Όμιλος ΜΕΤΡΟ: Οι θετικές επιδόσεις του 2023 και το “αγκάθι” του παρεμβατισμού

Διαβάζεται σε 5'
Σούπερ μάρκετ
Σούπερ μάρκετ EUROKINISSI

Στο δίκτυο MyMarket και Metro Cash&Carry παρατηρειταί πτώση των τιμων το τελευταίο δίμηνο και μείωση του πληθωρισμού. Ωστόσο, οι τιμές δεν επιστρέφουν σε προ κρίσης επίπεδα.

Πτώση τιμών κατά το τελευταίο δίμηνο παρατηρεί εντός του δικτύου MyMarket και Μetro Cash&Carry, ο επικεφαλής του ομίλου κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, παραθέτοντας στοιχεία που αποκλίνουν από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, διατηρώντας ωστόσο επιφυλάξεις για το επόμενο διάστημα όσον αφορά τις τιμές προμηθευτών.

Στο πλαίσιο χθεσινής δημοσιογραφικής εκδήλωσης, ανάφερε πως ο «πληθωρισμός εντός του δικτύου έχει πλησιάσει το 0%» (έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος), ξεκαθαρίζοντας ωστόσο πως σε καμιά περίπτωση η τάση αυτή δεν εξασφαλίζει ότι οι τιμές επιστρέφουν σε προ κρίσης επίπεδα, καθώς και πως δεν είναι παγιωμένη έναντι νέων πιθανών ανατιμήσεων. Ο κ. Παντελιάδης χρησιμοποίησε τα στοιχεία από τις πραγματικές πωλήσεων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ, για να υπογραμμίσει πως αυτά διαμορφώνονται από τους ίδιους τους καταναλωτές, οι οποίοι είτε μετακινούνται σε φθηνότερες κατηγορίες και προϊόντα, είτε ψωνίζουν μικρότερες ποσότητες. Σημείωσε δε πως μετά τη σχετική σταθεροποίηση τιμών, ο όμιλος παρατηρεί έστω και οριακή αύξηση όγκου πωλήσεων, ενώ το 2023 ο πληθωριστικός τζίρος οδηγούσε σε μείωση του όγκου πωλήσεων.

Πέραν των παραπάνω, ο κ. Παντελιάδης εμφανίστηκε επιφυλακτικός σε ότι αφορά το ζήτημα της ακρίβειας, υποστηρίζοντας ότι τα διεθνή στοιχεία εκτόξευσης  τιμών πρώτων υλών μοιραία θα επηρεάσουν τις τιμές προϊόντων από τους προμηθευτές, ενώ σημείωσε πως και το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων συνεχίζει να αυξάνει (μισθοί, ενέργεια, κατασκευαστικό κόστος, διοικητικό κόστος κτλ).

Ο ίδιος ωστόσο επισήμανε πως οι ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ κινούνται στο χαμηλότερο εύρος περιθωρίων κέρδους – κοντά στο 2%- το οποίο υποδεικνύει την προσαρμογή των επιχειρήσεων στις συνθήκες. Στο πλαίσιο αυτό επανέλαβε για μια ακόμη φορά την ανάγκη απελευθέρωσης της αγοράς από τα παρεμβατικά μέτρα της κυβέρνησης, που εν πολλοίς «έχουν καταργήσει την έννοια του ανταγωνισμού», επισημαίνοντας επίσης πως δεν φαίνεται να αποδίδουν. Ο κ. Παντελιάδης επανήλθε στο θέμα του κύκλου πληρωμών στο λιανεμπόριο, το οποίο εξετάζει η ΕΕ, περιορίζοντας τον στις 30 ημέρες. Σημείωσε ότι στον όμιλο οι προμηθευτές πληρώνονται στις 82 ημέρες, και εν πολλοίς μια δραστική μείωση του κύκλου θα πλήξει τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις και θα ευνοήσει τους κολοσσούς των πολυεθνικών προμηθευτών.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Παρά τη δύσκολη συγκυρία της περυσινής χρονιάς, όπου ο πληθωριστικός τζίρος δεν είναι «υγιής» όπως επισήμανε ο κ. Παντελιάδης, ο όμιλος παρουσίασε  ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις ύψους 1,590 δις.ευρώ αυξημένες κατά 6%. Τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 77,5 εκατ.ευρώ έναντι 61,3 εκατ.ευρώ το 2022, αυξημένα κατά 26,5%. Η συγκεκριμένη επίδοση αποδόθηκε από τον κ. Παντελιάδη αφενός στην απόδοση των επενδύσεων του ομίλου, στο γεγονός του ότι χρησιμοποιεί κατά 57% ιδιόκτητα ακίνητα (και άρα συγκρατεί το κόστος ενοικίων), στις κινήσεις μείωσης της ενεργειακής κατανάλωσης (-38% από το 2017 έως το 2023) αλλά και στην υιοθέτηση νέων τεχνολογικών εφαρμογών που αυξάνουν την αποτελεσματικότητα του ομίλου.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 31 εκατ.ευρώ έναντι 28,3 εκατ.ευρώ το προηγούμενο έτος, (αύξηση 9,6%), καθώς επιβαρύνθηκαν από χρηματοοικονομικά έξοδα (τόκους δανείων), ενώ το περιθώριο κέρδους προ φόρων διαμορφώθηκε στο 1,95%.

Σημειώνεται ότι στο δίκτυο  Mymarket οι πωλήσεις αυξήθηκαν, επηρεασμένες από τις πληθωριστικές πιέσεις με μικρή μείωση πωλήσεων σε όγκο, ακολουθώντας την εικόνα του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Στον τομέα της χονδρικής, τα METROCash&Carry οι πωλήσεις αυξήθηκαν  λόγω της ανόδου του τουρισμού, της αυξημένης διείσδυσης της αλυσίδας στον κλάδο της Ho.Re.Ca και του πληθωρισμού.

Η αλυσίδα επενδύει στην οργανική της ανάπτυξη και για το 2024 έχει σχεδιάσει ανακαινίσεις σε 9 καταστήματα της Αττικής και της περιφέρειας, ενώ παράλληλα προωθεί τη δημιουργία ακόμη 14 νέων καταστημάτων. Η αλυσίδα σήμερα αριθμεί 249 καταστήματα, εκ των οποίων τα 22 είναι MymarketLocal, (μέσω συμφωνιών Franchise). To 2024 αναμένεται να δημιουργηθούν ακόμη 25 νέα καταστήματα franchise ενώ ο μεσοπρόθεσμος στόχος είναι 100-120 σημεία.

Στα 4 χρόνια λειτουργίας, η επένδυση της METRO στην Κύπρο έχει ωριμάσει και αποδίδει θετικά αποτελέσματα. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18% σε σχέση με το 2022. Ο όμιλος έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για την κατασκευή του 2ου καταστήματος της BESTVALUE ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ στην πόλη της Λευκωσίας, μεγέθους 3.000 τ.μ.

Ο κύκλος εργασιών για το 2024 εκτιμάται ότι θα κινηθεί στο 1,65 δις.ευρώ  ενώ αναμένεται περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας. Οι επενδύσεις για το 2024 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 60 εκατ.ευρώ.

Στον σχεδιασμό ανάπτυξης των METROCash&Carry έχει προβλεφθεί φέτος ένα νέο κατάστημα στη Δράμα και ένα darkstore στην Πάτρα. Η εταιρεία επίσης επενδύει στη δημιουργία ενός νέου κέντρου logistics στον Ασπρόπυργο 40.000 τ.μ.  Παράλληλα, ένα fulfilmentcenter10.500 τ.μ. θα υποστηρίξει τις υπηρεσίες διανομής των METROCash&Carry,

Ο όμιλος στοχεύοντας επίσης στην ενεργειακή ουδετερότητα των εγκαταστάσεων και τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, βρίσκεται σε εξέλιξη το μεγαλύτερο στον κλάδο, πρόγραμμα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σταθμών. Οι επενδύσεις της εταιρείας στην αξιοποίηση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και είναι ήδη υπό κατασκευή ένα φωτοβολταϊκό πάρκο στη Σπαθόλακα Αχαΐας, ισχύος 5,2MW. Παράλληλα, έχει συναφθεί συμβόλαιο προμήθειας ενέργειας (PPA) με ένα αιολικό πάρκο στο Δίστομο Βοιωτίας, ισχύος 13,2MW.Πρόκειται για ένα από τα πρώτα αντίστοιχα συμβόλαια στην Ελλάδα και είναι δεκαετούς διάρκειας.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα