Πρόωρες εκπτώσεις επειδή… “λεφτά δεν υπάρχουν”

Διαβάζεται σε 3'
Πρόωρες εκπτώσεις επειδή… “λεφτά δεν υπάρχουν”
Εκπτώσεις Eurokinissi

Στην αντεπίθεση πέρασαν οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου για να αντισταθμίσουν τις απώλειες των προηγούμενων μηνών αλλά και για να αντιπαρατεθούν με το αυξημένο κόστος διαβίωσης των καταναλωτών.

Ακόμη και ο όμιλος Inditex έσπασε φέτος το μοτίβο εκδήλωσης των θερινών εκπτώσεων πριν την 1η Ιουλίου (όπως συνήθιζε τα τελευταία χρόνια), κηρύσσοντας την έναρξη των μειωμένων τιμών ήδη από τα μέσα της τελευταίας εβδομάδας του Ιουνίου, γεγονός που ωστόσο συνιστά απάντηση στις προσφορές των υπολοίπων εταιρειών του λιανεμπορίου, ήδη πριν το θερινό ηλιοστάσιο.

Οι πρώτοι μήνες του 2024 ήταν κακοί σε ότι αφορά την κατανάλωση μη διαρκών καταναλωτικών αγαθών, όπως πιστοποιεί τόσο η ΕΛΣΤΑΤ (-6,3% σε όγκο και 1,4% σε αξία τον Απρίλιο του 2024) καθώς και παράγοντες του εμπορίου. Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών για παράδειγμα έκανε λόγο για διψήφια πτώση εσόδων στα λιανεμπορικά καταστήματα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023, ελπίζοντας στη θερινή περίοδο.

Η κίνηση στην οδό Ερμού και τα εμπορικά κέντρα της χώρας – εμπορικές πιάτσες με ισχυρή δυναμική- ασφαλώς δεν αντικατοπτρίζει τη γενική εικόνα στην εγχώρια κατανάλωση, γεγονός που αναγνωρίζουν ακόμη και ισχυροί παράγοντες του εμπορίου, που συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδια αγοράς.

Ήδη, συγκρατημένες προσδοκίες έχουν εκφράσει οι επικεφαλής μεγάλων λιανεμπορικών ομίλων, όπως ο Β. Φουρλής (ΙΚΕΑ, Intersport, Holland&Barret) σημειώνοντας πως είναι ορατή η πίεση στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα από τρόφιμα, ενέργεια και ενοίκια.

Συγκρατημένη ζήτηση καταγράφεται ακόμη και για προϊόντα που παραδοσιακά κινούνται τις περιόδους μεγάλων αθλητικών γεγονότων, όπως π.χ. οι τηλεοράσεις, όπως ανάφερε προσφάτως ο διευθύνων σύμβουλος της Public, Ρ. Μπουρλά.

INTIME

Ασφαλώς οι μεγάλες λιανεμπορικές επιχειρήσεις προσελκύουν καταναλωτές, χαρακτηριστική ήταν εξάλλου και η αναφορά του διευθύνοντος συμβούλου της Lamda Development, Ο. Αθανασίου για την πορεία πωλήσεων των τεσσάρων εμπορικών κέντρων της Lamda Malls, τα οποία κινήθηκαν ανοδικά κατά 6% στο πεντάμηνο του 2024. Ωστόσο, δεν ισχύει το ίδιο για όλο το φάσμα του λιανεμπορίου και κυρίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Μετά τις ισχνές εισπράξεις των προηγούμενων μηνών -που κάποιοι αποδίδουν στον καιρό αλλά η πλειονότητα στο περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα- οι πρώτες προσφορές προϊόντων άρχισαν να κάνουν την εμφάνιση τους από τα μέσα Ιουνίου ακόμη και σε επιχειρήσεις επί της οδού Ερμού. Κατά την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου ήταν ξεκάθαρη η τάση με όλες τις μεγάλες αλυσίδες να επικοινωνούν εκπτώσεις.

Υπενθυμίζεται πως η επίσημη έναρξη θερινών εκπτώσεων τοποθετείται στα μέσα Ιουλίου έως το τέλος Αυγούστου, ωστόσο το προηγούμενο διάστημα δίνεται εκ του νόμου το δικαίωμα εκδήλωσης προσφορών.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα