H ανατομία της νέας οδικής γέφυρας που θα συνδέει Ελλάδα και Τουρκία στον Έβρο

Διαβάζεται σε 2'
gefyra
Γέφυρα (φωτογραφία αρχείου) iStock

Η οδική “Γέφυρα Φιλίας” θα είναι η δεύτερη γέφυρα που θα ενώσει τις δύο χώρες καθώς σήμερα λειτουργεί ήδη μια. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Υφυπουργού Εξωτερικών, Κώστα Φραγκογιάννη, η υλοποίησή της αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2024.

Μια νέα γέφυρα θα που ενώνει την Ελλάδα και την Τουρκία περιελάμβανε η ατζέντα της συνάντησης του πρωθυπουργού της χώρας Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Τούρκο πρόεδρο, Ταγίπ Ερντογάν. Η κατασκευή της γέφυρας έχει κόστος που υπολογίζεται σε κάποιες δεκάδες δισ. ευρώ είναι σε φάση μελετών.

Πρόκειται για τη δεύτερη γέφυρα που θα ενώνει την περιοχή των Κήπων Έβρου στην ελληνική πλευρά με τα Ύψαλα στην τουρκική πλευρά. Στα μέσα του έτους είχαν υπάρξει συναντήσεις για αυτό το θέμα. Στη συνεδρίαση της Μεικτής Επιτροπής Σχεδιασμού και Παρακολούθησης Έργου (ΜΕΣΠΕ), την Πέμπτη και Παρασκευή 1η και 2α Ιουνίου 2023, όταν και συμφωνήθηκαν και οριστικοποιήθηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά της.

Εποπτεύουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. η οποία έχει αναθέσει στις εταιρείες Egis και Μαυράκης την ωρίμανση του έργου προκειμένου να υπάρχει η τεχνική εικόνα του. Ακολούθως θα πρέπει να αναζητηθεί η χρηματοδότηση για την υλοποίηση του έργου. Την κατασκευή του ελληνικού τμήματος θα αναλάβει η Εγνατία Οδός Α.Ε. και του τουρκικού τμήματος η KGM.

Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή μιας καλωδιωτής γέφυρας τριών ανοιγμάτων και θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) ανά κατεύθυνση.

Το συνολικό μήκος της οδού είναι 1250,13 μέτρα εκ των οποίων τα 760 περίπου βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους και τα 490 επί τουρκικού. Το ελληνικό τμήμα της της γέφυρας φτάνει τα 409,15 μέτρα και περιλαμβάνει τρία ανοίγματα με μήκος 180 μ. το κεντρικό και από 110 μ. τα εκατέρωθεν.

Η οδική “Γέφυρα Φιλίας” θα είναι η δεύτερη γέφυρα που θα ενώσει τις δύο χώρες καθώς σήμερα λειτουργεί ήδη μια. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Υφυπουργού Εξωτερικών, Κώστα Φραγκογιάννη, η υλοποίηση της αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2024.

Η γέφυρα εντάσσεται στον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο IV (Βερολίνο-Σόφια-Θεσσαλονίκη), τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας μέσω της Εγνατίας Οδού με τον Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ. Με την λειτουργία της θα βελτιώσει τις συνθήκες οδικής ασφάλειας αλλά και την ομαλή διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα