Ποια είναι τα έξι νέα μεγάλα οδικά έργα της χώρας

Διαβάζεται σε 3'
Ποια είναι τα έξι νέα μεγάλα οδικά έργα της χώρας
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ EUROKINISSI

Διαγωνισμοί τρέχουν και σε κάποιες περιπτώσεις είναι μια ανάσα πριν την ολοκλήρωση ενώ κάποιοι άλλοι επαναδημοπρατούνται. Σε κάθε περίπτωση οι υπογραφές αυτές φαίνεται ότι θα κλείσουν το 2024.

Εξι μεγάλα οδικά projects επαναπροσδιορίζουν την ηγεμονία των BIG 5 στις κατασκευές. Πρόκειται για έργα πολύ προβεβλημένα και που συνολικά με συνολικό ύψος επτά δισεκατομμύρια ευρώ. Δύο από αυτά φτάνουν τα 5 δισ. ευρώ και εδώ φαίνεται ότι κρίνεται η ηγεμονία στις κατασκευές.

Τα έργα αφορούν την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού, το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, το οδικό τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά, το τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός, και οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη.

Οι διαγωνισμοί αυτοί που τρέχουν σε κάποιες περιπτώσεις είναι μια ανάσα πριν την ολοκλήρωση ενώ κάποιοι άλλοι επαναδημοπρατούνται. Σε κάθε περίπτωση οι υπογραφές αυτές φαίνεται ότι θα κλείσουν το 2024.

Αττική Οδός

Από τα μεγάλα οδικά projects ο διαγωνισμός που κίνησε το ενδιαφέρον των BIG 5 στις κατασκευές, ο μεγαλύτερος είναι αυτός που έτρεξε με πρωτόγνωρους ρυθμούς από το TAIPED βρίσκεται υπό ολοκλήρωση. Στην διαγωνιστική διαδικασία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πλειοδότησε με 3,27 δισ. ευρώ. Εδώ έχουμε μια προσφυγή από το σχήμα VINCI-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ που φρέναρε προς το παρόν την ταχεία πορεία προς τις υπογραφές. Εδώ είμαστε εν αναμονή καθώς έχουμε και την αντίστροφη μέτρηση λήξης της υφιστάμενης σύμβασης τον Οκτώβριο του 2024.

ΒΟΑΚ, τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

Ο μεγαλύτερος εν ενεργεία νέας παραχώρησης βαίνει προς την τελική φάση. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όπως έχει γίνει γνωστό έχει δώσει την καλύτερη προσφορά και είμαστε εν αναμονή της ολοκλήρωσης του μεγάλου αυτού διαγωνισμού. Το κόστος που θα φτάσει η σύμβαση εκτιμάται σε 1,75 δισ. ευρώ δημιουργεί ένα περιβάλλον στο οποίο, όποιος την αποκτήσει τον ανεβάζει στο ιδιότυπο ranking και τον συσχετισμό δυνάμεων.

Επέκταση Λεωφόρου Κύμης

Σε αυτή την περίπτωση ο διαγωνισμός έχει βγάλει ανάδοχο, το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και αντιμετωπίζει έναν εξωγενή ανασχετικό παράγοντα, δηλαδή την προσφυγή στο ΣτΕ του Δήμου Νέου Ηρακλείου. Το κόστος του έργου φτάνει τα 352 εκατ. ευρώ και αναμένεται να προσθέσει σημαντικό ανεκτέλεστο στις τρεις παραπάνω εταιρείες. Με την δικαστική απόφαση θα φανεί τι μέλλει γενέσθαι στο μεγάλο οδικό έργο.

Ιόνια Οδός, τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά

Αυτός ο διαγωνισμός μετά από τρεις προσπάθεις …βρήκε τον δρόμο του. Πρόκειται για ένα έργο με ιστορία 20 ετών στην προσπάθεια να υλοποιηθεί. Η ΑΒΑΞ είναι η προσωρινή ανάδοχος του έργου και πλέον είμαστε στην προσυμβατική περίοδο του διαγωνισμού που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι. Το ύψος του έργου φτάνει τα 310 εκατ. ευρώ και αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων. Το έργο θα διαρκέσει 4,5 χρόνια.

Λαμία-Καρπενήσι, τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός

Παρόμοια ιστορία εδώ, με ένα γύρο λιγότερο. Ο προηγούμενος διαγωνισμός ακυρώθηκε λόγω προσφυγής και το υπουργείο προχώρησε σε επαναδημοπράτησή του προσελκύοντας τους μεγάλους ομίλους της χώρας.. Το κόστος του έργου φτάνει τα 200 εκατ. ευρώ και σαφώς πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα κινήσει το ενδιαφέρον των “μεγάλων”.

Οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη

Είναι δύο οδικά έργα-ΣΔΙΤ των οποίων οι διαγωνισμοί είναι σε εξέλιξη. Σε αυτούς συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ & INTRAKAT. Το κόστος του πρώτου έργου φτάνει τα 444 εκατ. ευρώ και του δεύτερου έργου τα 248 εκατ. ευρώ. Είμαστε στην αρχή της διαδικασίας οπότε δεν αναμένουμε να έχουμε ανάδοχο πριν από το 2024.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα