Με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα – Ποιοι όμιλοι διεκδικούν συμβάσεις 4 δισ. ευρώ

Με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα – Ποιοι όμιλοι διεκδικούν συμβάσεις 4 δισ. ευρώ
Σιδηροδρομικός σταθμός, φωτογραφία αρχείου eurokinissi

Στόχος είναι να δημιουργηθεί η λεγόμενη Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία και να αναπτυχθούν τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.

Μέσω Βρυξελλών προσδοκάται η χρηματοδότηση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων Ρίο-Πάτρα, Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο και Θεσσαλονίκη-Ξάνθη. Την περασμένη εβδομάδα η ΕΡΓΟΣΕ κατέθεσε αίτημα χρηματοδότησης για αυτά τα έργα τα οποία φτάνουν σε 3 δισ. ευρώ.

Μεγάλη επιθυμία του υπουργείου Υποδομών είναι να δημιουργήσει την λεγόμενη Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία και να αναπτυχθούν τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης ενώ θα προωθηθεί παράλληλα και ο στόχος του Sea2Sea, δηλαδή η σύνδεση Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης.

Το υπουργείο έσπασε σε τμήματα τα δύο έργα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας για να μπορεί να λαμβάνει από διαφορετικές πηγές χρηματοδότηση στα έργα. Δηλαδή το Θεσσαλονίκη-Ξάνθη διαιρέθηκε σε 3 μέρη: Θεσσαλονίκη-Νέα Μάδυτος, Νέα Μάδυτος-Νέα Καρβάλη και Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης (το τρίτο τμήμα εξασφάλισε χρηματοδότηση) και το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο σε 2 μέρη: Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο έσπασε στα τμήματα Αλεξανδρούπολη-Πύθιο και Πύθιο-Ορμένιο.

Για αυτό άλλωστε η ΕΡΓΟΣΕ απέσπασε το πρώτο ναι από την ΕΤΕπ για την πιθανή χρηματοδότηση των έργων αυτών επικουρικά ή συμπληρωματικά ως δεύτερο πλάνο.

Εξάλλου είναι ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος έργα καθώς το project Sea2Sea θα επιφέρει την απευθείας σύνδεση Μαύρης Θάλασσας-Αιγαίου μέσω χωρών που είναι μέλη στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τρία έργα με χρηματοδότηση

Παράλληλα άλλα τρία έργα, οι επεκτάσεις του Προαστιακού προς Λαύριο, Ραφήνα και το έργο σύνδεσης του ΟΛΘ-Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης έχουν δυνητικά χρηματοδότηση καθώς έχουν εγγραφεί ως έργα προς χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Ήδη στις σχετικές αναφορές του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος “Μεταφορές”, τα τρία έργα είναι στα προτεινόμενα προς ένταξη projects.

Το Κορωπί-Λιμένας Λαυρίου έχει κόστος 390,5 εκατ. ευρώ, το Αεροδρόμιο-Λιμένας Ραφήνας έχει 308,6 εκατ. ευρώ και η σύνδεση ΟΛΘ-Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης έχει κόστος 53,4 εκατ. ευρώ. Στο σύνολο των έξι έργων ο προϋπολογισμός αγγίζει τα 4 δισ. ευρώ.

Οι συνολικά έξι δημοπρατήσεις ξεκίνησαν το 2022, τον Οκτώβριο πέρασαν στη Β` φάση και στόχος είναι φέτος να αναδειχθεί ανάδοχος σε όλα τα έργα. Συνολικά τα έργα έχουν προϋπολογισμό 4 δισ. ευρώ. Στα έργα έχουν κατέβει τα σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΒΑΞ-ALSTOM. Οι διαγωνισμοί ανεξάρτητα από την προσπάθεια χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά κονδύλια, προχωρούν κανονικά καθώς έχουν την ομπρέλα του ΠΔΕ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα