“Υψηλές πτήσεις” και το 2023 για την Aegean Airlines

“Υψηλές πτήσεις” και το 2023 για την Aegean Airlines
Αεροσκάφος της Aegean Airlines AP Photo/Thanassis Stavrakis

Η ανάκαμψη του 2022 μακριά από τη σκιά της πανδημίας και οι πρώτες θετικές ενδείξεις για τη χρήση του 2023 αναλύθηκαν από τη διοίκηση της εταιρείας. Τι θα γίνει με τα warrants. Επιβράβευση εργαζομένων με 12 εκατ. ευρώ.

Ισχυρές επιδόσεις και για το 2023 αναμένει η Aegean, βασιζόμενη τόσο στην πορεία του πρώτου διμήνου του έτους – το οποίο παραδοσιακά είναι το πλέον αδύναμο- αλλά και τις προπωλήσεις για το υπόλοιπο της χρονιάς, σύμφωνα με τα όσα ανάφερε η διοίκηση στο πλαίσιο παρουσίασης προς τους αναλυτές.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας κ. Ευτ. Βασιλάκη, ήδη οι επιδόσεις των πρώτων μηνών του έτους ξεπερνούν το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ η εταιρεία θα διαθέσει 2 εκατ. περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το 2022 και 800 χιλιάδες περισσότερες σε σχέση με το 2019, αυξάνοντας την προσφορά της.

Ο ίδιος ανέλυσε τις πολύ θετικές επιδόσεις του 2022, που δημιούργησαν μια νέα βάση για την εταιρεία. Σημειώνεται ότι μέσα στην προηγούμενη χρήση η Aegean αποπλήρωσε το σύνολο των “πανδημικών” δανείων που είχε λάβει από τις τράπεζες, εμφάνισε ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας στο δ’ τρίμηνο και πέτυχε και περιθώριο κερδοφορίας υψηλότερο των ευρωπαϊκών, ομοειδών εταιρειών. Μάλιστα η εταιρεία αποφάσισε να διανείμει μπόνους 12 εκατ.ευρώ σε 700 εργαζομένους, αλλά δεν θα διανείμει μέρισμα προς τους μετόχους προκειμένου να διατηρήσει κεφαλαιακό απόθεμα προκειμένου να εξυπηρετήσει επενδύσεις αλλά και να χρηματοδοτήσει την εξαγορά των warrants που κατέχει το Δημόσιο.

Υπενθυμίζεται ότι από τον Ιούλιο του 2023 έως τον Ιούλιο του 2026, το Δημόσιο έχει τη διακριτική ευχέρεια να ασκήσει το δικαίωμα μετατροπής των warrants που κατέχει στην Aegean έναντι της στήριξης που παρείχε στην εταιρεία εν μέσω πανδημίας. Η διοίκηση της Aegean έχει από νωρίς ενημέρωση ότι προτίθεται να εξαγοράσει τα δικαιώματα εφόσον εξασκηθούν αποπληρώνοντας πλήρως την ενίσχυση, γεγονός που υποστηρίζεται και από την πλήρη ανάκαμψη της το 2022.

Πέραν των παραπάνω, η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό πλάνο της τόσο για τη δημιουργία του Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης και Προσομοιωτών Πτήσεων, ύψους 140 εκατ. ευρώ, όσο και για τη παραλαβή νέων αεροσκαφών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης το σύνολο του CAPEX ανά έτος στη διετία 2023-2024 θα είναι 120 εκατ.ευρώ κατ’έτος.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία παρέλαβε πέρυσι 9 αεροσκάφη, γεγονός που αποτυπώθηκε και στα αποτελέσματα με την εξοικονόμηση κόστους, ενώ η χρήση επιπλέον αεροσκαφών νέας τεχνολογίας για μεγαλύτερο μέρος του πτητικού έργου τη φετινή χρονιά θα φέρει περαιτέρω εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμου ανά προσφερόμενη θέση. Επισημαίνεται ότι το 2022, το 29% των συνολικών ωρών πτήσεων αντιστοιχούσε στα νέα αεροσκάφη Airbus neo, νούμερο που θα αυξηθεί στο 48% φέτος. Αντίστοιχα, θα αυξηθεί στο 33% από το 22% το 2022 ο αριθμός των πτήσεων που εκτελούνται με Neos.

Yπενθυμίζεται ότι το 2023 ο όμιλος θα παραλάβει ακόμη 9 νέα Airbus A320/321neo συνεχίζοντας το επενδυτικό πλάνο για 46 Airbus neo αεροσκάφη στο στόλο έως το 2026.

Μάλιστα ο κ. Βασιλάκης υπογράμμισε ότι η στρατηγική απόκτησης αεροσκαφών έναντι της λύσης sale & lease back, στην παρούσα φάση θωρακίζει την εταιρεία έναντι των πληθωριστικών πιέσεων.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα