Προ των πυλών οι διαγωνισμοί για την αποκατάσταση του σιδηρόδρομου στη Θεσσαλία

Διαβάζεται σε 3'
Σιδηροδρομικός σταθμός (αρχείου)
Σιδηροδρομικός σταθμός (αρχείου) SOOC

Τα πέντε έργα πρόκειται να δημοπρατηθούν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του άρθρου 25 του ν.5049/2023 (Α΄152) με fast track διαδικασίες με στόχο να υπάρξουν σύντομα ανάδοχοι και να υπογραφούν οι αντίστοιχες συμβάσεις.

Πέντε είναι οριστικά οι διαγωνισμοί για την αποκατάσταση των σιδηροδρομικών τμημάτων που επλήγησαν από τις θεομηνίες Daniel & Elias τον Σεπτέμβριο του 2023. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έγινε το πρώτο βήμα για την προκήρυξη των έργων το επόμενο χρονικό διάστημα.

Πιο συγκεκριμένα, με την απόφαση εγκρίθηκε ο προσδιορισμός και εξειδικεύτηκε το φυσικό αντικείμενο για τα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των σιδηροδρομικών υποδομών σε περιοχές που κηρύχθηκαν ή παρέμειναν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας.

Τα πέντε έργα πρόκειται να δημοπρατηθούν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του άρθρου 25 του ν.5049/2023 (Α΄152) με fast track διαδικασίες με στόχο να υπάρξουν σύντομα ανάδοχοι και να υπογραφούν οι αντίστοιχες συμβάσεις.

Σύμφωνα με την απόφαση απαιτείται η κατεπείγουσα εκτέλεση έργων που συνδέονται με την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής των περιοχών που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας. Τα έργα έχουν συνολικό προϋπολογισμό 451,98 εκατ. ευρώ, ποσό που περιλαμβάνει και τον αντίστοιχο ΦΠΑ.

Για την ωρίμανση των έργων κρίθηκε αναγκαία η υποβοήθηση του ΟΣΕ από τρείς (3) Τεχνικούς Συμβούλους τόσο στην αναλυτική καταγραφή των ζημιών, όσο και στην ωρίμανση της δημοπράτησης των έργων.

Οι τεχνικοί σύμβουλοι είναι οι: ΕΡΑΣΜΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΕΠΕ, το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα ανέλαβε η ΔΕΛΤΑ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΑΕ και το Λάρισα – Βόλος η LDK ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΕ. Η συνολική δαπάνη για τις τρεις συμβάσεις ανήλθε σε 349.841 ευρώ (με ΦΠΑ).

Τα 5 έργα

Όπως αναφέρεται στην απόφαση τα πέντε έργα είναι τα παρακάτω:

  • α) Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την
    έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 173.600.000€ (με ΦΠΑ).
  • β) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000€ (με ΦΠΑ).
  • γ) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 181.660.000€ (με ΦΠΑ).
  • δ) Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 1.860.000,00€ (με ΦΠΑ).
  • ε) Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία “Daniel”, με Προϋπολογισμό 37.200.000,00€ (με ΦΠΑ).

Για την υλοποίηση των αναγκαίων εργασιών και την αποκατάσταση των προβλημάτων στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή της Θεσσαλίας, ομαδοποιήθηκαν οι εργασίες λαμβάνοντας υπόψη αφενός μεν τα γεωγραφικά και γεωμορφολογικά κριτήρια, αφετέρου δε, τα επί μέρους τμήματα αυτά να έχουν κοινά τεχνικά και υδρολογικά χαρακτηριστικά, ώστε να αντιμετωπιστούν με τον αποτελεσματικότερο δυνατό τρόπο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα