Μικρό πορτοφόλι για τις χριστουγεννιάτικες αγορές

Μικρό πορτοφόλι για τις χριστουγεννιάτικες αγορές
INTIME

Νέα έρευνα για λογαριασμό του ΣΕΛΠΕ αποτυπώνει τη μειωμένη καταναλωτική διάθεση για φέτος, σε επίπεδα κάτω από το 2021 και μακράν από το 2019. Πληθωρισμός και ανασφάλεια οι αιτίες.

Μειωμένες αναμένεται να είναι φέτος τις γιορτές οι καταναλωτικές δαπάνες σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ). Η εν λόγω έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 14-16 Νοεμβρίου 2022 σε δείγμα 1.150 καταναλωτών.

Η πλειονότητα των καταναλωτών, ποσοστό 71%, θεωρεί ότι η αξία των αγορών της τα φετινά Χριστούγεννα θα είναι μειωμένη, ποσοστό 8% εκτιμά ότι θα είναι αυξημένη, ενώ 22% θεωρούν ότι θα μείνει αμετάβλητη. Μάλιστα, ποσοστό 38% θεωρεί ότι η μείωση της δαπάνης φέτος αυτή θα είναι άνω του 50% σε σχέση με πέρυσι. Μεσοσταθμικά, η εκτίμηση των καταναλωτών μεταφράζεται σε μία εκτιμώμενη μείωση της τάξης του 31%, δηλαδή ότι φέτος θα χαθεί περίπου το 1/3 του περυσινού «τζίρου» από την εγχώρια αγορά. Η εκτίμηση, όπως σχολιάζει ο ΣΕΛΠΕ αν και δεν φαίνεται ρεαλιστική, εντούτοις είναι ενδεικτική του καταναλωτικού κλίματος που επικρατεί στην αγορά.

Όσον αφορά στο ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο των Χριστουγέννων, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 145 ευρώ κατά κεφαλήν (έναντι 146 ευρώ που ήταν η περυσινή εκτίμηση στην αντίστοιχη έρευνα). Το 15% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 19% μέχρι 50 ευρώ, το 25% έως 100 ευρώ, το 23% από 101 έως 200 ευρώ, το 14% από 200 έως 500 ευρώ και το 4% πάνω από 500 ευρώ. Πρακτικά το μισό κοινό, ποσοστό 52% θα δαπανήσει λιγότερο από 100 ευρώ τα φετινά Χριστούγεννα για αγορές.

Σημειώνεται ότι το 13% – ένας στους 8 καταναλωτές – έχει ήδη ολοκληρώσει τις αγορές του αρκετά πριν τα Χριστούγεννα, το 48% έως 1 εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα και το 39% την εβδομάδα που διανύουμε.

Σε ό,τι αφορά στις διαδικτυακές αγορές, το 15% δηλώνει ότι θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του ηλεκτρονικά (έναντι 16% το 2021), ποσοστό που δείχνει τη δυναμική των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Το 65% δηλώνει ότι θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος σε φυσικά καταστήματα, ενώ ένα 20% δηλώνει ότι δεν θα αγοράσει.

Τα παραπάνω ευρήματα, σύμφωνα με την έρευνα, σχετίζονται και με τις εξελίξεις σε σχέση με την επίδραση που έχει η αύξηση του κόστους ενέργειας και των ανατιμήσεων στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα