τελευταίου διαστήματος, η κυβέρνηση δείχνει να προχωρά με βήμα σημειωτόν στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων, σε ένα δρόμο μάλιστα… γεμάτο νάρκες.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι μόνο για το 2016 από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων προσδοκώνται έσοδα ύψους 2 δισ. ευρώ, βάσει των όσων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού που κατατέθηκε προσφάτως στη βουλή.

Για τους καλά γνωρίζοντες, πρόκειται για στόχο που εύκολα μπορεί να πέσει έξω, όπως έπεφταν έξω οι στόχοι για τα έσοδα των ιδιωτικοποιήσεων όλα τα προηγούμενα έτη.

Ρωσική αποχώρηση – βόμβα

Σαν βόμβα έσκασε η είδηση πως οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι αποφάσισαν να εισηγηθούν στη ρωσική κυβέρνηση την απόσυρσή τους από τρεις διαγωνισμούς και συγκεκριμένα την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Rosco και του Οργανισμού Λιμένους Θεσσαλονίκης.

Κατά τις πληροφορίες, η απόφαση για οριστική αποχώρηση των Ρώσων θα είναι πολιτική, καθώς το Κρεμλίνο είναι εκείνο που θα πρέπει να την λάβει, ωστόσο μια τέτοια δυσμενή εξέλιξη θα οδηγήσει αρκετά βήματα πίσω το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η διοίκηση των Ρωσικών Σιδηροδρόμων έχει ήδη καταθέσει το σχετικό μήνυμα για αποχώρησή της από τους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, ωστόσο εκείνη που θα πρέπει να αποφανθεί θα είναι η ρωσική κυβέρνηση.

Δύο είναι οι πιθανοί λόγοι που μπορούν να εξηγήσουν τη ρωσική υπαναχώρηση στο πρόγρραμμα αποκρατικοποιήσεων.

Για πολλούς, καθοριστικό ρόλο έχει διαδραματίσει η αλλαγή σκυτάλης και η νέα διοίκηση των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, μετά την απομάκρυνση από τα ηνία της εταιρείας του στενού φίλου του Ρώσου προέδρου, Βλαντιμίρ Πούτιν, του Βλαντιμίρ Γιακούνιν.

Κατ’ άλλους, ο πραγματικός λόγος δυσαρέσκειας των Ρώσων εδράζεται στο αυξημένο, εσχάτως, ενδιαφέρον που επιδεικνύουν κυρίως για τον ελληνικό κλάδο της ενέργειας οι Αμερικανοί, με το Κρεμλίνο να μην βλέπει με θετικό μάτι τον δίαυλο επικοινωνίας που έχουν πρόσφατα ανοίξει στο ενεργειακό μέτωπο ΗΠΑ και Ελλάδα.

Περιφερειακά αεροδρόμια: Στην τελική ευθεία παρά τις καθυστερήσεις

Στη σωστή κατεύθυνση φαίνεται πως κινούνται οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας και παρά το γεγονός πως, για τους καλά γνωρίζοντες, το project έχει ήδη καθυστερήσει.

Όπως ανακοίνωσε μέσα στην εβδομάδα το ΤΑΙΠΕΔ, μέχρι τα τέλη του έτους αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης για τα περιφερειακά αεροδρόμια, προχωρώντας παράλληλα σε παράταση για τις εγγυητικές επιστολές των τριών ομίλων που συμμετείχαν στην διαγωνισμό.

Οι τρεις όμιλοι που ανανέωσαν τις προσφορές τους είναι:

α) ο προτιμητέος επενδυτής Fraport AG- Slentel Ltd και οι αναπληρωματικοί υποψήφιοι:

β) CASA (Corporation America S.A.)- METKA Α.Ε.

γ) VINCI Airports S.A.S.- ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.

Με βάση τις ενδείξεις, η διαδικασία παίρνει τελικά μπρος, ακόμη κι αν το προηγούμενο διάστημα οι πληροφορίες ήθελαν τη γερμανική Fraport, τoν προτιμητέο επενδυτή, να ετοιμάζεται για… υπαναχώρηση, θεωρώντας κατόπιν εορτής… υψηλό το τίμημα των 1,2 δισ. ευρώ που έχει η ίδια προσφέρει για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.

ΟΛΠ: Κοντά στην έγκριση της σύμβασης παραχώρησης

Σε ό,τι αφορά τον ΟΛΠ, όλα δείχνουν πως παρά το τεράστιο κύμα αντιδράσεων, η κυβέρνηση θα προχωρήσει σύντομα στην έγκριση της σύμβασης παραχώρησης, βάσει του οποίου θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα