Ολοκληρώνονται οι διαγωνισμοί για το flyover στη Θεσσαλονίκη και τον άξονα Καλαμάτα – Μεθώνη

Ολοκληρώνονται οι διαγωνισμοί για το flyover στη Θεσσαλονίκη και τον άξονα Καλαμάτα – Μεθώνη
Δρόμος Getty Images/iStockphoto

To Flyover είναι ένας νέος υπέργειος άξονας στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης που θα διευκολύνει τις διαδρομές προς το αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική ενώ ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα.

Αντίστροφη μέτρηση για να ανοίξουν οι προσφορές έχει ξεκινήσει για τα δύο οδικά έργα-ΣΔΙΤ που αφορούν στο Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη.

Με αποφάσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκαν οι φάκελοι συμμετοχής και οι τεχνικές προσφορές οι οποίες βαθμολογήθηκαν. Επίσης εγκρίθηκε το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών από τις οποίες θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου.

To Flyover είναι ένας νέος υπέργειος άξονας στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης που θα διευκολύνει τις διαδρομές προς το αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική. Για το έργο μάχονται οι: ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΚΤΩΡ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα και καταλήγει στο νοτιοδυτικό άκρο της Πελοποννήσου. Τα σχήματα που διεκδικούν αυτό το έργο είναι: ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει βάλει ως στόχο την ανάδειξη αναδόχων τις αμέσως επόμενες εβδομάδες και την υπογραφή των συμβάσεων εντός του 2022.

Στην προσυμβατική περίοδο θα χρειαστεί να περάσει η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων αλλά και να υπογραφεί με βασικό στόχο αυτό να επιτευχθεί εντός του 2022.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως μαζί με το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη, είναι τα πρώτα οδικά έργα που θα υλοποιηθούν με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ. Οι μπουλντόζες εκτιμάται ότι θα μπουν στα εργοτάξια το 2023.

Το έργο για το Flyover

Ο ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή ενός υπερυψωμένου άξονα 13χλμ, πάνω από την υφιστάμενη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης ο οποίος θα Θα ξεκινά από τον Α/Κ Κ5 (στο ύψος του Παπαγεωργίου) και θα καταλήγει στον Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα).

Πιο συγκεκριμένα, το κατασκευαστικό έργο αφορά στην αναβάθμιση / κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Α.ΕΣ.ΠΕΡ.), συνολικού μήκους 13 km. Ειδικότερα: Το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «Γένεσις», με μήκος 9,5 km, προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Υ.Τ.Λ.) και το τμήμα «Γένεσις» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5 km, προβλέπεται να διευρυνθεί κατά 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση (8, από 6 λωρίδες συνολικά).

Το έργο για τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη

Το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της δυτικής Μεσσηνίας. Θα διαθέτει τετράιχνο άξονα στο μεγαλύτερο τμήμα του, νέα γέφυρα στον ποταμό Πάμισο, παρακάμψεις σε Μεσσήνη και Βελίκα και σύνδεση με το υπόλοιπο τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη. Τα χαρακτηριστικά του θα είναι ως οδού ταχείας κυκλοφορίας.

Στο πλαίσιο του έργου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα περιλαμβάνεται η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα: Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα