Οι… ημιαγωγοί έριξαν τις πωλήσεις των αυτοκινήτων
Ο Αύγουστος ήταν ο πρώτος μήνας, μετά τον Μάρτιο του 2021 που σημειώθηκε πτώση στην αγορά των ΙΧ, φέτος, σε σχέση με το 2020.
- 10 Σεπτεμβρίου 2021 11:35
Εδώ και μήνες είναι υπαρκτό το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς. Τα τσιπάκια των ηλεκτρονικών συστημάτων, φθάνουν με πολύ μεγάλη καθυστέρηση στα εργοστάσια, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η παραγωγή των αυτοκινήτων και κατά συνέπεια οι παραδόσεις.
Σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα, το οποίο για την Ελλάδα τώρα αρχίζει και φαίνεται έντονα, καθώς οι πωλήσεις τον Αύγουστο μειώθηκαν, έναντι του Αυγούστου του 2020, όπου είχαμε και την έξαρση της πανδημίας.
Μάλιστα, ήταν και ο μόνος πτωτικός μήνας, από τον Μάρτιο του 2021 και μετά, όταν άρχισε να παρατηρείται κατακόρυφη άνοδος πωλήσεων.
Κι αυτό οφείλεται στην αδυναμία των εμπόρων να καλύψουν με παραδόσεις, την πολύ μεγάλη ζήτηση.
Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς αυτοκινήτου, και οι επόμενοι μήνες θα είναι πολύ δύσκολοι σε παραδόσεις, οι οποίες αγγίζουν χρονικά τους 6 και 7 μήνες από την παραγγελία.
Βέβαια, ορισμένες εταιρείες διαθέτουν και σχεδόν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα, σε κάποιες εκδόσεις.
Το ζήτημα με τους ημιαγωγούς ξεκίνησε το 2020, όταν τα εργοστάσια των αυτοκινήτων έκλεισαν για πάνω από ένα μήνα, ακυρώνοντας της παραγγελίες για τσιπάκια. Δεδομένης της τεράστιας ζήτησης σε τηλεοράσεις, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα, τα εργοστάσια ημιαγωγών μετέφεραν την παραγωγή τους, προς αυτή την κατεύθυνση και τώρα που έχουν τα αυτοκίνητα ζήτηση, τα εργοστάσια ημιαγωγών προσπαθούν να επανέλθουν σε ισορροπία. Κι αυτό θα πάρει χρόνο. Κι όταν εξομαλυνθεί η κατάσταση, θα δούμε μήνες του 2022 ίσως και με πρωτοφανή υψηλά νούμερα πωλήσεων, καθώς τότε θα γίνονται μαζικά οι παραδόσεις – ταξινομήσεις.
Στην Ελλάδα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
|
Αύγουστος 2021 |
Αύγουστος 2020 |
Αύγουστος 2019 |
Μεταβολή 2021/2020 |
Μεταβολή 2021/2019 |
Καινούργια επιβατικά |
6.200 |
6.853 |
9.594 |
-9,5% |
-35,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
1.008 |
510 |
809 |
+97,6% |
+24,6% |
Καινούργια λεωφορεία |
33 |
15 |
6 |
+120,0% |
+450,0% |
|
|
|
|
|
|
|
Ιανουάριος – Αύγουστος 2021 |
Ιανουάριος – Αύγουστος 2020 |
Ιανουάριος – Αύγουστος 2019 |
Μεταβολή Ιαν.-Αυγ. 2021/2020 |
Μεταβολή Ιαν.-Αυγ. 2021/2019 |
Καινούργια επιβατικά |
75.148 |
52.939 |
86.873 |
+42,0% |
-13,5% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
7.431 |
4.760 |
5.777 |
+56,1% |
+28,6% |
Καινούργια λεωφορεία |
279 |
201 |
281 |
+38,8% |
-0,7% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων επιβατικών, τα SUV – Crossover, κατέχουν πλέον, το 50,2% της αγοράς, έως και τον Αύγουστο.
Segment |
Αύγουστος 2021 |
Αύγουστος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος –Αύγουστος 2021 |
Ιανουάριος -Αύγουστος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
9,5% |
9,6% |
-0,1 |
10,4% |
9,2% |
+1,2 |
A-SUV |
0,9% |
1,1% |
-0,1 |
1,3% |
1,5% |
-0,2 |
A TOTAL |
10,5% |
10,7% |
-0,2 |
11,6% |
10,6% |
+1,0 |
B |
21,9% |
32,5% |
-10,6 |
27,8% |
29,2% |
-1,4 |
B-SUV |
21,8% |
18,0% |
+3,9 |
21,4% |
18,5% |
+2,9 |
B TOTAL |
43,7% |
50,5% |
-6,7 |
49,2% |
47,8% |
+1,4 |
C |
14,5% |
13,4% |
+1,1 |
12,8% |
13,4% |
-0,6 |
C-SUV |
23,3% |
18,5% |
+4,7 |
20,3% |
21,7% |
-1,4 |
C TOTAL |
37,7% |
31,9% |
+5,8 |
33,0% |
35,1% |
-2,0 |
D |
2,2% |
2,0% |
+0,2 |
1,8% |
1,5% |
+0,3 |
D-SUV |
3,8% |
2,5% |
+1,3 |
2,5% |
2,7% |
-0,2 |
D TOTAL |
5,9% |
4,5% |
+1,4 |
4,3% |
4,1% |
+0,1 |
E |
0,1% |
0,4% |
-0,3 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
E-SUV |
0,3% |
0,2% |
+0,1 |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,4% |
0,6% |
-0,2 |
0,5% |
0,5% |
+0,0 |
F-G |
0,0% |
0,1% |
-0,1 |
0,0% |
0,1% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,3% |
-0,2 |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,4% |
-0,2 |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
SPORTS |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
1,4% |
1,0% |
+0,4 |
0,9% |
1,3% |
-0,4 |
|
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
(Εκ των οποίων SUV |
50,2% |
40,6% |
+9,7 |
45,9% |
44,8% |
+1,1) |
Επίσης, στην κατανομή ανά καύσιμο, παρατηρούμε τεράστια άνοδο στα υβριδικά, τα οποία αναμένεται προσεχώς να κυριαρχήσουν, έναντι των αμιγώς βενζινοκίνητων / πετρελαιοκίνητων:
|
Αύγουστος 2021 |
Αύγουστος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Αύγουστος 2021 |
Ιανουάριος – Αύγουστος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘21* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘20* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Βενζίνη |
46,5% |
56,8% |
-10,3 |
51,4% |
57,6% |
-6,2 |
41,9% |
52,1% |
-10,2 |
Πετρέλαιο |
16,4% |
27,3% |
-10,9 |
18,0% |
26,7% |
-8,7 |
21,7% |
29,7% |
-8,0 |
Υβριδικά (HEV) |
26,1% |
11,4% |
+14,7 |
22,1% |
12,6% |
+9,4 |
18,8% |
9,5% |
+9,4 |
Επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά και plug–in hybrid (BEV-PHEV) |
6,3% |
2,2% |
+4,1 |
5,6% |
1,2% |
+4,4 |
15,0% |
6,9% |
+8,0 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,7% |
1,9% |
+0,8 |
1,3% |
1,7% |
-0,4 |
2,5% |
1,7% |
+0,7 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,0% |
0,4% |
+1,6 |
1,6% |
0,1% |
+1,5 |
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις