Προς παράταση οι δηλώσεις Πόθεν Έσχες
Διαβάζεται σε 3'Λόγω προβλημάτων που έχουν διαπιστωθεί, αναμένεται να δοθεί παράταση για την υποβολή του Πόθεν Έσχες.
- 15 Δεκεμβρίου 2024 13:00
Παράταση αναμένεται να δοθεί το επόμενο διάστημα στην προθεσμία για την υποβολή δηλώσεων Πόθεν Έσχες.
Σύμφωνα με το Mega, η παράταση θα δοθεί διότι έχουν διαπιστωθεί προβλήματα. Ωστόσο, άγνωστο παραμένει το χρονικό διάστημα της παράτασης.
Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, για τη Δήλωση Περιουσιακής Κατάστασης ετών 2023 (χρήση 2022) και 2024 (χρήση 2023), καθώς και τις αρχικές δηλώσεις όσων απέκτησαν ιδιότητα υπόχρεου από 28/2/2023 έως και 30/9/2024, καταληκτική ημερομηνία για υποβολή είναι η 31/12/2024.
Σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα υποβολής δηλώσεων Πόθεν Έσχες
Υπενθυμίζεται ότι από τον περασμένο μήνα τέθηκε σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα για την υποβολή δηλώσεων «Πόθεν Έσχες», η οποία έχει υλοποιηθεί σε εφαρμογή του ν.5026/2023 στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, Δικαιοσύνης Γιώργου Φλωρίδη, των Υφυπουργών Δικαιοσύνης Γιάννη Μπούγα και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χρίστου Δήμα, καθώς και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή.
Η νέα πλατφόρμα για την υποβολή δηλώσεων «Πόθεν Έσχες»:
- Αντλεί δεδομένα από τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και τα πιστωτικά ιδρύματα, με στόχο την αυτοματοποίηση και τη διευκόλυνση της υποβολής των δηλώσεων από τους υπόχρεους.
- Ενισχύει τη διαφάνεια και τη δυνατότητα ελέγχου των δηλώσεων, καθώς τα διαθέσιμα δεδομένα για κάθε υπόχρεο προσυμπληρώνονται αυτόματα. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν αντληθεί δεδομένα από 114 χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και πιστωτικά ιδρύματα.
- Έχει διακριτή υποβολή δηλώσεων από τους συζύγους των υπόχρεων προσώπων, οι οποίοι σύμφωνα με τον ν.5026/23 αποκτούν αυτοτελή υποχρέωση υποβολής.
- Διαλειτουργεί με το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, emep.gov.gr, της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με στόχο την αποτελεσματικότερη και αμεσότερη ενημέρωση των υπόχρεων προσώπων.
Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, την Επιτροπή Ελέγχου των δηλώσεων πόθεν έσχες του άρθρου 25, την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και τα λοιπά ειδικά όργανα ελέγχου του άρθρου 27, την Τράπεζα της Ελλάδας, την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα και τους Πιστωτικούς Οργανισμούς, με μέριμνα του Γενικού Γραμματέα Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου.
Επισημαίνεται ότι η υποβολή των ετήσιων δηλώσεων των ετών 2023 (χρήση 2022) και 2024 (χρήση 2023) κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου, μπορεί να πραγματοποιηθεί για τα ανήλικα τέκνα, χωρίς να απαιτείται από το σύστημα να συμπληρωθεί Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), στην περίπτωση που αυτός δεν έχει εκδοθεί, με γνωστοποίηση των υπόλοιπων ατομικών στοιχείων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη νέα πλατφόρμα πραγματοποιούνται συνεχείς έλεγχοι και αναβαθμίσεις για τη βελτίωση της λειτουργικότητας, την άντληση στοιχείων από πρόσθετους φορείς και συνεπώς την καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών.