INKA: Πλαίσιο για την “άμυνα” των δανειοληποπτών στα funds

INKA: Πλαίσιο για την “άμυνα” των δανειοληποπτών στα funds
Δάνεια ISTOCK

Επισημάνσεις για το πώς θα πρέπει να λειτουργούν οι servicers έναντι των δανειοληπτών καταθέτει το Ινστιτούτο Καταναλωτών.

Το ΙΝΚΑ/Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος μετά από αίτημα πολλών δανειοληπτών, μεταξύ των οποίων και του δανειολήπτη Τάκη Κων/νου του Ηλία ο οποίος, είχε λάβει στο παρελθόν δάνειο από την EUROBANK ERGASIAS ΑΕ και στη συνέχεια υπήχθη στις ευεργετικές διατάξεις του Ν. 3869/2010, αποφάσισε να προβεί στην παρακάτω δημοσίευση, αποσκοπώντας στην ταχύτερη και πιο ευέλικτη αντιμετώπιση συναφών θεμάτων εκ μέρους των εταιριών διαχείρισης κόκκινων δανείων“.

Αυτό αναφέρει ανακοίνωση του ΙΝΚΑ που προσθέτει:

“Συγκεκριμένα, όπως μας ενημέρωσε ο παραπάνω δανειολήπτης, είχε λάβει στο παρελθόν δάνειο από την EUROBANK ERGASIAS ΑΕ, στη συνέχεια δε υπήχθη στις ευεργετικές διατάξεις του Ν. 3869/2010. Παρότι όμως κατέβαλε ανελλιπώς τις μηνιαίες δόσεις που ορίστηκαν με δικαστική απόφαση του Ειρηνοδικείου Αγρινίου, περί τον μήνα Απρίλιο τρέχοντος έτους, ενημερώθηκε τηλεφωνικά (!) από την εταιρία διαχείρισης απαιτήσεων DoValue (η οποία έχει αναλάβει διαχείριση των επιχειρηματικών απαιτήσεων της εταιρίας ειδικού σκοπού ‘Mexico Finance Designated’ στην οποία η ΕUROBANK ERGASIAS πώλησε και μεταβίβασε τις επιχειρηματικές της απαιτήσεις) για ληξιπρόθεσμα ποσά τα οποία και πλήρωσε άμεσα, παρότι ουδέποτε στο παρελθόν είχε ενημερωθεί εγγράφως για το ύψος των μηναίων δόσεων . Παρά το γεγονός όμως, ότι προέβη στην εξόφληση του συνόλου των ληξιπρόθεσμων οφειλών του, ενημερώθηκε εκ νέου και πάλι προφορικά, ότι προέκυπταν συνεχώς νέα υπόλοιπα-ληξιπρόθεσμα ποσά. Παρότι δε, υπέβαλε σχετικά αιτήματα στην πλατφόρμα επικοινωνίας της εταιρίας και είχε αλλεπάλληλες επαφές με υπαλλήλους-συνεργάτες της εν λόγω εταιρίας για να του χορηγηθεί σχετικό δοσολόγιο, δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί το ύψος της μηνιαίας του δόσης, με αποτέλεσμα να τελεί διαρκώς σε καθεστώς άγχους και ανασφάλειας. Σε σχετική δε επιστολή που του απεστάλη, υπάρχουν πλείστα λάθη σχετικά με την απόφαση του Δικαστηρίου, τη διάρκεια αποπληρωμής των δόσεων, η οποία παρεξέκλινε από αυτή που όρισε το αρμόδιο Ειρηνοδικείο, το ύψος των δόσεων κλπ.

Πέραν όμως του παραπάνω δανειολήπτη, έχουμε γίνει αποδέκτες πλείστων συναφών παραπόνων, αφού συνεχείς είναι οι εκκλήσεις δανειοληπτών, οι οποίοι μετά την πώληση των δανείων τους σε ξένα FUNDS έχουν εμπλακεί σε ατέρμονες διαδικασίες για την τακτοποίηση των δανειακών τους υποχρεώσεων.

Επί των παραπάνω θεμάτων, που ταλανίζουν μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας, επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

Οι εταιρίες διαχείρισης (FUNDS), θα πρέπει να ενημερώνουν εγκαίρως και πάντοτε εγγράφως τους δανειολήπτες σχετικά με τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές, το ύψος των δόσεων κλπ., δεδομένου ότι, ιδίως στις υποθέσεις του Ν. 3869/2010, οι ορισθείσες δόσεις του άρθρου 9 του νόμου, οι οποίες καθορίζονται με κυμαινόμενο επιτόκιο, είναι σαφές, ότι θα εμφανίζουν αποκλίσεις από τα ποσά που καθόρισε αρχικά το αρμόδιο κατά τόπο Ειρηνοδικείο. Τούτο βέβαια δεν δικαιολογεί μεγάλες αποκλίσεις, όπως ενδεικτικά συμβαίνει με την παραπάνω περίπτωση του κ. Τάκη Κων/νου.

Στα αιτήματα των δανειοληπτών για ρυθμίσεις των οφειλών τους, θα πρέπει οι προτάσεις των εταιριών διαχείρισης απαιτήσεων να είναι εφικτές και βιώσιμες και να μην γίνονται εξωπραγματικές προτάσεις με δυσθεώρητες προκαταβολές και μηνιαίες δόσεις, οι οποίες είναι εντελώς ανέφικτες για τους ήδη ταλαιπωρημένους δανειολήπτες, οι οποίοι ήδη ασφυκτιούν και αδυνατούν να διαβιώσουν, έστω και με τη στοιχειώδη αξιοπρέπεια.

Να μην καταγγέλλονται τα δάνεια για μικρά ποσά, αφού πέραν της καταχρηστικότητας πολλών τέτοιων περιπτώσεων, ο δανειολήπτης αιφνιδιάζεται τις περισσότερες φορές, αφού ανυπαίτια αγνοεί την ύπαρξη υπολοίπων και ληξιπρόθεσμων ποσών και οδηγείται στην απόγνωση, ερχόμενος αντιμέτωπος με την απειλή αναγκαστικής εκτέλεσης.

Να καταστούν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες επικοινωνίας πιο αποτελεσματικές και να απαντούν στα υποβληθέντα ερωτήματα των δανειοληπτών σε σύντομο χρονικό διάστημα και όχι μετά πάροδο 2-3 μηνών.

Είναι αλήθεια, ότι ο όγκος των υποθέσεων που καλούνται οι εταιρίες να διαχειριστούν είναι τεράστιος και προφανώς δεν διαθέτουν επαρκές προσωπικό. Όμως ο κάθε δανειολήπτης αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με σεβασμό και κατανόηση, αφού πρόθεσή μας δεν είναι η προστασία των αποκαλούμενων ‘στρατηγικών κακοπληρωτών’, αλλά των δανειοληπτών οι οποίοι καταβάλλουν κάθε προσπάθεια να ρυθμίσουν τα χρέη τους , προκειμένου να ανακτήσουν και πάλι τον αυτοσεβασμό τους και μια ποιότητα ζωής που αξίζει σε κάθε συμπολίτη μας”.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα