Πώς τρέχουν τα έργα για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου

Διαβάζεται σε 4'
Αεροδρόμιο (φωτογραφία αρχείου)
Αεροδρόμιο (φωτογραφία αρχείου) ISTOCK

Σε τι στάδιο βρίσκονται τα έργα για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.

Ολοκληρώθηκε το 1/3 των έργων για την κατασκευή που αφορά στο νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR που είναι η παραχωρησιούχος του project. Σύμφωνα με στοιχεία της ΤΕΡΝΑ, η πρόοδος των έργων μόλις ξεπέρασε το 33% ολοκληρώνοντας ένα σημαντικό κομμάτι των εργασιών.

Στην πρόοδο περιλαμβάνεται ο τερματικός σταθμός του αεροδρομίου, η πίστα και οι διάδρομοι, οι βοηθητικοί χώροι και κτίρια, οι χώροι στάθμευσης αλλά και οι οδικές συνδέσεις με τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ. Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι είναι από τα έργα “σημαίες” του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και σήμερα αποτελεί και το μεγαλύτερο εν εξελίξει έργο υποδομής για την Κρήτη και το για τις αερομεταφορές της χώρας.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤΕΡΝΑ, για την περιοχή του Αεροδρομίου, έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και είναι σε εξέλιξη η κατασκευή των τελικών επιφανειών τόσο σε τροχόδρομο και διάδρομο όσο και στον χώρο στάθμευσης των αεροσκαφών κατασκευή του διαδρόμου και την πίστα είναι σε ποσοστό 43% και 29% . Παράλληλα προχωράει η κατασκευή στο δίκτυο διανομής καυσίμων αεροσκαφών καθώς και η διαμόρφωση του χώρου αποθήκευσης καυσίμων αεροσκαφών.

Στο κεντρικό κτήριο του Αεροσταθμού έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 29%, με τις εργασίες σκυροδέτησης να φτάνουν στο επίπεδο της στέγης.. Το κτήριο αστυνομίας έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Επιπλέον, προχώρησε σε ποσοστό 10% η κατασκευή του πύργου ελέγχου και η κατασκευή του καταστρώματος της γέφυρας αναχωρήσεων. Επίσης σε εξέλιξη βρίσκεται το κτήριο του υποσταθμού καθώς και οι εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού, ενώ προχωρούν και οι οικοδομικές και Η/Μ εργασίες στο υπόγειο του κεντρικού κτηρίου του Αεροσταθμού.

Αναφορικά με τις οδικές συνδέσεις, η πρόοδος στο ΝΟΑΚ είναι στο 77% και στον ΒΟΑΚ στο 48%. Ειδικότερα στον ΒΟΑΚ κατασκευάζεται οδικός άξονας 18 χιλιομέτρων με δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας.

H πρόοδος του έργου αναμένεται με εκτιμήσει να αγγίξει το 40% μέσα στο 2024 ενώ το 2025 θα είναι μια σημαντική χρονιά καθώς θα ολοκληρώνονται ένα-ένα τα σημαντικότερα τμήματα του μεγάλου αυτού έργου.

Η λειτουργία και το αεροδρόμιο

Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν μέχρι σήμερα η ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται το 2026 ενώ θα χρειαστεί ένα διάστημα κάποιων μηνών για την μεταφορών της λειτουργίας από το σημερινό αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” του Ηρακλείου. Μετά από ένα διάστημα δοκιμαστικής λειτουργίας, η πλήρης έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου τοποθετείται το 2027.

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα ενώ το μήκος του διαδρόμου προσαπογείωσης θα είναι 3.200 μ. και το πλάτος διαδρόμου 45 μέτρα. Θα μπορεί να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις και η κομβική του θέση εκτιμάται ότι μπορεί να μετατρέψει σε ένα διεθνές κόμβο αερομεταφορών.

Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη σύμβαση το νέο τέρμιναλ θα είναι 93.572 τμ σχεδόν 32% πιο μεγάλος από ότι αρχικά είχε σχεδιαστεί. Η προοπτική που υπάρχει είναι μέχρι το 2030 το αεροδρόμιο να μπορεί να εξυπηρετεί ετησίως 10 εκατομμύρια επιβάτες. Σε βάθος είκοσι πέντε ετών, το Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορεί να φιλοξενεί δεκατέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες.

Στον σχεδιασμό για το νέο αεροδρόμιο προβλέπονται 8 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με φυσούνα. Στα έργα που έχουν ολοκληρωθεί είναι οι χωματουργικές εργασίες ενώ πολύ προχωρημένα είναι τα αντιπλημμυρικά έργα, οι εργασίες αποχέτευσης ομβρίων υδάτων κ.α.

Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου θα διαθέτει περιοχή εμπορικών χρήσεων, επιφάνειας 443.000 τ.μ. και προβλέπεται επιπλέον περιοχή για μελλοντική χρήση με έκταση 282.000 τ.μ. Την παραχώρηση του αεροδρομίου έχει αναλάβει το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR ενώ το κατασκευαστικό αντικείμενο έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα