Λιανεμπόριο: Αυξήθηκε 10,5% ο τζίρος τον Σεπτέμβριο

Λιανεμπόριο: Αυξήθηκε 10,5% ο τζίρος τον Σεπτέμβριο
Eurokinissi

Ο πληθωρισμός "φουσκώνει" και τους τζίρους στο λιανεμπόριο. Τον Σεπτέμβριο ο τζίρος αυξήθηκε κατα 10,5%. Τι αύξηση παρουσίασαν το 10μηνο τα σούπερ μάρκετ.

Αύξηση 10,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του  Σεπτεμβρίου 2021, παρουσίασε ο τζίρος στο Λιανικό Εμπόριο για τον Σεπτέμβριο 2022 σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η ΕΛΣΤΑΤ. Σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2022, παρατηρήθηκε μείωση 3,3%. Ο Γενικός Δείκτης Όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), κατά τον μήνα Σεπτέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον  αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 1,4% και σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του  Αυγούστου 2022 μείωση 7,0%.

Ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών, κατά τον μήνα Σεπτέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον  αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2022 παρουσίασε μείωση 0,6%. Ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης Όγκου, κατά τον μήνα Σεπτέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη  του Αυγούστου 2022, παρουσίασε μείωση 1,0%.

 Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου κατά 5% στο 10μηνο έφεραν οι ανατιμήσεις

Στο μεταξύ, αύξηση κατά 5% από πέρσι παρουσίασε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο δεκάμηνο (Ιανουαρίου-Οκτωβρίου) του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.

Ειδικότερα, ο τζίρος ανήλθε στο ποσό των 6,933 δισ. ευρώ από 6,605 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ η αύξηση, σύμφωνα με την IRI, σχετίζεται με τις ανατιμήσεις και όχι με την αύξηση της ζήτησης. Σημειώνεται ότι ο Οκτώβριος «έτρεξε» με +10% σε αξία και οριακά αρνητικός σε όγκους -0,6%, ωστόσο η τελευταία εβδομάδα (κλείσιμο 30/10) παρουσίασε απότομη πτώση(-4,8%).

Τα στοιχεία του δεκαμήνου δείχνουν ότι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 16,1% στο δεκάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 13,9%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο δεκάμηνο αυξήθηκε 5,4%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 3,2% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 1,2%.

Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,8%.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα