Η Εφορία “βγαίνει” στο τηλέφωνο – Τι αλλάζει

Διαβάζεται σε 5'
Mobile tax
Mobile tax (φωτογραφία αρχείου) iStock

Εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων με νέα ψηφιακά εργαλεία προωθεί το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και η ΑΑΔΕ.

Να κάνει πιο απλή τη ζωή των φορολογουμένων επιχειρεί το οικονομικό επιτελείο και η ΑΑΔΕ αξιοπιώντας τα νέα τεχνολογικά δεδομένα, αλλά και ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής, όπου η χρήση του κινητού τηλεφώνου, αλλά και εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης  είναι μέσο για πολλές εργασίες της καθημερινότητας.

Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη σε ανάρτηση στο Tik Tok έρχεται μια σειρά από νέες υπηρεσίες που θα διευκολύνουν τη σχέση πολίτη φορολογικής διοίκησης.

Τι είναι αυτό που ορισμένοι το βρίζουν, αλλά όλοι το χρησιμοποιούν και βγάζουν άκρη; Το 1555 του Υπουργείου Εργασίας και του ΕΦΚΑ! Τώρα το φέρνουμε και στην ΑΑΔΕ! Ένα νέο, μεγάλο, σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο που θα δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα των φορολογουμένων. Κι ακόμα, μια νέα εφαρμογή στο κινητό, όπου ο κάθε πολίτης θα βλέπει το φορολογικό του ημερολόγιο και μια σειρά από άλλες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ… Επίσης,  Chatbot που, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, θα μπορεί να δίνει απαντήσεις σε μια σειρά από ζητήματα” ανέφερε  ο Κ. Χατζηδάκης σε σχέση με πρωτοβουλίες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Παράλληλα, όπως ανέφερε δρομολογούνται:

– Μια νέα εφαρμογή στο κινητό, όπου ο κάθε πολίτης θα βλέπει το φορολογικό του ημερολόγιο και μια σειρά από άλλες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ. Ουσιαστικά, έρχεται εφαρμογή με την οποία οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να εκδίδουν τιμολόγια μέσω του κινητού τους τηλεφώνου από όπου και αν βρίσκονται να εκδίδουν τιμολόγιο το οποία αυτόματα θα ανεβαίνουν και στα ηλεκτρονικά βιβλία.

– Ετοιμάζεται νέα ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, πιο χρηστική για τους φορολογούμενους και για τους λογιστές.

– Επίσης, Chatbot που, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, θα μπορεί να δίνει απαντήσεις σε μια σειρά από ζητήματα.

– Προχωρεί παραπέρα η προσυμπλήρωση των φορολογικών δηλώσεων και η εν γένει  αυτοματοποίηση της υποβολής τους. Να σημειωθεί ότι οι φορολογούμενοι οι οποίοι απέκτησαν το 2023 εισοδήματα αποκλειστικά από μισθούς και συντάξεις και δεν είχαν καμία μεταβολή στην οικογενειακή ή περιουσιακή τους κατάσταση δεν θα χρειαστεί να συμπληρώσουν τη φορολογική τους δήλωση. Το βασικό έντυπο Ε1 θα είναι έτοιμο προς υποβολή από τη φορολογική διοίκηση. Το μόνο που θα έχουν να κάνουν είναι να ελέγξουν εάν τα ποσά που είναι προσυμπληρωμένα όπως μισθοί, συντάξεις, αποδείξεις, δάνεια, κατοικίες, αυτοκίνητα κ.λ.π. Όσοι διαπιστώσουν ότι όλα είναι συμπληρωμένα σωστά θα πατήσουν απλά το κουμπί της υποβολής της δήλωσης και την ίδια στιγμή θα εκκαθαριστεί και θα εκδοθεί το εκκαθαριστικό σημείωμα. Όσοι δεν ασχοληθούν με τη δήλωση, μετά τις 30 Ιουνίου θα υποβληθεί αυτόματα.

– Δημιουργούνται νέες, πρότυπες τοπικές υπηρεσίες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

– Ψηφιακό δελτίο αποστολής το οποίο επίσης θα μπορεί να αποστέλλεται μέσω του κινητού. Με το ψηφιακό δελτίο αποστολής ελέγχεται η διακίνηση των προϊόντων (οικοδομής και αγροτικά).

“Όσοι αμφιβάλλετε, περιμένετε σας παρακαλώ μερικούς μήνες” τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

Το σχέδιο δράσης

Υπενθυμίζεται, ότι, πριν λίγες εβδομάδες, το Σχέδιο Δράσης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για το 2024 παρουσίασε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής.

Οι δράσεις εστιάζουν στην παροχή βέλτιστων υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις, στην προώθηση της καινοτομίας και της ψηφιοποίησης και την επιχειρησιακή αναβάθμιση του Οργανισμού.

Όπως είπε προωθούνται τα εξής:

  • Mobile apps:  Εφαρμογή κινητού για φορολογικές υπηρεσίες (πληρωμή φόρων, εξατομικευμένες ενημερώσεις και alerts, wallet με σημαντικά φορολογικά έγγραφα) και δυνατότητα έκδοσης τιμολογίου και δελτίου αποστολής από το κινητό
  • ΚΕΦ & AI chatbot: Ενισχυμένο Τηλεφωνικό Κέντρο ΑΑΔΕ και Chatbot τεχνητής νοημοσύνης για παροχή ενημέρωσης και πλοήγηση στις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ
  • End-to-end ψηφιακή διακοπή επιχείρησης
  • Αναλυτικές ψηφιακές βεβαιώσεις Μητρώου με QR
  • ΑΦΜ σε ανήλικα (β΄ φάση, ανήλικα από 1 έως 12 έτη)
  • Διασύνδεση με ΓΕΜΗ για νέες μεταβολές λοιπών νομικών προσώπων
  • End-to-end ψηφιακές μεταβολές έδρας και ΚΑΔ επιχείρησης
  • Διαδοχή κληρονόμων στη διαχείριση αποβιωσάντων
  • Εξουσιοδοτήσεις προσβάσεων στις εφαρμογές
  • Μείωση ΕΝΦΙΑ στα ασφαλισμένα ακίνητα
  • Ψηφιοποίηση λοιπών δηλώσεων φορολογίας κεφαλαίου
  • Αυτόματη συμπλήρωση Ε9 σε δωρεές και γονικές παροχές ακινήτων
  • Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων
  • Απλοποιήσεις στη βεβαίωση φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων
  • Νέο website ΑΑΔΕ

Τελωνειακές ψηφιακές υπηρεσίες

Σε σχέση με τα τελωνεία προωθούνται:

  • Single Window (Προτελωνειακές διαδικασίες)
  • Αυτοματοποίηση της διαδικασίας οριστικοποίησης των εξαγωγών
  • Αυτόματη οριστικοποίηση των διασαφήσεων εισαγωγής – Αυτόματη αποστολή της Άδειας Παράδοσης Τελωνισμένων Εμπορευμάτων
  • Αυτόματη απόδοση ταυτότητας ηλεκτρονικής πληρωμής που αφορούν τελωνειακές οφειλές
  • Ψηφιοποίηση των δελτίων εισόδου-εξόδου και μεταβίβασης εγχώριων εμπορευμάτων στις Ελεύθερες Ζώνες

Οι δράσεις εστιάζουν στην παροχή βέλτιστων υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις, στην προώθηση της καινοτομίας και της ψηφιοποίησης και την επιχειρησιακή αναβάθμιση του Οργανισμού, ενώ αναπτύσσονται σε τρεις  βασικούς άξονες:

Φορολογική Συμμόρφωση

Η στρατηγική κατεύθυνση είναι η διαρκής διευκόλυνση της συνέπειας των φορολογούμενων και παράλληλα η σταθερή παρεμπόδιση της αποφυγής των υποχρεώσεών τους. Όπως είπε ο κ. Πιτσιλής: “Θέλουμε να κάνουμε εύκολο το να είσαι συνεπής και δύσκολο να το αποφύγεις”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα